Klipsch klubben - Side 972

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 972 av 1034 FørsteFørste ... 472 832 842 852 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 968 969 970 971 972 973 974 975 976 982 992 1002 1012 1022 1032 ... SisteSiste
Viser resultater 19,421 til 19,440 av 20677
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Bare pass på at det finnes grenser for hva du klarer å dra utav et par RF av detaljer. En kan prøve å se om en kommer i mål, gjør en ikke det er mitt tips å prøve noen andre høyttalere som er mer oppløste og detaljerte.
    Spenstig tips på et Klipschforum, av en som har Dynaudio... Legger godviljen til og regner med at du da anbefalte å oppgradere til RF-63 eller RF-7mkII!!?

Får mye ro over RF-82 bare forsterkeren er god nok! Effektforsterker anbefalles. Diskanten kan komprimere litt på denne ved høytspilling uansett forsterker... så hvis det er det så må man opp på de større modellene, som også er i en helt annen klasse i forhold til alt.

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bør vel også ta med at her går det (foreløpig) mest i musikk, 70 prosent til musikk, og da det meste av sjangere. Klart, det er jo tilkoblet tven også, men da blir det ikke skrudd opp til høye nivåer.

RF7 vil nok aldri bli noen kandidat, til det har jeg et altfor lite rom og for tynn lommebok. Rommet er strengt talt for lite til RF63 også, bare 12 kvadrat, og for liten plass til å dra høyttalerne en meter ut på gulvet, da det er en del av stuen som har en vinklet løsning.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Javel, mener jeg har lest det motsatte flere ganger, men mulig du har rett.
    Så da vil en effektforsterker av rett lyd-karakter gi meg en noe mer dempet skarphet på lyden og gi meg et mer opplyst og kontrollert lydbilde?
    -Kanskje jeg kan klare å komme i mål med denne recieveren allikevel.
    Spør fordi jeg ikke har lyst til å gjøre så mange flere "bom-kjøp".
    Både ja og nei. For eksempel Emotiva gav ikke meg noe særlig ekstra. Ikke fordi den er dårlig, men ganske nøytral. Det betyr jo at den er bra, men kanskje ikke helt den lyden jeg ønsker. Gikk for Primare = stor forskjell. Dempa og behagelig, men samtidig veldig musikal, kanskje litt for klinisk, men til gjengeld skikkelig trøkk og dypte i bassen. Så gikk jeg for en ny Adcom. Denne ble noe midt i mellom. Varm, men kanskje litt for frempå. Men bass og trøkk til de grader i det øvre bassregisteret (midbass). Prøv en av de sistnevnte, evnt. noe rør. Godt nyttår!!!!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Bare pass på at det finnes grenser for hva du klarer å dra utav et par RF av detaljer. En kan prøve å se om en kommer i mål, gjør en ikke det er mitt tips å prøve noen andre høyttalere som er mer oppløste og detaljerte.
    hehe enn skal høre mye rart

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Spenstig tips på et Klipschforum, av en som har Dynaudio... Legger godviljen til og regner med at du da anbefalte å oppgradere til RF-63 eller RF-7mkII!!?

Får mye ro over RF-82 bare forsterkeren er god nok! Effektforsterker anbefalles. Diskanten kan komprimere litt på denne ved høytspilling uansett forsterker... så hvis det er det så må man opp på de større modellene, som også er i en helt annen klasse i forhold til alt.
    Svaret mitt er nå moderert.

Men ja, høyere modell, eller i verste fall noe annet.

Vært i samme situasjon selv, og noe annet ble min løsning. En må kunne være såpass åpen å forstå at høyttalere har sine styrker og svakheter. Så kommer det an på hvilken styrker en vil ha mest av, å hvilke svakheter en kan leve med.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info her. Veldig nyttig å høre hva du synes om likt oppsett. Men synes det er rart at Onkyoen gir tilsvarende emotivaen. Ville tro den hadde mye mindre strømreserver.
    Har veldig sansen for Klipsch sin lyd, så vil tro jeg kommer til å holde meg til det enda. Dog, spørs om jeg må grave meg enda dypere ned i tankeboksen for hva jeg skal gjøre. Men, etter hva jeg leser, vil RF63 muligens gi meg den oppgraderingen jeg ønsker sammen med en effektforsterker av god kvalitet.

Men som dere sier, det finnes også mye annet der ute også.
    Det er klart Emotivaen har mere effekt og strømkapasitet, men hvor mye trenger man på høyttalere som spiller nesten 100 Db på 1 watt?! :-)
    3009 er jo et beist på 25 kg, og i reciververden er den et skikkelig kraftverk.
    Jeg hadde forresten rf-63 i en hjemmekino på 11m2 Før og det funket greit det. Det ble sef. mye bass, men vil tru romkorreksjonen i 3009 løser det problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info her. Veldig nyttig å høre hva du synes om likt oppsett. Men synes det er rart at Onkyoen gir tilsvarende emotivaen. Ville tro den hadde mye mindre strømreserver.
    Har veldig sansen for Klipsch sin lyd, så vil tro jeg kommer til å holde meg til det enda. Dog, spørs om jeg må grave meg enda dypere ned i tankeboksen for hva jeg skal gjøre. Men, etter hva jeg leser, vil RF63 muligens gi meg den oppgraderingen jeg ønsker sammen med en effektforsterker av god kvalitet.

Men som dere sier, det finnes også mye annet der ute også.
    Det er klart Emotivaen har mere effekt og strømkapasitet, men hvor mye trenger man på høyttalere som spiller nesten 100 Db på 1 watt?! :-)
    3009 er jo et beist på 25 kg, og i reciververden er den et skikkelig kraftverk.
    Jeg hadde forresten rf-63 i en hjemmekino på 11m2 Før og det funket greit det. Det ble sef. mye bass, men vil tru romkorreksjonen i 3009 løser det problemet.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe fra Akustisk Bureau i det siste? Prøvde å få tak i dem i dag, men ikke svar på epost eller tlf.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke siden i romjulen. Bare prøv igjen!
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch høytalere til salgs - FINN Torget

Noen som har hørt eller eid ett slikt par? Bare nysgjerrig, da jeg ikke har hørt eller sett de før.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny forforsterker til RF-82 mk1

Heisann!
    Jeg ser etter en ny forforsterker til mine RF82 mk1. Fra før har jeg en Emotiva USP-1 men er ikke fornøyd med lyden i denne. Jeg har også en Emotiva XPA-2 som jeg har lyst å beholde.. Prisklasse 0-8000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet ned til en av disse forsterkerne til mine RF82:
    Adcom GFA 5400 - Adcom GFA-5400 Amplifiers Reviews
    Parasound nc275 - Parasound Model 275 - Bass Brothers AS

Eller den jeg har fra før av: Denon avc a10se - The DENON AVC-A10SE Home Cinema THX Dolby Digital EX & DTS Amplifer

Jeg vet at RF82'ene er svært følsomme, men har en litt vanskelig impedans, så de trenger store strømreserver. Så lurer jeg litt på hva det er som begrenser strømreservene i en forsterker. Siden strømforsyningen i denon-recieveren er dimensjonert for 5 kanaler, vil da de 2 kanalene som er i drift ha store mengder med strømreserver, eller er det utgangstrinnet som begrenser?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke denne?
    Sherbourn PA 2-160

Den er kraftigere og rimeligere enn den parasounden du linker til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen er at Parasounden ligger på brukten til 2500,- og Adcom til 2000,-

Ellers så ser det ut som om sherbourn hadde hvert et bedre valg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ville jeg gått for Adcom. Tror ikke du vil merke noe særlig med forskjell med den Parasounden Kontra din Denon. Den er jo ikke akkurat kraftig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de bruktprisene er det bare å kjøre på! Man taper minimalt (hvis noe i det hele tatt) å begge to skal jo være en bra match på Klipsch. Jeg har kun erfaring med Adcom GFA-7705/7707, men de spilte veldig bra i mitt oppsett.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si ifra, fikk mail ifra Soundgarden idag, der jeg spurte hvor lang tid det ville ta før høyttalerene mine ble sendt. da jeg fikk til svar at de hadde måtte kjøpe inn høyttalere fra andre butikker fordi de 60 parene ble overskredet, så om du enda kikker etter billig Klipsch RF62 så regner jeg med du enda har sjangsen 8)

Newcomer marius883 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det endelig Klipsch på meg også
    Var stramt budsjett denne gangen, men sikret meg et par RF-62 mk1 til 3700 hos soundgarden. Spiller helt utrolig mye bedre enn mine gamle Dali 909!
    Kjører de bi-ampet på min Onkyo Nr-609, kjenner de kunne hatt godt av litt mere effekt, men de spiller overraskende bra

Hvor lang tid tar det ca før de begynner å "løsne" litt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være markant forskjell mellom Adcom'en og Denon'en tror dere? Kjøper den bare dersom det er en bra oppgradering, ellers går pengene til en RC62.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius883
    Da ble det endelig Klipsch på meg også
    Var stramt budsjett denne gangen, men sikret meg et par RF-62 mk1 til 3700 hos soundgarden. Spiller helt utrolig mye bedre enn mine gamle Dali 909!
    Kjører de bi-ampet på min Onkyo Nr-609, kjenner de kunne hatt godt av litt mere effekt, men de spiller overraskende bra

Hvor lang tid tar det ca før de begynner å "løsne" litt?
    jeg har hørt 100 timer :shock:
    men tar det virkelig så lang tid?!

Et spm til, går det ann og få av føttene?

Side 972 av 1034 FørsteFørste ... 472 832 842 852 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 968 969 970 971 972 973 974 975 976 982 992 1002 1012 1022 1032 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •