Ren McIntosh tråd... - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 39 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 763
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Var det jeg og var redd for, i og med at denne forsterkeren ikke har blitt nevnt en eneste gang siste året i tråder der noen skal kjøpe "splitter ny" rørforsterker i høyere prisklasser.
    :cry:

Får sende en mail og spørre om de tilfeldigvis har en stående, demo/retur eller lignende. Men er nok størst odds på bruktmarkedet. Vurderer også en tre-kanals transistor fra MC, men mulig man får mindre valuta. Men vanskelig å få til hjemme-testing her jeg bor for øyeblikket. Får tenke og lytte litt fremover, og heller kjøpe noe ut mot høsten.
    Soundgarden skaffer de. Er ikke alltid de står på hjemmesidene men har ikke vært noe problem å skaffe 275 av den grunn.

Ifølge Mcintosh er det lite som tyder på at 275 skal pensjoneres.

Jeg skulle kjøpe ny 275 fordi jeg heller ikke fant brukt i vinter (januar) fant ikke de på Soundgarden sine hjemmesider, men fikk pris og alt på en spellny fra neby. Dagen etter kom jeg over en meget god deal likevel..
    275r er en fantastisk flott forsterker, ingen tvil i det! Den virkelig låter gull til mine rf83!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Soundgarden skaffer de. Er ikke alltid de står på hjemmesidene men har ikke vært noe problem å skaffe 275 av den grunn.

Ifølge Mcintosh er det lite som tyder på at 275 skal pensjoneres.

Jeg skulle kjøpe ny 275 fordi jeg heller ikke fant brukt i vinter (januar) fant ikke de på Soundgarden sine hjemmesider, men fikk pris og alt på en spellny fra neby. Dagen etter kom jeg over en meget god deal likevel..
    275r er en fantastisk flott forsterker, ingen tvil i det! Den virkelig låter gull til mine rf83!
    Ok, Det var bra å høre. Bør vel fungere bra på RF 82 (det var da pokker at jeg solgte rf 63'ne!!), men nok om det. Blir jeg fornøyd, får jeg vel nesten kjøpe en mc 275 til for å fore RC 64 og etterhvert. Ingenting som heter overkill! :twisted:
    Hva er veiledende priser? Og hva betalte du?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Det var bra å høre. Bør vel fungere bra på RF 82 (det var da pokker at jeg solgte rf 63'ne!!), men nok om det. Blir jeg fornøyd, får jeg vel nesten kjøpe en mc 275 til for å fore RC 64 og etterhvert. Ingenting som heter overkill! :twisted:
    Hva er veiledende priser? Og hva betalte du?

Veil pris er 35.000.

Det ligger en prisliste på Neby sine sider.Adobe reader format.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Helt riktig at man kan få tak i alle delene som sitter i en mcintosh i asialand til en brøkdel av prisen, men der stopper også likheten.
    Tanken er god, men det er dessverre ikke så lett.
    Men ja, de er sabla flinke på å kopiere
    Jeg er helt enige med dere når det kommer til eierglede osv, jeg er ikke ute etter å lage noe oppstyr i entusiasttråden om at man kan kjøpe en billig kopi som er like bra etc. Det jeg lurer på er om Mcintosh fra Kina faktisk er kopier, eller om det kan være ekte vare? At jokris har lest i manualen at det er håndviklede trafoer og patenterte løsninger og kvalitetskontroll sier jo ingenting om hvor den er lagd.
    Hvordan er dere så sikre på at utstyret deres er lagd i USA?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Jeg er helt enige med dere når det kommer til eierglede osv, jeg er ikke ute etter å lage noe oppstyr i entusiasttråden om at man kan kjøpe en billig kopi som er like bra etc. Det jeg lurer på er om Mcintosh fra Kina faktisk er kopier, eller om det kan være ekte vare? At jokris har lest i manualen at det er håndviklede trafoer og patenterte løsninger og kvalitetskontroll sier jo ingenting om hvor den er lagd.
    Hvordan er dere så sikre på at utstyret deres er lagd i USA?

nå er du en smule fornærmende, kan mer enn mc enn det som står i bruksmanualen, min effektforsterker er designet og laget av en av de som var med å starte mcintosh, det finnes jo også masse bilder å få tak i og, det med trafoene er ingen hemmelighet heller, det er jo en såpass gammel oppfinnelse
    at patentet er gått ut, men de forsetter å lage det på denne måten da de mener det er den beste måte om ikke den billigste

google litt du før du slenger drit her inne og drar inn spørsmål om en kina
    kopi er like god, kina kopier har jeg hatt litt å gjøre med i forbindelse med en tidligere jobb, og alt jeg kan si er at de kvalitetsmessig tydelig bærer preg av dårlig(hvis ikke manglende) kvalitetskontroll og null ære er nedlagt i jobben, slik som jeg føler enkellte produsenter forsatt opprettholder
    ment i beste mening

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Kan gjerne kjøpe nytt, men finner den ikke på sidene deres. Link?

soundgarden er distrubøren , men jeg fikk kjøpe min pre hos jfs pga manglende(og da mener jeg totalt ) kundeservice og behjelpelighet angående mcintosh fra soundgarden

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    soundgarden er distrubøren , men jeg fikk kjøpe min pre hos jfs pga manglende(og da mener jeg totalt ) kundeservice og behjelpelighet angående mcintosh fra soundgarden
    Au, da er soundgarden utelukket!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au, da er soundgarden utelukket!

ta direkte kontakt med importør og spør om å få kjøpe lokalt hos din forhandler
    soundgarden var overhodet ikke interesert i å ordne demo for meg i butikken
    hadde jeg fått det ville jeg nok kjøpt c 500 pre

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    soundgarden var overhodet ikke interesert i å ordne demo for meg i butikken
    hadde jeg fått det ville jeg nok kjøpt c 500 pre
    Vil det si at c500 ikke er så forferdelig mye bedre enn c2300?

Virker bare litt snodig å forkaste ideen om c500 og nøye seg med en mindre modell fordi soundgarden var vanskelig å ha med å gjøre. Det finnes noen c500 rundt om i landet og jeg ser det som lite sannsynlig at Neby ikke hadde satt deg i kontakt med en av eierne om du var reelt interessert i denne forforsterkeren.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Vil det si at c500 ikke er så forferdelig mye bedre enn c2300?

Virker bare litt snodig å forkaste ideen om c500 og nøye seg med en mindre modell fordi soundgarden var vanskelig å ha med å gjøre. Det finnes noen c500 rundt om i landet og jeg ser det som lite sannsynlig at Neby ikke hadde satt deg i kontakt med en av eierne om du var reelt interessert i denne forforsterkeren.

jeg var i samtale med neby opptil flere ganger, de synes det var rart at soundgarden i drammen ikke engang kontaktet de for å fikse en demo for meg
    jeg var reelt interesert i denne pre faktisk, men 100 laken var mye for noe man ikke for sammenlignet mot alternativet c2300 som ifølge importør og mc selv er den som passer mc2102 best.
    kan ta med at jeg ikke var veldig mobil pga helse problemer, så jeg var
    nødt til å få til demo i nærområdet
    om du så velger å tro på dette eller ikke får bli opptil deg, det neby dog var interesert i var å la meg kjøpe via jfs i drammen på tross av at soundgarden er forhandleren
    det høres forøvrig ut som om du har kjennskap til neby og skulle du ville så spør om de husker karen fra drammen som kjøpte c2300 fordi jeg ikke kunne få demo på c500 hos soundgarden i drammen

forøvrig fant jeg da aldri ut hvorvidt c500 er såpass bedre at det ville forsvart prisforskjellen

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meningen å tråkke på noen tær, jokris. Men jeg lar denne ligge her så får jeg heller prøve å finne noe info om dette selv da denne tråden kanskje er litt for entusiastisk til slike spørsmål

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meningen å tråkke på noen tær, jokris. Men jeg lar denne ligge her så får jeg heller prøve å finne noe info om dette selv da denne tråden kanskje er litt for entusiastisk til slike spørsmål

kanskje bare meg , ikke bry deg om det :-D :-D

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, så. Den første gangen jeg leste innlegget ditt så ble jeg også nesten litt irritert, men etter å ha lest det en gang til så var det vel faktisk legitimt nok!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch/Rør-folk er ofte veldig redd for tærne sine og går da lett i forsvarsposisjon

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mc275 er jo ofte å finne på brukten . Men aldri når du selv skal ha enn :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Klipsch/Rør-folk er ofte veldig redd for tærne sine og går da lett i forsvarsposisjon

jeg skulle dog likt å se at det ikke ville ført til reaksjoner i f.eks svs tråden eller bw tråden med slikt spørsmål også
    jeg ville lagt ett slikt spørsmål i en generell tråd

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde regnet med at svorne Mcintoshere heller ville tatt meg under vingene å vist meg den rette veien, men jeg var nok litt for direkte i det første innlegget mitt Men vi lar denne ligge nå, så kan denne tråden fortsette å være for folk som har Mcintosh i steden for folk som ønsker seg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde regnet med at svorne Mcintoshere heller ville tatt meg under vingene å vist meg den rette veien, men jeg var nok litt for direkte i det første innlegget mitt Men vi lar denne ligge nå, så kan denne tråden fortsette å være for folk som har Mcintosh i steden for folk som ønsker seg

neida, ikke det som er poenget, virket som om du var ute etter china kopiert mc, og det er ikke det samme som binghamton mc skjønner du :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida, ikke det som er poenget, virket som om du var ute etter china kopiert mc, og det er ikke det samme som binghamton mc skjønner du :-D :-D
    har du interesse av mc så spør ivei, hjertelig velkomme til det :-D :-D

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    jeg vil bare si en ting: prøv det sjøl i eget hus - ohc må vel ha et par du kan låne med hjem. liker du det så kjøp, hvis ikke leverer du dem tilbake...

min oppfatning er at det viktigste er å få ht til å funke i ditt rom. svingningene i klangbalanse er større med små endringer av plassering og vinkling av ht enn ved skifte av forsterker.

har du bestemt deg for hvilken lyd du vil ha?

Nå viser det seg at OHC er like arrogante som som jeg har erfart tidligere. Om man ikke er godt kjent fra før i butikken er det kun gutter i blådress som tydeligvis blir tatt alvorlig av OHC ansatte. Da tar jeg heller potten med penger og venter på a) bruktbørsen eller b) noe helt annet. Burmester ligger dermed på is på ubestemt tid.

Side 30 av 39 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •