Ren McIntosh tråd... - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 39 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 763
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Synes det du sier er meget riktig med mine erfaringer, har testet mye McIntosh helt opp til 1201. Meget god lyd men lite med krefter i disse uansett hva alle reviews måtte mene har f.eks kjørt 602 helt ut i protection mode på Ascolta Brennin mens langt rimligere forsterker ikke engang har pustet tungt som f.eks Vincent 991
    hehe, 602 er ikke utømmelig nei. Har fått disse så vel som mc501 til å blinke med lampene som et amerikansk juletre på f1.1f. Men jeg opplevde det stikk motsatte av deg med sp991 kontra mc602; sp991 takket for seg langt tidligere enn mc602.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, 602 er ikke utømmelig nei. Har fått disse så vel som mc501 til å blinke med lampene som et amerikansk juletre på f1.1f. Men jeg opplevde det stikk motsatte av deg med sp991 kontra mc602; sp991 takket for seg langt tidligere enn mc602.
    Utømmelige er di helt klart ikke flere enn deg om meg som har klart dette he he

Der kommer nok det med impedansen inn hvor vi har forskjellige erfaringer med Vincent ikke det at vincent er bedre på noen som helst musikalsk vis

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er inne på det med watt osv. Er det noen som vet hvor stor strømfosyninga i disse Mc'ene er? Oppgitt i VA( volt ampere)

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av C50 i audio (tyskland)

Kort oppsummert så får forforsterkeren en kjempetest og lydmessig score kun millimeter bak C1000 C/P, men langt foran "gamle travere" som C220 og C2200.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Når vi først er inne på det med watt osv. Er det noen som vet hvor stor strømfosyninga i disse Mc'ene er? Oppgitt i VA( volt ampere)
    Her er det jeg klarte å finne av spesifikasjoner

FREQUENCY RESPONSE
    20Hz to 20kHz, +0 / -0.25dB
    10Hz to 100kHz, +0 / -3.0dB
    TOTAL HARMONIC DISTORTION
    0.005% max. at any level from
    250mV to rated power output
    INTERMODULATION DISTORTION
    SMPTE 0.005% maximum if
    instantaneous peak output per
    channel does not exceed twice
    the output rating
    A-WEIGHTED SIGNAL-TO-NOISE RATIO
    Unbalanced: 93dB
    (120dB below rated output)
    Balanced: 97dB
    (124dB below rated output)
    RMS POWER OUTPUT
    600W min. (stereo) sine wave
    continuous average power output
    from 20Hz to 20kHz
    INPUT IMPEDANCE
    10,000 ohms (unbalanced)
    10,000 ohms (balanced)
    OUTPUT LOAD IMPEDANCE
    Terminals for 8, 4, or 2 ohms
    INPUT SENSITIVITY
    4.9V unbalanced
    2.45V balanced
    WIDEBAND DAMPING FACTOR
    100@8 ohms
    DYNAMIC HEADROOM
    2.1dB
    10.03.MC602.20k.

RATED POWER BAND
    20Hz to 20kHz
    POWER GUARD$
    Clipping is prevented and THD does
    not exceed 2% with up to 14dB
    overdrive at 1kHz
    POWER REQUIREMENTS
    120V 50/60Hz, 15A
    OVERALL DIMENSIONS (H X W X D)
    11" (28 cm) x 17 3/4" (46 cm)
    x 19 5/8" (49.83 cm)
    Panel clearance required in
    front of mounting panel is
    1 3/4" (4.5 cm) for handles
    WEIGHT
    155 lbs. (70.31kg) net
    180 lbs. (81.65kg) boxed
    Fully balanced quad-differential design
    600 watts per channel
    Dual high-voltage power supplies
    Balanced input

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest igjennom hele tråden her nå siden jeg har Klipsch og ser mange sier mc er en veldig bra Match til Klipsch samt at jeg er MEGET fornøyd med oppsettet mitt idag (Vincent cd s6, Parasound nc 7100 + 2125 og Klipsch rf25) og kan tenke meg at hvis jeg får en mc forsterker eller to i hus så vil jeg nå nye høyder jeg ikke vet om enda:grin:

Har ett par spm her hvis noen gidder svare, hehe.

for d første så leser jeg jo overalt at en ps nc 2250 er mer enn nok til rf-63, 83 men samtidig ser d ut som folk mener en mc402 går fort tom for krefter? Vet jo at Klipsch er veldig lettdrevne men liksom skulle jo tro 400w skal holde i bøtter å spann på de aller fleste høyttalere?

er d rett og slett forskjell på rms til Parasound og til Mcintosh, rørwatt er en anna type watt som ikke kan sammenlignes direkte mot transistor?

planen er å gå over til rf-63 når ferie/skattepenger kommer inn i sommer, hvilken mc er "bra nok" til denne da? bor i blokk så spiller 95% av tida på 1/4 del effekt maks men de få gangene jeg kan dra på vil jeg ha muligheter til dette på en skikkelig måte.

og ett siste spm, hvis jeg går for en mc effekt (eller 2 hvis jeg går for 501) vil jeg da kunne få bra lyd med min Ps nc 7100 som pre? jeg er utrolig fornøyd idag men kjøpte 2125 og 7100 samtidig så har ikke fått testa hva som farger lyden mest osv. Men 7100 vil ikke "ødelegge" for mc på noen måte?

kosta jo endel så vil helst ikke selge 7100 hvis d ikke er absolutt nødvendig

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Har lest igjennom hele tråden her nå siden jeg har Klipsch og ser mange sier mc er en veldig bra Match til Klipsch samt at jeg er MEGET fornøyd med oppsettet mitt idag (Vincent cd s6, Parasound nc 7100 + 2125 og Klipsch rf25) og kan tenke meg at hvis jeg får en mc forsterker eller to i hus så vil jeg nå nye høyder jeg ikke vet om enda:grin:

for d første så leser jeg jo overalt at en ps nc 2250 er mer enn nok til rf-63, 83 men samtidig ser d ut som folk mener en mc402 går fort tom for krefter? Vet jo at Klipsch er veldig lettdrevne men liksom skulle jo tro 400w skal holde i bøtter å spann på de aller fleste høyttalere?

er d rett og slett forskjell på rms til Parasound og til Mcintosh, rørwatt er en anna type watt som ikke kan sammenlignes direkte mot transistor?

planen er å gå over til rf-63 når ferie/skattepenger kommer inn i sommer, hvilken mc er "bra nok" til denne da? bor i blokk så spiller 95% av tida på 1/4 del effekt maks men de få gangene jeg kan dra på vil jeg ha muligheter til dette på en skikkelig måte.

og ett siste spm, hvis jeg går for en mc effekt (eller 2 hvis jeg går for 501) vil jeg da kunne få bra lyd med min Ps nc 7100 som pre? jeg er utrolig fornøyd idag men kjøpte 2125 og 7100 samtidig så har ikke fått testa hva som farger lyden mest osv. Men 7100 vil ikke "ødelegge" for mc på noen måte?

Dette avhenger av hva slags musikk du hører på Parasound rocker til Klipsch om man har råd til McIntosh er det en god match. Om det er verdt pengene til rf-63 er noe man kan spørre seg om. Tror både cd-spilleren din og høyttalerene blir evt flaske halsen om du går for 402 eller 501, men om du ønsker noe du kan vokse med ville jeg valgt 501 som har mye mer krefter og er bedre musikalsk en selv 602

Watt er vel noe av det som har mindre betydning i en forsterker damping factor og micro fahrad, rett og slett hvor strøm sterk er forsterkeren er noe man bør se litt på for å se hva di reelt kan klare

Til dine høyttalere vile jeg personlig valgt parasound nc mest value for the money........ Med mindre du tenker å oppgradere mere etterhvert da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

først av alt, rf63 tåler å bli koblet opp mot utstyr i galskapens prisklasser
    uten å avsløre hvor billig den er i forhold, mitt tips er kjøp så dyrt forsterkeri du bare kan , gjerne brukt, parasound nc serien er ikke i nærheten av å makse rf63 på noen måte, selv om det er en god match i den prisrangen
    større mc enten rør eller transistor, klasse a ala MI, eller audio note er mine forslag, copland cta 405 skal også være god match
    cd spilleren du har er svært god, men vurder ett rørskift i den, og gå i retning amerikansk rør ala rca. lar du rf63 få rette arbeidsforhold skinner den

preen din kan du beholde hvis du vil, men til 2 kanals bruk ville jeg kjøpt en stereo pre med cinema loop etterhvert
    en ting om gangen
    ellers kan du jo gå for f.eks cw lll som klarer seg med mindre forsterker enn rf63, og er lettere å plassere enn rf63 også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    . Tror både cd-spilleren din og høyttalerene blir evt flaske halsen om du går for 402 eller 501, men om du ønsker noe du kan vokse med ville jeg valgt 501 som har mye mer krefter og er bedre musikalsk en selv 602

Til dine høyttalere vile jeg personlig valgt parasound nc mest value for the money........ Med mindre du tenker å oppgradere mere etterhvert da
    Hmm, mange andre sier at cd-spilleren er veldig god da men ikke vet jeg......merka ihvertfall ENORM forbedring da jeg bytta fra den gamle philips spilleren min da:-D

Mener du til rf-25 som jeg har nå eller til rf-63 som jeg tenker å kjøpe? for tror nok 7100 + 2125 funker fint til rf-25 men d er jo når jeg skal bytte at jeg tror forsterkeren blir både litt liten og også litt "billig" om jeg skal bruke d uttrykket da:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    cd spilleren du har er svært god, men vurder ett rørskift i den, og gå i retning amerikansk rør ala rca. lar du rf63 få rette arbeidsforhold skinner den

preen din kan du beholde hvis du vil, men til 2 kanals bruk ville jeg kjøpt en stereo pre med cinema loop etterhvert
    en ting om gangen
    ellers kan du jo gå for f.eks cw lll som klarer seg med mindre forsterker enn rf63, og er lettere å plassere enn rf63 også

Ok så cd-spilleren er bra nok mener du, så bare at Harley skreiv at den ville bli en flaskehals? har du nettsider eller link til plass de selger rør så må jo dette testes hvis lydkvaliteten kan bli enda bedre

grunnen til at jeg kjøpte 7100 var at jeg fikk den til en grei pris å at jeg har da muligheter å gå for mer senere hvis jeg ønsker d, selv om jeg tror nok d er 2.1 som vil gjelde her framover.

men du mener cw3 er bedre enn rf-63 hvis jeg bruker de 85% til musikk og 15% til film/tv lyd? har jo sw121 utenom som stå å brumler da8)

Tanker var å prøve noe mc men dette er sjelden å se på brukten og nyprisen er ikke helt på talefot med lommeboka mi ser du hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så cd-spilleren er bra nok mener du, så bare at Harley skreiv at den ville bli en flaskehals? har du nettsider eller link til plass de selger rør så må jo dette testes hvis lydkvaliteten kan bli enda bedre

grunnen til at jeg kjøpte 7100 var at jeg fikk den til en grei pris å at jeg har da muligheter å gå for mer senere hvis jeg ønsker d, selv om jeg tror nok d er 2.1 som vil gjelde her framover.

men du mener cw3 er bedre enn rf-63 hvis jeg bruker de 85% til musikk og 15% til film/tv lyd? har jo sw121 utenom som stå å brumler da8)

Tanker var å prøve noe mc men dette er sjelden å se på brukten og nyprisen er ikke helt på talefot med lommeboka mi ser du hehe.
    skjønner, jeg mener cd6 er en god cd spiller, har hatt den før selv,
    kikk etter typebetegnelsen på røra så kan jeg komme med tips hvor du finner rør til den, enkellt og fort gjort og bytte, mange satte inn telefunken i denne spilleren men det synes ikke jeg fremhever den , litt american rørmagi for en billig penge derimot, så spiller det musikk :-D

cwll eller rf63 er begge knall ht, sjekk ut litt, mc275 kan fåes ned imot 15 k brukt, den vil være fin på begge ht, så kan du etterhvert se på ny pre og eventuellt spiller, eller dac

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så cd-spilleren er bra nok mener du, så bare at Harley skreiv at den ville bli en flaskehals? har du nettsider eller link til plass de selger rør så må jo dette testes hvis lydkvaliteten kan bli enda bedre .
    "Flaskehals" betyr ikke at spilleren suger esel, det betyr bare det at den blir et langt svakere ledd i kjeden når du introduserer komponenter signert McIntosh enn hva den er i dag. Kort sagt er ikke det lydmessige resultatet bedre enn komponentene som er koblet sammen og når du introduserer et high end produkt ligger det i kortene at du ikke får maksimalt ut av dette så lenge du har langt billigere - og "dårligere" - produkter i samme signalkjede.

RF63 er vel en høytaler man kan leve lenge med, men det å tenke på McInotosh når man har rf25 blir som å spandere en Hawai-tur på svigermor når man selv ikke har råd til å dra lenger enn Tøcksfors
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    "Flaskehals" betyr ikke at spilleren suger esel, det betyr bare det at den blir et langt svakere ledd i kjeden når du introduserer komponenter signert McIntosh enn hva den er i dag. Kort sagt er ikke det lydmessige resultatet bedre enn komponentene som er koblet sammen og når du introduserer et high end produkt ligger det i kortene at du ikke får maksimalt ut av dette så lenge du har langt billigere - og "dårligere" - produkter i samme signalkjede.

RF63 er vel en høytaler man kan leve lenge med, men det å tenke på McInotosh når man har rf25 blir som å spandere en Hawai-tur på svigermor når man selv ikke har råd til å dra lenger enn Tøcksfors
    Er nesten som jeg skulle skrevet det selv
    Dårligste ledd vil alltid dra resten med ned til bunn og ikke omvendt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT

En 402 har Ca 1600w-1800w (ikke VA)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok mye bra svar her, får kanskje se etter en 275 da hvis dere menr den kan drive 63 rimelig greit?

hehe jeg har jo rf.25 nå og den stråler jo mer og mer etter hvert som jeg først bytta cd-spiller også deretter fikk 7100+2125 så høyttalerne er ikke SÅ dårlige. men seff skjønner jeg jo at dette ikke er samme liga, derfor jeg vil opp på rf-63, så nærmer jeg meg ihvertfall.

og siden jeg er såpass fornøyd med lyden jeg har idag så vil jeg jo gå 3 skritt opp i himmelen med 63 på plass og enda 4 skritt til med 275 sansynligvis

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok mye bra svar her, får kanskje se etter en 275 da hvis dere menr den kan drive 63 rimelig greit?

hehe jeg har jo rf.25 nå og den stråler jo mer og mer etter hvert som jeg først bytta cd-spiller også deretter fikk 7100+2125 så høyttalerne er ikke SÅ dårlige. men seff skjønner jeg jo at dette ikke er samme liga, derfor jeg vil opp på rf-63, så nærmer jeg meg ihvertfall.

og siden jeg er såpass fornøyd med lyden jeg har idag så vil jeg jo gå 3 skritt opp i himmelen med 63 på plass og enda 4 skritt til med 275 sansynligvis
    Høres ut som en fornuftig kombinasjon

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp, men husk at hvis målet er å spille knallhøyt mesteparten av tiden så ville jeg gått for transistor, allså diskoforsterker :twisted:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jepp, men husk at hvis målet er å spille knallhøyt mesteparten av tiden så ville jeg gått for transistor, allså diskoforsterker :twisted:

på mine Klipsch er det fremdeles ørene som gir seg lenger før både høytalerne og forsterkeren. så om jeg kunne spille noen db høyere med Halo A21 og Emotiva på RF83, så merker hvertfall ikke jeg noe til det, da jeg gir meg lenger før 275r også egentlig.. det blir veldig høyt med den også!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei målet er vel stort sett d motsatte, bor nemlig i blokk med en grinebiter under meg så har ingen muligheter å spille knallhøyt. VIl ha GOD lyd på lave og moderate volum

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei målet er vel stort sett d motsatte, bor nemlig i blokk med en grinebiter under meg så har ingen muligheter å spille knallhøyt. VIl ha GOD lyd på lave og moderate volum
    Da er ofte rør tingen og en 275 er det jo grei pris på også

Side 24 av 39 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •