Ren McIntosh tråd... - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 39 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 763
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    I utgangspunktet vil jeg si at c220 er lite støyende til rør-pre å være, men i forhold til c48 så taper den klart. Tror imidlertid de fleste vil være meget happy med en c220, og det var jeg for øvrig selv også!

jepp, det er vel uansett den store rørpreen jeg skulle matchet til min forsterker,
    jeg synes rør faktisk (når det funker) har en av sine styrker i dette med manglende støy, rørmagien trer bedre frem da også, og med en støyete rørpre vil jeg ikke tro det er mulig å gjennskape såkallt rørmagi heller, som ihvertfall etter mine meninger, trenger en mørk støyfri bakgrunn for å virkelig skinne, c48 gjennskaper sikkert en slik støyfri bakgrunn helt problemfritt og det er en knakende fin pre, kan man få den på blåresept mon tro
    mcintosh er vel uansett det merket jeg ville hatt i ett transistor oppsett også
    når det gjelder dac bedriver jeg en reise bakover i tid, nemmelig til de noe eldre an dacene som jeg synes spiller musikk med stor M, fritt for alle mulige nymoderne løsninger dog

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Jeg forstår godt problemstillingen din Kolschtat. Jeg kjøpte C48 pga forforsterkeren og fikk bare med dac på kjøpet. Jeg har også en cd/sacd spiller, men bruker mest unitiserve. Jeg solgte Naim Dac og tenkte at jeg kan leve med den integrerte dac'en i en periode. Det virker som det skjer mye på Dac siden, og derfor vil jeg vente før jeg evt investerer i en ny dac ala dcs eller en ny McIntosh dac ( som sikkert er på vei).
    Nettop det jeg også har lyst til å gjøre, men da blir jeg sittende med tre DAC-er og jeg trenger ikke 14 digitale innganger. Men etter det lille som finnes av info får både C50 og C48 bedre kritikk enn C220 på flere punkter og da får jeg heller vurdere å avskaffe Transporteren til fordel for noe rimeligere. Dog, Transporter er en milliard ganger bedre enn touch og det andre som henger seg og bare krangler. Transporter er problemfri.

Får se om skattemydnighetene er snill og det kanskje blir både C48 og en 452 i løpet av 2011.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det kom en eske.....

Hva kan det være tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar en rå sjanse og tipper på noe fra mc ....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    tar en rå sjanse og tipper på noe fra mc ....
    Yupp.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    interesant , så c220 støyer? personlig har jeg aldri hatt mer støysvakt oppsett hjemme enn med AN L2 og MC2102, mye mørkere bakgrunn enn noe transe jeg har hatt, bruker dog tid på å finne frem gode nos komboer, gjerne rør mc selv brukte i de gode gamle dager
    Min C220 begynte å støye etter etter ca 4 år. Det kom gradvis. Men etter jeg byttet rørene til et par Mullard rør ble den tyst som i graven.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ? pre ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To esker gitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1,2 kw

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mc1201? Så ut på den ene esken som om det var fire siffer etter mc...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    mc1201? Så ut på den ene esken som om det var fire siffer etter mc...

MC1201 har ikke den typen isolasjon.. Hvertfall hadde ikke mine det ;-)
    Tipper det er Mc501 evt 601?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis med mc601!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, MC1201/MC1.2kW er alt for store for stua mi. Dvs det går, men på bekostning av goodwill fra min bedre halvdel.

MC601 ligger i grenseland men det gikk greit. Sexy er de i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Heh, MC1201/MC1.2kW er alt for store for stua mi. Dvs det går, men på bekostning av goodwill fra min bedre halvdel.

grattis :-D :-D :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse

Det er mulig jeg husker litt feil her, men hadde ikke du mc602?

Hva synes du i så fall er de største forskjellene mellom den og mc601 - så langt?
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. har bemerka en ting med mcintosh eiere, de vil altid oppgradere til større modeller i samme merke. ifra 402-602-1200 etc... Virker på meg som at mcintosh er "svake" pr watt? 2x200watt med rikelig strøm burde jo gi vannvittig lytteopplevelser....

Alt jeg har hørt av Mcintosh har vært strålende .

Greit at oppgraderingsspøkelset kommer, men læl :P.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har bemerka meg det der jeg og, kan ha noe med å gjøre at man simpelten vil ha enda mer å gå på ? selv kan jeg spille mer enn høyt nok med 2x100watt klasse a, men kommer jeg over en mc2102 på rett tidspunkt så skal jeg teste 2x200 watt :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hmm. har bemerka en ting med mcintosh eiere, de vil altid oppgradere til større modeller i samme merke. ifra 402-602-1200 etc... Virker på meg som at mcintosh er "svake" pr watt? 2x200watt med rikelig strøm burde jo gi vannvittig lytteopplevelser....

Det handler nok mer om at mye vil ha mer og at man gjerne vil ha enda mer når man først har funnet gullkrukka.

Men når det gjelder strømsvake forsterkere så hersker det litt delte meninger; personlig synes jeg mc252 og mc402 er relativt dvaske når det kommer til krefter (selv om mange mener jeg må være "helt dust i huet" som sier dette) og det er vel en her på forumet som testet ut mc1.2kw opp mot krell sine 750w blokker; og mente at krell banka rævva av mcintosh.

Selv sitter jeg med mc602 og drømmer vått om mc1.2kw, ikke fordi jeg har lite krefter eller at jeg egentlig trenger noe mer, men swansene er laget for å takle langt mer og grenser er som sagt til å pushes
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det handler nok mer om at mye vil ha mer og at man gjerne vil ha enda mer når man først har funnet gullkrukka.

Men når det gjelder strømsvake forsterkere så hersker det litt delte meninger; personlig synes jeg mc252 og mc402 er relativt dvaske når det kommer til krefter (selv om mange mener jeg må være "helt dust i huet" som sier dette) og det er vel en her på forumet som testet ut mc1.2kw opp mot krell sine 750w blokker; og mente at krell banka rævva av mcintosh.

Selv sitter jeg med mc602 og drømmer vått om mc1.2kw, ikke fordi jeg har lite krefter eller at jeg egentlig trenger noe mer, men swansene er laget for å takle langt mer og grenser er som sagt til å pushes
    Synes det du sier er meget riktig med mine erfaringer, har testet mye McIntosh helt opp til 1201. Meget god lyd men lite med krefter i disse uansett hva alle reviews måtte mene har f.eks kjørt 602 helt ut i protection mode på Ascolta Brennin mens langt rimligere forsterker ikke engang har pustet tungt som f.eks Vincent 991

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Litt av problemet ligger nok her i konstruksjonen 600w i 8 Ohm er 600w i 4 Ohm og selv i 2 Ohm det vil jo si at om man har litt vanskelige høyttalere som går i lave impedanser så er min mening at disse helt klart kommer litt kort til selv 1201 pushet jeg til grense land med Revel Ultima Salon høyttalerene mine Skal sies at jeg elsker å spille høyt da:twisted: :twisted: :twisted:

Side 23 av 39 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •