Klipsch klubben - Side 971

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 971 av 1033 FørsteFørste ... 471 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 967 968 969 970 971 972 973 974 975 981 991 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste
Viser resultater 19,401 til 19,420 av 20659
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dynabel har Marantz, men det kan jo hende du finner noe brukt også?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et øye på brukten, er bare litt usikker på hva jeg skal se etter. Marantz virker ganske dyrt i forhold til effekten. PM-6004 og yamaha S700 ligger på samme vekt, men marantzen er for min del ca 2k dyrere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon avc-a10se stående. Kan den gjøre susen kanskje? Det er nok vekt i den ihvertfall, skulle tro at det var litt effekt å hente der, selv om det er en gammel surroundreciever. Det er jo bare til å prøve, problemet er at jeg ikke har noe å sammenligne med, og dermed er det umulig for meg å vite om jeg går glipp av noe eller ikke. Noen som har noen erfaringer angående for lengst utgåtte surrounrecievere i muskelklassen?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett, Soundgarden har Klipsch i sitt sortiment.

Må ha gått meg hus forbi

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har du sett, Soundgarden har Klipsch i sitt sortiment.

Må ha gått meg hus forbi
    Er ikke det "bare" forrige generasjon og noen utvalgte modeller de pusher?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF62 og RF82 (MK1), og kanskje ikke spesielt rimelig heller med tanke på hva nyere modeller har gått for i høst hos AB.

Men det må ha vært produsert vannvittige mengder av disse høyttalerne? Mener det er en stund siden MK2 kom i handelen?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at ene 8" basselementet i den ene RF82mk1'en mitt er dødt nå gitt :P. Men heldigvis har jeg forsikring ifra Lefdal på dem da, så da får vi se når dem leverer nye.... men funker da fortsatt til å spille musikk på (selv om ene elementet ikke gjør noe nytte mer).

Dette er faktisk det første elementet jeg noen gang har sprengt i en høyttaler :P.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer innkjøp av Klipsch.

Da jeg har kjøpt hus som er ferdig til sommeren titter jeg på høyttalere til mitt kommende kinorom.

Vurderer sterkt Klipsch. Har stramt budsjett,
    men skal klare denne 7.0 pakken(har svs 12 sub):

Klipsch RF-62 II - front (8000,-)
    Klipsch RC-62 II - senter (4000,-)
    Klipsch RB-51 II - surround og surround back (4000,- x 2)

Sum: ca. 20 000,- Satser på god pakkepris et sted

Grunnen til valg av rb-51 til surround er at de skal på stativer...

Rommet er 15 kvm. Forsterkeren er en 1 år gml. yamaha rx-v2067...

Vil denne forsterkeren gjøre en god jobb på disse høyttalerene?
    Og er det noen som har noen innvendinger og tips??

Takker masse for tilbakemeldinger

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fant ut at ene 8" basselementet i den ene RF82mk1'en mitt er dødt nå gitt :P. Men heldigvis har jeg forsikring ifra Lefdal på dem da, så da får vi se når dem leverer nye.... men funker da fortsatt til å spille musikk på (selv om ene elementet ikke gjør noe nytte mer).

Dette er faktisk det første elementet jeg noen gang har sprengt i en høyttaler :P.
    Er du sikker på at det er sprengt? Alle mine bassar som eg har skifta, har rakna i membran.. Og eg har skifta 1 62,2 82 og 5 83 bassar.. Vincent SP 991 som har knerta alle..

Du har skrudd ut elementet å sjekka koblingane?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Da jeg har kjøpt hus som er ferdig til sommeren titter jeg på høyttalere til mitt kommende kinorom.

Vurderer sterkt Klipsch. Har stramt budsjett,
    men skal klare denne 7.0 pakken(har svs 12 sub):

Klipsch RF-62 II - front (8000,-)
    Klipsch RC-62 II - senter (4000,-)
    Klipsch RB-51 II - surround og surround back (4000,- x 2)

Sum: ca. 20 000,- Satser på god pakkepris et sted

Grunnen til valg av rb-51 til surround er at de skal på stativer...

Rommet er 15 kvm. Forsterkeren er en 1 år gml. yamaha rx-v2067...

Vil denne forsterkeren gjøre en god jobb på disse høyttalerene?
    Og er det noen som har noen innvendinger og tips??

Takker masse for tilbakemeldinger
    Ta kontakt med JFSsoundsystems så får du god pakkepris.
    Denne butikken ligger litt ovenfor til venstre for tinghuset i Drammen.
    Kjempehygglige folk som jobber der.

JFS SOUND SYSTEMS

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenTS
    1. Tidligere i tråden nevnte jeg at anlegget besto av Yamaha 663, Klipsch rf 82 , rc 62, dynavoice s-5 og XTZ w99 10.16. Fikk da beskjed av en kar at subben ville være anonym i oppsett med rf 82.
    Hvordan best utnytte subben nå, Crossover satt til 60?.
    Hei, vet ikke om du har eksperimentert deg noe videre her. Jeg kjøpte lillebror (RF62) til de nye frontene dine her om dagen og fant ut at bassen de leverer med min forsterker fungerer flott i stereo (og de spiller ned til ca 35Hz, tenker 8" i dine går litt lavere).

For musikk vil jeg anbefale deg å la RF82 sine 8" flytte så mye luft som mulig nedover i frekvensområdet. De flytter mye mer enn 10" suben din som ved aktiv bruk av crossover vil ta over spillingen av alle lavere frekvenser under f.eks 60Hz. Sett de derfor til Large om det er dette som er innstillingsmuligheten på forforsterkerdelen du bruker så du belaster disse med fullstendig frekvensområde på lydsporet.

I film så kjører du eget lydspor til sub, men sub kan også avlaste lavere frekvensområde som mangler i frontene dine (når man bruker small skjer dette). Min erfaring er at dette varierer hvordan er løst fra forsterker til forsterker.

På min Onkyo 818 velger jeg "pure audio" som deaktiverer bruk av sub til stereolytting, og kjører på med sub i flerkanals lydspor. Jeg kan også velge "vanlig stereo" med sub, men syntes lydbildet blir mye tammere fra frontene da så har valgt dette bort. Jeg kjenner ikke forsterkeren min inn og ut helt enda, men tenkte jeg skulle dele min erfaring i hvert fall.

Tror du bør lytte og eksperimentere deg frem til det som blir riktig i oppsettet ditt.

Hvordan fungerer Emotiva i oppsettet ditt? Del gjerne erfaringen her
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Hva hadde dere valgt av onkyo tx-nr818 og yamaha rx-a1020 ?
    Skal brukes på klipsch rf 82mk2

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olehenrik95
    Dersom det bare er RF 82'ne i stereo ville jeg ikke valgt noen av delene. En integret stereoforsterker, evnt. pre/effekt. Hvis du har planer om multikanals etterhvert, ville jeg valgt rx-a1020'n. Begge kandidatene er gode og tilfredstiller på film, men Yahaha har "hakket" snillere diskant og ikke minst mest pålitelige, er min mening.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olehenrik95
    Ville valgt en kraftigere forsterker enn begge du nevner til RF-82II eller effekt i tillegg. Skal du kjøre stereo så velg en stereoforsterker, så du får kruttet der du trenger det Effekt kan også legges til senere, det er jo ikke slik at det ikke vil fungere i mellomtiden (hvis kroner må spares).

Jeg har ingen problemer med lydbildet ang diskant på RF-62II med min Onkyo TX-NR818, men har ikke hørt Yamaha på disse. Har kjøpt disse for noen dager siden og vært innom elektronisk, pop, rock, klassisk til nå. Veldig fornøyd med lydbildet selv om de ikke er blitt helt varme i trøya enda.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Jeg er, som så mange andre på jakt etter den "riktige lyden".
    Har hatt mine RF-82 mk1 vel et år, de er blitt mye brukt, så vil påstå at dem er rimelig innspilt. Jeg begynte med en liten Pioneer reciever, men opgraderte nylig til en brukt Onkyo tx-nr3009, i håp om at jeg skulle få mer riktig match til disse høyttalerne. Men, jeg er nok ikke helt i mål enda. Lyden er forsåvidt bra, men synes lydbildet blir litt lite oppløst og at det fort blir rotete da man spiller skikkelig høyt.
    Har utforsket plassering, kalibrering og inntillinger, men blir liksom aldri helt fornøyd.
    Er på jakt etter effektforsterker til dem nå, men lurer på om jeg bør gå for bytte av reciever igjen først, siden det gjerne er recieveren som farger lyden mest.
    HAr vært innom tanken på rent stereo-oppsett, men ønsker å ha muligheten til surround også, så derfor blir ikke det aktuellt.

Hva tror dere? Burde jeg satse på bytte av reciever først? I så fall er vel Yamaha mest aktuell.
    Eller kline til på en Emotiva, Sherbourn eller Parasound effekt med en gang?

Skal også ta med at jeg også vurderer å bytte RF-82 med RF-63, da jeg synes bassen i mine RF-82 blir vel mye romlete. Nå er jeg opprinnelig er basshue til de grader, men synes de blir et hakk for grumsete i bunn, og gir litt lite punch i slagene.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Yosh81]
    Er på jakt etter effektforsterker til dem nå, men lurer på om jeg bør gå for bytte av reciever igjen først, siden det gjerne er recieveren som farger lyden mest.
    QUOTE]
    Hei! Min erfaring er at det er effektforsterkeren som farger mest.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, mener jeg har lest det motsatte flere ganger, men mulig du har rett.
    Så da vil en effektforsterker av rett lyd-karakter gi meg en noe mer dempet skarphet på lyden og gi meg et mer opplyst og kontrollert lydbilde?
    -Kanskje jeg kan klare å komme i mål med denne recieveren allikevel.
    Spør fordi jeg ikke har lyst til å gjøre så mange flere "bom-kjøp".

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Heisann
    Har hatt mine RF-82 mk1 vel et år, de er blitt mye brukt, så vil påstå at dem er rimelig innspilt. Jeg begynte med en liten Pioneer reciever, men opgraderte nylig til en brukt Onkyo tx-nr3009, i håp om at jeg skulle få mer riktig match til disse høyttalerne. Men, jeg er nok ikke helt i mål enda. Lyden er forsåvidt bra, men synes lydbildet blir litt lite oppløst og at det fort blir rotete da man spiller skikkelig høyt.
    Har utforsket plassering, kalibrering og inntillinger, men blir liksom aldri helt fornøyd.
    HAr vært innom tanken på rent stereo-oppsett, men ønsker å ha muligheten til surround også, så derfor blir ikke det aktuellt.

Hva tror dere? Burde jeg satse på bytte av reciever først? I så fall er vel Yamaha mest aktuell.

Skal også ta med at jeg også vurderer å bytte RF-82 med RF-63, da jeg synes bassen i mine RF-82 blir vel mye romlete. Nå er jeg opprinnelig er basshue til de grader, men synes de blir et hakk for grumsete i bunn, og gir litt lite punch i slagene.
    Bare pass på at det finnes grenser for hva du klarer å dra utav et par RF av detaljer. En kan prøve å se om en kommer i mål, gjør en ikke det er mitt tips å prøve noen andre høyttalere som er mer oppløste og detaljerte.

Edit så ikke enkelte fanboys blir helt krakilske : Evt til en høyrere modell innen Klipsch sitt modellutvalg, eller i verste fall noen annet. Har hatt Klipsch selv og alt av venner har det.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Heisann

Jeg har Onkyo 3009 på Rf-63 som er en del mere krevende en RF-82.
    3009 har nokk pulver og god nok lyd til å matche emotiva ol. på de fleste volumer, men ikke når det spilles opp i mot max sef.
    Jeg solgte emotiva XPA-3 etter jeg kjøpte 3009 da jeg ikke følte den tilførte noe mere på de nivåer jeg spiller. Jeg spiller ikke lavt!
    Det er nok som nevnt ovenfor her grenser for hvor oppløst Rf-82 kan spille.
    Liker du klipch lyden så kan jo RF-63/83/mkII serien være en oppgradering som kanskje gir deg det du er ute etter.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg har Onkyo 3009 på Rf-63 som er en del mere krevende en RF-82.
    3009 har nokk pulver og god nok lyd til å matche emotiva ol. på de fleste volumer, men ikke når det spilles opp i mot max sef.
    Jeg solgte emotiva XPA-3 etter jeg kjøpte 3009 da jeg ikke følte den tilførte noe mere på de nivåer jeg spiller. Jeg spiller ikke lavt!
    Det er nok som nevnt ovenfor her grenser for hvor oppløst Rf-82 kan spille.
    Liker du klipch lyden så kan jo RF-63/83/mkII serien være en oppgradering som kanskje gir deg det du er ute etter.
    Takk for info her. Veldig nyttig å høre hva du synes om likt oppsett. Men synes det er rart at Onkyoen gir tilsvarende emotivaen. Ville tro den hadde mye mindre strømreserver.
    Har veldig sansen for Klipsch sin lyd, så vil tro jeg kommer til å holde meg til det enda. Dog, spørs om jeg må grave meg enda dypere ned i tankeboksen for hva jeg skal gjøre. Men, etter hva jeg leser, vil RF63 muligens gi meg den oppgraderingen jeg ønsker sammen med en effektforsterker av god kvalitet.

Men som dere sier, det finnes også mye annet der ute også.

Side 971 av 1033 FørsteFørste ... 471 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 967 968 969 970 971 972 973 974 975 981 991 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •