Klipsch klubben - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 99 av 1034 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 599 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mangler litt mellombass/mellomtone og vokaler virker veldig lyse på mine RF-52.

De er for tiden under innspilling. Vil det hjelpe å spille de inn ?
    Eller er det forsterkermatching som er veien å gå ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Jeg mangler litt mellombass/mellomtone og vokaler virker veldig lyse på mine RF-52.

De trenger et par timer på seg, spessielt diskanten roer seg ned et par hakk.
    Gjør litt eksprimentering med plasseringen av høytalerne...

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite punch i bass og mellomtone(og masete diskant) er typisk på uinnspelte Klipsch. Dei treng å få gå seg til, og se til at dei får "kjørt seg" litt, ellers vil det ta laaang tid. Betyr ikkje at du treng å grisespille, men du bør tydeleg sjå at elementa rører seg. Bassen i mine RF-62 "vokste" meir på ein kveld med festspeling enn ein månad på "easy listening"-nivå.

Og eksperimenter med plassering, som harman/kardon nemner over her. Mi erfaring er at Klipsch(i alle fall RF-serien, som er den einaste eg har erfaring med) er ganske kresne på dette.

Ellers er ikkje harman/kardon ein optimal forsterkar for Klipsch, du får litt for mykje diskant. Eg var ikkje nemneverdig plaga med dette sjølv, men skjønner at mange ikkje er nøgd med den komboen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er RF-83 på plass i stua :-D Langt ifra innspilte enda, men herlig basstrøkk og super dynamikk er mitt inntrykk så langt. Kjører Rotel RB-1092 og Nordost Super Flatline høyttalerkabler på dem. En del hissigere i diskanten enn mine forrige PSB Synchrony One, men det var forventet.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Endelig er RF-83 på plass i stua :-D Langt ifra innspilte enda, men herlig basstrøkk og super dynamikk er mitt inntrykk så langt. Kjører Rotel RB-1092 og Nordost Super Flatline høyttalerkabler på dem. En del hissigere i diskanten enn mine forrige PSB Synchrony One, men det var forventet.
    Gratulerer med nye flotte høyttalere :-D

Med tiden vil du få oppleve at den hissige diskanten du nevner roer seg og mellomtonen vil blomstre mer frem 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Lite punch i bass og mellomtone(og masete diskant) er typisk på uinnspelte Klipsch. Dei treng å få gå seg til, og se til at dei får "kjørt seg" litt, ellers vil det ta laaang tid. Betyr ikkje at du treng å grisespille, men du bør tydeleg sjå at elementa rører seg. Bassen i mine RF-62 "vokste" meir på ein kveld med festspeling enn ein månad på "easy listening"-nivå.

Og eksperimenter med plassering, som harman/kardon nemner over her. Mi erfaring er at Klipsch(i alle fall RF-serien, som er den einaste eg har erfaring med) er ganske kresne på dette.

Ellers er ikkje harman/kardon ein optimal forsterkar for Klipsch, du får litt for mykje diskant. Eg var ikkje nemneverdig plaga med dette sjølv, men skjønner at mange ikkje er nøgd med den komboen.
    Problemet er vel mer at det mangler litt detaljer i mellombassen. En basslinje høres ut som en basslinje, mens på mine tidligere XTZ 99.25 hørte du fingrene gli på strengene i tillegg. Det kommer kanskje etterhvert.

Punch og ikke minst dypbassen på disse HT er jo helt ekstrem allerede før innspilling. Veldig morro til film.

Eneste problemet jeg ser ved innspilling av disse er at skal jeg ha elementene til å flytte litt på seg, så spiller det jo så inni hampen høyt Sammenlignet med andre HT`er står disse elementene nesten iro å du har vondt i ørene av lydstyrken mens på andre ser det ut som det er rett før membranen popper ut av kassen. Får lete opp noe basstest matriale jeg kan tyne disse med.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eneste problemet jeg ser ved innspilling av disse er at skal jeg ha elementene til å flytte litt på seg, så spiller det jo så inni hampen høyt Sammenlignet med andre HT`er står disse elementene nesten iro å du har vondt i ørene av lydstyrken mens på andre ser det ut som det er rett før membranen popper ut av kassen. Får lete opp noe basstest matriale jeg kan tyne disse med.

Still høytalerne nesten helt inntil hverandre (noen cm i fra)og selfølgelig element mot element , sett på en cd med monolyd , skru høyt opp, legg en dyne over og gå ut...da er det meste gjort i løpet av en 10-20 timer.8)

Blir best kansellering med mono cd i stedenfor vanlig stereo, men funker bra det også.

Edit: Husk å spille i motfase! (bytt om pluss og minus på en høytaler)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan også spille i motfase.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    De kan også spille i motfase.
    Selvsagt!!
    Glemte helt den delen. Dette må også gjøres for best resultat...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går kveld kom endelig siste parti med Klipsch tilbake, etter en klipsch-tørkeperiode...

RS62, og RC64 kom i går kveld, og RF83 kom for noen uker siden- blir oppkobling og innspilling nå - så kommer Emotiva iløpet av neste uke! :-)

så da er jeg offisielt med i Klipsch klubben igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei

da kan jeg også melde meg inn i klipsch klubben
    har fått meg rf82 , rc62 og rs52

driver dem med en nad t754 nå, håper på opgradering snart....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Gratulerer med nye flotte høyttalere :-D

Med tiden vil du få oppleve at den hissige diskanten du nevner roer seg og mellomtonen vil blomstre mer frem 8)
    Det høres supert ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis til alle nye klispch eiere og "nygamle" eiere som er tilbake til klipsch
    gleder meg til å høre hvordan oppsettet vil spille med emotiva c-v, vurderer emotiva som ett alternativ til effekt på center etterhvert selv

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg åssen forsterkere jeg skal spandere til mine elskede RF-7.

Jeg skal ha meg Parasound Jc-1 blokker og som forforsterker skal jeg ha meg Parasound P3. Jeg skal bytte ut surroundforsterkarn også ettervert, men det kommer etter jeg har kjøpt Parasound. Blir det konge eller? gleder meg skikkelig til å prøve dette på RF-7.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Grattis til alle nye klispch eiere og "nygamle" eiere som er tilbake til klipsch
    gleder meg til å høre hvordan oppsettet vil spille med emotiva c-v, vurderer emotiva som ett alternativ til effekt på center etterhvert selv

Må sies at jeg har hatt RF82 på stua, så helt bort-klipschet har jeg nok ikke vært..

Men å gå fra klipsch til b&w i kino til film ble "kjedlig" jeg vet godt hva oppsettet mitt vil by på, så det står på å spiller døgnet rundt nå, kalibrering av hele oppsettet bli når Emotiva kommer iløpet av 2-3 dager tenker jeg..

er selv meget spent, det ble i førstte omgang EMO XPA-3 til front og center, som yter egentlig ganske respektabelt - kreftene er der og kan tyde på mange at lydsignaturen går godt til Klipsch - dette skal jeg dog komme tilbake til.. Er hvertfall betydelig mer krefter enn Halo A23, ser om denne egentlig var "nok" hehe..

Er matchen god, kommer nok XPA-2 eller 2x XPA-1 til fronter etter hvert...

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Da har jeg bestemt meg åssen forsterkere jeg skal spandere til mine elskede RF-7.

Jeg skal ha meg Parasound Jc-1 blokker og som forforsterker skal jeg ha meg Parasound P3. Jeg skal bytte ut surroundforsterkarn også ettervert, men det kommer etter jeg har kjøpt Parasound. Blir det konge eller? gleder meg skikkelig til å prøve dette på RF-7.
    Tror nok ikke du blir skuffet med den komboen nei. Har selv JC1 blokkene og P3 forforsterker. Må si jeg er utrolig fornøyd med de. Så det blir nok konge ja8)
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

JC1 blir konge på RF7, men det som ikke blir konge, er P3 på JC1.
    Du vil aldri få ut potensialet i JC1 med P3 som pre. Misforstå meg rett, P3 er en meget bra forforsterker, men det er klasseforskjell på produktene.
    Men, det er et sted å begynne.

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Du vil aldri få ut potensialet i JC1 med P3 som pre. Misforstå meg rett, P3 er en meget bra forforsterker, men det er klasseforskjell på produktene.
    Du har rett i det. JC2 hadde vært opptimalt sammen med JC1
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Ok. Jeg begynner med P3. Det kan hendet jeg kjøper P-7 istedenfor.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R.Y
    Du har rett i det. JC2 hadde vært opptimalt sammen med JC1
    Det er nokk det beste ja. Men P-3 eller P-7 for holde en stund etter å ha kjøpt disse JC-1 blokkene.

Side 99 av 1034 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 599 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •