Ren McIntosh tråd... - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 39 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 763
    Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Hvor god er forforsterkerdelen i denne? Digital eller analog volumkontroll?
    En liten side som lyd og bilde la ut:Lydsjokket - Lyd og Bilde

Når det kommer til om forforsterker delen i den er god eller ikke, ville jeg nok si at det er en genial løsning slik at man kan investere i spiller og effekttrinn først, for så å investere i en forforsterker. Modulen er grei nok, men du vil merke vesentlig forskjell når du eventuelt vil oppgradere med en forforsterker i tillegg, det gir et mye bedre total resultat! Husker ikke om lydkontrollen er analog eller digital, mener den er digital, men er usikker på dette... ;-)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen min
    Modulen er grei nok, men du vil merke vesentlig forskjell når du eventuelt vil oppgradere med en forforsterker i tillegg, det gir et mye bedre total resultat!
    Er dette noe du har testet ut selv, og i så fall opp imot hvilken forforsterker eller uttaler du deg på et generelt grunnlag?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Er dette noe du har testet ut selv, og i så fall opp imot hvilken forforsterker eller uttaler du deg på et generelt grunnlag?
    Har ikke testet det selv, leste det i et ganske profiliert hifi blad fra usa, men husker ikke hvilket blad det var. Mulig jeg også blander med en test jeg leste om MCD1000, men men...

Men der sier seg jo litt selv i prinsippet, ettersom at hvem lager en cd spiller som har bedre eller like god pre amp som det McIntosh lager utenom. Det er jo ingen hemmelighet at de også er ute etter å tjene penger Men som sagt, tenker jeg meg at pre amp modulen sikkert er bruk bar, men hadde det vert meg ville jeg ivertfall prøvd med og uten ekstern pre amp. Personlig tror jeg det ville blitt bedre, men byr sjansen seg, kommer jeg til å teste det ut

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et spørsmål til dere som har litt mer forståelse en det jeg har. Hvis du er en heldig eier av en MA7000 og kjøper deg nye høytalere som trenger mer krefter. Funker det da og kjøpe feks. MC501 og bruke MA7000 som pre, eventuelt biampe. Hvordan ville dette vært iforhold til MC501 og C46 som pre.
    Håper dere forstår spørsmålet.

MVH.

Lars.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beite
    Bare et spørsmål til dere som har litt mer forståelse en det jeg har. Hvis du er en heldig eier av en MA7000 og kjøper deg nye høytalere som trenger mer krefter. Funker det da og kjøpe feks. MC501 og bruke MA7000 som pre, eventuelt biampe. Hvordan ville dette vært iforhold til MC501 og C46 som pre.
    Håper dere forstår spørsmålet.

MVH.

Lars.
    Du kan bruke MA7000 som en preamp for 501 eller andre eksterne effekttrinn. Når det kommer til biamping aner jeg ikke hvoran resultatet blir, men jeg stiller meg spørsmål med synergien i lydbilde med tanke på forskjeller i klangsignatur og krefter hos ma7000 kontra 501. Hvis først investerer i 501 vil du nok komme bedre ut av det ved å selge ma7000 og investere i en god forforsterker a'la c46.

501 er iallefall en fantastisk forsterker jeg har blitt oppriktig glad i. Den har krefter til å drive det meste og lydsignaturen på den er bare helt rå. Fremfor å sitte å analysere lydbildet for spesifikke detaljer kommer det bare vakker og altoppslukende musikk. Det er mulig mitt par havner på brukt'n etterhvert siden jeg er på jakt etter ett par mc1.2kw, så vi kan jo holde kontakta over pm hvis ønskelig.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet det selv, leste det i et ganske profiliert hifi blad fra usa, men husker ikke hvilket blad det var. Mulig jeg også blander med en test jeg leste om MCD1000, men men...
    Mange som har testet ut MDA1000 kontra mcd500 mener på at sistnevnte gir nesten 90% av lyden til den 30k dyrere mda100.

[QUOTE=Bassen minMen der sier seg jo litt selv i prinsippet, ettersom at hvem lager en cd spiller som har bedre eller like god pre amp som det McIntosh lager utenom. Det er jo ingen hemmelighet at de også er ute etter å tjene penger Men som sagt, tenker jeg meg at pre amp modulen sikkert er bruk bar, men hadde det vert meg ville jeg ivertfall prøvd med og uten ekstern pre amp. Personlig tror jeg det ville blitt bedre, men byr sjansen seg, kommer jeg til å teste det ut [/QUOTE]

Jeg er forsåvidt enig med deg, men du fremstiller det her veldig svart/hvitt. Ja, hvis man sammenligner mcd500 sin preamp med en dedikert pre i samme prisklasse vil selvfølgelig den separate preen "tape" (la oss ta utgangspunkt i mcintosh produkter grunnet lydsignaturen). Men for de av oss som ikke har råd til å først bruke 60k på en spiller for så å bruke den samme summen på en god pre så vil mcd500 være en superb anledning til å få seriøst god lydkvalitet i heimen fremfor å parre den med en middels og billig forforsterker fra en annen produsent.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten side som lyd og bilde la ut:Lydsjokket - Lyd og Bilde

Når det kommer til om forforsterker delen i den er god eller ikke, ville jeg nok si at det er en genial løsning slik at man kan investere i spiller og effekttrinn først, for så å investere i en forforsterker. Modulen er grei nok, men du vil merke vesentlig forskjell når du eventuelt vil oppgradere med en forforsterker i tillegg, det gir et mye bedre total resultat! Husker ikke om lydkontrollen er analog eller digital, mener den er digital, men er usikker på dette... ;-)
    Det er analog volumkontroll!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan hadde Mcintosh MA7000 fungert til 802d? Har den nokk kraft til å få disse til å blomstre?

Mvh.

Lars.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beite
    Hvordan hadde Mcintosh MA7000 fungert til 802d? Har den nokk kraft til å få disse til å blomstre?

Mvh.

Lars.

McIntosh er såpass strømsterkt at du ville nok fått gang i 802d. 802d er ca like tungdrevne som Array 1400, og min erfaring med Arrayene er at du kan fint ha 1200 blokka til Mc på de. Det kan du nok også fint ha på 802d, men som en godt oppstarter hadde det nok fungert fint med MA7000, så kan du heller oppgradere til for eksempel MC501 eller om du skal ta den helt ut MC1,2KW, er du heldig dokker det kanskje opp noen på bruktmarkedet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh er såpass strømsterkt at du ville nok fått gang i 802d. 802d er ca like tungdrevne som Array 1400, og min erfaring med Arrayene er at du kan fint ha 1200 blokka til Mc på de. Det kan du nok også fint ha på 802d, men som en godt oppstarter hadde det nok fungert fint med MA7000, så kan du heller oppgradere til for eksempel MC501 eller om du skal ta den helt ut MC1,2KW, er du heldig dokker det kanskje opp noen på bruktmarkedet.
    Jeg kunne ikke ha vært mer uenig for å være ærlig.

MA7000 har 2x250w til rådighet. Array1400 og 802D er to vidt forskjellige konstruksjoner. Jeg har hørt både mc252, mc402, mc501 og mc1.2kw på array1400 og det å si at mc252 får disse til å blomstre er en sannhet med svære modifikasjon. Ja, det låter bra. Men innenfor mcintosh sitt sortiment må man faktisk opp på mc501 før man si at disse høytalerne blomstrer. En spade er fortsatt en spade, og en fra Europris vil riktignok fungere til sitt bruk for ei stund, men etterhvert vil man føle ett savn etter en spade fra byggmakker som koster litt mer, men som også gjør jobben bedre.

Jeg sier ikke det for å være negativ, men når vi beveger oss i disse prisklassene bør man være klar over hvordan det egentlig henger sammen. Jeg INNBILLER meg at MA7000 på 802D vil gi eieren mange timer med musikkglede, men eieren av et sådant anlegg vil ikke være i stand til å få ut det fulle potensialet av høytalerne sine.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye produkter fra McIntosh

Det kommer et knippe med nye produkter fra McIntosh snart.

MVP-881:
    Multispiller (Blu-ray, SACD, DVD og CD) 72k NOK

MEN-220:
    Digital rom korreksjon, Eq og 2-veis elektronisk delefilter 41,5K NOK

MPC-1500:
    Power control senter, 6 stk utganger og 12v trigger. 41,5 NOK

MC-303 :
    3 x 300W, 4/8/16 Ohm. 88,5K NOK

Synd at MVP-881 er så dyr for den hadde passet fint i racket i kjeller'n

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg kunne ikke ha vært mer uenig for å være ærlig.

MA7000 har 2x250w til rådighet. Array1400 og 802D er to vidt forskjellige konstruksjoner. Jeg har hørt både mc252, mc402, mc501 og mc1.2kw på array1400 og det å si at mc252 får disse til å blomstre er en sannhet med svære modifikasjon. Ja, det låter bra. Men innenfor mcintosh sitt sortiment må man faktisk opp på mc501 før man si at disse høytalerne blomstrer. En spade er fortsatt en spade, og en fra Europris vil riktignok fungere til sitt bruk for ei stund, men etterhvert vil man føle ett savn etter en spade fra byggmakker som koster litt mer, men som også gjør jobben bedre.

Jeg sier ikke det for å være negativ, men når vi beveger oss i disse prisklassene bør man være klar over hvordan det egentlig henger sammen. Jeg INNBILLER meg at MA7000 på 802D vil gi eieren mange timer med musikkglede, men eieren av et sådant anlegg vil ikke være i stand til å få ut det fulle potensialet av høytalerne sine.
    Forsterkerkraft er en undervurdert kvalitet:!:

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle noen av dere som eier mc501 får oppgraderingssyke og vil bli kvitt dem, så send meg en PM...

Kanskje jeg får ha som nyttårsforsett å skaffer meg et par i løpet av året?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalle Klovn: mine vil nok stå trygt frem til ferie- og skatte- penger kommer ramlende inn til året... Men de dukker opp en sjelden gang iblandt og de er så absolutt verdt hver eneste krone
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan tro at de er verdt prisen - selv om de er vel dyre i Norge. Jeg falt virkelig for McIntosh når jeg fikk C220 i hus. Betjeningen (volumregulering, brytere mm) er verdt prisen alene!

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    I tilfelle noen av dere som eier mc501 får oppgraderingssyke og vil bli kvitt dem, så send meg en PM...

McIntosh MC501 & C200

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Jeg har sett dem, men er skeptisk til å kjøpe noe fra en jeg ikke kjenner som er utenlands... Hadde de stått foran meg så hadde det vært en "no-brainer".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Skrotnisse. MC252/MA7000 vil ikke få ut potensialet i hverken Array 1400 eller 802D.

Forskjellen mellom 402 og 501 er derimot meget marginale så lenge de ikke blir presset. Det er praktisk talt samme forsterker med større strømforsyning i 501, MEN med lavere kjølekapasitet......

-Tim

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Ja, det er viktig å innfri nyttårsforsettene. Et par med nye mc501 er bestilt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow gratulerer.