Ren McIntosh tråd... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 763
    Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ai, den MX150 prosessoren så svært artig ut noen som har noen ide når den kommer ut i norge og hva prislappen blir på denne lekkerbisken???

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mcintosh ja ;)

Slenger meg på med en kommentar her. Har selv Mc 275 + Primare pre 30 på ett stereo system med Klipsch F 83. ( Min hifi, her på forumet ). Har prøvd en god del på dette oppsettet og jeg er temmelig sikker på att Mcintosh bytter jeg nok aldri ut. Er kjempefornøyd. Om jeg bytter noe så blir d nok bare en større Mcintosh .

Hyggelig å se att det blir nevnt att primare + mcintosh er en god match av andre også, jeg er iallefall kanon fornøyd med det.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    ai, den MX150 prosessoren så svært artig ut noen som har noen ide når den kommer ut i norge og hva prislappen blir på denne lekkerbisken???
    Det ryktes april\mail i statene med en prislapp på rundt $12.000. Da er det nok bare å ta den velkjente tigangen her på berget desverre.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Er kjempefornøyd. Om jeg bytter noe så blir d nok bare en større Mcintosh
    Kunne ikke vært mer enig med deg der Venter bare på et par med Mc 2kw blokkene kommer på bruktmarkedet!

Å håper på Mcintosh snart kommer med en cd spiller i prisklassen 30-40k som spiller fletta av min Meridian spiller. Noe de før øyeblikket er langt i fra

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    Kunne ikke vært mer enig med deg der Venter bare på et par med Mc 2kw blokkene kommer på bruktmarkedet!

(
    når vi først er inne på de mastodontene; disse gikk vel for ca halv pris under soundgarden sitt demosalg nå rett før jul. Må jo kalles en god pris
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra tiltak med disse entusiast trådene. Problemet er bare at de forsvinner i mengden om de ikke omhandler B&W eller Dali.
    Jeg la inn et forslag om å få opprettet en egen kategori hvor alle disse kunne samles, men det gikk dessverre ikke igjennom. Vi kan jo likevel håpe at det skjer i V2.0.
    Tror det ville hjelpe å bruke en litt mer gladtittel på akkurat denne tråden :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Veldig bra tiltak med disse entusiast trådene. Problemet er bare at de forsvinner i mengden om de ikke omhandler B&W eller Dali.
    Jeg la inn et forslag om å få opprettet en egen kategori hvor alle disse kunne samles, men det gikk dessverre ikke igjennom. Vi kan jo likevel håpe at det skjer i V2.0.
    mm, dette er noe jeg også håper sterkt og inderlig. Disse trådene har også en helt annen funksjon enn å virke som et utstillingsvidun for sitt eget utstyr (som noen forumbrukere tror desverre), men også som opplysningstråder rundt et merke. Hvor mange "klipsch og effekt, hvem er best?"-tråder har vi ikke iløpet av et halvår.

Egentlig litt merkelig at dette forslaget ikke har gått igjennom, de fleste forum har jo muligheten for å opprette en ny forumkategori uten at det koster for mange arbeidsminutter. Mulig avforum er konstruert på en særdeles komplisert og lite brukervennlig måte, eller så er det kanskje et prinsipp det er snakk om? uansett skal ikke jeg spekulere videre i dette og vi får krysse fingrene for at dette er noe vi får i v2; avforum dreier seg jo om brukeropplevelsen og det å gi brukerne muligheten til å forme denne opplevelsen...
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tror det ville hjelpe å bruke en litt mer gladtittel på akkurat denne tråden :-D
    Skal tenke litt på denne iløpet av dagen og få sendt trådstarter en pm med forslag. McIntosh er noe som pøser på med vann på tankemølla. Hadde det nå bare ikke vært for denne jobben... hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har testa Mc402 kontra Mc602, noen her som påstår den er mye bedre en 602en? Enten er det noe galt med mine ører, men syns 602en er overlegen å helt rå i forhold.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har testa Mc402 kontra Mc602, noen her som påstår den er mye bedre en 602en? Enten er det noe galt med mine ører, men syns 602en er overlegen å helt rå i forhold.
    jeg har desverre ikke hørt 602 og er dermed innhabil i den saken. Men jeg har hørt endel på 402 kontra 501 på array1400. Samt sjekka opp endel rundt om på nettet rett og slett siden et stort mcintosh trinn står på ønskelista før jeg fyller 35 om 7 år
    Mine erfaringer på 402 kontra 501 gikk på at 402 fremsto som en ganske så daff forsterker på arrayene. For all del, det låt utrolig pent, men jeg synes forsterkeren manglet det utrolig engasjementet både mcintosh og jbl er kjent for. En annen ting jeg så på som en stor bakdel på 402 var at til tross for den stabile 400w så måtte den gi tapt når jeg skrudde opp volummet. Varsellampene blinket som et amerikansk juletre og lydbildet falt helt sammen. 501 derimot, der skjønte jeg virkelig hvorfor mcintosh har den statusen de har. (Føler at jeg ikke trenger å utdype den noe mer siden du har et meget kompetent oppsett hehe).

Det har også vært endel skriblerier rundt om på nettet om 602 kontra de andre modellene. Dette er jo selvfølgelig hearsay, men det går hovedsakelig på at 501 låter litt "bedre" (meget subjektivt) men 602 har mer krefter. 402 blir sett på som "taperen" i denne trioen, og endel av synspunktene rundt dette stemmer overens med mine egne erfaringer.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg har desverre ikke hørt 602 og er dermed innhabil i den saken. Men jeg har hørt endel på 402 kontra 501 på array1400. Samt sjekka opp endel rundt om på nettet rett og slett siden et stort mcintosh trinn står på ønskelista før jeg fyller 35 om 7 år
    Mine erfaringer på 402 kontra 501 gikk på at 402 fremsto som en ganske så daff forsterker på arrayene. For all del, det låt utrolig pent, men jeg synes forsterkeren manglet det utrolig engasjementet både mcintosh og jbl er kjent for. En annen ting jeg så på som en stor bakdel på 402 var at til tross for den stabile 400w så måtte den gi tapt når jeg skrudde opp volummet. Varsellampene blinket som et amerikansk juletre og lydbildet falt helt sammen. 501 derimot, der skjønte jeg virkelig hvorfor mcintosh har den statusen de har. (Føler at jeg ikke trenger å utdype den noe mer siden du har et meget kompetent oppsett hehe).

Det har også vært endel skriblerier rundt om på nettet om 602 kontra de andre modellene. Dette er jo selvfølgelig hearsay, men det går hovedsakelig på at 501 låter litt "bedre" (meget subjektivt) men 602 har mer krefter. 402 blir sett på som "taperen" i denne trioen, og endel av synspunktene rundt dette stemmer overens med mine egne erfaringer.
    Hadde 402 og 602 hjemme for test på arrayene mine, å ble veldig skuffet over 402, som du sier blinker den som et juletre, Dette er ikke tilfellet på 602 i det hele tatt, å lyden er mye mer massiv med stor M, Størrelsen på lydbildet er helt enormt og uanstrengt. Å som de fleste så har Mac så har dere sikkert merket at dere spiller mye høyere en dere tror pga den uanstrengte lyden,
    Men 602 på array 1400 spiller Høyt! men ikke vondt i det hele tatt. Fått power guarden til å lyse med et par anledninger men da suser det i hodet når jeg skrur ned, det er godkjent

Har enda ikke prøvd 501, Lurer på å kjøpe denne til senterkanalen da denne er sterkt underpowered for øyeblikket.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 402 og 602 hjemme for test på arrayene mine, å ble veldig skuffet over 402, som du sier blinker den som et juletre, Dette er ikke tilfellet på 602 i det hele tatt, å lyden er mye mer massiv med stor M, Størrelsen på lydbildet er helt enormt og uanstrengt. Å som de fleste så har Mac så har dere sikkert merket at dere spiller mye høyere en dere tror pga den uanstrengte lyden,
    Men 602 på array 1400 spiller Høyt! men ikke vondt i det hele tatt. Fått power guarden til å lyse med et par anledninger men da suser det i hodet når jeg skrur ned, det er godkjent
    Hehe, det er også det som slo meg med 501, det føles som om det ikke blir høyere, det blir bare mer av den go'lyden som McIntosh er hoffleverandør av.

Har enda ikke prøvd 501, Lurer på å kjøpe denne til senterkanalen da denne er sterkt underpowered for øyeblikket.
    Flere som har tenkt den tanken ja Grunnet div. andre årsplaner får jeg ikke tenkt seriøst på center og effekt før feriepenga kommer, men array 880 på 501 er en særdeles forførende tanke.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er også det som slo meg med 501, det føles som om det ikke blir høyere, det blir bare mer av den go'lyden som McIntosh er hoffleverandør av..
    Hadde en primare a32 på arrayene da klarte jeg ikke ha volumet på mer en 18-20 på c220en som behagelig bakrunds musikk, Men på 602en begynner jeg på 25 men stiger fort opp mot 40-45
    Her er dårlig bilde av kinoen, Skal ta noen gode bilder når kinoen er ferdig samt lage en egen hjemmekino profil.

Vedlegg 44113

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en primare a32 på arrayene da klarte jeg ikke ha volumet på mer en 18-20 på c220en som behagelig bakrunds musikk, Men på 602en begynner jeg på 25 men stiger fort opp mot 40-45
    Her er dårlig bilde av kinoen, Skal ta noen gode bilder når kinoen er ferdig samt lage en egen hjemmekino profil.

Vedlegg 44113
    Nais! Gleder meg til å se flere bilder og lese litt mer om oppsettet. Det ebe bildet der er jo hifiporr på sitt best c220 har den egenskapen at deb fordrer til høyere lyttevolum enn mange andre nettop fordi den aldri tvinger lyden på lytteren, istedet serverer den til særs besnärende opplevelse, har testet den sammen med en lan rekke effettrinn og høytalere, resultatet er utelukkende positivt. Gleder mg til resten av året, går alt som det later til blir det minst to mc produkter på mg
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan da ikke sammenligne to slike forsterkere som 402 og 602 kun bassert på volum slik som det blir snakket om her fra kingestad sine argumenter.
    det blir som å sammenligne to like biler med forskjellige motorer og årganger spør du meg hehe...

lyden i 402 er jo "nyere" og bedre ifølge mcintosh men helt klart på 602 vill man få MYE mer sprut og saft på en høyttaler som array 1400....

men for noen vil gjerne 602 låte bedre! vi kan bare aldri bli enig om lyd da vi alle er ulike der heldigvis

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    man kan da ikke sammenligne to slike forsterkere som 402 og 602 kun bassert på volum slik som det blir snakket om her fra kingestad sine argumenter.
    det blir som å sammenligne to like biler med forskjellige motorer og årganger spør du meg hehe...

lyden i 402 er jo "nyere" og bedre ifølge mcintosh men helt klart på 602 vill man få MYE mer sprut og saft på en høyttaler som array 1400....

men for noen vil gjerne 602 låte bedre! vi kan bare aldri bli enig om lyd da vi alle er ulike der heldigvis
    Er veldig klar over det, men vist du leser en gang til var det primare a32 jeg sammenliknet med som i forhold til Mcintosh låter veldig anstrengt i forhold. har også hørt arrayene på Mc sin 250 integrerte forsterker som har like stor "motor" den også hadde den uanstrengte lyden, bare ikke så mye av den

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig klar over det, men vist du leser en gang til var det primare a32 jeg sammenliknet med som i forhold til Mcintosh låter veldig anstrengt i forhold. har også hørt arrayene på Mc sin 250 integrerte forsterker som har like stor "motor" den også hadde den uanstrengte lyden, bare ikke så mye av den
    ahh beklager!

ja der er jeg enig, a32 ville nok gjort en god jobb kinomessig men helt klart er det nok mcintosh som skal til for den rette å beste stereo følelsen

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har også vært endel skriblerier rundt om på nettet om 602 kontra de andre modellene. Dette er jo selvfølgelig hearsay, men det går hovedsakelig på at 501 låter litt "bedre" (meget subjektivt) men 602 har mer krefter.
    Har ikke prøvd 501 men det kunne vært inntresangt. Men vist den låter "litt" bedre tror jeg 602 er bedre på arrayene siden de spiller Mye bedre når de får det lille ekstra av krefter. Kunne veldig godt tenkt meg å hørt høytalerne på 1.2kw eller 2kw å hørt hvor mye potensial denne høytaleren egentlig har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vist den låter "litt" bedre tror jeg 602 er bedre på arrayene siden de spiller Mye bedre når de får det lille ekstra av krefter.
    Gjelder dette kun på høyt volume, eller også når man spiller lavt ??

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Gjelder dette kun på høyt volume, eller også når man spiller lavt ??

Nå har jeg bare testet mot 402, men ja den låter spesielt godt på veldig lave volum, å på høye volum kan det ikke sammenliknes engang da 402 rett å slett gir opp lenge før det begynner å bli skikkelig morro

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det kan være viktig å få frem at når man velger forsterker så er jo matching opp mot høytalere veldig viktig.Har selv levd med mc402 i et par år å har aldri følt at den mangler krefter.Har Sonus Faber Cremona høytalere å har faktisk aldri fått power guarden til å blinke selv når jeg spiller grisehøyt.
    Testet mc252 før jeg endte opp med mc402,og på 252 nådde jeg grensa for hva den orket når du kom til et vist volum så derfor endte jeg opp med mc402.MC402 blir forøvrig sett på som en referanseforsterker i flere fora.Ligger forøvrig en link til testen i TAS på Mcintosh sine hjemmesider.
    Når det gjelder nye produkter må jeg si at den nye cd spilleren mcd500 virker som et uhyre interesant produkt.Noen som har hørt noe om pris i norge?Nei jeg har enda tilgode å høre et produkt fra Mcintosh som ikke låter bra,og da mener jeg det er minst like viktig at det låter bra på vanlig lyttevolum,som på nabofiendlig nivå.

Side 2 av 39 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •