Klipsch klubben - Side 995

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 995 av 1034 FørsteFørste ... 495 855 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 975 985 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1005 1015 1025 ... SisteSiste
Viser resultater 19,881 til 19,900 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På alle receivere jeg har hatt kan man velge mellom 80 og 120hz LPF og LFE.
    Setter man det til 80 så antar jeg at noe må forsvinne.
    Det står også anbefalt på 120hz LPF of LFE.

Men deling mellom høytalere og sub, som jeg skrev i forrige innlegg er mest vanlig å ha på 80hz.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ingen slik deling på min Yamaha. Noe jeg har oversett da?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    På alle receivere jeg har hatt kan man velge mellom 80 og 120hz LPF og LFE.
    Setter man det til 80 så antar jeg at noe må forsvinne.
    Det står også anbefalt på 120hz LPF of LFE.

Men deling mellom høytalere og sub, som jeg skrev i forrige innlegg er mest vanlig å ha på 80hz.
    Mulig jeg er en klovn til å forklare, men legger ved et lite utdrag fra wiki så jeg ikke villeder noen isteden for å veilede

The LFE channel delivers bass-only information to supplement the overall bass content. The LFE channel content is not the same as the content of a subwoofer-out jack. The LFE channel is used to carry additional bass information in the Dolby Digital program, while the subwoofer output is bass information from up to all six channels that has been selected to be reproduced by the subwoofer via a bass management system.
    The bass management in surround sound replay systems is that bass content in the incoming signal, irrespective of channel, should be directed only to loudspeakers capable of handling it. The bass management system may direct bass to one or more subwoofers (if present) from any channel, not simply the content of the LFE channel. As such, it is incorrect to call the LFE the "subwoofer channel".

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo ikke bedre til å forklare etter et par bayer eller litt bakfull heller he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Jeg finner ingen slik deling på min Yamaha. Noe jeg har oversett da?
    Ligger under speaker setup i gui på recieveren din om jeg ikke husker helt feil

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun valg om normal/reverse, på/av og om de skal være front/bak, stereo eller høyre venstre.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun valg om normal/reverse, på/av og om de skal være front/bak, stereo eller høyre venstre.
    Har ingen yamaha å prøve meg frem på her nå men her er manualen din om du ikke har den

RX-V3067 - Yamaha Downloads Norge

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg må sette meg ned å lese litt når jeg er ferdig på jobb....

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ingen ting i manualen, annet enn at den har lfe 20-120hz. Ser ingenting om justeringer der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ny til avforum

Hei. Har et spørsmål som sikkert virker veldig teit, men eg finner ikke ut hvordan man ligger ut en ny tråd eller poster et innlegg. Hadde vært kjempe fint om dere kunne forklart meg hvordan man gjør det.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    LFE-kanalen spiller et helt eget spor som er uavhengig av de andre kanalene så miste noe her skjønner jeg ikke hvordan man får til ?

LFE utgang "router" signalet forbi filteret i subforsterkeren og man setter delefrekvens i recieveren. Da gjenngis .1 sporet på (2.1), (5.1) og (7.1) inspillinger kun i subben, og man får bedre justering / kalibreringsmuligheter. Low Frequency Effekts.

0.1 (LFE) et eget mikset spor for subben der dette er kodet inn på platene dersom du kjører en surroundforsterker med LFE ut.

Det ingen andre endringer ut over dette pluss å kunne stille delefrekvens og benytte deg av forsterkerens innebygde kalibrering dersom surroundforsterkeren støtter dette.

THX anbefaler i dette tilfellet deling av alle høyttalere på 80hz Ikke dermed sagt at alle liker det best slik.

Finnes selvfølgelig unntak om man har sinnsykt små sattelitter som orbaudio sine orber eller Gallo sine diva osv. Her kan man fint forsvare en deling på 100 og selv 120hz

Kjører nå 80 hz på alt, men enda ikke helt fornøyd med subbene, har du noe formening med master/slave funksjonen kontra kalibrere hver for seg? Står helt symmetrisk plassert foran ved siden av hver front. Med aro før yapo blir sub mye nedjustert:/ ved kalibrering uten aro, sub på 80db ved -20 måtte jeg temmeleg høyt på volum på sub å + 7 på sub på receiver, ikke såtte meg inn i alle justerings muligheter ellers på panel i subben, men muli jeg bør begynt å teste her ja når jeg får en frikveld.... Noe enkle tips på integrering ab begge fathomene?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Kjører nå 80 hz på alt, men enda ikke helt fornøyd med subbene, har du noe formening med master/slave funksjonen kontra kalibrere hver for seg? Står helt symmetrisk plassert foran ved siden av hver front. Med aro før yapo blir sub mye nedjustert:/ ved kalibrering uten aro, sub på 80db ved -20 måtte jeg temmeleg høyt på volum på sub å + 7 på sub på receiver, ikke såtte meg inn i alle justerings muligheter ellers på panel i subben, men muli jeg bør begynt å teste her ja når jeg får en frikveld.... Noe enkle tips på integrering ab begge fathomene?
    Om du vil ha kraftigere bass trekk di nærmere bakvegg eller hjørne. Det fører også til dypere bass ved lavt volum.
    Di fleste recievere har en tendens til å dra subbene for mye ned.
    Du kan jo kjøre rom korreksjonen på subbene så kjører du rom korreksjon på resten uten tilkoblet subb. Deretter koble di til å sette deling til 80hz da ungår du recieverens filter til subbene. Di fleste recievere er dårlig på korreksjon av subb med noen unntak som f.eks XT32 som også gir mulighet for uavhengig korreksjon av 2 subber og med en meget avansert filtrering

Når det gjelder å kalibrere 2 subber med A.R.O er det anbefalt å kjøre master slave og korrigere di sammen det gjør det bedre enklere og A.R.O optimaliseres ved bruk av denne metoden

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ingen ting i manualen, annet enn at den har lfe 20-120hz. Ser ingenting om justeringer der.
    På side 100 i manualen nederst til venstre står det at du har disse valgene når du setter frontene til small

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Om du vil ha kraftigere bass trekk di nærmere bakvegg eller hjørne. Det fører også til dypere bass ved lavt volum.
    Di fleste recievere har en tendens til å dra subbene for mye ned.
    Du kan jo kjøre rom korreksjonen på subbene så kjører du rom korreksjon på resten uten tilkoblet subb. Deretter koble di til å sette deling til 80hz da ungår du recieverens filter til subbene. Di fleste recievere er dårlig på korreksjon av subb med noen unntak som f.eks XT32 som også gir mulighet for uavhengig korreksjon av 2 subber og med en meget avansert filtrering

Når det gjelder å kalibrere 2 subber med A.R.O er det anbefalt å kjøre master slave og korrigere di sammen det gjør det bedre enklere og A.R.O optimaliseres ved bruk av denne metoden
    ARO, kalibrering er grei å ha for de fleste. Problemet er bare at den justerer ned volumet ganske mye da ARO stort sett tar ned peaker.
    Personlig er ARO hos meg AV, og kommer nok heller ikke på igjen heller.

Jeg hadde også kjørt begge som master, sålenge de ikke står oppå hverandre.
    Og deretter kalibrert de hver for seg - det mener jeg personlig er det som gir best resultat oftest.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, siden begge alternativ ser ut å funke må jeg nok få frem kurver her for å se hva som er best i rommet mitt venter på miniDSP umik 1 i posten så for se når den er i hus!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    ARO, kalibrering er grei å ha for de fleste. Problemet er bare at den justerer ned volumet ganske mye da ARO stort sett tar ned peaker.
    Personlig er ARO hos meg AV, og kommer nok heller ikke på igjen heller.

Jeg hadde også kjørt begge som master, sålenge de ikke står oppå hverandre.
    Og deretter kalibrert de hver for seg - det mener jeg personlig er det som gir best resultat oftest.
    Det er mange diskusjoner generelt om romkorreksjon og di forskjellige systemer. veldig mange liker ikke det di gjør med lyden da di ofte er lite korrekte desverre og det kan føre til at man mister mye av dynamikken i musikken. Men så er det jo rom som absolutt har godt av det og noen gode rom korreksjons systemer

Selv bruker jeg A.R.O først deretter kjører jeg XT32 på alt å føler det gir et ganske så stort løft i lyden i mitt rom. XT 32 plusser da faktisk på 5,5db på begge subbene etter filtreringen XT32 er absolutt og anbefale se den store romkorreksjons tråden

Her er jl sine anbefalinger, men når det gjelder lyd er det jo hva du synes som er viktig

Master / Slave Switch
    Th e Fathoms are designed to easily accommodate the implementation
    of multiple subwoofers in your home theater system through a master/slave
    connection chain. Th is method allows you to utilize the signal processing
    features of one Fathom to centrally control multiple Fathoms in the room.
    Master/Slave functionality also makes it possible for the A.R.O. system to
    optimize the response of a multiple subwoofer installation.
    Th e Fathom ships with this switch in the “Master” position. If you are using
    a single Fathom you will use the “Master” position and you need not concern
    yourself with this section any further.
    If your installation incorporates two or more Fathoms, you will designate one
    Fathom as the “Master” and all others in the system as “Slave” subwoofers via
    the “Master/Slave” switch on the rear amplifi er panel of each Fathom. LED’s on
    the front panel of the Fathom are provided to indicate whether the “Master” or
    “Slave” mode is selected for a given subwoofer.
    From the Fathom operating in “Master” mode, the “Output to Slave” signal
    carries any signal processing selected on the Master Fathom (including the
    Master Level setting and A.R.O. processing) to further Fathoms operating in
    “Slave” mode. “Slave” subwoofer signal processing and level controls will be
    inoperable. In this mode, the user does not have to worry about level, crossover,
    and other settings for the slave subwoofers.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Takker for svar, siden begge alternativ ser ut å funke må jeg nok få frem kurver her for å se hva som er best i rommet mitt venter på miniDSP umik 1 i posten så for se når den er i hus!

Finnes vel egentlig ingen fasit når det gjelder lyd, bortsett fra den egen elektronikk og rom pluss egne ører til vurderingen så testing er absolutt veien til suksess

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har en stund vurdert å bytte mine rf63 for å teste noe nytt. Men har tenkt litt og tror kanskje jeg har kommet på bedre tanker

Det jeg heller mot er heller å forsøke noe nytt mtp effekt. Bruker i dag en xpa3.

Så er det noen som kan tipse meg om noe jeg bør teste? Jeg ønsker ikke rør da jeg har en datter på 5år. Bør jeg gå for integrert for å unngå recieiver som pre?

Jeg har også kikket på denne: Musical Innovations Mosfet - Torget

Den koster ikke stort, men har hørt at den er veldig god på bla. Klipsch.

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja der forsvant den forsterkeren før jeg rakk å kontakte selger .

Vil gjerne fortsatt få tilbakemeldinger på om den vil være et godt valg for meg. Er jo mulig den dukker opp igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Jaja der forsvant den forsterkeren før jeg rakk å kontakte selger .

Vil gjerne fortsatt få tilbakemeldinger på om den vil være et godt valg for meg. Er jo mulig den dukker opp igjen
    Du burde da vurdere hybrid,vincent har det som flere skryter av på klipsch.
    Ligger en Butler audio på HSF som er knakande go
    Har testet den selv på RF 82 og RF 63. Den er i sølv om det spiller noen rolle?

Mvh/O

Side 995 av 1034 FørsteFørste ... 495 855 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 975 985 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1005 1015 1025 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •