Klipsch klubben - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 98 av 1034 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 598 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Disse står på Small med en Crossover på 10-20hz over max grensa , men om du mener jeg bør teste ut small så skal jeg gjøre det.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svakheten til rf-62 kontra rf-82 er vel dybden i bassen. Rx-v3900 skal ihvertfall gi nok trykk til både 62 og 82. Kan jo være subben også..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Disse står på Small med en Crossover på 10-20hz over max grensa , men om du mener jeg bør teste ut small så skal jeg gjøre det.
    Du har sikkert skrevet feil, men jeg mener du skal prøve å sette front + senter til large. Prøv også med bare senteren som large.
    Siden du har er relativt liten sub, så mener jeg du mister en del trøkk med å sette alt til small.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er onkyo TX-NR807?

er den bedre en pioneer sc-lx71 og yammi rx1900/3900?

eller gjorde jeg rett valg når jeg gikk for pioneeren?

i forhold til klipsch!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Hvordan er onkyo TX-NR807?

er den bedre en pioneer sc-lx71 og yammi rx1900/3900?

eller gjorde jeg rett valg når jeg gikk for pioneeren?

i forhold til klipsch!

Det er jo ganske vanskelig å svare på, ettersom dette er en smakssak hva man liker best.

Min Personlige mening er at både Onkyo og Yamaha er hakket bedre lydmessig match til Klipsch. Men hva dine ører mener er best - er vel egentlig bare du som kan avgjøre?

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er jo ganske vanskelig å svare på, ettersom dette er en smakssak hva man liker best.

Min Personlige mening er at både Onkyo og Yamaha er hakket bedre lydmessig match til Klipsch. Men hva dine ører mener er best - er vel egentlig bare du som kan avgjøre?
    JA,det er helt sant!

Jeg sjønner ikke hvorfor de fleste butikker nærmest tar ny pris for sc-lx71, da sc-lx72 er kommet på markedet!!

Mange som selger lx71 til bare en liten sum mindre en lx72!!

Rart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heptan!:

Ikke tenk så mye på hva alle sier. det er en veldig god forsterker du har kjøpt!
    Prøv den litt å se om du blir fornøyd! j

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Heptan!:

Ikke tenk så mye på hva alle sier. det er en veldig god forsterker du har kjøpt!
    Prøv den litt å se om du blir fornøyd! j
    Jeg lytter til deg zeke1983

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte noen mentor. :-D :-D

Men har prøvd div ting i min hjemmekino og lar meg på ingen måte rive med av "hyper" som oppstår. Jeg har tro på egne ører og det synes jeg også bør gjelde for andre og. ikke hva alle andre tror og synser.. Nå har det vært mange tråder der folk mener ditt og datt og div gjerne uten å ha hørt det aktuelle, men de mener det fordi noen har sagt eller alle sier jo det.. og da føler jeg liksom grunnalget for å uttale seg å gi råd er svært lite

Nå det er sagt så er jeg veldig lydhør for hva mener om ting de faktisk har opplevd og hvordan de mener det låter.

Personlig synes jeg sc lx 81 låt bra på rf7 som er kjent for å være enda kvassere i toppen enn den nye rf serien jeg har ikke gjort noen inngående lytterunder, men det lille jeg hørte var bra!

Power i disse sc receiverne fra Pioneer er veldig bra i forhold til oppgitt effekt!

En ting du bør tenke på er LANG innspillingstid på klipschene.det tar gjerne et halvt år med mye bruk før lyden begynner å sitte. Du må ikke bli skremt om det høres søppel ut de første timene!

En annen ting du bør/ kan tenke på er akustikken. hiv inn et stort flossteppe, sofa i stoff, og har du mulighet: dempe førsterefleksjonene!

Innspillinger som er dårlige blir nådeløst avslørt av klipsch. Mange av mine mp3 album har jeg kastet etter jeg fikk klipsch i hus

Lykke til med en gøy tid fremover Heptan! bare å sette seg tilbake å nyte litt av og til! Det er viktig!

Når får du tingene du har bestilt?

Beste hilsen Johan

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått gjort bestillingen enda.

Jeg forhører meg over alt om priser på sc-lx71,og det er virkelig forskjell i priser oss noen.
    Hifibutikkene fraråder kjøp fra det de kaller gråimport.

Jeg blir ikke skremt av slikt.
    Har fått forespeilet pris på 11000,- oss ett par stykker nå
    Noe mer kan jeg vel neppe forvente før den evntuelt blir slutt solgt!!!!!

Har også snakket med Lsound og stereofil.

Som begge kunne tilby fine priser på rc62 og rb61!

Stereofil kunne tilby pris på rc62 og rb61 til 6500,-
    Lsound kunne tilby for det samme 6800,- fraktfritt, da jeg trolig kommer til og kjøpe en svs pb10-nsd i samme slengen.

Men stereofil skulle sjekke om de kunne skaffe en sc-lx til en rimelig penge,da de var utsolgt og egentlig ikke skal ta inn flere!

sc-lx72 kunne jeg få for 16500,-!

Men jeg tar heller 71 da de er omtrent det samme og i tillegg koster flere tusenlapper mindre!

Blu-ray spiller tror jeg at jeg vil satse på en panasonic dmp-bd80 etterhvert!
    Den har alt av muligheter og tilkoblinger.

Jeg får se,skulle kontaktes i morgen fra begge aktører.
    Så får vi se hvor jeg handler hen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På torget nå ligger det en pioneer sc lx 81 og en pioneer bdp 51 til 20 k. Sikkert mulig å gjøre en god deal der! Har hatt den blue ray en og den er VELDIG bra!

Jeg ville hørt med jfs systems i Drammen! De har jeg fått veldig gode priser på Klipsch!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Du har sikkert skrevet feil, men jeg mener du skal prøve å sette front + senter til large. Prøv også med bare senteren som large.
    Siden du har er relativt liten sub, så mener jeg du mister en del trøkk med å sette alt til small.

Nå har jeg tatt en rask kalbirering med latt Fronten og Center til Large.
    Men jeg føler at lyden er litt innestengt , rett å slett , men nå har jeg ikke optimalt rom i det hele tatt , samt mine RF-62 står nesten helt intil veggen. Så om dette kanskje kan være med på å kutte litt av det oppløste lydbildet vet jeg ikke.

Noen råd ?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, neimen om jeg vet.

Innestengt lyd forbinner jeg selv med uinnspillte høytalere. Dette er vel ikke tilfelle her ? (Ikke med senteren iallefall)

Du har ikke dempet "ihel" rommet ?

Senteren min låter også litt innstengt, men dette vet jeg skyldes at den ikke er innspillt.

Det kan selvfølgeli ha noe med plassering å gjøre, men her har jeg selv MYE å lære. Har selv satt opp oppsettet mitt uten annen kalibrering enn Yamaha'ens innebygde, og er fornøyd med det.

Om du ønsker det så er du velkommen på en lytt hos meg, kanskje har jeg også innestengt lyd ? 8) (Send meg en PM om det skulle være av interesse).

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sjølvsagt vanskeleg å seie noko om eit rom ein ikkje sjølv har testa anlegg i, men kan seie så mykje som at RF-62 ikkje liker seg inntil veggen.

Som Mori nemner rett over her, er dei innspelte? No har eg aldri opplevd nye Klipsch som innestengte, heller motsatt(først og fremst masete diskant), men(igjen), rommet speler jo inn her.

Om du kan, trekk frontane litt ut på golvet(halvmeter, i alle fall) og prøv diverse grader av toe-in.

Og som ei generell erfaring eg har gjort med både RB-61 og RF-62 i heimen her, dei speler dobbelt så bra i lengderetninga av rommet, enn "på tvers", spesielt bassen blei "slukt" når eg hadde anlegget ved langveggen.

Brukte ein dag på å ommøblere kåken for å sjå om RF-62 fungerte betre på langsida, og tilbake igjen då det ikkje funka.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste med å flytte de en halv meter ut , bare for teste om dette er problemet. Ellers kjøpte jeg de demo brukte (200-300t) og har selv brukt de sikkert det samme , så de burde være ganske innspilte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes de låter tynt i bass området, så prøv å ge de skikkelig juling noen timer! dvs ikke spill så de vrenger, men sånn at elementet får rørt litt på seg.. evt fase vend den ene høyttaleren, sett de mot hverandre og hiv over ei dyne og spill som fan!8)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de låter innestengt, kan det også være lurt å flytte ht lengre fra hverandre.(om det er plass seff)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Nå har jeg tatt en rask kalbirering med latt Fronten og Center til Large.
    Men jeg føler at lyden er litt innestengt , rett å slett , men nå har jeg ikke optimalt rom i det hele tatt , samt mine RF-62 står nesten helt intil veggen. Så om dette kanskje kan være med på å kutte litt av det oppløste lydbildet vet jeg ikke.

Noen råd ?
    I Parametric EQ så kan man, velge mellom 'FLAT', 'NATURAL' og 'FRONT.

Har du forsøkt med 'Front` settingen?. det åpnet opp lydbildet for meg i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dagens opptur8) .
    fikk rc64 og rb 61 som jeg skal ha som bakhøytalere i dag. har kvidd meg for å lide meg gjennom en periode med uinnspillte høytalere.siden annlegget var demontert,og rf83 frakoblet pga. stereobenk bytte koblet jeg til rc64 og rb61 på front og trykket på play. ble faktisk positivt overasket.diskanten var slett ikke skjærende og rb 61 leverer overaskende bra bass for en så liten høytaler. nå var det en madonna cd med mye bass som stod i spilleren, men han som hjelpte meg(jeg har vondt i ryggen) å bære inn høytalerene trodde rf83 spillte også .
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    dagens opptur8) .
    fikk rc64 og rb 61 som jeg skal ha som bakhøytalere i dag. har kvidd meg for å lide meg gjennom en periode med uinnspillte høytalere.siden annlegget var demontert,og rf83 frakoblet pga. stereobenk bytte koblet jeg til rc64 og rb61 på front og trykket på play. ble faktisk positivt overasket.diskanten var slett ikke skjærende og rb 61 leverer overaskende bra bass for en så liten høytaler. nå var det en madonna cd med mye bass som stod i spilleren, men han som hjelpte meg(jeg har vondt i ryggen) å bære inn høytalerene trodde rf83 spillte også .
    Grattulerer. RC64 står på ønskelisten min, med mindre Heresy selges enkeltvis.

Side 98 av 1034 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 598 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •