Klipsch klubben - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 97 av 1033 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 597 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 20659
    Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Hei,
    Har tenkt og kjøre rf82,rc62 og rb61!
    Men vet ikke helt hvordan reciver jeg skal kjøre!
    Yamaha rx-v1900/3900
    Takker på forhånd
    PS! Jeg har snippet litt her.
    Jeg ser du går for Pioneer, men vil legge med litt informasjon uansett.

Jeg kjører selv RX-V1900 på oppsettet i signaturen min og er veldig fornøyd (bi-ampet fronter).

Når det kommer til receivere er Pioneer ikke noe å se bort i fra, men det har seg slik at Klipsch trives veldig godt med rør, og ice-moduler ligger langt fra dette. Noen sier også at H/K er det dummeste merke når man kommer til receivere sammen med Klipsch, men jeg vet at flere som kjører dette og ikke kan tenke seg å bytte.

Det enkleste er nok å bare prøve selv altså, finne ut om løsningen passer deg.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    PS! Jeg har snippet litt her.
    Jeg ser du går for Pioneer, men vil legge med litt informasjon uansett.

Jeg kjører selv RX-V1900 på oppsettet i signaturen min og er veldig fornøyd (bi-ampet fronter).

Når det kommer til receivere er Pioneer ikke noe å se bort i fra, men det har seg slik at Klipsch trives veldig godt med rør, og ice-moduler ligger langt fra dette. Noen sier også at H/K er det dummeste merke når man kommer til receivere sammen med Klipsch, men jeg vet at flere som kjører dette og ikke kan tenke seg å bytte.

Det enkleste er nok å bare prøve selv altså, finne ut om løsningen passer deg.

Jeg bruker faktisk en H/K av et par år gammel årgang på stua, til å drive RF82, dette fordi jeg hadde den stående, og kom over et par bruke RF82, og da ble det sann - må si at det jeg hadde hørt om H/K og klipsch ikke helt stemmer i mine ører - dog er det ikke samme matchen som med yamaha og onkyo og parasound - men dog - den har hvertfall masser av kraft, og jeg kommer nok ikke til å bytte ut H/K en med det første - det er det absolutt ikke noe grunn til..

personlig synes jeg pioneer har gode receivere, jeg ville likevel vært noe forsiktig med å parre den med Klipsch (skal legges til at jeg ikke selv har hørt ice på klipsch, men har hørt dette fra relativt mange andre..)

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Var en tur innom TonArt i Trondheim idag, for å høre på Rf-83(som jeg hadde planer om å kjøpe). Det ble rigget opp på testrommet med en Mcintosh, Rf83 og en plate med Rammstein. Hadde forholdsvis store forventninger når det kom til disse ht, men skuffelsen kom før jeg rakk å skru opp. Dette låt ikke bra i det hele tatt, nedre bassomeråde, og egentlig alt av trykk manglet. Diskanten var meget masete og høy. Er vel ikke slik denne ht skal låte? Ble usikker på om klipsch kanskje ikke var merket for meg, selv om alt jeg har lest har hørtes ypperlig ut.

Eneste jeg kan tippe kunne vært et problem var mcintosh forsterkeren, som hadde 2x50w, men dette skal jo ikke ha noe å si på lavere volum?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er desverre ikke for alle

Men noe av det du savner , er ting som rf83 er svært god på . Spesielt på bass . Ellers kan de ofte høres skrikete og massete om de er helt nye , eller feil match på elektronikk, . Men nå bruker mcintosh å fungere rimeligt bra til klipsch .

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    [....] Dette låt ikke bra i det hele tatt, nedre bassomeråde, og egentlig alt av trykk manglet. Diskanten var meget masete og høy. Er vel ikke slik denne ht skal låte? Ble usikker på om klipsch kanskje ikke var merket for meg, selv om alt jeg har lest har hørtes ypperlig ut.

Eneste jeg kan tippe kunne vært et problem var mcintosh forsterkeren, som hadde 2x50w, men dette skal jo ikke ha noe å si på lavere volum?
    Tipper på manglande innspeling (og/)eller dårlig match med med McInthosh'en. Masete diskant og for lite bass er i alle fall eit teikn på uinnspelte Klipsch. I tilfelle rimeleg teit av ein seriøs forhandlar å bruke ut-av-boksen Klipsch til demo, skremmer jo vekk kundar på den måten.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte akkurat det samme selv, at demohøytalere bør være innspilte for å gi det rette inntrykket. Kommer mest sannsynlig til å ta sjansen uansett, skal drives av en Pioneer VSA-AX10i.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok også mye med rom og plassering å gjøre, jeg hadde en forholdsvis liten stue da mine Klipsch høyttalere var nye, og det punchet/trykket ganske bra.

En annen ting med Klipsch er kanskje det at folk er for feige på volumknotten? Jeg kan skru og skru og skru på volumknotten og det stopper liksom aldri, som regel er det ørene som gir seg først! Hørte på Infected Mushroom på -0 på receiveren i stad og det var så høyt at jeg trodde jeg skulle bli døv, men høyttalerne har enda mer å gi!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel tro at et demorom skulle være optimalisert for testing?

Det skal sies at jeg var ikke på slike volumnivå som du snakker om, men er heller ikke min intensjon å bli døv(døvere)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok ikke alle demorom som er opptimale .men tror det er mange demohøytalere som ikke er skikkelig innspillt. var selv å hørte på rf83 på en onkyo forsterker i demorom, og syntest det låt tamt i forhold til mine egne.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    er nok ikke alle demorom som er opptimale .men tror det er mange demohøytalere som ikke er skikkelig innspillt. var selv å hørte på rf83 på en onkyo forsterker i demorom, og syntest det låt tamt i forhold til mine egne.
    Det som skremte meg mest var diskant/øvre del av mellomtone, men det kan jo bli en helt annen opplevelse på min forsterker.

Så det er vel bare å prøve seg på et par rf83, siden de i utgangspunktet høres kompromissløs ut med tanke på mitt bruksomeråde.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var for å høre RB-81 i dag hos hi-fi centeret i oslo og stereofil. Dessverre hadde ingen av de rb-81 inne. Var vist populære høyttalere. Hørte isteden på RF-82 og RB-61 og det var ikke udelt positivt.

RF-82 imponerte meg med tanke på klarheten i diskanten og dybden i bildet. Fikk en veldig liten demo på disse så fikk ikke noe endrett inntrykk av disse.

RB-61 som jeg regner med er nærmere RB-81 spilte fantastisk fint med marantz elektronikk på bo kaspers. De forsvant helt i lydbildet og plasseringen av instrumenter var upåklagelig og mellomtonen virket fyldig og fin. Men så satt han som hjalp meg på litt typisk komers musikk og da var det totalt mangel på trykk og sammenheng. Det var masse elementbevegelse uten at det var bass, snærten som jeg er så glad i med klipsch hørtes bare hardt ut, det ble hardere og hardere ikke mer og mer massivt. Jeg tror ikke innspillingen det var noe særlig feil med da jeg har hørt de cdene før.

Totalt sett imponerte høyttalerne meg på områder som jeg ikke trodde klipsch var sterke på og skuffet på det som skal være klipsch sine styrker. (RF-82 infridde på dynamikken i diskanten, bassen tror jeg led av svak reciever)

Ble veldig usikker på om RB-81 er fyldige nok og spreke nok i midbassen for meg, jeg er vant til gulvstående modeller. Jeg skal ha suber som tar seg av det meste under 100hz så det forandrer sikkert lydbilde mye, men men men. Jeg vet ikke ass :P
    Noen som kan sammenlikne 61 med 81 for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg bruker faktisk en H/K av et par år gammel årgang på stua, til å drive RF82, dette fordi jeg hadde den stående, og kom over et par bruke RF82, og da ble det sann - må si at det jeg hadde hørt om H/K og klipsch ikke helt stemmer i mine ører - dog er det ikke samme matchen som med yamaha og onkyo og parasound - men dog - den har hvertfall masser av kraft, og jeg kommer nok ikke til å bytte ut H/K en med det første - det er det absolutt ikke noe grunn til..

personlig synes jeg pioneer har gode receivere, jeg ville likevel vært noe forsiktig med å parre den med Klipsch (skal legges til at jeg ikke selv har hørt ice på klipsch, men har hørt dette fra relativt mange andre..)
    Jeg har koblet mine RB81 i front og senter på H/K AVR255 og synes det låter veldig bra. Har fortsatt litt å gå på med kalibrering og justering sammen med SVS PB10. Det jeg lurer på er hva folk mener med at H/K er feil elektronikk, og hvilke konsekvenser feil elektronikk får for lydbildet?

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavm
    Det jeg lurer på er hva folk mener med at H/K er feil elektronikk, og hvilke konsekvenser feil elektronikk får for lydbildet?
    Mange meiner at Klipsch først og fremst vert for skarp/hard i diskanten med H/K. Har sjølv tidlegare kjørt RB-61 på hk-970. Kanskje litt pågåande i diskanten, men ikkje plagsom. Men langt betre match er å oppdrive, og eg skjønner folk som ikkje heilt har sansen for denne kombinasjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Var for å høre RB-81 i dag hos hi-fi centeret i oslo og stereofil. Dessverre hadde ingen av de rb-81 inne. Var vist populære høyttalere. Hørte isteden på RF-82 og RB-61 og det var ikke udelt positivt.

RF-82 imponerte meg med tanke på klarheten i diskanten og dybden i bildet. Fikk en veldig liten demo på disse så fikk ikke noe endrett inntrykk av disse.

RB-61 som jeg regner med er nærmere RB-81 spilte fantastisk fint med marantz elektronikk på bo kaspers. De forsvant helt i lydbildet og plasseringen av instrumenter var upåklagelig og mellomtonen virket fyldig og fin. Men så satt han som hjalp meg på litt typisk komers musikk og da var det totalt mangel på trykk og sammenheng. Det var masse elementbevegelse uten at det var bass, snærten som jeg er så glad i med klipsch hørtes bare hardt ut, det ble hardere og hardere ikke mer og mer massivt. Jeg tror ikke innspillingen det var noe særlig feil med da jeg har hørt de cdene før.

Totalt sett imponerte høyttalerne meg på områder som jeg ikke trodde klipsch var sterke på og skuffet på det som skal være klipsch sine styrker. (RF-82 infridde på dynamikken i diskanten, bassen tror jeg led av svak reciever)

Ble veldig usikker på om RB-81 er fyldige nok og spreke nok i midbassen for meg, jeg er vant til gulvstående modeller. Jeg skal ha suber som tar seg av det meste under 100hz så det forandrer sikkert lydbilde mye, men men men. Jeg vet ikke ass :P
    Noen som kan sammenlikne 61 med 81 for meg?
    Er du plent låst til stativ HT ? Hva med RF-52 ? Den har port bak så du kan få litt ekstra dybdehjelp av bakvegg. Den har også mindre elementer jeg tror vil være raskere og kanskje levere mer punch. Samme pris også som RB-81. Bare et forslag...
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Mange meiner at Klipsch først og fremst vert for skarp/hard i diskanten med H/K. Har sjølv tidlegare kjørt RB-61 på hk-970. Kanskje litt pågåande i diskanten, men ikkje plagsom. Men langt betre match er å oppdrive, og eg skjønner folk som ikkje heilt har sansen for denne kombinasjonen.

Det finnes helt klart bedre match ja, det er jeg enig i, både Yamaha og Onkyo har et lydbilde som passer klipsch bedre

Det jeg derimot mener på mitt eget oppsett - og da har jeg testet med RF83 og RF82, er at H/K faktisk låter kraftigere, og tøffere enn f.eks Pioneer, samtidig som Pioneer faktisk ble enda litt lysere i toppen enn med H/K.

likevel er Pioneer sine nye receivere noe bedre på filmprosessering, men at H/K har litt mer "badboy" preg over spillestilen..

Men det er bare min personlige mening om saken..

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo og Yamaha passer best til Klipsch 8)

FredriC du bør høre 82 på en skikkelig stereoforsterker for å høre hva som bor i disse gode ht. Les også på hifisentralen. Der er selv de mest ihugga trollene glad i RF82. Evt så vil rf62+sub også fungere godt hvis du har et litt mindre rom. Mye for pengene! Har også sett RF62 på brukten på sentralen...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv onkyo som fungerer bra på klipsch til film på musikk så synes jeg marantz er overlegent alt annet jeg har hørt på klipsch innen receivere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    har selv onkyo som fungerer bra på klipsch til film på musikk så synes jeg marantz er overlegent alt annet jeg har hørt på klipsch innen receivere

+1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en ting , greier min Yamaha og drive mitt Klipsch oppsett greit , med tanke på stuen jeg har er svært liten ( 20m2+ ) Jeg synes lyden mangler litt dybde , men det kan vel skyldes på suben min.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Yamaha'en din driver disse ganske nær max, klart, spiller du HØYT ofte, så kan du jo spandere på deg en ekstern effekt på senteren.

Hmm, mangler dybde sier du ? As is bass ?

Kjører du frontene + senter som small eller large ?

Siden du har en ganske liten sub, så hadde jeg satt både front og senter til large.

Side 97 av 1033 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 597 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •