Ren McIntosh tråd... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 39 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 763
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Tid for litt eksperimentering. jeg har bestilt Telefunken smooth plate 12AX7 for å teste i min C220. I følge rør-ekspertene skal dette være noe av det beste som er å få tak i. Spennende å se om de kan levere ihht forventningene!

-telefunken-12ax7-jpg

Har du fått testet disse rørene? merket du noe forskjeller?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    får ta eit par telefoner i morgen . Så visst neby har på laget dukker det opp 1stk Mcintosh MCD500 hos meg i løpet av neste uke
    Grattis . McIntosh er noe for seg selv, å bare pakke opp ting fra MC er en morsom opplevelse og samtidig uttolig morro.

Jeg glemmer aldri når jeg pakket opp 501 blokkene, da var gleden på topp.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en CD-spiller fra MC, men er litt skeptisk å kjøpe så dyr CD-spiller denne tiden da jeg ser at flere og flere CDbutikker legges ned.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Grattis . McIntosh er noe for seg selv, å bare pakke opp ting fra MC er en morsom opplevelse og samtidig uttolig morro.

Jeg glemmer aldri når jeg pakket opp 501 blokkene, da var gleden på topp.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en CD-spiller fra MC, men er litt skeptisk å kjøpe så dyr CD-spiller denne tiden da jeg ser at flere og flere CDbutikker legges ned.
    Går du for mcd500 er du sikret ei stund. Alle som en av testene påpeker at dac'en i den er overraskende nær mda1000 og den boksen er jo slettes ikke dum.

Nå tviler jeg ikke ett sekund på at McIntosh kommer med en ny, selvstendig dac etterhvert men om det vil være verdt å vente på blir jo et veldig subjektivt spørsmål.

De andre cd spillerne i deres sortiment ville jeg imidlertid ha styrt glatt unna nettopp pga det du påpeker; stadig flere cd butikker legger ned og vi ser en økende trend med nedlastbart material.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Går du for mcd500 er du sikret ei stund. Alle som en av testene påpeker at dac'en i den er overraskende nær mda1000 og den boksen er jo slettes ikke dum.

Nå tviler jeg ikke ett sekund på at McIntosh kommer med en ny, selvstendig dac etterhvert men om det vil være verdt å vente på blir jo et veldig subjektivt spørsmål.

De andre cd spillerne i deres sortiment ville jeg imidlertid ha styrt glatt unna nettopp pga det du påpeker; stadig flere cd butikker legger ned og vi ser en økende trend med nedlastbart material.
    ok, takk for svar. Jeg får håpe at MC setter ned prisene på cd-spillarne sånn at jeg kan få kjøpt meg en.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var MCD500 bestillt . Bare håpe Neby har den inne på lager sånt at jeg slipper og vente så lenge .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for svar. Jeg får håpe at MC setter ned prisene på cd-spillarne sånn at jeg kan få kjøpt meg en.

Jeg har ikke noe kjennskap til spilleren , men det ligge enn brukt 201 på sentralen så jeg til 14k .

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg har ikke noe kjennskap til spilleren , men det ligge enn brukt 201 på sentralen så jeg til 14k .
    Den kjøpte jeg, den er på vei og kommer til onsdag tenker jeg. Jeg var helt gira på at "den skal jeg ha" og hedighvis fikk jeg kjøpt den. Jeg gleder meg:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kjøpte jeg, den er på vei og kommer til onsdag tenker jeg. Jeg var helt gira på at "den skal jeg ha" og hedighvis fikk jeg kjøpt den. Jeg gleder meg:-D

Gratulerer . Venter i spenning på å se bilder av racket ditt med fullt Mcintosh oppsett .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker! Der var du litt raskere enn meg..:evil:

Gratulerer med et godt kjøp vil jeg tro :-D
    Blir sannsynligvis en MCD500 på meg istedet.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dynamic precision
    Pokker! Der var du litt raskere enn meg..:evil:

Gratulerer med et godt kjøp vil jeg tro :-D
    Blir sannsynligvis en MCD500 på meg istedet.
    Hehe, og veldig glad er jeg for det at jeg fikk kjøpe den. Det er ikkenoe å si på den prisen for å si det sånn.:-D
    McIntosh = love

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som vet det med at man kan skru av effektforsterker og forforsterker med kontrollen? Mulig det står i manualen også men jeg og engelsk er ikke helt venner når det gjelder språk.

Det ser ut som man kan det ved å se på denne filmsnutten (ca 05:22)

Her. YouTube - Video Review of Audio Equipment I - McIntosh C220/MC252

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som vet det med at man kan skru av effektforsterker og forforsterker med kontrollen? Mulig det står i manualen også men jeg og engelsk er ikke helt venner når det gjelder språk.

Det ser ut som man kan det ved å se på denne filmsnutten (ca 05:22)

Her. YouTube - Video Review of Audio Equipment I - McIntosh C220/MC252
    Du kan slå av/på alle McIntosh enheter via fjernkontroll. Du trenger å koble en kabel mellom for og effektforsterker. Trigger out eller no heter det vel.

Du kan også, til en viss grad, kontrollere alle McIntosh enhetene dine fra samme fjernkontroll. Da bruker du Data Ports utgangene på forforsterker og kobler til aktuell enhet. Samme type kabel (minijack) brukes på alle koblinger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Du kan slå av/på alle McIntosh enheter via fjernkontroll. Du trenger å koble en kabel mellom for og effektforsterker. Trigger out eller no heter det vel.

Du kan også, til en viss grad, kontrollere alle McIntosh enhetene dine fra samme fjernkontroll. Da bruker du Data Ports utgangene på forforsterker og kobler til aktuell enhet. Samme type kabel (minijack) brukes på alle koblinger.

Åja, tusen takk for svar. Er det bare å koble en minijack kabel på "Trigger" A og B? til effekforsterkarn.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, tusen takk for svar. Er det bare å koble en minijack kabel på "Trigger" A og B? til effekforsterkarn.
    Det holder med å bruke en av portene. A og B tas kun i bruk om du har monoblokker. Glemte å nevne at du må vri på knotten på effekt til Standby eller hva det nå står for at det skal funke. Var det midtstilling tro?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Det holder med å bruke en av portene. A og B tas kun i bruk om du har monoblokker. Glemte å nevne at du må vri på knotten på effekt til Standby eller hva det nå står for at det skal funke. Var det midtstilling tro?
    Jeg har MC501 blokkene, stanby er midstillt ja.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg motatt CD-spillarn. Og det var deilig å se en cd-spiller står i racket igjen.
    Jeg fikk også mine McIntosh skilt idag. For en fin dag.

Jeg legger til ett par bilder, det skiltet nederst til til venstre har jeg tatt av min ene 501 blokk og jeg er veldig fornøyd med det.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget flott hoppe . Henta mcd500 jeg også i dag , skal komme med litt bilder i morgen

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder! Det ser unektelig "komplett" ut med cd spiller i racket! Jeg har også vært inne på tanken - mange ganger - men har så langt holdt meg til Naim/Cyrus løsningen min. I det minste passer grønnfargen til Naim brukbart med McIntosh...

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor lenge var Adam i paradis?

Lyttingen i dag ble innledet med en solid dose skurring! Alskens alarmer og tanker gikk gjennom hodet. Test 1: var skurringen volumavhengig? - nei, puh - da var kanskje høyttalerne hvertall trygge. Etter litt testing fant jeg ut at det var min kjære C220 som var synderen. Etter en rask operasjon byttet jeg de originale "kina-rørene" med Telefunken rørene som har ligget på hyllen. Whoallah - back in business! Så langt har jeg notert meg at tomgangsstøyen er vesentlig lavere med Telefunken enn med de originale rørene.

For øvrig så er topplokket på C220 litt kilent å få av. To skruer på hver side pluss to skruer bak er som normalt. Imidlertid er den fremre delen av toppen skjøvet inn i frontplaten samt at det var en form for gummi med noe klebende greier på som holdt platen på plass. Den må derfor trekkes bakover med litt kraft for å få den løs. Just so you know - når det blir deres tur...

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt medlem

Etter en tid med venting og vurdering søker jeg medlemskap i denne tråden.
    1 par MC1000 innkjøpt og "kastet" inn i oppsettet. Selv med "påkastede kabler" og en "nødsignalkilde" vet jeg at dette er rett og at iløpet av en måned med tuning + div. er jeg i Nirvana :-)
    For noen herlige komponenter dette firmaet har

Side 15 av 39 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •