Klipsch klubben - Side 976

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 976 av 1034 FørsteFørste ... 476 836 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 972 973 974 975 976 977 978 979 980 986 996 1006 1016 1026 ... SisteSiste
Viser resultater 19,501 til 19,520 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Boomcar i Grimstad har også muligens noe Klipsch igjen til gode priser!

Sist jeg var der hadde de iallefall en sw112 i demo..

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Nesten katastrofalt at RF 82 m.fler i RF-serien har blitt/blir solgt så billig....
    Mister litt av "eiergleden"
    Hvordan kan det skje?

Om noe så burde man jo være glad på andres vegne for at de nå har hatt råd til disse smykkene av noen høytalere fremfor å erge seg over at man ei lenger har dyrere høytalere enn veldig mange andre
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hvordan kan det skje?

Om noe så burde man jo være glad på andres vegne for at de nå har hatt råd til disse smykkene av noen høytalere fremfor å erge seg over at man ei lenger har dyrere høytalere enn veldig mange andre
    Joda, du har så rett, så rett. ;-) Bare litt synsing og tanker angående hva andre Klipsch-eiere tenker og mener rundt i dette fedreland.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. Onkyo 616 og RF-82, så har eg ikkje hlyrt akkurat den komboen, men er godt fornøyd med Klipsch og Onkyo. Det er vel generell eining om at dei to merka er god kombinasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at har man betalt 8-10K for et par RF-82 så blir nok ikke "eiergleden" så stor når de selges for halv pris. For de som kjøper RF-82 til halv pris så blir nok gleden desto større

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,604
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik vil det vel stort sett alltid være for underholdningselektronikk. Kommer det nye modeller bliur de gamle solgt rimelig, ofte til halv pris. Jeg synes dette er helt greit, har kjøpt tre stk. RF-82 relativt rimelig, og kjøpte ny receiver i sommer til halv pris.
    Forresten skjer dette i verktøyverdenen og, jeg sitter med en del verktøy som er rimeligere nå enn da jeg kjøpte det, men jeg er da like fornøyd med verktøyer fordi om prisen på det har gått ned det siste året.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hadde faktisk 8500 selv, og etter dette 635 på mitt første par RF-83, og brukte sistnevnte en periode på RF-82 som jeg fikk brukt til god pris, og hadde ampen stående- til et "billig" anlegg på stua når jeg hadde dedikert rom.
    Synes uten tvil at den nyeste var mye bedre.

Fikk testet fjorårets receiverserie fra H/K, og må si denne var MYE bedre enn min gamle traver..
    Mye fastere i bassen, høy morrofaktor, ok diskant, men litt lite "politisk korrekt"
    Til film var det hvertfall ganske så underholdende..

I min bok ikke best, men langt ifra verst!
    Har ikke lyttet til fjorårets, men to modeller som kom etter AVR8500. I mine ører hadde 8500'n mer å gi, samt en mer definert mellomtone. I diskanten synes jeg alle 3 skjærte seg og justeringen fungerte ikke optimalt. På min 8500 ble diskantpotmeteret stående på ca 30% og bass på 50%. Uansett så fikk min reciever en skikkelig rens og det hjalp mot trafostøyen som var veldig plagsom til tider og ødela enormt spesielt på lavt volum.

Har til gode å høre siste/fjorårets modell, men håper H/K har tatt seg opp igjen!

Kan vel alltids anbefale H/K pga. deres ypperlig lave pris per effekt om man vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å rote frem nummeret til Akustisk Bureau, noen som har det?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Jeg klarer ikke å rote frem nummeret til Akustisk Bureau, noen som har det?
    Dette har de listet opp på facebooksiden sin: 22 88 11 00
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supra ply 3,4

Innbiller meg lyden ble litt bedre med 3,4 kvadrat fremfor 1,5 kvadrat på RF-62, også ser dem mye finere ut
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var RF-82 i hus. Fikk ikke testet noe særlig volum da det ble litt sent på kvelden før de var oppe. Lurer litt på dette med ohm da min forsterker (Onkyo 616) kun har 4 og 6 ohm som valg og 82'ene er 8 ohm. Har dette noe særlig å si ? Merket meg at jeg måtte godt opp på rundt 50 (av 100) for godt, høyt volum.

Edit: og ikke minst takk til Skalle for tips som gjorde at jeg sparte 4000 kjappe :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grammasta
    Da var RF-82 i hus. Fikk ikke testet noe særlig volum da det ble litt sent på kvelden før de var oppe. Lurer litt på dette med ohm da min forsterker (Onkyo 616) kun har 4 og 6 ohm som valg og 82'ene er 8 ohm. Har dette noe særlig å si ? Merket meg at jeg måtte godt opp på rundt 50 (av 100) for godt, høyt volum.

Edit: og ikke minst takk til Skalle for tips som gjorde at jeg sparte 4000 kjappe :-D
    Gratulerer med ett par fantastiske høytalere; har selv eid de og ble blåst av banen over ytelse/pris-forholdet disse varter opp med.

Mitt tips er at du prøver deg frem i forhold til dette med ohm; selv erfarte jeg at 4ohm- utgangen fungerte beste når jeg hadde rf82 i hus men dette kommer mye an på ørene dine
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror det står i manualen at 6 ohm er fra 6 og oppover, mener det er sånn på min 709 iallfall.

På 50 på min er det normalt lyttevolum, er vel 82 som er thx ref på den jeg har.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Tror det står i manualen at 6 ohm er fra 6 og oppover, mener det er sånn på min 709 iallfall.

På 50 på min er det normalt lyttevolum, er vel 82 som er thx ref på den jeg har.
    Stemmer godt med de Onkyo jeg har/har hatt også.

Ellers kan man enkelt via innstillinger forandre på måten volum vises (eks: 82 / -20)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet med brokobling? Har de jo kun som stereo par nå pga plass, så vil jo kunne få litt mer guffe ut av forsterkeren på den måten!

Edit: etter å ha lest litt rundt på div forum ser jeg at biamping eller biwiring ikke gir noe spesielt utslag på effekten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det vil utgjøre noen enorm forskjell, siden strømforsyning i utgangspunktet ikke er dimensjonert for full effekt i 4 kanaler uansett. Men du er jo bare en lite ledningsstump ifra å teste det ut. Ta en test og si hvordan det går!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Tror ikke det vil utgjøre noen enorm forskjell, siden strømforsyning i utgangspunktet ikke er dimensjonert for full effekt i 4 kanaler uansett. Men du er jo bare en lite ledningsstump ifra å teste det ut. Ta en test og si hvordan det går!
    Må jeg ikke evnt kjøre 2 nye kabler fra bakhøyttalerutgangene som går til det andre paret på høytalerne? Og ikke minst fjerne linken på mellom topp og bunn.

høytalermanualen sa jeg skulle bruke det øverste inngangsparet på høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg ikke evnt kjøre 2 nye kabler fra bakhøyttalerutgangene som går til det andre paret på høytalerne? Og ikke minst fjerne linken på mellom topp og bunn.

høytalermanualen sa jeg skulle bruke det øverste inngangsparet på høytalerne.
    Det blir bi-amping, ikke brokobling. Du kan teste, men jeg tviler på det blir stor forskjell. Det eneste er vel at det blir en litt lettere last per kanal siden impedansen øker ved noen frekvenser, men dessverre ikke nede i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ! Har et lite spørsmål her.
    Hvordan er det å bruke klipsch rf62 som bak høyttalere i et 5.0/5.1 surround anlegg ? Vil tro de kan bli litt store og vanskelige å få plassert optimalt. Har rf82 som front nå. Noen erfaringer / tips rundt dette ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superfrode
    Hei ! Har et lite spørsmål her.
    Hvordan er det å bruke klipsch rf62 som bak høyttalere i et 5.0/5.1 surround anlegg ? Vil tro de kan bli litt store og vanskelige å få plassert optimalt. Har rf82 som front nå. Noen erfaringer / tips rundt dette ?

Det går helt fint.

Har pr. i dag RF-62.

Gjort det at jeg har fått plassert de høyt, så de står på noen gamle høytalere nå.

Side 976 av 1034 FørsteFørste ... 476 836 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 972 973 974 975 976 977 978 979 980 986 996 1006 1016 1026 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •