Ren McIntosh tråd... - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 39 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 763
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    UltimaNotics, ja er det ikke rart hva man klarer seg med når man må! (for øvrig står det en Naim UnitiServe gjemt bak mac'ene)

Hellnoob, Masterlu er en hi-fi freak som tydeligvis har tjent nok på andre områder for deretter å bli forhandler av diverse hi-end merker. Som du ser så står det ikke på entusiasmen. For øvrig er han vel kanskje den som har kommet nærmest å ha "for mye overkill" - for å bruke et Hellnoob uttrykk!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt forskning, som blant annet innebar hacking av The Matrix, har jeg identifisert Masterlu. Og husk at en kommer mye lenger med en million dollar i USA enn i Norge når en kjøper AV-utstyr (McIntosh er vel rundt halve prisen ift. Norge):

Ivan Messer spends million dollars on home cinema

Slideshows: DIYer Spends $1 Million on Audio, by Rachel Cericola - Electronic House

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

McIntosh og Burmester

Jeg har så vidt starta jobben med å finne et nytt par høyttalere i stua. Jeg har i løpet av årene lyttet til forskjellige Burmester høyttalere og det har så absolutt vært bra. Men i min research ser jeg at OHC (Oslo HiFi Center) mener at komboen McIntosh og Burmester ikke er å anbefale. Noen andre her som vil mene noe om dette?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har de siste ukene lekt litt med tanken på å skifte forsterker og kunne tenkt meg å prøve Mcintosh på mine Canton. Etter litt googling og et par tips fikk jeg tips om en side som heter aliexpress.com hvor nye Mcintosh blir solgt grisebillig fra Kina. Bare for å ha skrevet de så tok de bort denne forsterkeren fra sidene sine to timer etter at jeg fant den, men nok om det.
    Det er kanskje banning i kirken, men:
    -Er det andre sider man får tak i nye Mcintosh for en rimelig penge?
    -Er det de samme forsterkerene man får kjøpt i Europa eller er det blåkopier hvor man risikerer dårligere kvalitet?

-Frank

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Jeg har de siste ukene lekt litt med tanken på å skifte forsterker og kunne tenkt meg å prøve Mcintosh på mine Canton. Etter litt googling og et par tips fikk jeg tips om en side som heter aliexpress.com hvor nye Mcintosh blir solgt grisebillig fra Kina. Bare for å ha skrevet de så tok de bort denne forsterkeren fra sidene sine to timer etter at jeg fant den, men nok om det.
    Det er kanskje banning i kirken, men:
    -Er det andre sider man får tak i nye Mcintosh for en rimelig penge?
    -Er det de samme forsterkerene man får kjøpt i Europa eller er det blåkopier hvor man risikerer dårligere kvalitet?

-Frank

det er nok ikke verdt penga

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg har så vidt starta jobben med å finne et nytt par høyttalere i stua. Jeg har i løpet av årene lyttet til forskjellige Burmester høyttalere og det har så absolutt vært bra. Men i min research ser jeg at OHC (Oslo HiFi Center) mener at komboen McIntosh og Burmester ikke er å anbefale. Noen andre her som vil mene noe om dette?
    jeg vil bare si en ting: prøv det sjøl i eget hus - ohc må vel ha et par du kan låne med hjem. liker du det så kjøp, hvis ikke leverer du dem tilbake...

min oppfatning er at det viktigste er å få ht til å funke i ditt rom. svingningene i klangbalanse er større med små endringer av plassering og vinkling av ht enn ved skifte av forsterker.

har du bestemt deg for hvilken lyd du vil ha?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det er nok ikke verdt penga
    Dette begrunner du med...?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begrunner du med...?

at det garantert ikke eer orginalt mc utstyr hvis det selges såpass billig, har selv familie boende i østen og mc er ikke merkbart billigere der nede, men veldig annerkjent dog som kvalitet, mye av mc lages i usa, settes i sammen, trafoer vikler de vel selv osv osv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse

ville absolutt testet det hvis mulig, så lenge du har interesse av den sammensetningen selv, kan jo hende det funker godt hos deg ?
    er det forøvrig sagt noe om hva som er problemet med en slik kombo?
    er det konstruksjonen på ht som gjør at det ikke vil fungere sammen ?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at det garantert ikke eer orginalt mc utstyr hvis det selges såpass billig, har selv familie boende i østen og mc er ikke merkbart billigere der nede, men veldig annerkjent dog som kvalitet, mye av mc lages i usa, settes i sammen, trafoer vikler de vel selv osv osv
    Det meste av elektronikken vi har i dag er bygd opp av komponenter som er lagd i nettopp Kina. Så hvorfor skal dette være dårligere produkter enn det som monteres sammen i USA? Jeg hadde i allefall vært villig til å prøve om jeg får et bra produkt til 1/3 av prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste av elektronikken vi har i dag er bygd opp av komponenter som er lagd i nettopp Kina. Så hvorfor skal dette være dårligere produkter enn det som monteres sammen i USA? Jeg hadde i allefall vært villig til å prøve om jeg får et bra produkt til 1/3 av prisen

hvis du ikke vet forskjellen på en kina kopi og ekte vare så er det jo bare å tråkke til, men ikke sammenlign den med ekte mc, ihvertfall ikke i denne tråden for mc produkter
    ord som manuell vikling av trafo, egen patentert løsning, kvalitetskontroll osv er vel noen gode argumenter for ikke å kjøpe billig etterligning

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ikke vet forskjellen på en kina kopi og ekte vare så er det jo bare å tråkke til, men ikke sammenlign den med ekte mc, ihvertfall ikke i denne tråden for mc produkter
    ord som manuell vikling av trafo, egen patentert løsning, kvalitetskontroll osv er vel noen gode argumenter for ikke å kjøpe billig etterligning
    Også i tillegg eiergleden. Ikke at den betyr så mye på selve lydkvaliteten, men har man først MC skal det føles bra. Dvs. om man får tak i en "billig" mcintosh (mest sannsynlig fake) til 10/20 tusen splitter ny.. er 20k uansett vanvittig dyrt for en kina-kopi. Altså noe som IKKE er mcintosh. Da kan man heller kjøpe marantz eller abrahamsen. Hjelper ikke at den ligner på originalen om det er en blå-kopi som har kostet max 2000,- å produsere i Kina. Punktum.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Hvordan er McIntosh til hjemmekino bruk på klipsch?
    Bør den brukes til stereo? pre/effekt?

Hvordan vil de låte med min Onkyo 3007 receiver?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Også i tillegg eiergleden. Ikke at den betyr så mye på selve lydkvaliteten, men har man først MC skal det føles bra. Dvs. om man får tak i en "billig" mcintosh (mest sannsynlig fake) til 10/20 tusen splitter ny.. er 20k uansett vanvittig dyrt for en kina-kopi. Altså noe som IKKE er mcintosh. Da kan man heller kjøpe marantz eller abrahamsen. Hjelper ikke at den ligner på originalen om det er en blå-kopi som har kostet max 2000,- å produsere i Kina. Punktum.

Amen brother

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig at man kan få tak i alle delene som sitter i en mcintosh i asialand til en brøkdel av prisen, men der stopper også likheten.
    Tanken er god, men det er dessverre ikke så lett.
    Men ja, de er sabla flinke på å kopiere

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skikkelig gira på rør nå. Vurderer sterkt McIntosh mc275R. Men hvordan skaffer jeg meg en slik?
    Er jo ingen på brukten for tiden heller...
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skikkelig gira på rør nå. Vurderer sterkt McIntosh mc275R. Men hvordan skaffer jeg meg en slik?
    Er jo ingen på brukten for tiden heller...
    Ønsker du å kjøpe brukt kan du sette ut annonse om at du ønsker å kjøpe.
    Eller så selger Soundgarden og JFSsoundsystems denne rørforsterkarn.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ønsker du å kjøpe brukt kan du sette ut annonse om at du ønsker å kjøpe.
    Eller så selger Soundgarden og JFSsoundsystems denne rørforsterkarn.
    Takk for svar. Kan gjerne kjøpe nytt, men finner den ikke på sidene deres. Link?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Kan gjerne kjøpe nytt, men finner den ikke på sidene deres. Link?
    Det så dårlig ut gitt, mulig den ha gått ut av produksjon. :sad:

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det så dårlig ut gitt, mulig den ha gått ut av produksjon. :sad:
    Var det jeg og var redd for, i og med at denne forsterkeren ikke har blitt nevnt en eneste gang siste året i tråder der noen skal kjøpe "splitter ny" rørforsterker i høyere prisklasser.
    :cry:

Får sende en mail og spørre om de tilfeldigvis har en stående, demo/retur eller lignende. Men er nok størst odds på bruktmarkedet. Vurderer også en tre-kanals transistor fra MC, men mulig man får mindre valuta. Men vanskelig å få til hjemme-testing her jeg bor for øyeblikket. Får tenke og lytte litt fremover, og heller kjøpe noe ut mot høsten.

Side 29 av 39 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •