Klipsch klubben - Side 993

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 993 av 1033 FørsteFørste ... 493 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 983 989 990 991 992 993 994 995 996 997 1003 1013 1023 ... SisteSiste
Viser resultater 19,841 til 19,860 av 20659
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres egentlig ganske riktig ut. Mener på det var 124 eller 125 db jeg målte mine RF-7 i sweetspot til når jeg matet de med 2x300w i 8ohm. Gikk da i Infected Mushroom.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infected Mushroom - Suliman var testlåta i dette tilfellet. Filmet det for å ha dokumentasjon, men det er egentlig ingenting å se på - da jeg var mer opptatt av andre ting enn å se på mobilskjermen hvor jeg filmet. Bildet jeg la med er en screenshot av filmen som dere kanskje så.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for få dager siden fått koplet opp anlegget mitt men syns det var litt lite trykk... Mitt enkle spørsmål er hvor langt skrur dere opp volum knappen når dere ser film???
    Har en Yamaha RXA3010 og bland annet Klipsch RF82 mk2 fronthøytalere.
    Før i tida gikk volum knappen fra 0-10. Da brukte det å være bra trykk når man kom til 5. På Yamaha'n når ej har skrudd til -30db så er det fortsatt ikkje allverdens trykk... hvor langt er det trykk å skru opp ??
    Håper noen kan svare på disse IDIOT spørsmålene...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,253
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peet'n
    Har for få dager siden fått koplet opp anlegget mitt men syns det var litt lite trykk... Mitt enkle spørsmål er hvor langt skrur dere opp volum knappen når dere ser film???
    Har en Yamaha RXA3010 og bland annet Klipsch RF82 mk2 fronthøytalere.
    Før i tida gikk volum knappen fra 0-10. Da brukte det å være bra trykk når man kom til 5. På Yamaha'n når ej har skrudd til -30db så er det fortsatt ikkje allverdens trykk... hvor langt er det trykk å skru opp ??
    Håper noen kan svare på disse IDIOT spørsmålene...
    På -30 så klager fruen og sier det er for høyt. Yamahaen går sikkert til + 20.

Steike det skal bli godt å få eget rom igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3010 går vel til +16 (eller var det 16,5) så -30 er ikke så veldig høyt. Tror jeg lå på ca. -20 på film når jeg hadde 3010. Det er jo uansett bare å kjøre på hvis man syns det gir for lite lyd :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt denne komboen og du må opp på ca -10 får å nå Max.
    Tror jeg har spilt Max på -5 men film lå jeg på -15 ca.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    3010 går vel til +16 (eller var det 16,5) så -30 er ikke så veldig høyt. Tror jeg lå på ca. -20 på film når jeg hadde 3010. Det er jo uansett bare å kjøre på hvis man syns det gir for lite lyd :wink:

Tusen takk for svar :grin: Du har heilt rett ! Sjekket no og den går til +16.5
    Ej får dra på litt meir og meir etterhvert som det blir innspilt.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da ble det andre boller på kinoromet:)

Fekk endeleg tid å bytte om fra onkyo 1007 til Yamaha 3020 som har stått uopnet noen uker nå... Må si jeg ble mektig oversaket over løftet det gav ja, nå skal det siest at receiveren fant ut at kabelen min på RC64 var feilkoplet, hadde koplet bananen feil i ene enden. Pluss på pluss og minus på minus, sånn blir det med dårlig lys i kinoen på kveldstid. Slurv!! Så har hatt denne koplet feil hele tiden, stakkars senter:/ fekk tatt en bra kalibrering og forandret alle ht til small fra lagre, aner ikke hvorfor den setter alle til large? Så inn å justerte litt på ene sw kanalen som jeg bruker på buttkickerne så var det tid for testing forskjellen kan beskrivelse som om det hadde vert et plastbelegg forannhøyttalerne før som nå ble fjernet. Meget oppløst og klar lyd, testet adele bd å var en liten periode oppe på -5, syk opplevelse venter på miniDSP skal komme så jeg får opp noen kurver, spennendes å se om det kan bli enda et hakk bedre lyd med videre akustikkbehandling Yamaha på klipsch er såfall meget gøy, avatar å transformers ble oxo testet på opp mot -5 , meget høy morrofaktor å mange hakk krassere enn onkyoen, den flatet på en måte ut lenge før.
    Bare å gle seg til neste gang kone å barn forlater huset så jeg kan massere ørene igjen)

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare det at sentern har spilt motsatt av hva den burde, men i og med at senteren har vært koblet feil har den gått i motfase, noe som utligner bassen i anlegget. Ikke akkurat heldig om man mister en masse trøkk i bunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere testet hvor høyt KLF-30 kan spille?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Ikke bare det at sentern har spilt motsatt av hva den burde, men i og med at senteren har vært koblet feil har den gått i motfase, noe som utligner bassen i anlegget. Ikke akkurat heldig om man mister en masse trøkk i bunn.
    Nå er det vel svært få som spiller large/uten deling på center? Så at man vil få problem i bånn blir vel ikke helt riktig? Rc-64 trøkker ikke akkurat hinsides i (det jeg vil kalle) i bunn.. Det er det subwoofer som tar seg av :-)

Men at dette vil påvirker lydbildet er det liten tvil i!

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakke peiling på hjemmekino jeg så :P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt barnevakt idag, og etter trening har det blitt musikk på ganske høyt nivå. Godt å få luftet anlegget iblant:-)
    Fathomen har en ENORM slaglengde, nesten morro bare å følge med på den, og får et trøkk denne gir ilag med RF-7 i magan!
    Nå trenger ørene en hvilepause, så ut å nyte sola :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Nå er det vel svært få som spiller large/uten deling på center? Så at man vil få problem i bånn blir vel ikke helt riktig? Rc-64 trøkker ikke akkurat hinsides i (det jeg vil kalle) i bunn.. Det er det subwoofer som tar seg av :-)

Men at dette vil påvirker lydbildet er det liten tvil i!
    Det er jo ikke bare i bunn dette vil evt skape kanselleringer. Og det vil garantert være mer hørbart oppover og skape hull i lydbildet.

Rc 64 bør deles på 80 hz imo, den er vel avstemt på rundt 60 hz så at den har så mye å bidra med under 70-80 hz er lite trolig og derfor bør suben få dette materialet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt barnevakt idag, og etter trening har det blitt musikk på ganske høyt nivå. Godt å få luftet anlegget iblant:-)
    Fathomen har en ENORM slaglengde, nesten morro bare å følge med på den, og får et trøkk denne gir ilag med RF-7 i magan!
    Nå trenger ørene en hvilepause, så ut å nyte sola :-)
    Hiv ut film! Dritrå subber!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hiv ut film! Dritrå subber!
    Den slår så langt, og i tillegg så hurtig at kamera ikke klare å fange opp bevegelse. Ser ut som svært lite skjer på film snutten dessverre..:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke bare i bunn dette vil evt skape kanselleringer. Og det vil garantert være mer hørbart oppover og skape hull i lydbildet.

Rc 64 bør deles på 80 hz imo, den er vel avstemt på rundt 60 hz så at den har så mye å bidra med under 70-80 hz er lite trolig og derfor bør suben få dette materialet!
    Sant nok, men poenget her er jo at den neppe lager særlig problem i bånn.

Men ang deling så har jeg definitivt bedre resultat med 60hz deling på RC-64 :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men ang deling så har jeg definitivt bedre resultat med 60hz deling på RC-64 :-)
    Aldri hatt receiver med 60 deling;(

Men er du ellers fornøyd med jl til klipsch? Har du målt hvor dypt den går?

Vi har jo begge hatt RT modellene til Klipsch noe jeg synes var kanon match, bare synd de ikke gikk LITT dypere, sånn snorrett til 20 liksom..

Fikk mine 10`ere til 23 hz, da var det brått slutt..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hatt receiver med 60 deling;(

Men er du ellers fornøyd med jl til klipsch? Har du målt hvor dypt den går?

Vi har jo begge hatt RT modellene til Klipsch noe jeg synes var kanon match, bare synd de ikke gikk LITT dypere, sånn snorrett til 20 liksom..

Fikk mine 10`ere til 23 hz, da var det brått slutt..
    Jeg har vel -3 ved 16hz. Og -6db ved ca 13-14hz.
    I de to andre rommene jeg testet i ca samme.
    Har aldri målt den noe dårligere enn -3db 17hz uansett plassering.

Jeg likte de positive siden til rt subbene, men får stor begrensning gjorde at jeg ikke syns de utfylte RF'ene godt nok.i tillegg til mekanisk støy når de ble presset mot Max, noe jeg aldri har klart å få frem med fathomen.
    I tillegg slår den utrolig hardt.

JL er jeg meget godt fornøyd med rett og slett. Waf, design, størrelse og ytelse!

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva deling har du på resten av oppsettet? Testet litt med 60 på senter og fronter, og har nå alle på 80. Merket ikke noe forskjell egentleg på 60 og 80 på frontrekken. Har du 1 eller 2 fathomene? Kjører idag master/slave og kalibrerte subbene før yapo kalibrering, men har hørt det skal bli bedre å kjøre di hver for seg så må vel få testet etterhvert, burde jeg skippet å kalibrere gjennom sub å helder la yapo ta seg av dette? Deler du fathomene på 120?

Side 993 av 1033 FørsteFørste ... 493 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 983 989 990 991 992 993 994 995 996 997 1003 1013 1023 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •