Klipsch klubben - Side 994

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 994 av 1033 FørsteFørste ... 494 854 864 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 990 991 992 993 994 995 996 997 998 1004 1014 1024 ... SisteSiste
Viser resultater 19,861 til 19,880 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Hva deling har du på resten av oppsettet? Testet litt med 60 på senter og fronter, og har nå alle på 80. Merket ikke noe forskjell egentleg på 60 og 80 på frontrekken. Har du 1 eller 2 fathomene? Kjører idag master/slave og kalibrerte subbene før yapo kalibrering, men har hørt det skal bli bedre å kjøre di hver for seg så må vel få testet etterhvert, burde jeg skippet å kalibrere gjennom sub å helder la yapo ta seg av dette? Deler du fathomene på 120?
    Jeg foretrekker alltid å kalibrere hver sub alene. Altså, kun sub 1 påslått og kalibrere denne, deretter lik prosedyre for nr 2,3 etc.

Foretrekker også å kjøre uten ARO :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC2125 på RC-64? Er dette ein bra kombo? Er den kanskje litt for svak til at det gjer mykje nytte i forhold til receiver (Onkyo TX-NR5008))?

Vurderer denne, HCA1000 og ein mono DIY med B&O 250 Ice modul. Kva skal eg gjera? Har kunne tenkt meg å få tak i ein før påske, men er gjerrig som fa.. Har forøvrig Rotel RB-1572 til RF-7II, som blir beholdt foreløpig, dersom ikkje eit kupp dukkar opp...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Parasound NC2125 på RC-64? Er dette ein bra kombo? Er den kanskje litt for svak til at det gjer mykje nytte i forhold til receiver (Onkyo TX-NR5008))?

Vurderer denne, HCA1000 og ein mono DIY med B&O 250 Ice modul. Kva skal eg gjera? Har kunne tenkt meg å få tak i ein før påske, men er gjerrig som fa.. Har forøvrig Rotel RB-1572 til RF-7II, som blir beholdt foreløpig, dersom ikkje eit kupp dukkar opp...
    Burde funke det, du har jo to kanaler på 125watt, blir jo 250watt med bi amping. Vil være mye bedre enn kun din receiver hvertfall.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Ligger det ikke en NC2125 på Torget nå til en meget god pris?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=97545&cat=13

Samtidig lurer jeg på om dere Klipschere kan liste opp noen forforsterkere som gjerne innehar litt "rørlyd"?
    Kunne tenkt meg å bytte ut parasounden med noe skikkelig godt og varmt noe, har sett på bla. Cary SLP 03, en rørpre som virker svært lovende, men dessverre sjeldent å finne tilsalgs brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kommer til Norge om ikke lenge,burde passe bra til klipsch
    http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...TsxpJ7ozgT6qYw

O

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er først og fremst ute etter en preamp, har nok intigrerte å ta av. Jeg ønsker også å beholde Midgardblokkene(sikkert mange som sukker litt på grunn av det) inntil videre.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RSX-1550 med RF-62 MKII

Hei forumet. Fikk endelig levert inn min gode traver på service og hentet den igjen i dag. Har kun hørt Onkyo TX-NR818 på RF-62 II før i leiligheten min, og må si musikklyttingen fikk et skikkelig løft etter noe lytting på akustisk musikk med vokal og elektroniske toner, begge hvor produksjonen holder et høyt nivå.
    Jeg hadde egentlig tenkt til å koble opp for gøy før jeg skal selge Rotelen, men er nå veldig usikker på om jeg fortsetter med Onkyo inn i fremtiden.

Har lyst på 3D i 1080P istedenfor interlaced som RSX-1550 støtter med siste programvare, så vet ikke om jeg blir på denne Rotelen her videre, men tenkte uansett jeg skulle dele en positiv erfaring.

RSX-1550 er klasse AB, noen som har erfaring med Rotel sine klasse D effekttrinn på Klipsch ellers? Kanskje overkill på mitt oppsett, men RMB1575 finnes innimellom til en hyggelig pris.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har rmb- 1572 på mine rb-81, og er veldig fornøyd med det.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wabble
    Hei forumet. Fikk endelig levert inn min gode traver på service og hentet den igjen i dag. Har kun hørt Onkyo TX-NR818 på RF-62 II før i leiligheten min, og må si musikklyttingen fikk et skikkelig løft etter noe lytting på akustisk musikk med vokal og elektroniske toner, begge hvor produksjonen holder et høyt nivå.
    Jeg hadde egentlig tenkt til å koble opp for gøy før jeg skal selge Rotelen, men er nå veldig usikker på om jeg fortsetter med Onkyo inn i fremtiden.

Har lyst på 3D i 1080P istedenfor interlaced som RSX-1550 støtter med siste programvare, så vet ikke om jeg blir på denne Rotelen her videre, men tenkte uansett jeg skulle dele en positiv erfaring.

RSX-1550 er klasse AB, noen som har erfaring med Rotel sine klasse D effekttrinn på Klipsch ellers? Kanskje overkill på mitt oppsett, men RMB1575 finnes innimellom til en hyggelig pris.
    Kjører RMB 1575 i kino'n og det fungere m e g e t bra med Klipsch i front.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! :-)
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg kjøpt meg effektforsterkar til RC-64. Det blei ein NC2125. Håpar denne gjer jobben bra, og at eg merkar god forbetring frå kun receiver. Viss ikkje, får eg vel berre selga den igjen. Men vil tru 2x125w skal gjera ganske grei jobb. Om forsterkaren er spesielt strømsterk, dempingsfaktor osv har eg ikkje peiling på.

Bør eg biampa eller brukopla denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, får melde meg inn i det gode selskab. Har fått RF-7II, RC64II og RS62II i hus etter mye tenking og svidd bankkort, ille moro! Mitt gamle oppsett var Dali Ikon 7 mk2. Har såvidt spillt 20 timer på de, elsker punchen i de, men savner litt oppløsning i diskanten, håper de åpner seg litt mer på 100timer+

Jakter ny prosessor/pre til film, inne og sniffer på Onkyo NR-818 eller NR-1010, har allerede spurt i Onkyo tråden, men kan jo høre her også. Vil kun bruke den som ren pre til XPA-2 og XPA-3 i 5.1 og utelukkende til blurays. Kommer bare til å bruke 1 stk. subwoofer. Og undret egentlig på om det var stor forskjell på DAC og det analoge trinnet i disse 2? Har googlet masse men ikke blitt helt klok.

Om noen har bedre forslag til forsterker med XT32 så er det bare å fyre løs!

Mvh. Daniel

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Hei, får melde meg inn i det gode selskab. Har fått RF-7II, RC64II og RS62II i hus etter mye tenking og svidd bankkort, ille moro! Mitt gamle oppsett var Dali Ikon 7 mk2. Har såvidt spillt 20 timer på de, elsker punchen i de, men savner litt oppløsning i diskanten, håper de åpner seg litt mer på 100timer+

Jakter ny prosessor/pre til film, inne og sniffer på Onkyo NR-818 eller NR-1010, har allerede spurt i Onkyo tråden, men kan jo høre her også. Vil kun bruke den som ren pre til XPA-2 og XPA-3 i 5.1 og utelukkende til blurays. Kommer bare til å bruke 1 stk. subwoofer. Og undret egentlig på om det var stor forskjell på DAC og det analoge trinnet i disse 2? Har googlet masse men ikke blitt helt klok.

Om noen har bedre forslag til forsterker med XT32 så er det bare å fyre løs!

Mvh. Daniel
    Onkyo og xt 32 fungerer meget godt til klipsch.
    Har gjort endel testing her i 2 dager med Onkyo 3010 og RF-7II oppsett.
    Fordelen med xt 32 er jo at du også kan kjøpe pro kittet om du liker å dra den helt ut

Har tidligere prøvd Denon sin 4311 uten samme hel, spesielt med hensyn til øvre klang som jeg synes ble litt mindre detaljert

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Hva deling har du på resten av oppsettet? Testet litt med 60 på senter og fronter, og har nå alle på 80. Merket ikke noe forskjell egentleg på 60 og 80 på frontrekken. Har du 1 eller 2 fathomene? Kjører idag master/slave og kalibrerte subbene før yapo kalibrering, men har hørt det skal bli bedre å kjøre di hver for seg så må vel få testet etterhvert, burde jeg skippet å kalibrere gjennom sub å helder la yapo ta seg av dette? Deler du fathomene på 120?
    Litt avhengig av hvor god kalibrering recieveren gjør om hva som er best prøv deg litt frem ofte er det anbefalt å kjøre sub korreksjon først deretter reciever, men ingen regel uten unntak.

Deling av subbene på 120 vil neppe bli bra, det er ikke mange subber som er serlig godt egnet på 100+ selv ikke JL sine beste

Deling på 80hz all the way om det er film som er pri 1

Testing og atter testing er eneste veien til suksess og vi liker ofte ting litt forskjellig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får melde meg inn igjen jeg da,med RF 63

O

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Endelig medlem i Klipsch klubben!! Då har eg bytta ut mitt B&W oppsett med Klipsch RF 82 mk2, Rc 64 mk2, og 2 sett Rs 52 mk2. Strålendes fornøyd med valget Bare lage kjellerstue etterhvert no så

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2re79
    Endelig medlem i Klipsch klubben!! Då har eg bytta ut mitt B&W oppsett med Klipsch RF 82 mk2, Rc 64 mk2, og 2 sett Rs 52 mk2. Strålendes fornøyd med valget Bare lage kjellerstue etterhvert no så
    Vellkommen skal du være

Mvh

Ove

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Litt avhengig av hvor god kalibrering recieveren gjør om hva som er best prøv deg litt frem ofte er det anbefalt å kjøre sub korreksjon først deretter reciever, men ingen regel uten unntak.

Deling av subbene på 120 vil neppe bli bra, det er ikke mange subber som er serlig godt egnet på 100+ selv ikke JL sine beste

Deling på 80hz all the way om det er film som er pri 1

Testing og atter testing er eneste veien til suksess og vi liker ofte ting litt forskjellig.
    LPF of LFE er jo 120hz, mens delefrekvens mellom høytaler og sub er ofte/normalt ved 80hz

Men å dele LFE signal på 80hz, vil du nok miste litt..

Men så spørs det hva som var ment med spørsmålet også da?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    LPF of LFE er jo 120hz, mens delefrekvens mellom høytaler og sub er ofte/normalt ved 80hz

Med deling på 80hz var min tanke på film og delefrekvens mellom høyttaler og sub

Vil nå uansett si at selv min JL F212 ikke egner seg spesiellt godt til 120hz i mine ører i di oppsettene jeg har prøvd den i. Har vel prøvd i en 10-15 settinger av høyttalere og elektronikk med alt fra 40hz til 120hz.

Til film ender jeg som regel med 80hz etter en stund uansett

Noen liker jo bruke frontene ned til 60 og 40 men der synes jeg subben drar det lengste strået, men alle liker jo forskjellig lyd så man må jo bare prøve seg frem til hva man liker best selv.

Man kan jo prate og diskutere i en evighet om hva som er den korrekte lyden, men etter å eid utstyr som krell 750 og revel ultima salon ender jeg da fortsatt opp med Klipsch Tenker gutta på hifisentralen river seg i håret om di ser denne posten her, men det er jo min stue og jeg liker Klipsch og fun factor fremfor rette kurver he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

LFE-kanalen spiller et helt eget spor som er uavhengig av de andre kanalene så miste noe her skjønner jeg ikke hvordan man får til ?

LFE utgang "router" signalet forbi filteret i subforsterkeren og man setter delefrekvens i recieveren. Da gjenngis .1 sporet på (2.1), (5.1) og (7.1) inspillinger kun i subben, og man får bedre justering / kalibreringsmuligheter. Low Frequency Effekts.

0.1 (LFE) et eget mikset spor for subben der dette er kodet inn på platene dersom du kjører en surroundforsterker med LFE ut.

Det ingen andre endringer ut over dette pluss å kunne stille delefrekvens og benytte deg av forsterkerens innebygde kalibrering dersom surroundforsterkeren støtter dette.

THX anbefaler i dette tilfellet deling av alle høyttalere på 80hz Ikke dermed sagt at alle liker det best slik.

Finnes selvfølgelig unntak om man har sinnsykt små sattelitter som orbaudio sine orber eller Gallo sine diva osv. Her kan man fint forsvare en deling på 100 og selv 120hz

Side 994 av 1033 FørsteFørste ... 494 854 864 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 990 991 992 993 994 995 996 997 998 1004 1014 1024 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •