Ren McIntosh tråd... - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 39 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 763
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Nye priser i USA for mc601 (par), mc452 og mc302 er hhv usd13k, usd 7,5k og usd 4,5k (+ mva). I norge ender prisene som oftest på 9,5-10 ganger prisen i usd.
    Høres fornuftig ut. $13K ~ 80k NOK og Neby tar seg godt betalt for sin import av disse. En utsalgspris på ca 160K NOK for et par MC601 ville ikke overraske meg.

Jeg har uansett sendt mail til Neby der jeg etterlyser priser og tilgjengelighet.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at det er dyrt via Neby, men husk at amerikanske priser er eks mva samt at det er ekstra frakt til Norge. 13k i usa blir dermed raskt 13 * 6 (valutakurs) * 1,25 (mva) = 97.500,- før man legger til frakt.

tipper at et par med mc601 kommer på 125k-130k her hjemme.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at det er dyrt via Neby, men husk at amerikanske priser er eks mva samt at det er ekstra frakt til Norge. 13k i usa blir dermed raskt 13 * 6 (valutakurs) * 1,25 (mva) = 97.500,- før man legger til frakt.

tipper at et par med mc601 kommer på 125k-130k her hjemme.
    Det er riktig, men jeg tviler på at Neby betaler 13K for som importør. Men jeg tror jeg kanskje du treffer rimelig bra i ditt overslag. MC601 skal jo erstatte MC501 som koster 100K for paret. En utslagspris på ~130K virker fornuftig. Mye penger uansett :P

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh interview at CES by geekbeat

GeekBeat.TV #119 | CES 2011 – McIntosh Laboratory | GeekBeat.TV

Mest blablabla men det var noen deilig bilder av MC601 der.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg har uansett sendt mail til Neby der jeg etterlyser priser og tilgjengelighet.
    fått noe svar?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått noe svar?
    Nada, jeg skal purre dem.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene fra Neby er ikke klare ennå i.f.g dem selv. De anbefaler at jeg holder meg oppdatert på soundgarden sine websider noe som er ganske meningsløst siden Soundgarden ønsker å pushe Hegel fremfor McIntosh.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Prisene fra Neby er ikke klare ennå i.f.g dem selv. De anbefaler at jeg holder meg oppdatert på soundgarden sine websider noe som er ganske meningsløst siden Soundgarden ønsker å pushe Hegel fremfor McIntosh.
    har opplevd nøyaktig det samme...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg vel komme inn i det gode selskap med 1stk MC275r som ankom forrige uke. hittil strålende fornøyd - rett og slett en stor forbedring på alle punkter kontra annet jeg har hatt i hus tidligere!

Mcintosh - rør og Klipsch er kanon match:-)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var de norske prisene klare fra Neby.

MC601 - 119 000,- (par)
    MC452 - 74 500,-

Prisliste: http://www.nebyhifi.no/documents/McI...ruar2011_2.pdf

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mcintosh 1201

Noen som har peiling på hva man kan få et par brukte 1201 for?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel begynne å følge med litt her, selvom jeg har den minste Mc-en enn så lenge.

En MC252 har kommet og sprer nå glede. I den forbindelse lurte jeg på om noen her har testet C48 eller C50 ennå? Begge disse ser spennende ut.

Litt skeptisk da nåværende oppsett spiller kanon, men frister gjør det.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet C220 til C48. Har ikke fått spilt mye enda, men den har i det minste et klart lavere støygulv.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet C220 til C48. Har ikke fått spilt mye enda, men den har i det minste et klart lavere støygulv.

Hei igjen

Fått testet C48 noe mer? Er spent på litt inntrykk og har ikke lyktes i oppdrive noen tester av den eller C50 på nettet.
    Vet du hvordan DAC'er som sitter i den?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at anlegget aldri har vært så bra som nå (med C48 ). Det er klart at det er en del romantikk og morro med rør i forsterkerleddet. Imidlertid foretrekker jeg den bekymringsløse effektiviteten og støyfriheten som en god transistor løsning gir.

Jeg har ikke gjort noen kliniske sammenligningstester av den innebygde dac'en ( med Naim og Benchmark som jeg også har) men konstanterer at det spiller bra uansett!

Det eneste negative jeg har klart å spore er at fjernkontrollen er litt mer retningsavhengig på c48 vs c220.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hei igjen

Fått testet C48 noe mer? Er spent på litt inntrykk og har ikke lyktes i oppdrive noen tester av den eller C50 på nettet.
    Vet du hvordan DAC'er som sitter i den?
    Det komer ialle fall en test av c50 og mc452 i neste lyd&bilde som skal være i butikken 31 mars.

Så er det jo sånn at det alltid tar tid før nye mcintosh-produkter blir testet og ironisk sett er lyd&bilde alltid blant de første...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at anlegget aldri har vært så bra som nå (med C48 ). Det er klart at det er en del romantikk og morro med rør i forsterkerleddet. Imidlertid foretrekker jeg den bekymringsløse effektiviteten og støyfriheten som en god transistor løsning gir.

Jeg har ikke gjort noen kliniske sammenligningstester av den innebygde dac'en ( med Naim og Benchmark som jeg også har) men konstanterer at det spiller bra uansett!

Det eneste negative jeg har klart å spore er at fjernkontrollen er litt mer retningsavhengig på c48 vs c220.

Høres lovende ut, dilemmaet mitt er at for å finansiere en C48 må jeg selge min nåværende DAC/pre som er by far den beste DAC-en jeg har testet, også om jeg ser mot CD-spillere i samme prisklasse. Eller vente til sommeren, men det er jo ekseptsjonelt kjedelig
    Har da en Transporter som etter ryktene skal ha en anstendig DAC (aldri prøvd) og en Marantz SA11S2 CD-spiller som er god. Dessverre er jeg blitt for lat til å benytte meg av CD

Dessverre får jeg vel vente til sommeren da jeg ikke har noe å utsette på lyden i anlegget nå, men det kan jo bli enda bedre.

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det komer ialle fall en test av c50 og mc452 i neste lyd&bilde som skal være i butikken 31 mars.

Så er det jo sånn at det alltid tar tid før nye mcintosh-produkter blir testet og ironisk sett er lyd&bilde alltid blant de første...
    Ja vet den dukker opp i L&B, ikke noe stygt om de, men jeg føler at kvaliteten der ikke er helt det jeg leter etter. Gi meg en test fra stereoplay.de eller stereophile og en på hjemlån så snakker vi

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår godt problemstillingen din Kolschtat. Jeg kjøpte C48 pga forforsterkeren og fikk bare med dac på kjøpet. Jeg har også en cd/sacd spiller, men bruker mest unitiserve. Jeg solgte Naim Dac og tenkte at jeg kan leve med den integrerte dac'en i en periode. Det virker som det skjer mye på Dac siden, og derfor vil jeg vente før jeg evt investerer i en ny dac ala dcs eller en ny McIntosh dac ( som sikkert er på vei).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

interesant , så c220 støyer? personlig har jeg aldri hatt mer støysvakt oppsett hjemme enn med AN L2 og MC2102, mye mørkere bakgrunn enn noe transe jeg har hatt, bruker dog tid på å finne frem gode nos komboer, gjerne rør mc selv brukte i de gode gamle dager

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet vil jeg si at c220 er lite støyende til rør-pre å være, men i forhold til c48 så taper den klart. Tror imidlertid de fleste vil være meget happy med en c220, og det var jeg for øvrig selv også!

Side 22 av 39 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •