Ren McIntosh tråd... - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 39 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 763
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner hva du mener, blir vell litt vanskelig for meg å få tak i begge desse å teste opp mot hverandre, hadde vert interessant å fått hørt forskjellen

Men, du som har C220, følger det med fjernkontroll til denne ? mulig ett domt spørsmål

Og, hva rør bruker du ?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det følger med fjernkontroll. Jeg har Telefunken rør i min c220. For meg så funker det meget bra. Jeg liker kombinasjonen med rør forforsterker og transistor effekttrinn. Da får man litt at rørenes "fløyel" kombinert med transistorenes kraft!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer hos McIntosh tro? Ryktene sier at man vil kunne se noen nye forsterkere på Cedia Expo messa 22-26 september. MC501 utgår men blir erstattet med MC651 og MC801. Kun rykter selvsagt men jeg er nå litt spent alikevel :P

I tillegg har man hørt at nye preamps kommer, C48 og C50. Ny multispiller MCD1100 samt stereo ampene MC452 og MC302.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor man får kjøpt dette flotte McIntosh-racket? Jeg skal spørre neby om dem kan skaffe det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info fra Admin:

Som et ledd i prosessen med å gjøre forumet mer oversiktlig, er det nå opprettet en egen kategori for fan/entusiast tråder.
    Dette er gjort for å skille ut disse trådene fra den tekniske delen av forumet, noe som vil gjøre det mye lettere å finne dem.

Denne tråden flyttes til den nye kategorien
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke medlem i klubben ;(

Jeg er ikke per i dag medlem i McIntosh klubben. Men har vurdert å teste en gang i nær fremtid. Har en Wadia 861 cd spiller og Klipsch Palladium p37 som da vil bli brukt sammen med McIntosh. Noen som kan anbefale produkter jeg bør sjekke? Kommer ikke til å gå for McIntosh pre, ganske enkelt fordi jeg overhodet ikke liker utseende...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg er ikke per i dag medlem i McIntosh klubben. Men har vurdert å teste en gang i nær fremtid. Har en Wadia 861 cd spiller og Klipsch Palladium p37 som da vil bli brukt sammen med McIntosh. Noen som kan anbefale produkter jeg bør sjekke? Kommer ikke til å gå for McIntosh pre, ganske enkelt fordi jeg overhodet ikke liker utseende...
    Liker ikke utseende? nå banner du i kirka!:-D Jeg kjenner selvsagt best utstyret som jeg selv eier. Jeg kan gå god for både MCD301 (CD/SACD), C220 (pre) og MC501 (monoblokker). Jeg ville definitivt hatt en McIntosh pre/power kombo. Slik jeg forstår det så er Mc501 de minste effekttrinnene som er "quad differential", dvs brokoblede balanserte forsterkere, som skal gi markant redusert forvrengning og støy. Kort fortalt blir det to speilede forsterkerkretsløp per kanal. Pga speilingen så blir eventuelle eksterne støykilder i stor grad eliminert. Jeg elsker mine MC501 så hvis du har tar deg råd til dem så er de en bra start...

EDIT: Jeg ser at også 402 er quad differential - den koster tretti lapper mindre...

Hvordan er du fornøyd med P-37F? Jeg går å tenker på P-39F hvis (når!) jeg får meg et større rom...

Mitt råd er likevel å ikke slå fra seg ideen om en McIntosh pre. Jeg liker godt å ha rør i pre, men transistor i effekt.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Liker ikke utseende? nå banner du i kirka!:-D Jeg kjenner selvsagt best utstyret som jeg selv eier. Jeg kan gå god for både MCD301 (CD/SACD), C220 (pre) og MC501 (monoblokker). Jeg ville definitivt hatt en McIntosh pre/power kombo. Slik jeg forstår det så er Mc501 de minste effekttrinnene som er "quad differential", dvs brokoblede balanserte forsterkere, som skal gi markant redusert forvrengning og støy. Kort fortalt blir det to speilede forsterkerkretsløp per kanal. Pga speilingen så blir eventuelle eksterne støykilder i stor grad eliminert. Jeg elsker mine MC501 så hvis du har tar deg råd til dem så er de en bra start...

EDIT: Jeg ser at også 402 er quad differential - den koster tretti lapper mindre...

Hvordan er du fornøyd med P-37F? Jeg går å tenker på P-39F hvis (når!) jeg får meg et større rom...

Mitt råd er likevel å ikke slå fra seg ideen om en McIntosh pre. Jeg liker godt å ha rør i pre, men transistor i effekt.
    Jeg liker veldig godt lyden i Palladium, men har ikke rom nok til større enn P37. Vet at det er å banne i kjerka med å klage på McIntosh her, men må være så ærlig. Vet at det er mange som liker at de har beholdt stilen fra gammelt av, kudos til det, men personlig synes jeg både spillere og pre ser forferdelig rotete og triste ut... Men Effektene er helt ok, og det er jo egenskapene og lyden som har satt meg på sporet av McIntosh.
    Ønsker i utgangspunktet 2 monoblokker eller 2 stereoforsterkere.
    Da skal jeg sjekke ut 501 og 402 for å se om jeg blir litt klokere
    Noen pekepin på hva jeg må forvente å betale for disse på brukten?
    Takker for all info

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker veldig godt lyden i Palladium, men har ikke rom nok til større enn P37. Vet at det er å banne i kjerka med å klage på McIntosh her, men må være så ærlig. Vet at det er mange som liker at de har beholdt stilen fra gammelt av, kudos til det, men personlig synes jeg både spillere og pre ser forferdelig rotete og triste ut... Men Effektene er helt ok, og det er jo egenskapene og lyden som har satt meg på sporet av McIntosh.
    Takker for all info
    De fleste jeg har sett går for circa 60% av nypris (eller mer for ganske nye modeller). Jeg gikk fra Electrocompaniet AW250R til MC501 og må si at både kvalitetsfølelsen og lydopplevelsen var langt bedre.

EDIT: hvis du ser etter lydkvalitet per krone så er C220 (evt med oppgraderte rør) virkelig bra valuta for pengene... sorry, men måtte bare si det!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all info
    Nei, dette er andre gangen du banner i kjerka. At spillere og pre ser rotete og triste ut er vel litt å ta i?
    Mange andre spillere fra andre merker har også masse dilldall i front og cd-spillere skal ha det da dem kler det.

Mc er ikke den eneste som har mye dilldall i front, men at det ser rotete og trist ut syns jeg er feil.
    Pre og spillere fra Mc er synnsykt lekre men er mulig du er en kar som ikke liker å ha for mye knapper i front. Men du kommer til å like når du får sett dette i virkligheten.

Har du først fått deg ett MC produkt så kommer du garantert til å kjøpe mer.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker at det ser systematisk og enkelt, gjærne med metall finish, alà f.eks Pass Labs, Krell etc. Ikke fan av masse knapper og slikt, men på en pre, må det nødvendigvis være litt valg selfølgelig. Liker også veldig godt hvordan Wadia cdspiller er enkel, men robust. Men liker som sagt McIntosh sine effektforsterkere, da de ser både systematisk, robust og nostalgiske, men samtidig setter en standard for dagens lydbilde.
    Blir ikke overrasket hvis jeg ender opp med et produkt en gang, men det gjenstår å se. Skal uansett ta noen av disse til nærmere ettersyn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener mcintosh kjører en vel gjennomført retro stil, dvs de har ikke gjennomført store forandringer på utseende på produktene sine gjennom tiden
    ikke gjør de mye hokus pokus lydmessig heller, min forsterker ble laget av en som har vært i mcintosh siden 1949, alså en som var med nesten fra starten
    jeg får assosiasjoner til heritage høytalerne til klipsch, lyden og arven er viktigere å ta vare på enn design forandringer
    Dette synes jeg er utrolig fint dessuten digger jeg utseendet på alt jeg har set fra de
    at det ikke er for alle skjønner jeg godt, det blir litt som at noen liker en mustang fra 1963 andre liker dagens bmw bedre

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Jeg mener mcintosh kjører en vel gjennomført retro stil, dvs de har ikke gjennomført store forandringer på utseende på produktene sine gjennom tiden
    ikke gjør de mye hokus pokus lydmessig heller, min forsterker ble laget av en som har vært i mcintosh siden 1949, alså en som var med nesten fra starten
    jeg får assosiasjoner til heritage høytalerne til klipsch, lyden og arven er viktigere å ta vare på enn design forandringer
    Dette synes jeg er utrolig fint dessuten digger jeg utseendet på alt jeg har set fra de
    at det ikke er for alle skjønner jeg godt, det blir litt som at noen liker en mustang fra 1963 andre liker dagens bmw bedre
    Ja det er jeg enig i, og synes at McIntosh skal ha all kred for det. Men personlig liker jeg ikke utseende på spesielt forforsterkerene de har. Men nå er det jo lyden de produserer som i grunnen er det viktigeste, og der er det ikke mye å klage på som jeg har hørt.
    Men det jeg har lest av tester på 501 kontra 402, er at lydsignaturen til 402 ofte får bedre omtale enn det 501 gjør, selv om/på tross av at 501 har mere krefter å bryne seg med. I mitt tilfelle skal de brukes på Klipsch Palladium som er ganske lettdrevne, men krever en strømsterk forsterker, og til prisen av 402 vs 501 må vel 402 være et bra kjøp for meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jeg enig i, og synes at McIntosh skal ha all kred for det. Men personlig liker jeg ikke utseende på spesielt forforsterkerene de har. Men nå er det jo lyden de produserer som i grunnen er det viktigeste, og der er det ikke mye å klage på som jeg har hørt.
    Men det jeg har lest av tester på 501 kontra 402, er at lydsignaturen til 402 ofte får bedre omtale enn det 501 gjør, selv om/på tross av at 501 har mere krefter å bryne seg med. I mitt tilfelle skal de brukes på Klipsch Palladium som er ganske lettdrevne, men krever en strømsterk forsterker, og til prisen av 402 vs 501 må vel 402 være et bra kjøp for meg?
    akkurat det der tør ikke jeg å svare på da jeg ikke har hatt noen av modellene, det jeg kan uttale meg om er mc2102 og den klarer fint å takle mine rf63, det er en klasse A 2x100 watt forsterker i 2,4, og 8 ohm
    jeg har også hørt mye bra om begge modellene du nevner og vil tro at begge vil takle brasene, er du usikker så kontakt f.eks audiocompaniet eller neby, eller send mail til mcintosh og spør litt om hva som de tror "riktig"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er egentlig ikke så rart. 501 er bare en dobbel og balansert utgave av 252 med større strømforsyning. Den har faktisk mindre kjølekapasitet enn 402. Selv synes jeg 402 og 501 låter veldig likt, men 402 kan kjøres hardere over tid uten at den termiske sikringen slår ut.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Det er egentlig ikke så rart. 501 er bare en dobbel og balansert utgave av 252 med større strømforsyning. Den har faktisk mindre kjølekapasitet enn 402. Selv synes jeg 402 og 501 låter veldig likt, men 402 kan kjøres hardere over tid uten at den termiske sikringen slår ut.
    Takker for denne info, er sånne ting jeg synes er veldig nyttig å vite litt om.
    Så kommer spørsmålet, ville du anbefalt 402? Eller ville du anbefalt noe helt annet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar man prisen i betraktning så ville jeg kjøpt 402 (noe jeg gjorde for en del år siden)

Jeg tror at 2stk 402 i paralell brokobling vil gjøre susen

Til Klipsch Palladium P37 ville jeg sterkt vurdert ARC HD220 for egen del. Har ikke hørt den, men har hørt mange ARC produkter og de har en gjennomgående lik lyd.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dere går glipp av en liten ting. "Quad differential circuitry" er brokobling av to balanserte kretsløp. Dermed blir det i praksis fire like kretser per kanal. Både 402 og 501 er bygget opp på denne måten. En 501 er derfor en brokoblet 252, mens 402 er bygget opp av brokoblede 200 wattere. Grunnen til at effekten kun dobles - og ikke "firedobles" som er vanlig ved brokobling -er output transformeren som kompenserer for den reduserte impedansen. Dermed sikrer den at forsterkeren igjen jobber mot en mer optimal motstand (dog med mindre effekt).

Brokobling av balanserte forsterkere er et kjent prinsipp for å redusere støy og forvrengning - ikke bare for å øke effekten. Det samme er jo tilfelle for EC sine NEMO/AW600 og NADA/AW400 - dette er brokoblede 180w og 120w moduler.

Trym, uavhengig av om du velger 402 eller 501 så vil du ha nok effekt. Jeg kan spille i 3 timer på høyt volum og mine 501er blir knapt lunkne. Samme ville sikkert vært tilfelle med 402. P-37F er såpass følsomme at du neppe, med mindre stuen din er stor som en gymsal, kommer til å få dem til å svette (gitt at du bruker riktig impedanskobling).

Grunnen til at jeg selv valgte 501 var et det var den jeg innerst inne ville ha! Etter at jeg fikk dem i hus så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri (ikke en gang når jeg ser MC1.2kw eller MC2301) har hatt lyst på et annet effekttrinn! Jeg er redd at jeg ikke hadde tenkt likt dersom jeg hadde gått for 402. Det er noe eget med monoblokker. Når det gjelder det lydmessige så bør det ikke være sååå store forskjeller - jeg ser imidlertid ingen grunn til at 402 skal være bedre enn 501. Det er nok enklere å lage argumenter for det motsatte.

Et annet praktisk element er at 501 faktisk lar seg flytte uten hjelp av gaffeltruck. De veier 41 eller 42 kg pr stk (Nemo veier til sammenligning 39/40kg) 402 veier vel omkring 70kg?

for å konkludere er jeg rimelig sikker på at du vil bli fornøyd med begge - gitt at de (impedansmessig) snakker bra sammen med forforsterkeren din. Min erfaring er imidlertid at jeg aldri har angret på å velge den dyreste løsningen - det er kanskje billigst i lengden. Godt Valg!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for denne info, er sånne ting jeg synes er veldig nyttig å vite litt om.
    Så kommer spørsmålet, ville du anbefalt 402? Eller ville du anbefalt noe helt annet?
    Pass Labs skal vist passe kjempebra på disse palladium og KentOve på forumet her har lest den testen så er bare å sjekke med han ved interesse. Han har selv også testet det.

Jeg har selv hatt Pass Labs 250.5x på mine RF-7 og det låt bra det, men var litt spissere i toppen og slankere i bassen.
    Så jeg solgte den og kjøpte meg 501 og har ikke hørt noe bedre på disse ht. Jeg angrer ikke i det hele tatt og er stolt eier.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Jeg tror dere går glipp av en liten ting. "Quad differential circuitry" er brokobling av to balanserte kretsløp. Dermed blir det i praksis fire like kretser per kanal. Både 402 og 501 er bygget opp på denne måten. En 501 er derfor en brokoblet 252, mens 402 er bygget opp av brokoblede 200 wattere. Grunnen til at effekten kun dobles - og ikke "firedobles" som er vanlig ved brokobling -er output transformeren som kompenserer for den reduserte impedansen. Dermed sikrer den at forsterkeren igjen jobber mot en mer optimal motstand (dog med mindre effekt).

Brokobling av balanserte forsterkere er et kjent prinsipp for å redusere støy og forvrengning - ikke bare for å øke effekten. Det samme er jo tilfelle for EC sine NEMO/AW600 og NADA/AW400 - dette er brokoblede 180w og 120w moduler.

Trym, uavhengig av om du velger 402 eller 501 så vil du ha nok effekt. Jeg kan spille i 3 timer på høyt volum og mine 501er blir knapt lunkne. Samme ville sikkert vært tilfelle med 402. P-37F er såpass følsomme at du neppe, med mindre stuen din er stor som en gymsal, kommer til å få dem til å svette (gitt at du bruker riktig impedanskobling).

Grunnen til at jeg selv valgte 501 var et det var den jeg innerst inne ville ha! Etter at jeg fikk dem i hus så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri (ikke en gang når jeg ser MC1.2kw eller MC2301) har hatt lyst på et annet effekttrinn! Jeg er redd at jeg ikke hadde tenkt likt dersom jeg hadde gått for 402. Det er noe eget med monoblokker. Når det gjelder det lydmessige så bør det ikke være sååå store forskjeller - jeg ser imidlertid ingen grunn til at 402 skal være bedre enn 501. Det er nok enklere å lage argumenter for det motsatte.

Et annet praktisk element er at 501 faktisk lar seg flytte uten hjelp av gaffeltruck. De veier 41 eller 42 kg pr stk (Nemo veier til sammenligning 39/40kg) 402 veier vel omkring 70kg?

for å konkludere er jeg rimelig sikker på at du vil bli fornøyd med begge - gitt at de (impedansmessig) snakker bra sammen med forforsterkeren din. Min erfaring er imidlertid at jeg aldri har angret på å velge den dyreste løsningen - det er kanskje billigst i lengden. Godt Valg!
    Hm, nå ble jeg litt mere sugen på 501, ikke at det er noe negativt, bortsett fra at lommeboken går på en seriøs smell
    Får ta meg en tur å høre/teste litt før jeg bestemmer meg. Ser at det står et par 501 på brukten, og regner med det er lysår mellom hver gang noen slike dukker opp....

Side 18 av 39 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •