Klipsch klubben - Side 996

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 996 av 1033 FørsteFørste ... 496 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1006 1016 1026 ... SisteSiste
Viser resultater 19,901 til 19,920 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kom til og tenke på at det ligger en Phatos til salgs også,den er integrert med rør i pre delen. Phatos låter også knall på klipsch.

Mvh/O

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Du burde da vurdere hybrid,vincent har det som flere skryter av på klipsch.
    Ligger en Butler audio på HSF som er knakande go
    Har testet den selv på RF 82 og RF 63. Den er i sølv om det spiller noen rolle?

Mvh/O
    Denne er ukjent for meg og finner den ikke igjen på HFS.

Kom til og tenke på at det ligger en Phatos til salgs også,den er integrert med rør i pre delen. Phatos låter også knall på klipsch.

Mvh/O
    Dersom jeg skal ha noe med rør så bør rørene være helt skjult da jeg har en datter på 5 år

Jeg nevnte det kanskje ikke, men dersom jeg skal gå for en integrert, så må den ha HT bypass.

Stein Ivar

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn i gjen i klipsch klubben etter salg av mine RF-63 og har nå kjøpt meg Klipsch M40 hodetelefoner. Spent på disse

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da holder jeg på å selge mine klipsch høyttalere for å finansiere noe nytt.
    Hvor skal veien gå videre? Oppgraderingsspøkelse har kommet i heimen og noe må gjøres. Har hatt et 5.1 system av klipsch som har vært kjempe bra på film men har savnet noe på musikk. Har savnet skikkelig trykk i stereo lyden, og tenkte at skal jeg ta steget helt ut å gå for RF-7 mk2. Har i dag en onkyo 5007 som har drevet 5.1 systemet noe som har fungert utmerket. Denne ligger også ute for salg. Tenkte å gå for en integrert eller effekt oppsett. Men da mister jeg mange tilkoblings muligheter som en reciver har. Er det lurt å bare beholde onkyoen og supplere med effekt? Føler jeg har kommet i et lite dilemma ønsker primært et stereo oppsett men beholde hdmi muligheter åpne. Noen tanker fra dere hadde kanskje vært til hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Denne er ukjent for meg og finner den ikke igjen på HFS.

Dersom jeg skal ha noe med rør så bør rørene være helt skjult da jeg har en datter på 5 år

Jeg nevnte det kanskje ikke, men dersom jeg skal gå for en integrert, så må den ha HT bypass.

Stein Ivar
    Butler audio TDB 2250 - Torget

Mvh/O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Hvor skal veien gå videre? Oppgraderingsspøkelse har kommet i heimen og noe må gjøres. Har hatt et 5.1 system av klipsch som har vært kjempe bra på film men har savnet noe på musikk. Har savnet skikkelig trykk i stereo lyden, og tenkte at skal jeg ta steget helt ut å gå for RF-7 mk2. Har i dag en onkyo 5007 som har drevet 5.1 systemet noe som har fungert utmerket. Denne ligger også ute for salg. Tenkte å gå for en integrert eller effekt oppsett. Men da mister jeg mange tilkoblings muligheter som en reciver har. Er det lurt å bare beholde onkyoen og supplere med effekt? Føler jeg har kommet i et lite dilemma ønsker primært et stereo oppsett men beholde hdmi muligheter åpne. Noen tanker fra dere hadde kanskje vært til hjelp.
    For og være helt ærlig,hadde jeg ikke brukt noe hjemmekino greier på RF7
    Onkyo har integrete med dac,det og en rør/hybrid efekt er IMO mye bedre.
    HDMI er ikke lett og få med i et stereo oppsett.

Mvh/O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en TV med flere HDMI og digital ut i fra tv er jo saken lettere når jeg tenker meg om:-D

Mvh/O

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en TV med flere HDMI og digital ut i fra tv er jo saken lettere når jeg tenker meg om:-D

Mvh/O
    Tv'n har digital ut i form av optisk og 4 stk hdmi.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Jaja der forsvant den forsterkeren før jeg rakk å kontakte selger .

Vil gjerne fortsatt få tilbakemeldinger på om den vil være et godt valg for meg. Er jo mulig den dukker opp igjen
    Har desverre ingen erfaring med denne til Klipsch, men som wikstrøm sier kan Vincent være et godt alternativ di har jo både hybrid og transistor.
    Rimlige produkter som gir god lyd for pengene

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo recievere er slett ikke feil på klipsch og spesiellt ikke når du er oppe på 5007
    En rimelig effekt forsterker vil gi deg et godt løft og denne recieveren fungerer godt lydmessig med RF-7MKII

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For og være helt ærlig,hadde jeg ikke brukt noe hjemmekino greier på RF7
    Onkyo har integrete med dac,det og en rør/hybrid efekt er IMO mye bedre.
    HDMI er ikke lett og få med i et stereo oppsett.

Mvh/O
    Hvorfor ikke det er jo en hjemmekino høyttaler
    Har sittet siden fredag og testet Onkyo 3010 på akkurat RF-7MKII å vil nå si det fungerer meget bra, men selvfølgelig hjelper det godt med XT32 kalibreringen denne gir muligheter for så man kan jo få lyden dit man vil
    Tar men steget ut med pro kittet kan man jo selv velge ut target kurven å få det skreddersydd til eget ønske
    Jeg har i likhet med deg ment det samme i alle år men med di nye romkorreksjon systemene kan nye recievere oppnå meget bra lyd i vanskelige rom og gi løft selv i et forholdsvis greit rom. Har man lydbehandlet rommet og gjort div tiltak derimot så er jo alltid rent stereo bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hvorfor ikke det er jo en hjemmekino høyttaler
    Har sittet siden fredag og testet Onkyo 3010 på akkurat RF-7MKII å vil nå si det fungerer meget bra, men selvfølgelig hjelper det godt med XT32 kalibreringen denne gir muligheter for så man kan jo få lyden dit man vil
    Tar men steget ut med pro kittet kan man jo selv velge ut target kurven å få det skreddersydd til eget ønske
    Jeg har i likhet med deg ment det samme i alle år men med di nye romkorreksjon systemene kan nye recievere oppnå meget bra lyd i vanskelige rom og gi løft selv i et forholdsvis greit rom. Har man lydbehandlet rommet og gjort div tiltak derimot så er jo alltid rent stereo bedre
    Der får vi være enige om og være uenige
    Et rent stereo oppsett på RF 7 MKII er i MINE ører det beste.

Mvh/O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der får vi være enige om og være uenige
    Et rent stereo oppsett på RF 7 MKII er i MINE ører det beste.

Mvh/O
    Slett ikke uenig i at det låter best om forholdene ligger til rette for det

Det som er bra med den nye serien er at di faktisk er veldig lett å få til å spille bra i et rent stereo oppsett pga at di er så plasserings vennlige

RF-7MKII er en av få høyttalere som spiller med god bass i stua hos meg i andre etg derimot kan jeg få det meste til å spille bra men der er alt asymetrisk og behandlet for lytting

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke uenig i at det låter best om forholdene ligger til rette for det

Det som er bra med den nye serien er at di faktisk er veldig lett å få til å spille bra i et rent stereo oppsett pga at di er så plasserings vennlige

RF-7MKII er en av få høyttalere som spiller med god bass i stua hos meg i andre etg derimot kan jeg få det meste til å spille bra men der er alt asymetrisk og behandlet for lytting
    Ja se det,tolket litt galt kansje(jeg altså)har ikke hørt en hjemmekino receiver
    ennå som har med romkoreksjon på gjort noe fornuftig med lyden i stereo.
    Har ikke hør de nye onkyo skal sies

Mvh/O

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo vente med å selge onkyo'n. Må jo nesten gi den bort for å bli kvitt den:-D
    Bare jeg får solgt unna RB-81 og subben nå + litt oppsparte midler så kan jeg nesten skimte RF-7 mk2 i det fjerne.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja se det,tolket litt galt kansje(jeg altså)har ikke hørt en hjemmekino receiver

Mvh/O
    Er ikke verdens mester i å formulere meg heller å når men skriver er det fort gjort at ting kan bli litt galt begge veier tenker jeg

Kan nok få romkorreksjon til å gi gode forbedringer i stereo også, men ikke noen av di rimelige reciever løsningene

XT 32 pro gjør gode forbedringer selv i stereo i stua mi, men bruker det ikke oppe. Skal da sies at stua er et meget vanskelig rom å ferdig hus med sponvegger er ikke akkurat beregnet for kritisk lytting

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo vente med å selge onkyo'n. Må jo nesten gi den bort for å bli kvitt den:-D
    Bare jeg får solgt unna RB-81 og subben nå + litt oppsparte midler så kan jeg nesten skimte RF-7 mk2 i det fjerne.
    Det du får igjen for den får du ihvertfall ikke like god lyd tilbake for samme penga

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh/O
    Bare så jeg ikke formulerer meg feil igjen så er det selvfølgelig ingen ting som er bedre en ett korrekt rom med ren stereo

Bare synd di fleste stuer ikke er designet slik.... he he

Mitt neste hius blir ikke ett ferdig hus det er helt sikkert. Første etg er laget av alvsbyhus. Andre etg var uinredet det er himmel og hav i forskjell å lytte i disse 2 etg. det er lagt ned 20cm glava i gulvet oppe for å bli kvitt hulrommet. Alt er gips dobbelt. Kryss isolert tak med asfalt plater i tillegg. langt til nærmeste vegg som er tom ca 10m. Fullstendig asymetrisk med skråtak og 3 lags glass med lyd isolering. Sikkert noen som vil dra den enda lenger men der stopper det for meg foreløpig. Elektrikker har lagt opp egen kurs med fase skiller så ingenting skal kunne påvirke og heldigvis er det 400v inn til huset så like gode lytte muligheter dag som kveld

I andre etg har jeg testet sinnsykt mye kuult utstyr i første derimot testes kun litt rimeligere og mer lett plassert utstyr

Nede fungerer det ovehodet ikke med Klipsch horn, mens oppe er det himmelen

Derimot fungerer faktisk RF-7MKII med tilhørende senter og bak kanaler meget godt i første etg. Har testet i både ren stereo og hjemmekino med gode resultater

Cornwall III og Heresy III fungerte også meget bra i første etg, men Cornwall hadde mer å gi oppe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så jeg ikke formulerer meg feil igjen så er det selvfølgelig ingen ting som er bedre en ett korrekt rom med ren stereo

Bare synd di fleste stuer ikke er designet slik.... he he

Mitt neste hius blir ikke ett ferdig hus det er helt sikkert. Første etg er laget av alvsbyhus. Andre etg var uinredet det er himmel og hav i forskjell å lytte i disse 2 etg. det er lagt ned 20cm glava i gulvet oppe for å bli kvitt hulrommet. Alt er gips dobbelt. Kryss isolert tak med asfalt plater i tillegg. langt til nærmeste vegg som er tom ca 10m. Fullstendig asymetrisk med skråtak og 3 lags glass med lyd isolering. Sikkert noen som vil dra den enda lenger men der stopper det for meg foreløpig. Elektrikker har lagt opp egen kurs med fase skiller så ingenting skal kunne påvirke og heldigvis er det 400v inn til huset så like gode lytte muligheter dag som kveld

I andre etg har jeg testet sinnsykt mye kuult utstyr i første derimot testes kun litt rimeligere og mer lett plassert utstyr

Nede fungerer det ovehodet ikke med Klipsch horn, mens oppe er det himmelen

Derimot fungerer faktisk RF-7MKII med tilhørende senter og bak kanaler meget godt i første etg. Har testet i både ren stereo og hjemmekino med gode resultater

Cornwall III og Heresy III fungerte også meget bra i første etg, men Cornwall hadde mer å gi oppe
    Ikke tvil om rommet har mye og si nei,har et litt vrient rom selv.
    Etter mange høyttalere den siste tiden kunne jeg gjort en lang tid med frustrasjon kort . Om jeg hadde husket lyden i RF 63 som jeg hadde for noen år siden,da kunne jeg byttet RF 3MKII i RF 63 og livet hadde vært mye
    enklere

Mvh/O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tvil om rommet har mye og si nei,har et litt vrient rom selv.
    Etter mange høyttalere den siste tiden kunne jeg gjort en lang tid med frustrasjon kort . Om jeg hadde husket lyden i RF 63 som jeg hadde for noen år siden,da kunne jeg byttet RF 3MKII i RF 63 og livet hadde vært mye
    enklere

Mvh/O
    RF 63 er den jeg husker som den mest musikalsk korrekte av den gamle serien Den blomstret også opp jo bedre elektronikk du ga den

Problemet med hi-fi basillen er at man stadig jager etter noe bedre.
    Oftest er rommet begrensingen uansett, så av og til kan det gi bedre resultater med mindre istedenfor større høyttalere

Side 996 av 1033 FørsteFørste ... 496 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1006 1016 1026 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •