Ren McIntosh tråd... - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 39 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 763
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mc2301

noen som har erfaing med disse gedigne 300 rørwatts mono blokkene ?
    vurderer de for øyeblikket....

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    noen som har erfaing med disse gedigne 300 rørwatts mono blokkene ?
    vurderer de for øyeblikket....
    Oi oi oi...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kommet over ett sett via en bekjent, i utlandet dog, men til en mye mer akseptabel pris enn her hjemme vanskelig å finne noen som har hatt disse her i norge, skulle likt å høre litt inntrykk før jeg går videre eventuellt.
    utover dette er det vel c2300 som frister fra mcintosh i denne omgang

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal etterhvert oppgradere til Mcintosh pre/effekt og har noen spørsmål rundt dette. Systemet består av Klipsch RF-63 / RC-64 / RS-42.

Har i dag en receiver med pre-out og ønsker å fortsatt kjøre surround når jeg ser film med Mcintosh effekt på frontene og center/surround på receiver.
    Til musikk vil jeg bruke Mcintosh pre/effekt.

Hvilke forforsterker må jeg kjøpe for at dette skal funke? C-2200/c-2300/c-48/c-220 er de jeg har kikket på.

Effektforsterkerne jeg har sett meg ut er MC-302/MC-252.

Lurer også på levetiden på rør er i en rørpre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Skal etterhvert oppgradere til Mcintosh pre/effekt og har noen spørsmål rundt dette. Systemet består av Klipsch RF-63 / RC-64 / RS-42.

Har i dag en receiver med pre-out og ønsker å fortsatt kjøre surround når jeg ser film med Mcintosh effekt på frontene og center/surround på receiver.

Hvilke forforsterker må jeg kjøpe for at dette skal funke? C-2200/c-2300/c-48/c-220 er de jeg har kikket på.

c2300 har det ihvertfall, rørene har en levetid i den inntil ca 4-5 000 timer

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten

Når du skal ha stereopre og reciver og sleppe å bytte om signalkablene så kan du for eksempel bruke XLR kabler fra effekt til pre også bruker du RCA fra effekt til reciver.

Jeg vet ikke om alle MC effektforsterkere har, men mine har værtfall sånn bryter som man vipper til XLR og RCA.

Men da spørs det om du skal ha effekten inne i en stereobenk eller ved siden av med "fri luft".

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Når du skal ha stereopre og reciver og sleppe å bytte om signalkablene så kan du for eksempel bruke XLR kabler fra effekt til pre også bruker du RCA fra effekt til reciver.

Jeg vet ikke om alle MC effektforsterkere har, men mine har værtfall sånn bryter som man vipper til XLR og RCA.

Men da spørs det om du skal ha effekten inne i en stereobenk eller ved siden av med "fri luft".
    275r av siste versjon har også slik bryter? Er dette trygt å gjøre?

Isåfall godt tips, har aldri tenkt tanken faktisk! Vips ble det ikke viktig med cinemaloop på stereopre for min del..
    Hadde jeg visst dette forrige uke hadde jeg dog handlet en c220 til stereobruk..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

Isåfall godt tips, har aldri tenkt tanken faktisk! Vips ble det ikke viktig med cinemaloop på stereopre for min del..
    Hadde jeg visst dette forrige uke hadde jeg dog handlet en c220 til stereobruk..

og for all del gjør det før du slår på forsterkeren, har den samme bryteren jeg og

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har idag en pioneer lx-73 og system audio mantra 60 sammen med SA mantra 10 senter og 2 bak + Sa SE200 sub

tenkte å kjøpe meg en mc 602 eller 501? effekt koblet i preout til å drive mantraene i stereo og lxen til surround

Etter hvert vil jeg kjøpe meg en mc forforsterker (c220) lx73 vil da i fremtiden drive alle kanalene i surround oppsettet, sånn jeg kan benytte både c220 og 602 i rent stereo oppsett sammen med nye høyttalere (har lest her at array serien er bra sammen med mc)

Spørsmålet mitt er: Vil lx73'en holde mye igjen på mc602 i stereo? tenker og på at ice forsterkeren i lx'en er noe lys i tonene, og mc er vel mer mot den varme siden.

har aldri hørt mc 602 men elsker utseende på mcintosh + hørt mye bra om di elsker varm lyd forran kald og. vil selvfølgelig høre alt sammen før kjøp, bare lurer på om dette oppsettet vil gå greit sammen før jeg evt får meg en c220 forforsterker

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

Jeg har faktisk ikke testet det selv, men det må vel kunne gå siden det er en "vippebryter" på en måte.
    Men hvis man skrur av effekten og bytter over så må det vel kunne gå. Det er nokk noen her på forumet som gjør det på den måten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tikker inn en del penger i månedskiftet og jeg har tenkt å oppgradere på forsterkersiden.Har allerede kjøpt en Parasound C2 processor/pre som jeg planlegger å bruke som pre.Den muliggjør også for comeback til 5.1 hvis jeg ønsker det+sub utgang osv.Håper den duger.

I mange år har jeg siklet på Mcintosh.Opprinnelig hadde jeg mest lyst på MC252 for den var mer overkommelig i pris.Den har dessverre gått helt ut i Norge.Fikk bekreftet det i dag.

Neste er da MC302 som jeg synes er fryktelig dyr.
    Noen som har hørt denne og spesielt på Monitor Audio ?
    Hvis man ser bort fra pris..har noen hørt eller testet MC302 mot EC AW400/AW180 ?

Håper virkelig at noen kan svare meg fort da tilbudet ikke varer altfor lenge.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Det tikker inn en del penger i månedskiftet og jeg har tenkt å oppgradere på forsterkersiden.Har allerede kjøpt en Parasound C2 processor/pre som jeg planlegger å bruke som pre.Den muliggjør også for comeback til 5.1 hvis jeg ønsker det+sub utgang osv.Håper den duger.

I mange år har jeg siklet på Mcintosh.Opprinnelig hadde jeg mest lyst på MC252 for den var mer overkommelig i pris.Den har dessverre gått helt ut i Norge.Fikk bekreftet det i dag.

Neste er da MC302 som jeg synes er fryktelig dyr.
    Noen som har hørt denne og spesielt på Monitor Audio ?
    Hvis man ser bort fra pris..har noen hørt eller testet MC302 mot EC AW400/AW180 ?

Håper virkelig at noen kan svare meg fort da tilbudet ikke varer altfor lenge.
    Jeg har ikke lyttet til noen av de nevnte kombinasjoner noe særlig men har erfaring med MC452 og MC601. Begge er flotte forsterkere og jeg vil tro at MC302 ikke er så mye dårligere. Men i denne prisklassen bør man være sikker på at det matcher resten av anlegget og ikke minst dine egne ører.

Soundgarden burde være behjelpelig med utprøving i eget hjem før man legger alle pengene på bordet.

Men hvorfor må du kjøpe nytt? Med litt tålmodighet vil det garantert dukke opp McIntosher på bruktmarkedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg har ikke lyttet til noen av de nevnte kombinasjoner noe særlig men har erfaring med MC452 og MC601. Begge er flotte forsterkere og jeg vil tro at MC302 ikke er så mye dårligere. Men i denne prisklassen bør man være sikker på at det matcher resten av anlegget og ikke minst dine egne ører.

Soundgarden burde være behjelpelig med utprøving i eget hjem før man legger alle pengene på bordet.

Men hvorfor må du kjøpe nytt? Med litt tålmodighet vil det garantert dukke opp McIntosher på bruktmarkedet.

Jeg kikker som alltid på brukten hver eneste dag og sist jeg husker en McIntosh var til salgs er lenge siden.Ikke i 2011 hvertfall.Da en MC252 og hadde ikke råd da.
    Er jo bare cd-spillere og forforsterkere fra McIntosh til salgs.
    Sikkert en grunn til at de er så sjelden til salgs også.
    Jeg jobber i USA og er der nå,mye billigere der,også på brukten på Audiogon,men synes det blir komplisert å handle og få det levert her+at de er 110 V og må "bygges" om i Norge.Noe importøren ikke har så lyst til,forståelig nok.

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikker som alltid på brukten hver eneste dag og sist jeg husker en McIntosh var til salgs er lenge siden.Ikke i 2011 hvertfall.Da en MC252 og hadde ikke råd da.
    Jeg jobber i USA og er der nå,mye billigere der,også på brukten på Audiogon,men synes det blir komplisert å handle og få det levert her+at de er 110 V og må "bygges" om i Norge.Noe importøren ikke har så lyst til,forståelig nok.

Leter etter det samme selv, men kan heller ikke huske å ha sett effektforsterkere på brukten. Var dog en 402 på finn for et par uker siden til en rimelig pris.
    Har selv fått en god pris på pre/effekt på Soundgarden. Du får nok noe avslag på kun effekt også.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tråler du ikke like effektivt og ofte som meg. Nå er jeg ikke helt sikker på antall men jeg har en egen evne til å huske uviktige ting så ta det med en liten klype salt men jeg mener at jeg har sett i år:

2 sett med MC1201
    2 sett med MC1.2kw
    2 stk MC602
    1 stk MC402
    2 stk MC252

Brorparten av disse har vært annonsert på Hifisentralen og ikke her på avforum.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Da tråler du ikke like effektivt og ofte som meg. Nå er jeg ikke helt sikker på antall men jeg har en egen evne til å huske uviktige ting så ta det med en liten klype salt men jeg mener at jeg har sett i år:

2 sett med MC1201
    2 sett med MC1.2kw
    2 stk MC602
    1 stk MC402
    2 stk MC252

Brorparten av disse har vært annonsert på Hifisentralen og ikke her på avforum.

itillegg har det vært ca 5 mc275 sålangt i år

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    itillegg har det vært ca 5 mc275 sålangt i år
    Det har du rett i. De hadde jeg helt glemt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De størst og dyreste er ikke aktuelle.
    Jeg ser på
    Hifisentralen
    AvTorget
    Finn
    Lyd & Bilde
    Hifimagasinet
    Audiogon (mye snacks der da men)

Det ligger en MA6500 (integrert 2x200) på Hifimagasinet,ellers er det vel MC501 til 95.000 sek.

MC275 gir meg ikke "Må ha" og er tungvint med koblingene på siden av denne.

Fått en grei pris på MC302 hos Soundgarden selv.Men det er fremdeles mye penger.Må kvitte meg med en av subbene også for å ta meg råd til en slik.
    En brukt MC252/302 hadde vært midt i blinken.Fikk en fin pris hos Soundgarden på en ny MC252,hadde tenkt å slå til på den.Dessverre måtte tilbudet trekkes tilbake dagen etter siden det er tomt hos importøren (Neby) og den blir ikke tatt inn mer.

Den som f.eks du har,Jokris,er sikkert utrolig bra,men blir altfor dyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var prisantakelsen på den brukte 402-en hvis noen husker det ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var prisantakelsen på den brukte 402-en hvis noen husker det ?
    Tipper den lå på ca 30k +/- noen tusen.

Side 26 av 39 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •