Klipsch klubben - Side 997

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 997 av 1033 FørsteFørste ... 497 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1007 1017 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 19,921 til 19,940 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    RF 63 er den jeg husker som den mest musikalsk korrekte av den gamle serien Den blomstret også opp jo bedre elektronikk du ga den

Problemet med hi-fi basillen er at man stadig jager etter noe bedre.
    Oftest er rommet begrensingen uansett, så av og til kan det gi bedre resultater med mindre istedenfor større høyttalere
    Sant nok det,men drivere delefiltrene og kassene i 63 er bare så mye bedre enn i den mindre RF serien. Prøvde også RF 62MKII den var veldig bra også.
    Nå blir det og finne en god forsterker helst hybrid,kommer en sansui med rør i pre delen og innebyggd dac som må testes

O

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Sant nok det,men drivere delefiltrene og kassene i 63 er bare så mye bedre enn i den mindre RF serien. Prøvde også RF 62MKII den var veldig bra også.
    Nå blir det og finne en god forsterker helst hybrid,kommer en sansui med rør i pre delen og innebyggd dac som må testes

O
    Sansui er et godt gammelt merke så kan bli spenende å høre hvordan denne blir Hybrid kan ofte være en god løsning, da rent rør kan blir veldig dyrt om man skal få både ren lyd og nok punch

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 dagar til eg får RF-7 og RC-64 i hus:-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    4 dagar til eg får RF-7 og RC-64 i hus:-)
    Gratulerer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Har hatt dei ståande heima på gutterommet i godt over eit halvt år no. Så eg gledar meg som ein unge. No er NC2125, som skal driva RC-64, komt i hus og kopla til og.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Har hatt dei ståande heima på gutterommet i godt over eit halvt år no. Så eg gledar meg som ein unge. No er NC2125, som skal driva RC-64, komt i hus og kopla til og.
    Parasound er som regel en god match til Klipsch om resten stemmer
    Men nå liker jo jeg typisk amerkansk lyd med litt punch i godt he he

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ser tv-serien "Suits" så står det et par Klipsch bookshelf høyttalere inne på kontoret til Harvey. Blikket mitt blir alltid dratt dit. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Onkyo TX - NR5008 som pre og til surroundane. Syns det fungerer bra. Til RF-7 skal eg bruka Rotel RB-1572, som eg syns fungerer godt til RB-81. Men har ingen aning på korleis den fungerer på RF-7. Så det kan vera den vert byta seinare. Har desverre verken plass eller råd til McIntosh blokker eller noko sånt.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Onkyo TX - NR5008 som pre og til surroundane. Syns det fungerer bra. Til RF-7 skal eg bruka Rotel RB-1572, som eg syns fungerer godt til RB-81. Men har ingen aning på korleis den fungerer på RF-7. Så det kan vera den vert byta seinare. Har desverre verken plass eller råd til McIntosh blokker eller noko sånt.
    Det trengs ikke noen MC blokker til RF-7 synes dessuten ikke det er noen god match selv om sikkert mange vil henge meg for det he he

Skal man først opp i slike summer kan man få mye bedre utbytte av f.eks EAR med rør fylde og en punch som drar fra MC lett i første, andre og tredje runde på Horna mine ihvertfall

Hvis noen lurer på hvilke MC jeg har prøvd så er det 1201 blokkene og 602 mot EAR 509 MKII noe som burde være en rettferdig sammenligning

Vil ha full punch og rock`n roll til Klipsch Onkyo fungerer meget bra og med 5008 som pre kan du jo justere lyden nesten dit du vil uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok sikkert ting som fungerer betre enn 5008 til rf-7.i alle fal i stereo. Men i og med at eg har ca. 50/50 musikk/filmbruk, så må det inngåast kompromiss. Det same gjeld jo budsjett og. Eg har allerede brukt langt meir på anlegget enn feks bilen. Så ein plass må det stoppa. Effekt til eit par månadsløner er nok uaktuelt for meg. Rommet mitt er ikkje spesielt godt egna heller, med alt for liten plass. Det er faktisk såpass trangt at det ikkje er plass til eit einaste elektronikk komponent til:-)

Min teori, som eg ikkje har noko belegg for, er at høgtalarane teller mest (av utstyret). Så eg får meg ikkje til å bruka 50 000 på elektronikk... Men alle tips til oppgraderingar tas i mot med takk.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok sikkert ting som fungerer betre enn 5008 til rf-7.i alle fal i stereo. Men i og med at eg har ca. 50/50 musikk/filmbruk, så må det inngåast kompromiss. Det same gjeld jo budsjett og. Eg har allerede brukt langt meir på anlegget enn feks bilen. Så ein plass må det stoppa. Effekt til eit par månadsløner er nok uaktuelt for meg. Rommet mitt er ikkje spesielt godt egna heller, med alt for liten plass. Det er faktisk såpass trangt at det ikkje er plass til eit einaste elektronikk komponent til:-)

Min teori, som eg ikkje har noko belegg for, er at høgtalarane teller mest (av utstyret). Så eg får meg ikkje til å bruka 50 000 på elektronikk... Men alle tips til oppgraderingar tas i mot med takk.
    Høyttallere er ihvertfall der man bør begynne, så er man rimelig sikker på å komme så nær den lyden man vil
    Selvfølgelig finnes det bedre til ren stereo men er ikke noe dårlig alternativ du har spesiellt ikke når bruken er 50/50.
    EAR 890 hender det man får ned til rund 17.000,- den fungerer meget bra til Klipsch, men er kanskje mer en du tenker det også ?
    Gi meg gjerne ett hint om hva du ønsker å bruke så er det litt enklere å komme med anbefalinger da jeg har lett for å gå litt for høyt uten at alle trenger eller ønsker det. Man får mange gode og rimelige alternativer der ute

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg er hifi-freak og har alltid vært mer opptatt av dyre eksklusive komponenter (og kabler) enn av akustikk. Etter flere år med diskusjoner rundt dette har vi nå fått testet dette i praksis.

Og vi er faktisk stort sett enige i resultatet!
    I hans rom spiller et rent stereooppsett bedre enn min Denon AVR-4311, uansett hvilke høyttalere vi koblet til og uansett med eller uten RK på Denon.
    Eneste uenigheten var når vi brukte mine RF-63 på Denon og la inn housecurve med Audyssey Pro kitet. DET synes jeg låt bedre men han var ikke enig. Men det har med våre preferanser å gjøre.

I mitt rom derimot var Denon uten RK kjedelig uansett høyttalere, hans stereo oppsett hakket bedre, mens Denon med RK uten tvil best.

Den største overraskelsen for oss begge var faktisk hvor lite det var å hente på effektforsterer i sammen med min Denon i mitt rom. I hans rom ga det nemlig et langt større løft enn hos meg.
    Vi testet både klasse A og rør effekttrinn, uten at det er sagt noe om hvor god match de er verken mot mine eller hans høyttaler.

Men morsomt var det i allefall:-D

Det beste med hele testen er at jeg fortsatt kan være fornøyd med mine RF-63 på mitt oppsett i mitt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd erstatningselementene som blir solgt på ebay? Ser de har som passer til KLF30, men det er sånn PA oppheng på de.. Har det noe å si? Mvh Øksa.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trengs ikke noen MC blokker til RF-7 synes dessuten ikke det er noen god match selv om sikkert mange vil henge meg for det he he

Skal man først opp i slike summer kan man få mye bedre utbytte av f.eks EAR med rør fylde og en punch som drar fra MC lett i første, andre og tredje runde på Horna mine ihvertfall

Hvis noen lurer på hvilke MC jeg har prøvd så er det 1201 blokkene og 602 mot EAR 509 MKII noe som burde være en rettferdig sammenligning

Vil ha full punch og rock`n roll til Klipsch Onkyo fungerer meget bra og med 5008 som pre kan du jo justere lyden nesten dit du vil uansett
    Hvorfor ikke sammenligne EAR mot mcintosh sine store rør blokker? Rør vs rør er jo mer riktig sammenligning enn rør vs transistor.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    For de som ser tv-serien "Suits" så står det et par Klipsch bookshelf høyttalere inne på kontoret til Harvey. Blikket mitt blir alltid dratt dit. :-)
    Åjada, nevnte høyttalere på kontoret, og Rachel er de to "gjenstandene" som fanger oppmerksomheten min
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hvorfor ikke sammenligne EAR mot mcintosh sine store rør blokker? Rør vs rør er jo mer riktig sammenligning enn rør vs transistor.
    Joda det har jeg også gjort
    Duger uansett ikke for meg he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    En kompis av meg er hifi-freak og har alltid vært mer opptatt av dyre eksklusive komponenter (og kabler) enn av akustikk. Etter flere år med diskusjoner rundt dette har vi nå fått testet dette i praksis.

Og vi er faktisk stort sett enige i resultatet!
    I hans rom spiller et rent stereooppsett bedre enn min Denon AVR-4311, uansett hvilke høyttalere vi koblet til og uansett med eller uten RK på Denon.
    Eneste uenigheten var når vi brukte mine RF-63 på Denon og la inn housecurve med Audyssey Pro kitet. DET synes jeg låt bedre men han var ikke enig. Men det har med våre preferanser å gjøre.

I mitt rom derimot var Denon uten RK kjedelig uansett høyttalere, hans stereo oppsett hakket bedre, mens Denon med RK uten tvil best.

Den største overraskelsen for oss begge var faktisk hvor lite det var å hente på effektforsterer i sammen med min Denon i mitt rom. I hans rom ga det nemlig et langt større løft enn hos meg.
    Vi testet både klasse A og rør effekttrinn, uten at det er sagt noe om hvor god match de er verken mot mine eller hans høyttaler.

Men morsomt var det i allefall:-D

Det beste med hele testen er at jeg fortsatt kan være fornøyd med mine RF-63 på mitt oppsett i mitt rom.
    Akkustikk og rom har jo alt å si for hva som fungerer for hver enkelt
    Denon 4311 har jo XT32 og med pro kittet som du sier gjør dette enorme løft spesiellt i rom som ikke er behandlet eller naturlig egnet.
    Du kan legge hva du vil i elektronikk kabler og høyttalere uten å få lyden du vil og det er min 1 etg et meget godt eksempel på.
    Sponplate vegger uten innhold og 10 cm luft i hele etg er lyd killer delux
    Der synes jeg Onkyo 3010 på RF-7II settet gjør underverker ved bruk av xt32 pro

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det har jeg også gjort
    Duger uansett ikke for meg he he
    Ærlig sak det vettu, smaken er som baken..
    Jeg har litt slik følelse med parasound, etter å hatt NC og en del Halo i hus, forventet mer rett og slett..
    Men personlig digger jeg mcintosh, men de står en prisklasse høyere enn jeg ønsker:-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ærlig sak det vettu, smaken er som baken..
    Jeg har litt slik følelse med parasound, etter å hatt NC og en del Halo i hus, forventet mer rett og slett..
    Men personlig digger jeg mcintosh, men de står en prisklasse høyere enn jeg ønsker:-)
    Ikke all Parasound som er like god, men gamle HCA serien er som regel mye bang for det buck som det heter

Halo er absolutt ikke min greie i forhold til lyd pr krone på Klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttallere er ihvertfall der man bør begynne, så er man rimelig sikker på å komme så nær den lyden man vil
    Selvfølgelig finnes det bedre til ren stereo men er ikke noe dårlig alternativ du har spesiellt ikke når bruken er 50/50.
    EAR 890 hender det man får ned til rund 17.000,- den fungerer meget bra til Klipsch, men er kanskje mer en du tenker det også ?
    Gi meg gjerne ett hint om hva du ønsker å bruke så er det litt enklere å komme med anbefalinger da jeg har lett for å gå litt for høyt uten at alle trenger eller ønsker det. Man får mange gode og rimelige alternativer der ute
    No i første omgang blir prioriteten å testa med rotelen, og sjå om eg får hengt opp nokre Rockfon plater i påsken.

Er eg ikkje nøgd etter det, så kjem eg nok til å spara og sjå meg rundt etter ny effekt. Gjerne 3 eller 5 kanalar. Evt, ein kraftig 2 kanals. Blir det 2 kanalar vil eg prøva å holda meg rundt 10 000, gjerne brukt.

Side 997 av 1033 FørsteFørste ... 497 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1007 1017 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •