Ren McIntosh tråd... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 763
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sims
    Når det gjelder nye produkter må jeg si at den nye cd spilleren mcd500 virker som et uhyre interesant produkt.Noen som har hørt noe om pris i norge?Nei jeg har enda tilgode å høre et produkt fra Mcintosh som ikke låter bra,og da mener jeg det er minst like viktig at det låter bra på vanlig lyttevolum,som på nabofiendlig nivå.
    Kr 56 900 er prisen for mcd500. Ikke direkte billig, men ut fra specsa og skribleriene rundt om på nettet får man greit mye for investeringen.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter Avantgarde og mcintosh sammen da skrotnisse?Har du testet noen andre mc forsterkere sammen med Avantgarde.Grunnen til at jeg spør er at jeg kun har hørt Avantgarde en gang tidligere(hifimessa i Trondheim 07) og må si jeg ble utrolig fasinert av det jeg hørte der.Blir det til at jeg bytter ut cremonaene en eller anen gang så blir nok Avantgarde det første jeg ville testet ut

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sims
    Hvordan låter Avantgarde og mcintosh sammen da skrotnisse?Har du testet noen andre mc forsterkere sammen med Avantgarde.Grunnen til at jeg spør er at jeg kun har hørt Avantgarde en gang tidligere(hifimessa i Trondheim 07) og må si jeg ble utrolig fasinert av det jeg hørte der.Blir det til at jeg bytter ut cremonaene en eller anen gang så blir nok Avantgarde det første jeg ville testet ut
    Nydelig! Absolutt nydelig! Mc275 har jo altfor mye krefter, men den har en så utrolig lettflytende topp og frodig mellomtone at musikken får nesten ett nytt liv. Nå hører det med til historien at jeg ikke har testet ut en stor mengde effektrinn på duoene, men jeg fikk iallefall testet ut rogue m150 før jeg kjøpte mc275. Rein og skjær utklassing til mcintosh. Men m150 fungerte overraskende bra med array1400, så matching er uten tvil alfa omega.

Hvis du har mulighet, så er du hjertelig velkommen til å stikke innom trøgstad en tur og høre på mc275\duo. Ser ikke ut til at hverken duoene eller mc275 blir solgt med det første...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har testet Mcintosh på BW800 serien?

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Er det noen her som har testet Mcintosh på BW800 serien?
    Har hørt Mc275 på noen 803, syntes det ble litt for layback lyd etter min smak, savnet litt mer smell i lyden, Men det er jo smaksak, jeg liker bedre Krell på B&W.

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mc275r

Venter i spenning på min MC275R. Skal brukes på Klipsch KSP-400

Hva tror dere om denne komboen?

Signalkilde vil være Shanling CD T-100 og Sonos

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en kjeme combo , har selv hatt flere Mcintosh reciverer siste årene , å har sverga til 275 på både Klipsch RF7 og RF83 .

Er også litt i tenke boksen om min MC602 blir overkill på ny innkjøpte LS80 , så tenker litt på 402 for øyeblikket .

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Det høres ut som en kjeme combo , har selv hatt flere Mcintosh reciverer siste årene , å har sverga til 275 på både Klipsch RF7 og RF83 .

Er også litt i tenke boksen om min MC602 blir overkill på ny innkjøpte LS80 , så tenker litt på 402 for øyeblikket .
    Supert

Da er det bare å smøre seg med tolmodighet og håpe posten behandler pakken pent

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er NEI! MC602 er en fantastisk forsterker med krefter i overflod så sant man ikke drar inn noen helt sjuke beist av noen høytalere. Denne effektforsterkeren nok litt overkill på dine ls80 og 402 vil kanskje passe bedre på rein effekt. Men, hva med fremtiden? Jeg har litt erfaring med 402 og til tross for at den tilsynelatende har mye krefter går den overraskende fort tom samtidig som jeg syntes den var altfor dvask i lydbildet. Ser for meg at det må være litt surt om du nå selger 602, kjøper 402, og så om ett år eller to kjøper deg et par høytalere som krever langt mer enn ls80 og så angrer på at du solgte 602..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag til cd spiller

Hei

Lurer på forslag og erfaringer med cd spillere som passer MC275R og Klipsch?

MVH YingYong

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brokoble MC275R

Hei!

Vil brokobling av nevnte forsterker forringe levetiden på rørene?

Vil bi-amping foretrekkes fremfor brokobling?

Noen med erfaring/synspunkter?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei

Lurer på forslag og erfaringer med cd spillere som passer MC275R og Klipsch?

MVH YingYong
    McIntosh MCD301 eller MCD500. Deilig, varm og engasjerende lyd som burde passe MC275R og Klipsch. Nå har jeg ikke erfaring med verken KSP400 eller 275R men jeg kan ikke skjønne at det kan gå så alt for galt ved å låne øret til en McIntosh spiller.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Svaret er NEI! MC602 er en fantastisk forsterker med krefter i overflod så sant man ikke drar inn noen helt sjuke beist av noen høytalere. Denne effektforsterkeren nok litt overkill på dine ls80 og 402 vil kanskje passe bedre på rein effekt. Men, hva med fremtiden? Jeg har litt erfaring med 402 og til tross for at den tilsynelatende har mye krefter går den overraskende fort tom samtidig som jeg syntes den var altfor dvask i lydbildet. Ser for meg at det må være litt surt om du nå selger 602, kjøper 402, og så om ett år eller to kjøper deg et par høytalere som krever langt mer enn ls80 og så angrer på at du solgte 602..

Skal hente MC602 nå i løpet av uken , har hatt den inne på Service å fått skifta diodene i front panelet .

Å har vel vært inne på tanken at så lenge jeg har rå til og beholde den så hvorfor ikke . 602 er min absoultt beste investering innen hifi verden 70kg+ med råskap . Har også hørt at 402 går fort tom i de siste , fra folk som har prøvd den . Så den blir vel mest sansynligt behold .

YingYong : Vet ikke hvor mye du vill legge i cd spiller , men min anbefaling er Marantz SA-15 S1 , du går heler aldri feil om du velger mcintosh cd spiller , men da snakker vi fort dobbel pris av marantz .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å har vel vært inne på tanken at så lenge jeg har rå til og beholde den så hvorfor ikke . 602 er min absoultt beste investering innen hifi verden 70kg+ med råskap . Har også hørt at 402 går fort tom i de siste , fra folk som har prøvd den . Så den blir vel mest sansynligt behold .
    ja, 402 fremstår for meg som en merkelig liten sak som kanskje ikke vet helt hvilken del av den potensielle kundegruppen den skal hendvende seg til. Til tross for sine 2x400w gir den seg overraskende tidlig og later til å fungere best på høytalere i 30k sjiktet. Og det med en pris på 66k!

Utrolig nok har jeg enda ikke fått testa ut mine 501 blokker; helga var egentlig fullbooka, men så gikk jeg i gølvet med forkjølelse nr 2 på 1 mnd, blir litt feil å teste de ut når man sitter og hangler hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nettopp det jeg har hørt andre har erfart med 402 , den er strengt tatt kraftig nok til min ls80 vill jeg tro , men som så mange ganger før går det vel ikke lenge før det er noe annet som frister :twisted: .

Får håpe du blir frisk å rask igjen snart , sånt at du får testa de nye blokkene dine . Å håper du blir like positivt overaska som meg når jeg kobla opp 602 første gang . Orde STÅL kontroll fik ny betydning , den er så brutal og kontant den kan ta puste fra deg på hvert bass slag . Å lyden miner veldigt mye om mc275 i mine ører ivertfall .

Venter på at Kent Ove skal flytte inn i leiligheten om noen månder , da får jeg ta med 602en ned til han og teste litt på arrayene . Får håpe for hans del at han er serdeles overbevis om at Hegelene er rette forsterker hos han , visst ikke er jeg redd oppgraderings monsterer banker på døra , Mcintosh er rett å slett avhengighets skapende .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei!

sikler etter en mcintosh forsterker? anbefalest?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, surt å selge 602, kjøpe 402, kose seg glugg ihjæl med ls80, selge de om ett par mnd, kjøpe noe råere og sitte igjen med en forsterker som er under par i forhold til høytalera Men hej, hvis du først skal selge 602 og det skjer rundt feriepengetida så får du rope ut

Det blir veldig spennende å se hva hvordan Kent Ove vil reagere på 602 og Array1400. Mannen var jo først av den oppfatning av at array1400 var en høytaler han aldri skulle ha og vedrørende mc402 og mc501 skrev han følgende i en annen tråd:
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    McIntosh syns jeg ikke gjør seg noe bra som effekt på disse forsterkerene, jeg har prøvd både med MC402 og monoblokkene MC501.
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Vil ikke si at den var ganske forskjellig fra 402, derimot ganske lik klangmessig, med dog med merkbart mere krefter. McIntoshen har en slappere og mer "brumlete" bass enn det Hegel leverer (kanskje typisk amerikansk? vet ikke..), mellomtonen er litt innsluttet og ikke så åpen og luftig som Hegel sin, men diskanten i seg selv går ann, ikke den verste.
    Tråden: Gode forsterkere til array1400

slappere og mer brumlete bass, innesluttet mellomtone og en diskant "som går an". Ved andre ord er du nesten pålagt å gi oss et referat fra kvelden om du tar med deg mcintoshen til han
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olema
    sikler etter en mcintosh forsterker? anbefalest?
    JUPP!!

Den litt mer grundige utgaven: ja og nei. Når det gjelder McIntosh så er det som med alle andre produsenter; alle har hver sin lydfilosofi og ikke alle faller for McIntosh sin. Selv har jeg falt pladask og investert i ett par 501 blokker.
    Men for å kunne gi deg noen gode råd hadde det vært fint om du kunne si litt om hvilket kringutstyr du skal bruke, hvilken type musikk du liker og litt om forholdet mellom film og musikk.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YingYong : Vet ikke hvor mye du vill legge i cd spiller , men min anbefaling er Marantz SA-15 S1 , du går heler aldri feil om du velger mcintosh cd spiller , men da snakker vi fort dobbel pris av marantz .
    Hei

Har kikket litt på Ayon CD-2 og MCD 301. MCD 500 står høyt på ønskelista men er jo temmelig dyr...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir veldig spennende å se hva hvordan Kent Ove vil reagere på 602 og Array1400. Mannen var jo først av den oppfatning av at array1400 var en høytaler han aldri skulle ha og vedrørende mc402 og mc501 skrev han følgende i en annen tråd:

Tråden: Gode forsterkere til array1400
    Hæ?

Det du mener er vel at jeg har sagt at jeg aldri skulle ha Array 1400 og McIntosh 402/501 sammen? Kan ikke huske at jeg noen gang har sagt at jeg aldri skulle ha Array 1400? Den høyttaleren har imponert meg fra dag 1.

Uansett, jeg står enda på kombinasjonen McIntosh 402/501 og Array 1400. Men siden Leifen har en MC602 stående, og det helt sikkert blir veldig spennende både for han og meg, skader det ingen å prøve ut MC602 hans på mine Arrayer.

slappere og mer brumlete bass, innesluttet mellomtone og en diskant "som går an". Ved andre ord er du nesten pålagt å gi oss et referat fra kvelden om du tar med deg mcintoshen til han
    Om ikke han kommer med ett referat, så kan du banne på at jeg gjør det

Side 3 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •