Ren McIntosh tråd... - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 39 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 763
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Meget flott hoppe . Henta mcd500 jeg også i dag , skal komme med litt bilder i morgen

Hmmmmm, bilder imorgen????

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer tre stk mcintosh forsterkere , men vil gjerne ha litt input hvis dere vet noe om disse og match til rf63

275,252 og 2102 heter de
    har en brukt 2102 på hånden og de to andre har jeg fått godt tilbud på nye

innspill mottas med takk, skal i første omgang integreres i hjemmekino oppsett
    men forhåpentligvis skilles ut med en stereopre etterhvert
    skal kjøres sammen med marantz utstyr

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry, jeg må melde pass her...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    vurderer tre stk mcintosh forsterkere , men vil gjerne ha litt input hvis dere vet noe om disse og match til rf63

275,252 og 2102 heter de
    har en brukt 2102 på hånden og de to andre har jeg fått godt tilbud på nye

innspill mottas med takk, skal i første omgang integreres i hjemmekino oppsett
    men forhåpentligvis skilles ut med en stereopre etterhvert
    skal kjøres sammen med marantz utstyr
    Åj, lekre forsterkere.

Jeg vertfall uttrolig fornøyd med MC på mine RF-7 og jeg elsker disse blokkene og merket generelt.

Men jeg misunner deg ved oppakking av MC ved kjøp av nye, det var en synnsyk opplevelse som jeg aldri vil glemme.

Får du ikke mulighet til å låne med hjem og teste?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Åj, lekre forsterkere.

Jeg vertfall uttrolig fornøyd med MC på mine RF-7 og jeg elsker disse blokkene og merket generelt.

Men jeg misunner deg ved oppakking av MC ved kjøp av nye, det var en synnsyk opplevelse som jeg aldri vil glemme.

Får du ikke mulighet til å låne med hjem og teste?
    ingen butikker her i nærheten som har 252 eller 275 inne og skal de bestille så må jeg nok være sikker på kjøp, 2102 har jeg fått tilbud om å få levert på døra
    så kan sikkert få ett ett lytteinntrykk,men det tar jo gjerne 1-2 uker før man legger merke til eventuelle mangler fordi mang blir forført av den nye lyden først
    har googlet og lest om 2102 og den får vannvittig omtale i stereophile bla, og går for å være en mye mer strømsterk sak enn f.eks 275 som spiller fet rørlyd
    den er vel en nedskalert versjon av en jubileumssak som ble bygd tidlig 2000 eller slutten av 1900 tallet som kostet masse mer
    utseende på 2102 er jo alene nok til å få hakelslepp
    rørlys i tillegg de det klassiske mcintosch utseende med vu meter og lysende logo, så noen fete bilder av han gærne karen med over 20 av disse i sin hjemmekino
    edit 100 watt fra mcintosch klasse a bør være noktil å dra på litt og

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen butikker her i nærheten som har 252 eller 275 inne og skal de bestille så må jeg nok være sikker på kjøp, 2102 har jeg fått tilbud om å få levert på døra
    så kan sikkert få ett ett lytteinntrykk,men det tar jo gjerne 1-2 uker før man legger merke til eventuelle mangler fordi mang blir forført av den nye lyden først
    har googlet og lest om 2102 og den får vannvittig omtale i stereophile bla, og går for å være en mye mer strømsterk sak enn f.eks 275 som spiller fet rørlyd
    den er vel en nedskalert versjon av en jubileumssak som ble bygd tidlig 2000 eller slutten av 1900 tallet som kostet masse mer
    rørlys i tillegg de det klassiske mcintosch utseende med vu meter og lysende logo, så noen fete bilder av han gærne karen med over 20 av disse i sin hjemmekino
    252 er nok den forsterkeren som vil holde mest kontroll på rf63 om du ser på kreftene, men til gjengjeld er 252 en forholdsvis daff forsterker som i mange år har fungert som en inngangsbillett til McIntosh-verda og denne skal nå fases ut av programmet.

275 er en fantastisk forsterker og har eksistert i forskjellige utgaver i ett par tiår nå. Den har så absolutt en amerikansk klang over det hele, men "fet rørlyd" og "nedgradert" er to beskrivelser jeg aldri i verda ville brukt om denne.

2102 har jeg dessverre ikke hatt gleden av å høre enda.

På et generelt grunnlag vil jeg si det sånn at 275/2102 er de som gir deg den beste lyden, men til gjengeld er de ingen partyforsterkere så om du ønsker å guffe på så klipsch elementene spretter ut av kassa er 252 et langt bedre kjøp.

En ting jeg imidlertid føler meg trygg på er at om du først tester ut rør og horn så er du solgt
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    252 er nok den forsterkeren som vil holde mest kontroll på rf63 om du ser på kreftene, men til gjengjeld er 252 en forholdsvis daff forsterker som i mange år har fungert som en inngangsbillett til McIntosh-verda og denne skal nå fases ut av programmet.

275 er en fantastisk forsterker og har eksistert i forskjellige utgaver i ett par tiår nå. Den har så absolutt en amerikansk klang over det hele, men "fet rørlyd" og "nedgradert" er to beskrivelser jeg aldri i verda ville brukt om denne.

2102 har jeg dessverre ikke hatt gleden av å høre enda.

På et generelt grunnlag vil jeg si det sånn at 275/2102 er de som gir deg den beste lyden, men til gjengeld er de ingen partyforsterkere så om du ønsker å guffe på så klipsch elementene spretter ut av kassa er 252 et langt bedre kjøp.

En ting jeg imidlertid føler meg trygg på er at om du først tester ut rør og horn så er du solgt
    fare for dt ja, sist gang røk kinoen ut,men det var bare en 2-3 mnd periode
    har fått tilbud på AN L4 sett også, ferdig bygd og muligens en L2 pre, så valget er ikke lett, utifra hva det sies om 2102 bør det kunne dras på
    det kunne fint vært hentet ut det dobbelte av watt sies det av konstruksjonen, men tror rørbytte er imminent på den jeg har på hånden, ellers er den ett kupp til prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utifra hva jeg har skjønt så skal mc2102 være ganske kraftigere og kanskje ikke minst en del mer strømsterk enn 275, den skal gå i klasse a.
    når den ble testet i stereophile så beholdt han som testet den forsterkeren
    og en del har denne på sin øverste favoritt liste ove rør forsterkere, kjennere sier man kunne lett hentet utt 100 watt til men at de har valgt å ikke gjøre det, kanskje for å få en sterkere watt.

står nå mellom denne og en Audio note L4 kit, det er en el24 forsterker som er varmt anbefallt av folket på hifisentralen, ferdig bygd er jeg forespeilet en fet utgave med topp rør til ca 25 tusen, den skal etter sigende kunne spille høyt og fett med rf63, basis utgaven koster 17 tusen så det var ikke så ille som jeg trodde for disse kit utgavene

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt latterlig det der at butikker ikke har det inne i butikk når det selges i dems butikk.

Men lykke til med valg og jeg misunner deg ikke helt den situasjonen som du er i nå ved å velge.

Men valget mitt var lett når jeg skulle kjøpe 501, men valget var ikke lett når jeg skulle kjøpe HT.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    butikkene har nok ikke råd til å ha varene inne - antakelig ikke av vond vilje. Hvem ville vel ikke likt å ha disse lekkerbiskene stående på utstilling hvis de hadde råd og det var lønnsomt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    butikkene har nok ikke råd til å ha varene inne - antakelig ikke av vond vilje. Hvem ville vel ikke likt å ha disse lekkerbiskene stående på utstilling hvis de hadde råd og det var lønnsomt?

det tror jeg også,skjønner veldig godt at små butikker ikke kan ha alt, synes kanskje at noen av importørene kanskje burde ha hatt ett testeksemplar som
    kunne vært lånt ut?
    ellers vil jeg ta med at upgrade audio var veldig greie på det området, får låne en L4 hjem for å teste sammen med mcintoshen som jeg får låne av eier
    mcintosh mc 275 kunne jeg nok kjøpt i blinde men de to andre vet jeg lite om og det blir derfor spennende å se hva de yter

det jeg har funnet ut om mc2102 er at når den ble testet i streophile så ble testeksemplaret aldri levert tilbake igjen, vet også at den var ett aldri så lite hjertebarn for mcintosh, utover dette vet jeg ikke så mye om den annet enn det tekniske

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har 2102 vært her hjemme i 16 timer og 24 min og alt er bra
    ble litt hakeslepp opplevelse å pakke ut og koble til, og ikke minst lydmessig
    krefter har den mer enn nok av så vidt jeg kan skjønne, har ikke vært over ca 2x20 watt og da har det vært veldig høyt men også veldig behagelig og kontrolert, ellers lunker den rundt 1 watt og koser seg på vanlig lyttenivå

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du liker den! Ikke dumt det der med "speedometer" på forsterkeren. Jeg synes det er praktisk og informativt - så må andre gjerne synes det er harry.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speedometarne er dritøffe og MC hadde ikke vært det samme uten det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vu metra er noe av sjarmen og mac hadde ikke vært samme lekre sak uten

liker hold funksjonen godt på vu mertra, og at de er gjennomført teknisk sett

fant ut at det er svetlana kt88 rørsom sitter orginalt i mc2102 også, det er det motron mener er den beste match på mac, var redd det var sovtek for da mente motron jeg måtte ha foretatt rørbytte pga kvalitet og varighetsforskjell kontra svetlana, var faktisk såvidt jeg har forstått denne mac modellen som førte til at svetalana KT88 rør ble produsert igjen, kilde er stereophiles test av denne forsterkeren, liker godt at det er såpass mye kultur og historie bak mcintosh navnet også, får litt klipsch assosiasjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.... og AN og mc spiller sammen, har nå opplevd at junior som er mest opptatt av dunk dunk faktor fikk ståpels på kroppen mens vi hadde en lyttestund sammen, han hadde ikke opplevd det før velkommen til hifi verden sønn

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.... og AN og mc spiller sammen, har nå opplevd at junior som er mest opptatt av dunk dunk faktor fikk ståpels på kroppen mens vi hadde en lyttestund sammen, han hadde ikke opplevd det før velkommen til hifi verden sønn
    That´s what it´s all about!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    That´s what it´s all about!!!

:-D :-D :-D :-D

skal jo foreta ett valg senest neste fredag og så langt er det 1-0 mc kontra an L3 , men ting kan forandre seg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må også ta med at når hoppe kjøpte sitt mcintosh utstyr så ble jeg inspirert ,men trodde ikke jeg skulle komme over noe sånt som mc2102 enda

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    men til gjengjeld er 252 en forholdsvis daff forsterker
    I forhold til hva?

Side 16 av 39 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •