Ren McIntosh tråd... - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 39 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 763
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg har hatt MC275 på RF7 , RF83 og Lascala II . Å den har INGEN problemer med og gjengi trance/tencho på enn svært overbevisende måte .
    Jeg har ikke hørt den på rf83, men på la scala 1 gjorde den en formiddabel jobb.

Men når du nevner rf7 og mc275r, samt "gjengi...på en svært ovebevisende måte" stiller meg litt skeptisk. Jeg fikk noen uker med mc275r på rf82 og selv om den fungerte overraskende bra, så hadde den langt fra nok krefter til å gjengi trance/techno på det jeg ville ha kalt en overbevisende måte - selv høytaleren tat i betraktning.

Jeg har også hatt rf7 tidligere hvor mang en forsterker fikk kjørt seg. Selv de gedigene sp991 fra vincent måtte bite i støvet. Det var først når jeg fikk på oberon 6.1 at disse virkelig ble kontrollert.

Derfor vil jeg være ytterst forsiktig med å insinuere at 1stk mc75r holder på rf7
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Takk for fine svar. Men jeg vil ikke si at RF-7 er lettdevene. Men jeg har veldig lyst på MC 501 blokker. Dem er så vannvittig lekkre.
    Jeg kjenner ikke RF-7, bare de to andre som Leifen nevnte, så det kan tenkes at 275 ikke har krutt nok til å få RF-7 til å yte sitt beste.

MC501 er alle tiders8)

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hører jeg svært lite på tencho/trance så muligt at jeg er feil mann til og uttale meg . Jeg er vel heler ikke den som spiller høyest selv om jeg liker og dra på inni mellom .

Jeg hadde også MC602 enn periode på diverse Klipsch , men da var det litt for lenge siden jeg hadde MC275 at jeg kunne sammenligne helt . Men etter hva jeg husker hadde 602 bedre kontroll på bass ivertfall , mens jeg likte MC275 litt bedre i diskant og mellomtone området selv om forskjellen var svært små .

Så kansje 2stk MC275 om du vill prøve rør ? Ellers støtter jeg deg fullt ut med tanke på 501 . Tror det vill blitt enn killer combo i sammen med din rør pre .

Så det er 301 som har overtatt ja . Har lest meg litt opp i dag å sitter å funderer på om MCD500 ikke hadde vært eit greit valg . DAC i MCD500 beskrives som noe av det ypperste på markedet , samt som pre delen også får mye god omtale . Var litt dyr i utgangs punkte , men om predelen svarer til forventningene blir det vel egentligt ikke så dyrt alikevel om jeg sparer meg for pre .

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hører jeg svært lite på tencho/trance så muligt at jeg er feil mann til og uttale meg . Jeg er vel heler ikke den som spiller høyest selv om jeg liker og dra på inni mellom .

Jeg hadde også MC602 enn periode på diverse Klipsch , men da var det litt for lenge siden jeg hadde MC275 at jeg kunne sammenligne helt . Men etter hva jeg husker hadde 602 bedre kontroll på bass ivertfall , mens jeg likte MC275 litt bedre i diskant og mellomtone området selv om forskjellen var svært små .

Så kansje 2stk MC275 om du vill prøve rør ? Ellers støtter jeg deg fullt ut med tanke på 501 . Tror det vill blitt enn killer combo i sammen med din rør pre .

Så det er 301 som har overtatt ja . Har lest meg litt opp i dag å sitter å funderer på om MCD500 ikke hadde vært eit greit valg . DAC i MCD500 beskrives som noe av det ypperste på markedet , samt som pre delen også får mye god omtale . Var litt dyr i utgangs punkte , men om predelen svarer til forventningene blir det vel egentligt ikke så dyrt alikevel om jeg sparer meg for pre .
    ok. jeg hører sjelden på Trance og techno selv, men det hender jeg spiller det og da vil jeg være på den sikre siden.

Det var en på forumet her som brukte to stk MC 275 på ett par Klipsch KSP-400, den ene mellomtona røyk og han syns ikke det funket så bra. Men smak og behag.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers støtter jeg deg fullt ut med tanke på 501 . Tror det vill blitt enn killer combo i sammen med din rør pre .
    +1

501 blokkene er forsterkere man kan leve leeeenge med.

Det står en forholdsvis interresant test i Fidelity nr 44 hvor skribenten roser produktet opp i skyene, men påpeker at til tross for den innebygde forforsterkerens kvaliteter så fortjener dac'en forforsterekre som f.eks. c500. Nå utydper han ikke dette videre, men jeg har kanskje vanskelig for tro at den innebygde forforsterkeren/volumkontrollen danker ut både c220 og c2300.

På audiokarma har de vel snakket om at dac-delen i mcd500 gir deg 80% av mda1000 til en langt billigere peng. Dog har jeg alltid lurt på hvordan man kan prosentregne noe så subjektiv som "lydkvalitet"
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    o
    Det var en på forumet her som brukte to stk MC 275 på ett par Klipsch KSP-400, den ene mellomtona røyk og han syns ikke det funket så bra. Men smak og behag.
    KSP og RF er to vidt forskjellige rasedyr
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det står en forholdsvis interresant test i Fidelity nr 44
    hvorfor har du fått nr 44 og ikke jeg?!:evil:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    hvorfor har du fått nr 44 og ikke jeg?!:evil:
    Jeg jobber i firmaet som har ansvaret for å plastpakke, adressere og sende det til post så bladet er innom kontorplassen en dag før vi sender til posten
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En drøm har gått i oppfyllelse. :grin: :grin:
    Da har jeg endelig fått bestillt ett par nye McIntosh mc501 blokker samt med en Hegel HD10 DAC.
    Jeg får dette i begynnelsen av mai.

Så jeg gleder meg villt til å få dette i hus.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt HoPPe'S!? Grattis!

Tror RF-7 kommer til å låte helt rått på denne komboen. Men du har kanskje planer om hvor veien går etter RF-7? La Scala? Palladium? Array kanskje? Mye snadder på brukten fra tid til annen...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC

Tror RF-7 kommer til å låte helt rått på denne komboen. Men du har kanskje planer om hvor veien går etter RF-7? La Scala? Palladium? Array kanskje? Mye snadder på brukten fra tid til annen...
    Jeg har en stor tro på dette, jeg har ikke tenkt på neste høyttalere da jeg bare digger RF-7 og håper på å ha dem i mange år til.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis HoPPe'S! MC501 er en drøm å ha i hus. Fantasktiske å se på og å betjene. Lydmessig er de litt som Lasse Svendsen beskrev dem i Lyd og Bilde; Pansernever med slikehansker. De er definitivt kraftfulle, men de spiller likevel på en behagelig (ikke hard) måte. Enjoy!

Har du solgt PassLabs'en din?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC

RF7 er et lite unikum som sett i lys av klipsch sin historie fremstår som en gylden middelvei. De er sykt dynamiske, punchet bør blidgjøre selv den stauteste hyper-state'ren og de har en overkommelig dose waf samtidig som de funker forbasket bra på rør så vell som transistor.

La Scala er et helt annet rasedyr som fortjener en god rørforsterker i kombinasjon med en hurtig men også dyptgående sub for selv om la scala har et enorm trykk og en nesten uslåelig live-følelse så har den ikke den samme gøyfaktoren som RF7.

Array 1400 blir således den soleklare etterfølgeren til RF7 i mine øyne; den høytaleren tar alt rf7 har og gjør det enda bedre. Men om det er verdt prisforskjellen? Akkurat det kan kanskje så saktens diskuteres.

Hoppe: Gratulerer med et par fantastiske blokker. Her har du mange timer med god lyd i vente, bare være obs på at disse blokkene har en tendens til å irritere såkalte bedre halvdeler; en låt blir til et par album mens en liten en blir til ei halvflakse
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En drøm har gått i oppfyllelse. :grin: :grin:
    Da har jeg endelig fått bestillt ett par nye McIntosh mc501 blokker samt med en Hegel HD10 DAC.
    Jeg får dette i begynnelsen av mai.

Så jeg gleder meg villt til å få dette i hus.
    Gratulerer nå blir det nok swing på sakene hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    RF7 er et lite unikum som sett i lys av klipsch sin historie fremstår som en gylden middelvei. De er sykt dynamiske, punchet bør blidgjøre selv den stauteste hyper-state'ren og de har en overkommelig dose waf samtidig som de funker forbasket bra på rør så vell som transistor.

La Scala er et helt annet rasedyr som fortjener en god rørforsterker i kombinasjon med en hurtig men også dyptgående sub for selv om la scala har et enorm trykk og en nesten uslåelig live-følelse så har den ikke den samme gøyfaktoren som RF7.

Array 1400 blir således den soleklare etterfølgeren til RF7 i mine øyne; den høytaleren tar alt rf7 har og gjør det enda bedre. Men om det er verdt prisforskjellen? Akkurat det kan kanskje så saktens diskuteres.

Hoppe: Gratulerer med et par fantastiske blokker. Her har du mange timer med god lyd i vente, bare være obs på at disse blokkene har en tendens til å irritere såkalte bedre halvdeler; en låt blir til et par album mens en liten en blir til ei halvflakse
    Er ett eller annet med WAF og LITE som jeg ikke helt får til å stemme i samme setning som RF 7 :-D

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Grattis HoPPe'S! MC501 er en drøm å ha i hus. Fantasktiske å se på og å betjene. Lydmessig er de litt som Lasse Svendsen beskrev dem i Lyd og Bilde; Pansernever med slikehansker. De er definitivt kraftfulle, men de spiller likevel på en behagelig (ikke hard) måte. Enjoy!

Har du solgt PassLabs'en din?
    Passen er solgt til BluePower her på forumet, men jeg angrer litt på at jeg solgte den litt for billig nå i ettertid, men jeg ville bare få solgt den sånn at jeg kan få bestille 501.

Jeg fikk med rotel oppsett av han også (RB-1070 og RC-1070) som jeg tenkte skulle bruke på rf-7 imens, men da skrudde jeg fort av igjen for det var ikke behagelig å høre på.
    Så bruker ett par Cv al-750 så lenge.
    Jeg har solgt vincenten også så tenker å bruke rotel effekten på senter da jeg syns ikke vincenten var kraftig nokk.

Jeg gleder meg villt til å få dette i hus og endelig blokker.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig så er er den fæle ventetiden over og nå står blokkene å spiller og koser seg og det har dem gjort siden fredag i hvisse tider.
    For noen fantastiske forsterkere som er ett fryd for øyet og ørene av å se og høre på, det var litt av noen esker dem kom i gitt.

Jeg har lagt til ett lite bildet.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett dette før med di bærehåndtakene? det var litt kult syns jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett dette før med di bærehåndtakene? det var litt kult syns jeg.
    New Mac Handles & Feet - AudioAficionado.org

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torro69
    Takker, men dessverre er ikke engelsk min sterkeste side.

Side 13 av 39 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •