Klipsch klubben - Side 991

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 991 av 1033 FørsteFørste ... 491 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 987 988 989 990 991 992 993 994 995 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste
Viser resultater 19,801 til 19,820 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Er det ikke RF-7 hornet som sitter i RB-75, synes å ha lest det en plass, her må andre evt bekrefte eller avkrefte.
    Tror dette stemmer. Det er vel grunnen til den høye prisen på RB-75.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-75 har bedre kabinett, og har større diskantdriver og derav lavere delefrekvens.
    I sum gir det bedre lyd, men stor forskjell? Det kommer an på ørene som hører. Noen hører STOR forskjell på lyden etter å ha byttet sikringene i sikringsskapet også........

RF-75 er utvilsomt den beste stativht fra Klipsch i mine ører.

Active borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    RF-75 har bedre kabinett, og har større diskantdriver og derav lavere delefrekvens.
    I sum gir det bedre lyd, men stor forskjell? Det kommer an på ørene som hører. Noen hører STOR forskjell på lyden etter å ha byttet sikringene i sikringsskapet også........

RF-75 er utvilsomt den beste stativht fra Klipsch i mine ører.
    Er den bedre enn P17b?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har leikt litt med tanken på å testa RB-75 i staden for RB-81II. Men trur eg slår det frå meg. Skal jo oppgradera til RF-7 i påsken uansett.

Ser følsomheten er akkurat den same på dei. Ville trudd den skulle vera litt høgare på RB-75, mtp mykje betre horn...

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har leikt litt med tanken på å testa RB-75 i staden for RB-81II. Men trur eg slår det frå meg. Skal jo oppgradera til RF-7 i påsken uansett.

Ser følsomheten er akkurat den same på dei. Ville trudd den skulle vera litt høgare på RB-75, mtp mykje betre horn...
    Kan nok ha med å gjøre at følsomheten på RF-7 er sykt høy. Uansett trenger man krefter i bånn på både RF-7 og RB-75

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når størrelsen på hornet er relativt likt så utgjør vel ikke det så mye på følsomheten?

Det er uansett ikke mange "bokhylle høyttalere" som har en følsomhet på 97dB, da flesteparten ligger nede på 80-tallet et sted. Jeg hadde RB-81 en stund som hovedhøyttalere pga. plassmangel med 4 stk. SVS PB13-Ultra i front. De spilte utrolig bra til prisen på en Yamaha Z-11. Visse ting var de kanskje ikke best på, men når jeg dro på skulle man tro at det stod noen temmelig svære høyttalere i front :wink:

Hvis du skal oppgradere i påsken hadde jeg ventet på RF-7. Uansett hvor god en liten høyttaler er, kan den aldri få frem slammet (eller trøkket om en vil) i midt-bassen som en større høyttaler kan. Dyp-bass er uansett for subwoofere :wink:

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Når størrelsen på hornet er relativt likt så utgjør vel ikke det så mye på følsomheten?

Det er uansett ikke mange "bokhylle høyttalere" som har en følsomhet på 97dB, da flesteparten ligger nede på 80-tallet et sted. Jeg hadde RB-81 en stund som hovedhøyttalere pga. plassmangel med 4 stk. SVS PB13-Ultra i front. De spilte utrolig bra til prisen på en Yamaha Z-11. Visse ting var de kanskje ikke best på, men når jeg dro på skulle man tro at det stod noen temmelig svære høyttalere i front :wink:

Hvis du skal oppgradere i påsken hadde jeg ventet på RF-7. Uansett hvor god en liten høyttaler er, kan den aldri få frem slammet (eller trøkket om en vil) i midt-bassen som en større høyttaler kan. Dyp-bass er uansett for subwoofere :wink:
    amen til det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har prøvd komboen parasound A21/p7 på nye rf7 ? skal gå til innkjøp av nye rf7 og har idag rf82mk2.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om å biampe mine RF-7? Bare for å prøve med A23 på toppen og MA 6.1 i bunn. Eller er det mer normalt å kjøre samme type forsterkere på topp og bunn?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Hva tror dere om å biampe mine RF-7? Bare for å prøve med A23 på toppen og MA 6.1 i bunn. Eller er det mer normalt å kjøre samme type forsterkere på topp og bunn?
    Bare pass på nominans-kræsj, så bør det gå fint;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor

Meinte at eg ville trudd rb-75 hadde litt høgare følsomhet enn rb- 81 mtp. mykje betre? /større horn. Godt nøgd med rb-81 til no, sjølv om eg bytar dei ut med rf-7. Men tenkte det kunne bert moro å testa ut rb-75 for å sjekka om det var stor forskjell frå rb- 81.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meinte at eg ville trudd rb-75 hadde litt høgare følsomhet enn rb- 81 mtp. mykje betre? /større horn. Godt nøgd med rb-81 til no, sjølv om eg bytar dei ut med rf-7. Men tenkte det kunne bert moro å testa ut rb-75 for å sjekka om det var stor forskjell frå rb- 81.
    Er vel bass fra RF5/ RC/S 7 og horn fra RF 7. Oppgradert delefilter og bedre kasse.
    Om dette er med å gjøre det til en veldig mye bedre høyttaler vet jeg ikke, men har jo lest bla at det er en av de heftigste "bokhyllehøyttalerne" som er laget

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassering av RS-52 surround høytaler ?
    Så snart jeg kommer meg hjem skal jeg sette opp mitt 5.1 surround system.
    Det store spørsmålet er skal jeg sette mine RS-52 på sideveggen eller på bakveggen ? Og i Hvilken høyde ?
    Etter det jeg har lest meg fram til vil jeg tippe at dei skal settes 90grader ut fra sitteplass ( altså på sideveggen ) og ca 40cm høyere enn hodet. Og så koples til på surrond på forsterkeren (har også en utgang som heiter surround back på forsterkeren).
    Er dette beste løsningen eller har dere som har peiling andre forslag ?

På forhånd takk for hjelpen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på Surround Back, men på Surround ja. Leste litt feil der første gangen jeg så gjennom.

Ellers er jeg enig i dine bettraktninger, ville kanskje hatt dem enda 20cm høyere, men det er mer en smaksak.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar
    Da har ej planen klar! Da er det bare å bli ferdig med jobben her i Brasil og komme seg hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Klipsch RF62 som jeg har hatt på en receiver, og har hatt problemer med at strømmen har kuttet, og nå når jeg koblet dem på en Cambridge Surround forsterker får jeg "protection" lyset på.

Jeg feilsøkte og fant ut at det var den ene høyttaleren, og fant ut at det gjaldt mellomtoner/basser i høyttaleren.

Det fungerer altså å spille kun diskant.

Så hva er røket, elementer eller delefilter?

Hvor mye arbeid er det å bytte delefilter, og hvor får jeg kjøpt dette?

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciever til RF82

Jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av ett par rf82 ll men sliter litt med hvilken reciever jeg skal gå for. Så att en tidligere hadde spurt om onkyo TX-NR818 eller yamaha A1020. Men jeg skal ha ett surround anlegg og ikke rein stereo. Vil recieverene jeg nevnte klare å drive rf82 eller vil jeg ha mer glede av ett annet oppsett? Feks rf62 ll.
    Jeg har så vidt begynte å komme i gang med hjemmekino så har ikke så mye erfaring enda så hadde vært fint med litt tips fra mer erfarne folk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Er det ikke RF-7 hornet som sitter i RB-75, synes å ha lest det en plass, her må andre evt bekrefte eller avkrefte.
    Om det ikke er hornet, så er det vel iallefall samme driveren på dem. Fantastisk høyttaler .

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Yamaha RX-V773 på RF82 II en stund og det fungerer. Har nå koblet opp en Emotiva XPA-2 som effekt og det ble en del bedre. Men merker dette best på høyere volum. Dette er i et stereo oppsett.

Hadde en liten periode en Yamaha RX-A2010 koblet opp men merket ikke så stor forskjell når jeg byttet til RX-V773

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så burde fungere i en liten stue? Så kan jeg utvide seinere med en effektforsterker.

Side 991 av 1033 FørsteFørste ... 491 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 987 988 989 990 991 992 993 994 995 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •