Klipsch klubben - Side 990

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 990 av 1034 FørsteFørste ... 490 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 986 987 988 989 990 991 992 993 994 1000 1010 1020 1030 ... SisteSiste
Viser resultater 19,781 til 19,800 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, eg skal vera tålmodig og testa med receiver mens eg leiter etter eit godt kjøp. Har vel strengt talt ikkje råd for øyeblikket heller, så får satsa på noko så billig som mulig.

XPA eller andre "høge" forsterkarar har eg desverre ikkje plass til. Eg har kun ca. 25cm høgd som må romma forsterkar til senter og Rotel RB-1572, som driv frontane.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare meg på om Klipsch sp1 er et bra kjøp til 2000? Har lite peiling på høyttalere. De er jo gamle men kan det måles med dagens rimelige høyttalere? Skal brukes til stereo.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Rc64 bør ha prio 1 på effekt før frontene, måtte kjørt rc64 min på receiver i d siste Pga en feil på 1 kanal på adcomen, når jeg drar på flater senteret ut blir mer anonym.Så har nå helder frontene t receiver å effekt t senter, å funker hakke bedre det men ser frem til lsound får inn deler så jeg får tatt i bruk alle kanaler i adcomen igjen
    Vil no si at RF-63 får samme problem som du nevner for RC-64, så da blir det uansett en prioritering.
    Siden anlegget ofte blir brukt til 2-kanals også for flere, vil det ofte være mer logisk med effekt på fronter først..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekten blir beholdt til frontane, då det vert brukt mykje til musikk i stereo.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på min Xpr5 at det er faktisk center som drar mest når en ser film. Men den er jo større enn RF63 så det sier seg vel selv. Men du å du hvor mye strøm RF63 trekker i stereo når en virkelig drar på. Syns det er rart at Xpa5 ikke gikk varm enkelte ganger. Tror strøm forskyningen i Emo er utrolig stor når en ser effekten den drar ut av Xpr5 og den er nesten dobbelt så stor som Xpa5 sin.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Ser på min Xpr5 at det er faktisk center som drar mest når en ser film. Men den er jo større enn RF63 så det sier seg vel selv. Men du å du hvor mye strøm RF63 trekker i stereo når en virkelig drar på. Syns det er rart at Xpa5 ikke gikk varm enkelte ganger. Tror strøm forskyningen i Emo er utrolig stor når en ser effekten den drar ut av Xpr5 og den er nesten dobbelt så stor som Xpa5 sin.
    Xpr er en klasse H forsterker? Men et beist av en forsterker
    Xpa er en AB forsterker. Og burde trolig bli varmere pga konstruksjonen?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den, men Xpa må ha bra strømforskyning til å takle så tung last over tid uten å bli spesielt varm. En klasse AB forsterker kan jo bli ganske varm ved tung last.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den, men Xpa må ha bra strømforskyning til å takle så tung last over tid uten å bli spesielt varm. En klasse AB forsterker kan jo bli ganske varm ved tung last.
    Det er sant.
    Nå krever ikke Klipsch masse watt for å spille "høyt" så med mitt bruk blir de aldri varm..

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch krever ikke mye watt for å spille høyt,men de er glade i strøm. Det er forskjell hos meg med Rf63 i stereo på Xpr og Xpa når det gjelder høyt volum og hvilken lyd de gir fra seg. Mer punch og kraft med Xpr. kan også spille høyere med Xpr uten at det blir masete. Blir egentlig bare mer og mer trykk desto høyere en spiller. Tror ikke jeg har kjørt de så høyt som de kan enda, da ørene gir seg før høyttalerne.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch krever ikke mye watt for å spille høyt,men de er glade i strøm. Det er forskjell hos meg med Rf63 i stereo på Xpr og Xpa når det gjelder høyt volum og hvilken lyd de gir fra seg. Mer punch og kraft med Xpr. kan også spille høyere med Xpr uten at det blir masete. Blir egentlig bare mer og mer trykk desto høyere en spiller. Tror ikke jeg har kjørt de så høyt som de kan enda, da ørene gir seg før høyttalerne.
    Igjen, det er et godt poeng, men å spille i MV -20 området (altså rundt 80-85db) så krever de ikke mengder strøm da heller.. Det behovet øker progressivt ilag med økt volum..

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Rc64 bør ha prio 1 på effekt før frontene, måtte kjørt rc64 min på receiver i d siste Pga en feil på 1 kanal på adcomen, når jeg drar på flater senteret ut blir mer anonym.Så har nå helder frontene t receiver å effekt t senter, å funker hakke bedre det men ser frem til lsound får inn deler så jeg får tatt i bruk alle kanaler i adcomen igjen
    Har hørt rc64 på McIntosh MC 1,2kW å vil si det hjalp godt på
    Men den trenger jo seff ikke så mye kraft, men hjelper godt å få opp center kanalen litt. var vertfall mye bedre enn når jeg hadde den på en kanal i gamme parasound NC min.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler du kan trekke i 20mm rør til klipsch RF 63

Er det noen som har erfaringer med kabler til Klipsch RF 63 som man kan trekke i 20mm rør. Holder på å bygge om kinoen og skal legge alt skjult i veggen.

Har brukt noen tykke monster kabler tidligere som jeg er velding fornøyd med men de går ikke gjennom og er heller ikke lange nok da jeg skal ha forsterkerene i et annet rom.

Ønsker kabler som ikke er så skarp i diskanten.

Håper det er noen som vet om noen gode kabler som kan brukes.

Oppsettet blir som følger:
    Reciver: Yamaha RX-A1020 / onkyo TX-NR 818 ikke bestemt enda. Åpen for forslag. Må være god App styring til den
    Effekt forsterker: Emotiva XPA 3
    Front: klipsch RF 63
    Center: Klipsch KL 6504 THX
    Bak montert i taket: Klipsch R-5650-S II
    Sub: ikke bestemt enda.
    120" dream screen lerret.
    Veggbokser fra : dayton

Newcomer fred_stian sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Onkyo 602 og vurderer Klipsch RF-52/62 til fronter i hjemmekinoen, har per i dag CV senter og bakhøyttalere, men de kan/vil byttes ut etterhvert vil jeg tro. Har også en XTZ sub, så trenger strengt talt ikke de dypeste frekvensene fra fronthøyttalerne.
    Er Onkyoen strømsterk nok til Klipschene?
    Eller vil de gjerne ha litt mer futt?

Er det mulig å høre på Klipsch noe sted i Ullensaker/Akershus?

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    Er det noen som har erfaringer med kabler til Klipsch RF 63 som man kan trekke i 20mm rør. Holder på å bygge om kinoen og skal legge alt skjult i veggen.

Har brukt noen tykke monster kabler tidligere som jeg er velding fornøyd med men de går ikke gjennom og er heller ikke lange nok da jeg skal ha forsterkerene i et annet rom.

Ønsker kabler som ikke er så skarp i diskanten.

Håper det er noen som vet om noen gode kabler som kan brukes.

Oppsettet blir som følger:
    Reciver: Yamaha RX-A1020 / onkyo TX-NR 818 ikke bestemt enda. Åpen for forslag. Må være god App styring til den
    Effekt forsterker: Emotiva XPA 3
    Front: klipsch RF 63
    Center: Klipsch KL 6504 THX
    Bak montert i taket: Klipsch R-5650-S II
    Sub: ikke bestemt enda.
    120" dream screen lerret.
    Veggbokser fra : dayton
    Bruker Supra Ply 3,4 på RF-62II med mer, burde få plass i 20mm rør. Fornøyd med diskanten på Onkyo TX-NR818.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøper til mine RF 82 mk1 og er på utkikk etter et par pent brukte RF 63. Er dette veien å gå eller henter jeg like mye på et par nye 82 mkII?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Har kjøper til mine RF 82 mk1 og er på utkikk etter et par pent brukte RF 63. Er dette veien å gå eller henter jeg like mye på et par nye 82 mkII?
    Har hatt RF-82, RF-82mk.II og RF-63. I mine ører så RF-63 klart bedre enn 82'ene. 63 er nok den beste låtende Klipschen i RF serien jeg har testet. Skal dog nevnes at jeg ikke har vært innom RF-7mk.II enda.

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Du får komme å hente mine vis jeg finner nye haha
    Men blir nok ikke med det første men hvem vet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Driver for tiden og planlegger hjemmekino. Til dette formålet har jeg bestemt meg for å annskaffe meg et par med rf 63 som fronter. Idag har jeg b&w683 med en rotel rb-1582. Er glad i b&w men har også hørt klipsch en del ganger uten at det skuffer. En ting er helt klart at jeg syntes klipsch er mye bedre egnet til film enn de jeg har. Har også et par rf62 mk1 stående som også er tiltenkt hjemmekinoen.

Spørsmålet er om rf-63 vil fungere godt sammen med rotel forsterkeren jeg allerede har. noen mener den har en liten antydning til varm klang mens andre ikke helt greier å beskrive klangen i den. Noen som har denne komboen? Som reciver bruker jeg denon avr 2311.

Neru

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RB-75 vs RB-81MKII

Er det nokon som har testa begge desse, som veit om det er stor forskjell på dei? Einaste eg kan sjå er ørsmå forskjellar i kabinettform og 1.75" horn mot 1". Er det stor forskjell i lyden?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det nokon som har testa begge desse, som veit om det er stor forskjell på dei? Einaste eg kan sjå er ørsmå forskjellar i kabinettform og 1.75" horn mot 1". Er det stor forskjell i lyden?
    Er det ikke RF-7 hornet som sitter i RB-75, synes å ha lest det en plass, her må andre evt bekrefte eller avkrefte.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Side 990 av 1034 FørsteFørste ... 490 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 986 987 988 989 990 991 992 993 994 1000 1010 1020 1030 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •