Klipsch klubben - Side 973

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 973 av 1034 FørsteFørste ... 473 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 969 970 971 972 973 974 975 976 977 983 993 1003 1013 1023 1033 ... SisteSiste
Viser resultater 19,441 til 19,460 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    jeg har hørt 100 timer :shock:
    men tar det virkelig så lang tid?!

Et spm til, går det ann og få av føttene?
    100 timer er alt for lite!

Som beskrevet her i tråden tidligere så har Håkon rognlien, som er Norges kanskje beste på Klipsch sagt : ca 1 kwt. . Dvs 1000w i en time eller mindre og deretter ; dvs 2 timer med 500w..4 timer med 250w..

Iom at klipsch spiller f. eks 100 db med EN WATT inn, sier det seg selv at det tar LANG tid.. men det er bare å gnu på og kose seg med innspilling 24/7!

Newcomer marius883 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe problem med å sitte i timesvis å høre musikk jeg for å si det sånn
    Driver å prøve å integrere suben min med RF-62 i dag, men får det ikke helt til å høres sammstemt ut, hører liksom hvor suben står.

Har dere noen tips til hvordan jeg skal dele den? Har satt høyttalerne til å spille til 50hz nå, setter jeg de til 40 forsvinner litt av punchen

Noen som har noen tips?
    Suben er forøvrig en xtz 10.16

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde satt dem på 80hz kanskje det tror jeg jeg kommer til å gjøre. så lenge min XTZ 12.18 spiller relativt høyt og ned til 20hz :-D

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de spiller jo mye dypere enn 80hz, har mine satt til 50hz nå, da med alt av eq, loudness osv avslått. Synes suben virker godt integrert nå, da det høres ut som all bass kommer fra høyttalerne

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man virkelig behov til å bruke sub ved musikklytting, eller er det ved film vi snakker om her?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel strengt talt ikke nødvendig på musikk nei, men liker å kjøre sub på musikk da jeg ikke kan spille så høyt meste parten av tiden

Ellers så kjører jeg "pure audio" når jeg skal spille høyt en gang i blant

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid artig med litt sub på musikk :-)

No har eg relativt begrensa med bass frå mine rb-81,og relativt mykje bass frå epikane. Så i godt lag vert det nok av og til litt for mykje bass og litt for lite musikk...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Alltid artig med litt sub på musikk :-)

No har eg relativt begrensa med bass frå mine rb-81,og relativt mykje bass frå epikane. Så i godt lag vert det nok av og til litt for mykje bass og litt for lite musikk...
    Sålenge sub er skikkelig kalibrert vil man ikke merke at den er av/på, bare at bassen fortsetter lenger ned i frekvens.
    Om det er behov? -Neppe, men personlig bruker jeg å ha sub påslått uansett, også til musikk.
    Rett og slett fordi det er bass som ikke alltid kommer frem selv på RF-7. (De har jo ikke akkurat 20hz -3db)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine er nok dessverre laaangt i frå riktig kalibrert. No får eg ikkje prøvd å kalibrera dei riktig før eg får ny receiver.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Mine er nok dessverre laaangt i frå riktig kalibrert. No får eg ikkje prøvd å kalibrera dei riktig før eg får ny receiver.
    Burde vel quotet mbs124 ser jeg nå :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er lykkelig eier av klipsch rf52 rc52 rs42.disse høytalerne spiller sykt bra har prøvd andre merker i den pris klassen de er ikke i nærheten av oppløsning detalj og minst bass,valgte rf52 pga rommet mitt er kun 13kvm,imponert av klipschtrenger sårt hjelp har pioneer vsx1018,nå, settet mitt spiller bra med denne reciveren,det jeg trenger hjelp er skal kjøpe meg sherbourn 5-200.Men spørsmålet er den at bak på høytalerne står det max100 watt rf52 og 125 watt rc52.rs42 75 max,men vill disse høytalerne tåle 200 watt det dobbelt av hva rmsen sier,er litt redd for å sprenge gull ungene minevurderte også bare ha effek på front og center men finner ikke effekt med tre kanaler til den prisen av sherbourn,alternativ 2,å kjøpe sherbourn 2-160 til rf52 og resten på recivermen vill da ikke centeren lide av effekt mangel. blir helt gærnt lydbilde på film.spiller maks på minus 10db og 20db.sjelden den går under minus 10db på reciveren.

trenger sårt hjelp og råd fra dere gutta

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,478
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apo
    Hei er lykkelig eier av klipsch rf52 rc52 rs42.disse høytalerne spiller sykt bra har prøvd andre merker i den pris klassen de er ikke i nærheten av oppløsning detalj og minst bass,valgte rf52 pga rommet mitt er kun 13kvm,imponert av klipschtrenger sårt hjelp har pioneer vsx1018,nå, settet mitt spiller bra med denne reciveren,det jeg trenger hjelp er skal kjøpe meg sherbourn 5-200.Men spørsmålet er den at bak på høytalerne står det max100 watt rf52 og 125 watt rc52.rs42 75 max,men vill disse høytalerne tåle 200 watt det dobbelt av hva rmsen sier,er litt redd for å sprenge gull ungene minevurderte også bare ha effek på front og center men finner ikke effekt med tre kanaler til den prisen av sherbourn,alternativ 2,å kjøpe sherbourn 2-160 til rf52 og resten på recivermen vill da ikke centeren lide av effekt mangel. blir helt gærnt lydbilde på film.spiller maks på minus 10db og 20db.sjelden den går under minus 10db på reciveren.

Slapp av, du kan aldri få for mye effekt.

Det er mye lettere å sprenge elementene med en liten forsterker, da denne vil klippe og forvrenge mye fortere enn en større forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar ble litt letta nå ,men hvor høyt tror du må til for å skade ht?

hva med kunn effekt på rf52 og la reciveren ta centeren og surrounden,blir det rotete lydbilde til film?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,478
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar ble litt letta nå ,men hvor høyt tror du må til for å skade ht?

hva med kunn effekt på rf52 og la reciveren ta centeren og surrounden,blir det rotete lydbilde til film?
    Har du råd til sherbournen, så gå for den. Det blir det beste. 36 kilo amp, det sier vel det meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du etter autokalibrering sjeldent går under -10db på MasterVolum så er min bastante mening at du ikke trenger effekt på dette oppsettet.. Dette hvis du har sub da og deler på 80-100hz...
    Jeg har selv hatt Pioneer 1016 ( som har noenlunde samme effekt som i din..) og her var det høyt nok og trøkk nok for min del selv bare med receiver altså! Dette var dog med 82 og 62 selv som fullrange fronter..
    Jeg prøvde dog en del effekter på disse og forskjellene var ikke allverdens i mine ører..

Ved å spille ca 100 db med disse bruker du ikke mange wattene av receiveren og etter hva jeg husker tror jeg denne receiveren leverer 95 ordentlige watt med alle kanaler i drift...

Johan

Dette er mitt

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Både ja og nei. For eksempel Emotiva gav ikke meg noe særlig ekstra. Ikke fordi den er dårlig, men ganske nøytral. Det betyr jo at den er bra, men kanskje ikke helt den lyden jeg ønsker. Gikk for Primare = stor forskjell. Dempa og behagelig, men samtidig veldig musikal, kanskje litt for klinisk, men til gjengeld skikkelig trøkk og dypte i bassen. Så gikk jeg for en ny Adcom. Denne ble noe midt i mellom. Varm, men kanskje litt for frempå. Men bass og trøkk til de grader i det øvre bassregisteret (midbass). Prøv en av de sistnevnte, evnt. noe rør. Godt nyttår!!!!

Begynner å bli vanskelig å velge gitt. Har ingen Hifi-steder i nærheten, så er ikke noe lettvint å få lånt med seg noe hjem. Var sikker på at jeg hadde lest meg frem til at kandidatene mine var Emotiva, Sherbourn eller Parasound, men jo mer jeg leser, desto værre blir det. Nå nevner du både Primare og Adcom, i tillegg, har jeg fått litt øye på rør- Både hybrid Vincent og MA.
    Speiellt MA så jo fristende ut, med 2 stk. en til hver høyttaler, brokoblet burde jo funket rimelig bra vil jeg mene.
    -Ikke lett dette nei.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Begynner å bli vanskelig å velge gitt. Har ingen Hifi-steder i nærheten, så er ikke noe lettvint å få lånt med seg noe hjem. Var sikker på at jeg hadde lest meg frem til at kandidatene mine var Emotiva, Sherbourn eller Parasound, men jo mer jeg leser, desto værre blir det. Nå nevner du både Primare og Adcom, i tillegg, har jeg fått litt øye på rør- Både hybrid Vincent og MA.
    Speiellt MA så jo fristende ut, med 2 stk. en til hver høyttaler, brokoblet burde jo funket rimelig bra vil jeg mene.
    -Ikke lett dette nei.
    De gjør du som mange av oss andre, starter på brukten og kjøper og selger til du finner "ditt" merke. Da kan du invester i noe nytt...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å forvirre deg enda mere!
    Primare er den beste effektforsterkeren jeg har hatt til Klipsch!
    Emotiva kommer et godt stykke etter og Music Angel hørte jeg på i 2 timer før jeg la den ut for salg.
    Hovedproblemet mitt med Emotiva og spes. MA er at de har en egenstøy som gjør at det aldri blir helt stille i høytalerene. Dette står det nærmest ubegrenset om i både MA tråden og Emotiva tråden. Spes. på Klipsch er dette et problem grunnet veldig høy følsomhet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    For å forvirre deg enda mere!
    Primare er den beste effektforsterkeren jeg har hatt til Klipsch!
    Emotiva kommer et godt stykke etter og Music Angel hørte jeg på i 2 timer før jeg la den ut for salg.
    Hovedproblemet mitt med Emotiva og spes. MA er at de har en egenstøy som gjør at det aldri blir helt stille i høytalerene. Dette står det nærmest ubegrenset om i både MA tråden og Emotiva tråden. Spes. på Klipsch er dette et problem grunnet veldig høy følsomhet.
    Original rør på MA = støy!

Hos meg er Emotiva helt tyst:-)
    Var det i leiligheten jeg nylig solgte også, samme kan dog ikke sies om parasound Halo jeg hadde (a23,a21)

Men rør kan ha mye å si for støy (dårlig rør/slitte rør etc)

Men Primare synes jeg også var meget bra på RF, ikke min personlige favoritt, men ift mye annet høyt på lista

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabelvalg Klipsch RF-62

Hva sier folket? 1,5 - 2,5 - 3,4 eller 4,0 kvadrat? Strekk på noen meter.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Side 973 av 1034 FørsteFørste ... 473 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 969 970 971 972 973 974 975 976 977 983 993 1003 1013 1023 1033 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •