Klipsch klubben - Side 977

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 977 av 1034 FørsteFørste ... 477 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 973 974 975 976 977 978 979 980 981 987 997 1007 1017 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 19,521 til 19,540 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rf 83 / 7

hei!
    Er det noen her inne som vet om eller skal selge RF 83 /7 ?
    savner 83 veldig om dagen //kim

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av --klipsch--
    hei!
    Er det noen her inne som vet om eller skal selge RF 83 /7 ?
    savner 83 veldig om dagen //kim
    Det ligger et par rf7 mk2 ute på avtorget nå
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips om Rc-52 senter billigere enn 3k som komplett selger de til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grammasta
    Ring Boomcar og hør om de har demo`en sin enda! 91166111 <-- Audun.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grammasta
    Akustisk Bureau 1800,- om jeg husker riktig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt mail til akustisk, men ikke fått svar enda. Skal sjekke boomcar.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bytte ut RF63 med RF 7?

blir per idag KUN brukt til film, så lurer på om RF 7 blir hakke bedre en RF63, evetuelt om MK 1 eller MK2 er å foretrekke. har aldri fått hørt desse annet enn i butikk så vanskeleg å bedømme på den bakgrunn.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    blir per idag KUN brukt til film, så lurer på om RF 7 blir hakke bedre en RF63, evetuelt om MK 1 eller MK2 er å foretrekke. har aldri fått hørt desse annet enn i butikk så vanskeleg å bedømme på den bakgrunn.
    Det er spørs hvor mye du vil punge ut. Kjøper du brukt så får du jo RF-7 mk1 rimelig, kanskje ned i 8-10k. I mine øyne er ikke Mk2 verd de ekstra kanskje 10-20k. Anbefaler deg å prøve å få en skikkelig demo av RF-7 og få dem sammenlignet med RF-63.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger i skrivende stund ett par rf7 mk2 ute for 19k her på avf

Når det kommer til forskjellene får jeg ikke uttalt meg enda men jeg hadde rf7 mk1 tidligere og det er intet mindre enn en fantastisk høytaler på alle mulige måter.

Det du må tenke på om du kjøper mk1 brukt så MÅ du høre på de før du kjøper: dette er en modell som er laget for å spille høyt og oddsene for at tidligere eiere har grisespilt med de er relativt høye.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det du må tenke på om du kjøper mk1 brukt så MÅ du høre på de før du kjøper: dette er en modell som er laget for å spille høyt og oddsene for at tidligere eiere har grisespilt med de er relativt høye.
    Jepp, det gjelder nok alle eldre Reference modeller forsåvidt. Mange huker på for små amper, for deretter å spille grisehøyt og det er veldig vondt for alle høyttalere.

Klipsch THX er vel egentlig noe å vurdere også? AB har muligens igjen noe på salg?

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tilbakemeldinger, om noen har vert so heldig å eie både rf63 of rf7 så hadde det passet bra og skreve noen linjer her
    kan muligens få en demo av rf 7 mk2, men det blir i et vidt forksjelli rom fra det jeg har og med annet utstyr, så blir ikke helt reelt det helder:/
    alltid arti å få prøve noe nytt , og rf7 er liksom en høytalere jeg alltid har sagt skal innom å få prøve seg da men litt kjedli å gi slipp på rf63 dersom ikke rf7 er en mer gøy ht til film

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tilbakemeldinger, om noen har vert so heldig å eie både rf63 of rf7 så hadde det passet bra og skreve noen linjer her
    kan muligens få en demo av rf 7 mk2, men det blir i et vidt forksjelli rom fra det jeg har og med annet utstyr, så blir ikke helt reelt det helder:/
    alltid arti å få prøve noe nytt , og rf7 er liksom en høytalere jeg alltid har sagt skal innom å få prøve seg da men litt kjedli å gi slipp på rf63 dersom ikke rf7 er en mer gøy ht til film
    Nå har jeg ikke testet RF63 selv, men vil anta at toppmodellen i RF serien med høyere følsomhet, større membranareal og kraftigere horn vil låte råere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-7

Heisann!

Som nevnt tidligere tok eg eit uortodoks valg tidlegare, og investerte i Rotel rb-1572 til å driva rf-7II (som eg ikkje har i hus endå). Men eg manglar fortsatt effekt til rc-64II. Det eg lutar på no er om rotelen, med sine 2x250w er nok til å driva frontane på glimrande vis? Eller om eg heller bør la den driva rc-64,og heller gå for noko kraftigare (feks rb-1090 eller 1092) til å driva rf-7?

Skal og oppgradera receiver. Ut i frå lommeboka, ser det ut som det står mellom Yamaha rx-A3010/3020 eller onkyo tx-nr3010/3010. Men eg veit ikkje kva som vil vera best match...

Det hadde vert supert om nokon kunne hjelpa meg med dette.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Heisann!

Som nevnt tidligere tok eg eit uortodoks valg tidlegare, og investerte i Rotel rb-1572 til å driva rf-7II (som eg ikkje har i hus endå). Men eg manglar fortsatt effekt til rc-64II. Det eg lutar på no er om rotelen, med sine 2x250w er nok til å driva frontane på glimrande vis? Eller om eg heller bør la den driva rc-64,og heller gå for noko kraftigare (feks rb-1090 eller 1092) til å driva rf-7?

Skal og oppgradera receiver. Ut i frå lommeboka, ser det ut som det står mellom Yamaha rx-A3010/3020 eller onkyo tx-nr3010/3010. Men eg veit ikkje kva som vil vera best match...

Det hadde vert supert om nokon kunne hjelpa meg med dette.
    Rotelen er sterk nok til å drive rf7 mk2, men skal du drive de på glimrende vis må du opp i pris/kvalitet dessverre; det at de er så hersens lettdrevne tar seg bra ut på papiret men i virkeligheten er er rf7 en forbasket krevende høytaler som skjuler ett enormt potensial som først kommer hjem ved å koble til relativt heftig kringutstyr.

Det du eventuelt kan gjøre er jo å gå for rb1092 til frontene og rb1091 til center; da har du i alle fall nok kraft.

Personlig ville jeg nok ha sett i retning Parasound for deres a23 dukker opp ved jevne mellomrom på bruktmarkedet og selv om den gir "bare" 2x125w så kan den brokobles og da gir den 1x400w! I tillegg til å drive rf7 på fantastisk måte vil den også lydmessig gi deg en langt bedre opplevelse enn hva rotel er i stand.

Når det gjelder reciever ville jeg for disse høytalerne ha gått for enten Yamaha som har litt mer sprut i lydbildet enn Onkyo som kan bli litt i overkant sedat på disse dynamikkmonstrene.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med brukopla a23 er at eg då treng 2stk, evt. 3.då er eg nok fort oppe i meir pengar enn eg har. Eit anna problem eg har, er lite plass i racket. Så har kun plass til ein stor, eller to lave effektforsterkarar. Grunnen til at eg valgte rb-1572 var lav høgd og fin pris, samt tidlegate eigar av miner rf-7 anbefala rotel på det varmaste (då 1090). Så er litt usikker på korleis eg går vidare... Nc2250 kan jo vera eit alternativ...

Veldig nøgd med Onkyo til no,men yamaha er jo ein heil del gunstigate i pris.Men er litt redd den skal bli for skarp.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse: har du testet noe særlig mkII, og spesielt RF-7 II?
    Gamle RF-7 var et udyre å få til skikkelig, en betydelig verre last enn hva det så ut til på papiret.

RF-7II er derimot en mye snillere last for forsterker, og ikke like kvass nær det kommer til matching.
    (Men ja, det er en stor høytaler og å drive de til absolutte Max krever trolig mer enn 100w, men de nye har faktisk ikke samme djerve egenskap til å tømme forsterkere)

Håper dette ikke taes på noe som helst måte som kan/bør tas som kritikk, lest mye av testene dine på ditt eget nettsted tidligere, og mye interessant..
    Og så lurer jeg på hva du foretrekker og hvorfor av mc602 og jc-1? Har ikke hørt jc-1, men ble dessverre "skuffet" over Halo, og da spesielt a23 pga støy (ikke lydsignatur og lydkvalitet)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Skrotnisse: har du testet noe særlig mkII, og spesielt RF-7 II?
    Gamle RF-7 var et udyre å få til skikkelig, en betydelig verre last enn hva det så ut til på papiret.

RF-7II er derimot en mye snillere last for forsterker, og ikke like kvass nær det kommer til matching.
    (Men ja, det er en stor høytaler og å drive de til absolutte Max krever trolig mer enn 100w, men de nye har faktisk ikke samme djerve egenskap til å tømme forsterkere)

Håper dette ikke taes på noe som helst måte som kan/bør tas som kritikk, lest mye av testene dine på ditt eget nettsted tidligere, og mye interessant..
    Og så lurer jeg på hva du foretrekker og hvorfor av mc602 og jc-1? Har ikke hørt jc-1, men ble dessverre "skuffet" over Halo, og da spesielt a23 pga støy (ikke lydsignatur og lydkvalitet)
    Har ikke all verdas erfaring med mk2 sånn foreløpig men har vært i kontakt med en og annen eier som mener på at de til tross for å være snillere i lasten enn mk1 fortsatt kan være vanskelig å ha med å gjøre.

En bruker på avsforum foretok også flere målinger av rf7 mk2 og fant ut at den dippa ned til 3,7ohm. Husker jeg ikke feil var vel mk1 ned på 2,5ohm på det verste?

Når det kommer til mc602 kontra jc1 så er det litt vanskelig å si noe bastant for jeg har hatt de to i to vidt forskjellig oppsett; jc1 på array1400 og mc602 på swans f1.1f. Men jeg hadde også mc501 på array1400 og forskjellene mellom mc501 og mc602 er strengt tatt ikke så gigantiske.

Så den erfaringen jeg gjorde meg med jc1 kontra mc501 var at jc1 var litt mer frempå og tøff i trynet mens mc501 var litt mer tilbakelente og - for å bruke en velkjent floksel - romantiske i lydsignaturen.

Og du; tok det ikke som surmaget kritikk Alt jeg skriver er basert på mine subjektive opplevelser og må således beregnes som entusiastiske amatørskriblerier - og sånt er det alltid lov å stille spørsmål ved
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg lurer på er vel egentlig om eg skal skaffa meg ein liten effekt til senteren, eller heller satsa på å oppgradera effekten til frontane. Problemet er jo som alltid økonomi, mtp ny receiver og.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Har ikke all verdas erfaring med mk2 sånn foreløpig men har vært i kontakt med en og annen eier som mener på at de til tross for å være snillere i lasten enn mk1 fortsatt kan være vanskelig å ha med å gjøre.

En bruker på avsforum foretok også flere målinger av rf7 mk2 og fant ut at den dippa ned til 3,7ohm. Husker jeg ikke feil var vel mk1 ned på 2,5ohm på det verste?

Når det kommer til mc602 kontra jc1 så er det litt vanskelig å si noe bastant for jeg har hatt de to i to vidt forskjellig oppsett; jc1 på array1400 og mc602 på swans f1.1f. Men jeg hadde også mc501 på array1400 og forskjellene mellom mc501 og mc602 er strengt tatt ikke så gigantiske.

Så den erfaringen jeg gjorde meg med jc1 kontra mc501 var at jc1 var litt mer frempå og tøff i trynet mens mc501 var litt mer tilbakelente og - for å bruke en velkjent floksel - romantiske i lydsignaturen.

Og du; tok det ikke som surmaget kritikk Alt jeg skriver er basert på mine subjektive opplevelser og må således beregnes som entusiastiske amatørskriblerier - og sånt er det alltid lov å stille spørsmål ved
    Mange / alle mener RF-7II er ganske lett å drive. Tja mener jeg, lett å spille høyt og bra, men ikke lett å få skikkelig dreisen på.

Ift RF-83, virker faktisk RF-7II å møte veggen litt tidligere ( på samme forsterker) det virker som de er litt vanskelig på basstung musikk når man vrir godt på volumhjulet.

Likevel, hadde ikke nølt med å putte en 50w kvalitetsamp på de, men alt avhengig av bruk selvsagt.

Vet at du ikke var noe kjempeglad i RF-83, men at du likte RF-82 ganske bra, som jeg ikke helt klarer å vri hodet mitt til å skjønne ( har hatt RF-83 til sammen 3-4år, 2 forskjellige par, og siste paret samtidig som RF-82 sto i stua - så litt sammenligningsgrunnlag har jeg, men det går på smak selvsagt)
    Poenget, som snart kommer her, er at jeg likevel nå, med RF-7II føler disse er roligere i diskant, mer oppløst og detaljer, mens punchen i bassen, tyngden om du vil, rett og slett var mer fremtredende på RF-83, der var midbassen enorm!

Totalt sett er nok, for mange RF-7II en bedre høytaler, forsåvidt også for meg selv bortsett fra ting jeg savner - så var RF-83 en grommere kinohøytaler for meg, nettopp pga punch og midbassen disse dro frem, som var et lite knepp bedre enn mkII.

Var nok pga deg og din omtale som fikk meg interessert i mc275, og selv om den ikke dro like fett 120db+ som store transistorer, så spilte den magisk på RF-83, i 80% av bruksvolumet jeg lytter til..

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både RF-7 mk1 og RF-83 i hus her, og har hatt RF-82 Mk1.

RF-83ene har stått her siden 2006 eller deromkring tenker jeg, RF-82ene jeg hadde sto her i nesten en uke før jeg solgte dem videre og ble byttet ut med RF-7 Mk1.
    Hvorfor jeg kastet ut RF-82 såpass raskt vil jeg ikke gå så nære innpå, men kan si at jeg synes det ikke spillte helt til forventningene jeg hadde fra første gang jeg hørte disse på demo hos Oslo Hi-Fi Center. Selvom de den gang ble spilt på HarmanKardon elektronikk så var det nok til at brodern da bestilte sine RF-83 fra importør. Var vandt med CV og B&W som standard Hifiklubben merker og ble overrasket over at en slank og "liten" høytaler kunne låte så friskt.

Mitt oppsett med RF-7 og broderns oppsett med RF-83 er relativt like. Vi har begge hvert vårt par med Oberon 6.1 blokker, fullbalansert signalvei og kabler i samme prisklasse. Forskjellen ligger i preampene. Her har jeg P3 Halo, den støyer på tomgang(svak sus, tror komboen mot Oberon kan ha noe med dette å gjøre), men fungerer ellers veldig bra. Brodern sitter med en Electrocompaniet EC 4.7 Mk2 utgave, treg i bruk, relativt enkel og er musestille på tomgang.

Jeg har ikke prøvd RF-83 med min elektronikk, men har prøvd mine RF-7 på hans elektronikk med svært godt resultat.

RF-83en spiller raffinert, men samtidig bøllete, spiller med en bass som treffer en i brystkassa og støvet daler ned fra downlightsene i taket når man guffer på. Dypbassen er det som jeg føler skiller RF-83 fra RF-7Mk1, samtidig er hornet noe snillere og mer detaljrik. RF-7 spiller på en måte råere, bassen som spilles treffer deg i magen og hornet noe skarpere. På enkelte live innspillinger kan det høres ut som man faktisk er på konserten selv.

Oppsettet til brodern virker mer tilbakelent og godt, mitt litt mer frampå og bøllete. Jeg synes selv Electrocompaniet gjør en bedre jobb i oppsettet enn det min P3 Halo gjør, en roligere diskant og mer fylde i bunn.

Har prøvd min A23 på mine RF-7, synes det låt grøtete og rart!

Nå er jo Oberon 6.1 en forsterker det er mange delte meninger om, selv synes jeg de fungerer veldig bra!

Side 977 av 1034 FørsteFørste ... 477 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 973 974 975 976 977 978 979 980 981 987 997 1007 1017 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •