Klipsch klubben - Side 978

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 978 av 1033 FørsteFørste ... 478 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 968 974 975 976 977 978 979 980 981 982 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 19,541 til 19,560 av 20659
    Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Poster denne her hos Klipsch folket :smile:

Hvilke erfaringer har dere med å handle fra Akustisk Bureau ?

Sendte en mail til dem for en uke siden vedr handel av et par RF 82mk2.

Fikk svar nokså raskt at de hadde det jeg ønsket samt pris.

Jeg svarte med en gang at jeg ønsket å bestille et par, med leveringsaddresse til firmaet jeg jobber hos.

Men etter det har det ikke vært noen svar å få ?

Har sendt en ny forespørsel uten hell.

Er det vanlig at ting så tar lang tid i forb med handel der ?

Holder på å sette sammen en kino hos guttungen og skulle gjerne hatt disse i hus :-)
    Stue: Musical Fidelity M6 500i - Arendal Sound 1723 Tower - Marantz HD-DAC1 - Viablue SC-2- HTPC -Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Loft / reserveutstyr: Nakamichi Amplifier 2 -
    Onkyo A-9010 - Tannoy Revolution DC6T SE - Technics SB-7 - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode

Jeg svarte med en gang at jeg ønsket å bestille et par, med leveringsaddresse til firmaet jeg jobber hos.

Holder på å sette sammen en kino hos guttungen og skulle gjerne hatt disse i hus :-)
    Hadde ringt dem tvert! Er best å få det unna fort som bare det, er redd RF-82 går som varmt hvetebrød om dagen!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å nedgradere fra Palladium P-17B til RF-82 II nå xD Savner litt punchen og mer rockete høyttaler

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Hadde ringt dem tvert! Er best å få det unna fort som bare det, er redd RF-82 går som varmt hvetebrød om dagen!
    Da ringte jeg hjem til Olav "tvert" og han hadde ikke glemt meg :-)

Fikk lovnad om svar og bekreftelse på min bestilling i løpet av morgendagen.

En hyggelig kar som var litt sliten etter messetur i usa :-)
    Stue: Musical Fidelity M6 500i - Arendal Sound 1723 Tower - Marantz HD-DAC1 - Viablue SC-2- HTPC -Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Onkyo A-9010 - Tannoy Revolution DC6T SE - Technics SB-7 - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre! Fikk du høre om hvordan lagerstatus var der nå? På RF-82 altså.
    Har sendt Akustisk noen mailer ang. bestilling av reserveelementer til mine RF-7. Har fått pris, men da jeg kontaktet de ytterligere for å gjøre handelen ferdig ble det stille!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre! Fikk du høre om hvordan lagerstatus var der nå? På RF-82 altså.
    Har sendt Akustisk noen mailer ang. bestilling av reserveelementer til mine RF-7. Har fått pris, men da jeg kontaktet de ytterligere for å gjøre handelen ferdig ble det stille!
    Jeg spurte ikke om lagerstatus all den tid han sa at det var i orden med min bestilling.

Men du kan jo ringe til dem "tvert" å sjekke :-)

Tror nok at manglende svar på mailer fra dem skyldes reisevirksomhet.

Han sa at han skulle ta tak i alle mailer i morgen som var sendt mens han var på usa reise.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med de forrige onsdag, og da var det 5 par RF82 igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For-forsterker til Klipsch RF-7MKII

Hei.

Har nå kjøpt meg klipsch RF7-mkII , får de i morgen
    Jeg kjører med onkyo reveiver og 2stk parasound 2250 i mono, så de skal få effekt
    Men jeg lurer på å kjøpe meg en forforsterker helst med hjemmekino bypass eller hva det heter , jeg vil ikke ha parasound 2100 pga. utsende og føler rett og slett for noe annet som forforsterker.
    Burde jeg ha rør forsterker som pre for og gi klipschene litt rør lyd ? som jeg hører de liker godt
    Hvilke rør pre er bra ? ming da mc-7r ? Ming Da MC-7R Pre-Amplifier - Tube/Valve Pre Amp @ on9mart.com

Eller burde jeg spare og legge mere penger i det? noe annet en rør? Lyngdorf DPA-1 har jeg hørt skal være heftig.. LYNGDORF DPA-1 Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Håper dere kan hjelpe

Mvh Bendik

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspilling

Hei, noen som har erfaring med innspilling av RF-62 og RS-52, før man kan dra litt på? Vennlig hilsen GT

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ser jeg ingen grunn til at man skal legge seg på pinebenken med nye høyttalere. Innspilling av høyttalerne tar tid, men ingen vits å ikke dra på fra første stund :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode

Kjøpte et par RF-82 fra de forrige uke. Bedre å ringe ja. Kjempehyggelige folk og veldig fine priser !

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspilling av høyttalerne tar tid, men ingen vits å ikke dra på fra første stund :-)
    En perfekt oppskrift på hvordan det ikke skal gjøres

Det er ikke helt uten grunn at produsentene selv anbefaler kundene å ta det med ro i starten. Tross alt har høytalerne stått på lagring, elementene er stive som rakkern og den dagen du får høytalerne i hus så vet du faktisk ikke hvor grensa går i forhold til din forsterker.

Det er naturligvis en mellomting mellom å spille på et volum kun flaggermus kan høre og et volum som får deg arrestert, men forsiktighet anbefales på det sterkeste.

En liten fotnote om dette: Når jeg solgte ett par høytalere for en stund tilbake snakket kjøperen om hvordan han gledet seg til å spille grisehøyt fordi forsterkerne "hadde flere tusen watt"" (- hans ord). Jeg tipsa han om å ta det med ro til å begynne med. Samme helgen som han hentet de sprengte han begge diskantene.

Moralen: la høytalerne spille av seg stivheten før du guffer på og lær deg anlegget begrensninger å kjenne, ellers kan det det fort bli dyrt!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel hører man jo også ganske fort at høyttalerne nærmer slutten på komfortsonen. Ellers vil jeg si at hvis man sprenger en Klipsch-høyttaler på en god forsterker pga at man spilte for høyt så er det på tide med høreapparat.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Som regel hører man jo også ganske fort at høyttalerne nærmer slutten på komfortsonen. Ellers vil jeg si at hvis man sprenger en Klipsch-høyttaler på en god forsterker pga at man spilte for høyt så er det på tide med høreapparat.
    Erfaringsmessig tåler Klipsch ganske rå bruk. Vær dog forsiktig med digitale forsterkere (ice).

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirtore
    Hei, noen som har erfaring med innspilling av RF-62 og RS-52, før man kan dra litt på? Vennlig hilsen GT

Sikkert mange varierende svar på det, men jeg ville ha ventet til etter 80-100 timer før jeg hadde dratt på skikkelig med nye høyttalere. Med mine RF-7 spilte jeg ganske pent de første 100 timene, før de fikk kjørt seg første gangen.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirtore
    Har ikke hatt horn utenfor PA-land før RF62 MK2 som jeg kjøpte for snart 1 mnd siden. Syntes det var ganske skarp og markert diskant de første lyttetimene, men denne har myknet betydelig. Vet ikke om dette er noe jeg opplevde selv (i mitt hode) eller om det er typisk for horn. Jeg har brukt disse mye i perioden, men ikke anstrengt dem i stor grad før etter et par uker.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For-forsterker til Klipsch RF-7MKII

Hei.

Jeg kjører med onkyo reveiver og 2stk parasound 2250 i mono, så de skal få effekt
    Men jeg lurer på å kjøpe meg en forforsterker helst med hjemmekino bypass eller hva det heter , jeg vil ikke ha parasound 2100 pga. utsende og føler rett og slett for noe annet som forforsterker.
    Burde jeg ha rør forsterker som pre for og gi klipschene litt rør lyd ? som jeg hører de liker godt
    Hvilke rør pre er bra ? ONLINE MART Categories : : Meixing Mingda

Eller burde jeg spare og legge mere penger i det? noe annet en rør? LYNGDORF DPA-1 Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Håper dere kan hjelpe

Mvh Bendik

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg en gang til siden jeg synes d var litt lite feedback tidligere i tråden:P
    Håper noen kan gi gode tips)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjarn
    Hei.

Hvilke rør pre er bra ? ONLINE MART Categories : : Meixing Mingda

Eller burde jeg spare og legge mere penger i det? noe annet en rør? LYNGDORF DPA-1 Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Håper dere kan hjelpe

Mvh Bendik
    altså, du har 2 stk NC2250, men du vil IKKE ha NC2100 pga utseende?

Side 978 av 1033 FørsteFørste ... 478 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 968 974 975 976 977 978 979 980 981 982 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •