Ren McIntosh tråd... - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 39 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 763
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Mens vi snakker om fjerne drømmer så har jeg siden lansering besøk av MC2301 i mine drømmer . Men jeg sa også det samme om mc602 for noen år siden , så who knows :twisted:
    MC2301 er uten tvil et sikleobjekt av grandiose dimensjoner. Med tanke på hvor kraftige disse bør man stå rimelig fritt til å velge høytalere. Husker hvor lekkert lydmessig det var med rogue m150 på array1400, problemet var bare de musklene.

Nissen : Nå har jeg aldri hatt de tyngste høyttalerene på min tideligere 602 , men var aldri i nærheten med og bånne den , så litt trist at jeg aldri fik testa den på KentOve sine Array .
    skulle ha vært interresant å hørt om arrayene til Kent Ove hadde gitt den pusteproblemer eller ikke. Vet at Dag J. bånner sin på 1200w til tider på sine swans f1.1f. 501 på array1400 er ikke en pinglete match for å si det sånn, det blir rimelig høyt før de gir seg, men det er litt småirritabelt å faktisk vite at det er begrensninger i musklene.

Litt offtopic : Men om du fortsatt vurderer besøk hos KentOve i løpet av året , håper jeg du tar turen innom her . Fik brukt 602 ei uke på KLS II , å noe mer "livat" har jeg ikke vært i nærheten av og høre tideligere . Mens jeg sitter og smiler fra øre til øre skriker bare lascala MER MER .
    Om det blir en tur oppover må vi prøve å få til det. Sommeren er rimelig booka, så jeg må se det an litt fremmover, men det frister ganske så greit. Dere sitter jo begge med anlegg i en meget høy kvalitetsklasse, og det er alltid hyggelig å møte andre dynamikk-junkies

Tror på matchen med 602 og KLS II. Lot 501 på leike seg litt med KLS 1 paret mitt, riktignok syntes jeg matchen med mc275r var bedre, men 501 var også overraskende underholdene på denne høytaleren. Med 501/602 på la scala kan vi virkelig snakke om kraftOVERSKUDD
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir ofte nevnt at det ikke er noe som heter overkill , de heter stålkontroll . Men jeg vill påstå at 602 faktisk ble overkill på lascala .

Jeg har vært uheldig tideligere på rf83 med 602 så jeg tok det ytterst forsiktigt den uka jeg brukte 602en på lascala . Å som du sier så har jeg også troa på at mc275 skal være enda bedre (bedre match) . Å jeg har tilfeldigvis ein kompis som sitter på min forige mc275 , så jeg har også lyst å prøve med 2stk bare for gøy . Bare det ikke bli for gøy :neutral:

Så nå er det sub(er) som står for tur . Her er valgene og meningene mange .

Til nå vurderer jeg : 2stk pcultra , 1stk jlaudio fathom 112 , Velodyne DD serien , klipsch RT-12 og JBL Array 1500 .

Kansje du Dag har noen innspill her , du har vel testa frykteligt mye forsjelligt opp igjenom .

Satt nettopp og surfa litt , men klarer ikke å finne ut hva denne "R" en på de nye mc275 kommer av . Dette navnet blir ikke brukt på mcintosh sine offisiele hjemme sider . Noen som vet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    353 har jeg ikke hørt, men når det gjelder 252 og 402 kunne jeg ikke ha vært mer enig

Har du testet 501 opp mot 602? Til tross for at jeg er gjennomført forelska i lydsignaturen til 501 irriterer det meg litt at de bånner litt for ofte. Som for deg er 1201 også en fjern drøm for meg, men 602 dukker jo opp på børsen en gang iblandt..
    Mine Swans F1.1 har samme sensitivitet som Array (89 dB), og begge er 8 ohms høyttalere. jeg har ALDRI sett blinkende lys med MC602 på tross av at jeg har presset ganske hardt på i volum til tider.
    Tror MC602 har noe mer headroom enn 501, kanskje akkurat det lille ekstra som gjør at man føler seg uovervinnelig.......
    Jeg klarer fint å få meterne til å peake opp til 2400 watt hvis jeg prøver, men ingen lamper lyser. På Kappa 9.2i som er kjipe i impedansen (4 ohm, minimum 1.4 ohm) kom det litt gule lamper men ikke røde.

Generelt er det en oppfatning av at MC602 er ekstremt kraftig, testen i Secrets of home theatre and high fidelity er ganske tydelig i så måte.

Conclusion
    The MC-602 is the most powerful amplifier I have ever heard. For speakers that can take the kind of power it delivers, you will have a sound that you never imagined possible. It comes as close to reproducing music hall realism as you could ever want. Yeah, it's expensive, but why wait until you get to the point that you wish you had bought it way back when? Besides, those sexy power meters are incredible!

- John E. Johnson, Jr. -

testen: Product Review

MC501 har jo blitt målt i stereophile med forbløffende resultater, 720 watt med 1% forvrengning.
    Den oppgis til peak mer enn 100 ampere, mens MC602 oppgis til over 150 ampere peak, noe som tyder på at 602 er noe kraftigere.

Husk at når det begynner å blinke gult er dette en indikasjon på at klipping er på gang, med alle andre forsterkere vil man spille like høyt og være like blid, helt uvitende om at man er på grensen av ren power. Derfor er det mange som tar rotta på endel elementer pga klipping, mens MAC kunder blir skånet for dette i stor grad pga Powerguard systemet, en stor fordel spesielt for folk med Vintage høyttalere hvor det er vanskelig å skaffe deler.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært uheldig tideligere på rf83 med 602 så jeg tok det ytterst forsiktigt den uka jeg brukte 602en på lascala . Å som du sier så har jeg også troa på at mc275 skal være enda bedre (bedre match) . Å jeg har tilfeldigvis ein kompis som sitter på min forige mc275 , så jeg har også lyst å prøve med 2stk bare for gøy . Bare det ikke bli for gøy :neutral:
    haha. er ikke helt umulig det blir både morro, interresant, lærerikt og dyrt om du låner deg en ekstra 275. Jeg og en kamerat av meg har snakka på ta med hans 275 og koble de på horna mine mens 501 får ta bassene. Men jeg har de samme tankene som deg: høres kult og dyrt ut

Til nå vurderer jeg : 2stk pcultra , 1stk jlaudio fathom 112 , Velodyne DD serien , klipsch RT-12 og JBL Array 1500 .

Kansje du Dag har noen innspill her , du har vel testa frykteligt mye forsjelligt opp igjenom .
    Sub er noe jeg har ytterst lite erfaring med. Dog har jeg hørt endel svs, for all del, de gir utrolig mye for penga og er helt herlig på film, men jeg har enda ikke hørt et oppsett hvor svs har vært hurtig nok til å kunne følge ett par la scala. Array 1500 bør imidlertid være litt mer passende.

Jeg vurderte for en liten periode en løsning med 275r-KLS II-Array 1500 selv, men så var det noe annet som begynte å friste mer

Satt nettopp og surfa litt , men klarer ikke å finne ut hva denne "R" en på de nye mc275 kommer av . Dette navnet blir ikke brukt på mcintosh sine offisiele hjemme sider . Noen som vet ?
    den har jeg slitt som et dyr med å finne ut av også, desvere uten hell
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Mine Swans F1.1 har samme sensitivitet som Array (89 dB), og begge er 8 ohms høyttalere. jeg har ALDRI sett blinkende lys med MC602 på tross av at jeg har presset ganske hardt på i volum til tider.
    Tror MC602 har noe mer headroom enn 501, kanskje akkurat det lille ekstra som gjør at man føler seg uovervinnelig.......
    Er det målet jeg også har strukket meg etter i alle år. Det å ha et anlegg hvor man vet at man faktisk kan bånne er egentlig en lei følelse for egeoet

MC501 har jo blitt målt i stereophile med forbløffende resultater, 720 watt med 1% forvrengning.
    Den oppgis til peak mer enn 100 ampere, mens MC602 oppgis til over 150 ampere peak, noe som tyder på at 602 er noe kraftigere.
    jeg har så vidt vært innom tanken på å bytte ut 501 med 602 om det skulle ha dukket opp en på brukt'en, men jeg "tror" ikke jeg vil tjene nok til å forsvare prosjektet. Dermed blir det nok heller å spare og håpe at det en dag dukker opp ett par 1201 på brukt'n.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1201 vil gi deg skikkelig goooood feeeling Selv trøster jeg meg med at jeg faktisk ikke har plass.........

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent på 1201 du , den dagen skal jeg bestille fly bilett på dagen :-D

Kan ikke huske å ha sett disse på brukten i Norge noen gang , hvor lenge er det siden disse ble satt ut i produksjon ? Men så er di vel heler ikke solgt i bøtter og spann i lille Norge heler .

Jeg trøster meg også med det samme som Dag gjør , nettopp dette med plass . For noen månder siden målte jeg opp sikkert 1000 ganger for å sjekke om jeg faktisk kunne få plass til swans F1.1 ., jeg fik heldigvis konkludert med at disse ble i overkant store før galskapen tok overhånd . KLS II er ikke noe små gutter de heler , men er litt mer plasserings vennlige .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir ofte nevnt at det ikke er noe som heter overkill , de heter stålkontroll . Men jeg vill påstå at 602 faktisk ble overkill på lascala .

I utgangspunktet vil jeg begynne med å si at man bør ha minimum 2 subber for god distribusjon i rommet.
    Ellers er det SVS som har gitt meg den bassopplevelsen jeg liker best, og de jeg deler lydideal med som har hørt mye mer enn meg sitter fremdeles med samme oppfatning. Kjapt trygt og billig:wink:
    Men det er mange som ikke er enige, så du bør vurdere lyden i de forskjellige subbene selv og kjøpe det du liker best selv8-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent på 1201 du , den dagen skal jeg bestille fly bilett på dagen :-D
    hehe, tror du har god tid på å spare opp til den biletten. 1.2kw blir altfor dyr denne sommeren.

Jeg trøster meg også med det samme som Dag gjør , nettopp dette med plass . For noen månder siden målte jeg opp sikkert 1000 ganger for å sjekke om jeg faktisk kunne få plass til swans F1.1 ., jeg fik heldigvis konkludert med at disse ble i overkant store før galskapen tok overhånd . KLS II er ikke noe små gutter de heler , men er litt mer plasserings vennlige .
    Jeg sjekka måla på swans f1.1f og KLS II, er ikke KLS II dypere og bredere enn f1.1f?

F1.1F: (WxD) 49.0 cm x 58.5 cm
    KLS II: (WxD) 61.6 cm x 64.14 cm

Jeg hadde F1.1F ett par uker, og det som stakk seg ut var høyden. Bredde og dybde gikk helt greit. Men for all del, det er ett par monstrumentale høytalere.

Men når det gjelder mc1.2kw, om jeg hadde hatt økonomisk mulighet så hadde plassen vært det siste jeg hadde tenkt på.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å som du sier så har jeg også troa på at mc275 skal være enda bedre (bedre match) . Å jeg har tilfeldigvis ein kompis som sitter på min forige mc275 , så jeg har også lyst å prøve med 2stk bare for gøy . Bare det ikke bli for gøy :neutral:
    Du får si ifra om det skulle bli aktuelt med en 275 til8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tror du har god tid på å spare opp til den biletten. 1.2kw blir altfor dyr denne sommeren.

Jeg sjekka måla på swans f1.1f og KLS II, er ikke KLS II dypere og bredere enn f1.1f?

F1.1F: (WxD) 49.0 cm x 58.5 cm
    KLS II: (WxD) 61.6 cm x 64.14 cm

Jeg hadde F1.1F ett par uker, og det som stakk seg ut var høyden. Bredde og dybde gikk helt greit. Men for all del, det er ett par monstrumentale høytalere.

Men når det gjelder mc1.2kw, om jeg hadde hatt økonomisk mulighet så hadde plassen vært det siste jeg hadde tenkt på.

F1.1 tar ikke mer plass enn mange andre høyttalere, og hva bruker man plassen over høyttalerne til egentlig???:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F1.1 tar ikke mer plass enn mange andre høyttalere, og hva bruker man plassen over høyttalerne til egentlig???:-D
    F2.2F som presence?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyden ble faktisk de største problemet her , da jeg har vinkler i taket . Å ja KLS II er frykteligt dype , men bygger ikke stort mer enn andre høyttalere pga plassering .

Henta MC275 tideligere i dag , å har brukt største delen av dagen til og rydde litt å litt omplassering i racket . Så nå er det bare å få satt inn kabler så er vi ready to go .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg hadde nesten glemt hvor god denne forsterkeren er , nå mangler jeg bare stearinlyd og godt å drikke . Nå hører jeg endeligen på mange år den lyden jeg har savna mest fra mine gammle RF7 på Mcintosh MC275 , bare det er enda mere av alt nå :-D . Jeg tør nesten ikke tenke på hvordan dette blir med subwoofer .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nesten glemt hvor god denne forsterkeren er , nå mangler jeg bare stearinlyd og godt å drikke . Nå hører jeg endeligen på mange år den lyden jeg har savna mest fra mine gammle RF7 på Mcintosh MC275 , bare det er enda mere av alt nå :-D . Jeg tør nesten ikke tenke på hvordan dette blir med subwoofer .
    I mangel på et mer dannet og voksent uttrykk: DRITFETT!

La scala og mcintosh deler litt av den samme designfilosofien; mandig, rå og brutal fremtoning. Dette tospannet blei bare lekkert.

Har du fått testet denne komboen på endel variert musikk? hva er i så fall dine erfaringer så langt når kommer til styker og svakheter?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget bra. Må høres helt rått ut. Sett på en litt rå blusskive og masse Jack Daniels nå så er du der. Drit i stearinlys 8)

By the way. Står ikke R for Reissue ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mangel på et mer dannet og voksent uttrykk: DRITFETT!

La scala og mcintosh deler litt av den samme designfilosofien; mandig, rå og brutal fremtoning. Dette tospannet blei bare lekkert.

Har du fått testet denne komboen på endel variert musikk? hva er i så fall dine erfaringer så langt når kommer til styker og svakheter?

Det ble frykteligt seint i går , så jeg fik hørt mye variert musikk i går . Som tideligere har jeg litt problemer med og sette ord på dette , toppen er så luftig å detaljert som jeg bare kan ønske , det er nesten sweetspot uansett hvor du befinner deg i rommet . Lyden fremstår som silkemyk , men ikke av den kjedelige typen "silkemyk" :-D . Mellomtonen er også eit utroligt løft i forhold til andre høyttalere jeg har hatt , den trøkker til når den skal , å har ein utroligt fett å crispy sound , om jeg får si de sånt . Å bassen er jo eit kapitel for seg selv , du har jo selv hatt lascala , men det kan egentligt ikke forklares for folk som aldri har hørt dette musikk monsteret før . Som så mange andre før meg har sagt , er dette kansje verdens mest dynamiske høyttaler , å er den ubestride kongen på Rock/metal etc... . Jeg sitter ikke lenger og leiter etter typisk musikk som "høres" bra ut på akkurat dette oppsette . Alt er gøy på lascala , det føles som jeg er på konsert 7dager i uka .

Men tilbake til de negative , akkurat nå er jeg rimeligt fornøyd med alt . Men om jeg skal sette fingeren på noe , er det jo det åpenbare problemet med og ta di lave oktavene . Men dette håper jeg og få ordna snarest .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Meget bra. Må høres helt rått ut. Sett på en litt rå blusskive og masse Jack Daniels nå så er du der. Drit i stearinlys 8)

By the way. Står ikke R for Reissue ?

Det kan godt være , jeg har sendt mail til Mcintoshlab for og forhøre meg . Så vi skal nok komme til bunns i saken .

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mcintosh

Fungerer bra på Tannoy også Min mc 275 har gleden av å drive disse Prestige Glenairene.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god er forforsterkerdelen i denne? Digital eller analog volumkontroll?

Side 10 av 39 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •