Klipsch klubben - Side 975

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 975 av 1033 FørsteFørste ... 475 835 845 855 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 971 972 973 974 975 976 977 978 979 985 995 1005 1015 1025 ... SisteSiste
Viser resultater 19,481 til 19,500 av 20659
    Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elkjøp i kongsberg har rf82 og rf62 utstillt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest her og der at H/K er fullstendig mismatch med klipsch-høyttalere. Det jeg lurer på er hvor troverdig og gjeldende denne informasjonen er. Er det mange som har dårlig erfaring med den komboen? H/K 980 til 2995,- på soundgarden er jo et ypperlig tilbud, og den burde vel være sterk nok til å drive en RF82 med noenlunde stil.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Jeg har lest her og der at H/K er fullstendig mismatch med klipsch-høyttalere. Det jeg lurer på er hvor troverdig og gjeldende denne informasjonen er. Er det mange som har dårlig erfaring med den komboen? H/K 980 til 2995,- på soundgarden er jo et ypperlig tilbud, og den burde vel være sterk nok til å drive en RF82 med noenlunde stil.
    Du kan skrive opp meg som en med dårlig erfaring med slik match. Hadde H/K AVR8500 og passet ikke for 5 øre. Har og lest at de nye H/K'ne er enda dårligere.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt RF-82 MK1 med HK 980 som preamp gjennom mine Midgard monoblokker.. En forsterker som drev et par DM604 S2 fra B&W med TV lyd etc. i stua. Jeg satt meg i sofaen og prøvde ut og var fornøyd slik det var etter forholdene var der og da, men etter 20 minutter med lytting ble man jævlig sliten for å si det mildt. Diskanten så skarp så man skulle tro at en skarptromme var med i hver eneste låt og i hver eneste lyd som kom ut tilslutt. Dagen etter hentet jeg en Parasound P3 Halo og fikk en Parasound A23 med på kjøpet. Skal si det ble andre boller! P3 Halo står idag som pre mot midgard blokkene mot et par RF-7. B&Wene står i stua hektet på A23 ampen med en Sonos boks som pre.

H/Ken låt ikke godt på B&Wen heller sammenlignet med NAD som jeg også har oppgitt med samme effekt(C352).

H/Ken er for mørk, man ser ikke hvilken knapp man trykker på, volumkontrollen er noe forbanna designdritt som ofte begynner å gå feil vei når man skrur opp(pulsteller istedefor logaritmisk potmeter), høytalerterminalene bakpå har for grove gjenger disse skrur seg opp over tid.

Den er billig og er helt klart en budsjettmodell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en formening om hvordan xtz divine blir i forhold til klipsch RF-7mkII ?
    Jeg vurderer å kjøpe en av disse HT i nærmeste fremtid, men er litt usikker hvordan forskjellen på spillestilen til disse to er..
    Jeg hører for det meste på hiphop og electronica sjangrene og elsker skikkelig brystkassebass, men synes også det skal være en luftig og oppløst diskant som ikke er for hard.
    Bruker 2stk parasound 2250 som effekt, ser også en del film.

meninger? =)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjarn
    Er det noen vet som har formening om hvordan xtz divine blir i forhold til klipsch RF-7mkII ?
    Jeg vurderer å kjøpe en av disse HT i nærmeste fremtid, men er litt usikker hvordan forskjellen på spillestilen til disse to er..
    Jeg hører for det meste på hiphop og electronica sjangrene og elsker skikkelig brystkassebass, men synes også det skal være en luftig og oppløst diskant som ikke er for hard.
    Bruker 2stk parasound 2250 som effekt.

meninger? =)
    tror xtz villa passet bedre til deg da, xtz har jo en ekstra mellomtone og en veldig god diskant! så om jeg hadde hatt råd til begge så hadde jeg fått XTZ hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Onkyo tx-nr616 i dag til fin pris. Er veldig sugen på et par RF-82, hvordan vil denne kombinasjonen være tror dere ? Ser bl.a komplett.no selger et par med rf-82 til 10000,-

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Du kan skrive opp meg som en med dårlig erfaring med slik match. Hadde H/K AVR8500 og passet ikke for 5 øre. Har og lest at de nye H/K'ne er enda dårligere.
    Hadde faktisk 8500 selv, og etter dette 635 på mitt første par RF-83, og brukte sistnevnte en periode på RF-82 som jeg fikk brukt til god pris, og hadde ampen stående- til et "billig" anlegg på stua når jeg hadde dedikert rom.
    Synes uten tvil at den nyeste var mye bedre.

Fikk testet fjorårets receiverserie fra H/K, og må si denne var MYE bedre enn min gamle traver..
    Mye fastere i bassen, høy morrofaktor, ok diskant, men litt lite "politisk korrekt"
    Til film var det hvertfall ganske så underholdende..

I min bok ikke best, men langt ifra verst!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjarn
    Er det noen som har en formening om hvordan xtz divine blir i forhold til klipsch RF-7mkII ?
    Bruker 2stk parasound 2250 som effekt, ser også en del film.

meninger? =)
    Synes RF-7mkII er meget habil på alt du nevner jeg, men smaken er som baken. Personlig så digger jeg horn så kan være derfor også.

Men savner faktisk litt brystkassebassen i RF-83, den klarer jeg ikke å få til like bra med RF-7 II..(den er dog ikke dårlig her heller)

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grammasta
    Kjøpte meg en Onkyo tx-nr616 i dag til fin pris. Er veldig sugen på et par RF-82, hvordan vil denne kombinasjonen være tror dere ? Ser bl.a komplett.no selger et par med rf-82 til 10000,-
    Duden jeg handlet mine gamle RF-82 av kjørte med Onkyo, var bra lyd det, litt lite krefter når man dro på med den receiveren han hadde, men funka jo greit

Når det gjelder XTZ vs RF-7II har jeg ikke hørt noen av de, men skulle jeg kjøpt høytalere i den prisklassen hadde jeg hvertfall hørt på begge høytalertyper før jeg hadde gjort meg opp en mening.

RF83 er har brystbass som bare det ja, ganske morro. Står et par RF-83 i naborommet for hvor mine RF-7 står, jeg synes RF-83en er ganske tilbakelent og en herlig bass, akkurat etter min smak Mine RF-7 har også dette fenomenet, men ikke på samme måte føler jeg. Selvom jeg synes RF-7 spiller noe slemmere og råere.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,303
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 til 10K var vel drøyt.

Har ikke Acoustic buereau flere igjen til halv pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Duden jeg handlet mine gamle RF-82 av kjørte med Onkyo, var bra lyd det, litt lite krefter når man dro på med den receiveren han hadde, men funka jo greit
    Nå skal ikke jeg akkurat spille vanvittig høyt heller, mer opptatt av god lyd ved normal lytting

Noen andre som har testet disse med Onkyo 616, evnt 609 ? Har prøvd å google en del, men finner ikke så mye info om denne kombinasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    RF-82 til 10K var vel drøyt.

Har ikke Acoustic buereau flere igjen til halv pris?
    Oj, sier du det ? Må jeg sjekke ut. 5K for parret ?

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de har solgt ut Klipsch beholdningen sin til lave priser en stund nå, hør med de om de har noen Mk2 igjen.

Må du har receiver eller klarer du deg med integrert forsterker?
    Et tips er å handle på brukten, har spart meg for mange tusenlapper!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Ja, de har solgt ut Klipsch beholdningen sin til lave priser en stund nå, hør med de om de har noen Mk2 igjen.

Må du har receiver eller klarer du deg med integrert forsterker?
    Et tips er å handle på brukten, har spart meg for mange tusenlapper!
    Er jo en receiver den Onkyo'en jeg har kjøpt. Sendte melding på facebook, så får håpe de har flere igjen :-)

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en receiver den Onkyo'en jeg har kjøpt. Sendte melding på facebook, så får håpe de har flere igjen :-)
    Prøv og ring dem,tlfnr.tror jeg skal ligge i denne tråden en eller annen plass:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Prøv og ring dem,tlfnr.tror jeg skal ligge i denne tråden en eller annen plass:wink:
    Veldig mange sider å lete gjennom da :shock: hehe

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,303
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sparte deg for fire tusen der, om de har flere igjen:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Sparte deg for fire tusen der, om de har flere igjen:grin:
    Takker for det Skalle

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten katastrofalt at RF 82 m.fler i RF-serien har blitt/blir solgt så billig....
    Mister litt av "eiergleden"
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Side 975 av 1033 FørsteFørste ... 475 835 845 855 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 971 972 973 974 975 976 977 978 979 985 995 1005 1015 1025 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •