Klipsch klubben - Side 968

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 968 av 1033 FørsteFørste ... 468 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 964 965 966 967 968 969 970 971 972 978 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 19,341 til 19,360 av 20659
    Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns ikke det er så dyrt jeg. Måtte ut med 1800 for frakt av RF63 fra Oslo til Trondheim. Posten og bring skulle ha 3200 for det.:roll:

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kullgutten
    Frakt til Svalbard er relativt dyrt, fikk en regning på 2.200,- for frakt av totalt 8 høyttalere fra Oslo til Longyearbyen. Nå er det sånn at jeg som bor på Svalbard handler alt momsfritt, så for meg så er ikke bruktmarkedet så intressant, i og med at jeg får 25% "avslag" på alle nye varer.
    270 pr høytaler/kolli det

Måtte selv ut med 230 pr høytaler fra akustisk beaurau.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det syns eg ikkje var dyrt i det heile. Hadde ikkje eg vert så dum å handla RF-7, RC-64 og RS-62 på brukten rett får dei kom på salg, så hadde eg bestilt. Dersom fraktprisen hadde blitt rundt 2 000kr, hadde eg vert nøgd med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen lurer har fortsatt akustisk beaurau rf62/82 mkII på lager i svart utførelse.

Kjøpte rf62 mkII etter å ha lest tråden her og jeg er ingen hifi ekspert noe jeg tror gjelder mange som leser forumet her er derfor vil jeg si hva jeg synes om lyden fra ett uprofesjonellt standpunkt.

RF62 er svære, vi har en åpen stue og kjøkkenløsning på 30/35 m2 og disse spiller mer enn høyt nok og med skikkelig trykk så jeg klarer ikke fatte at rf82 skal være nødvendig og jeg er ingen person overfølsom for høy lyd.

Jeg reiste innom Stereofil for og finne en passende forsterker, jeg er lei av 5.1 med kabler overalt så fra nå av er det kun 2.0 for meg.

Hørte først på Rotel RA11 det hørtes bra ut men den kjentes kanskje litt "svak"

Deretter satte han på Onkyo A-5VL og i mine ører passer denne perfekt virker som den er mer enn kraftig nok, meget bra trykk i bassen, den har også innebygget dac da jeg spiller all musikk fra pc (stortsett spotify) via optisk er det praktisk å slippe kjøpe ekstern DAC, slik jeg har skjønt det skal dacen være av meget høy kvalitet.

Kan anbefales på det sterkeste, totalpris på annlegg 10K kan ikke fatte hva som ville vært bedre til denne prisen, savner heller ikke senter , bakhøytalere og sub

En befrielse å være tilbake på 2.0

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, da har eg endeligt fått henta Rf 82'ene. SWEET høytalere, ikke så veldig mye større enn mine Dynavoice M-65, men for en kvalitets forskjell og designet er 10 ganger bedre Da blir det innspilling for alle penga.

Ser det anbefales +/- 1,82m (6 feet) mellom Front og vegg.
    Vil dette si bak høytaler mot hjørne ( vinklet mot Sweetspot) eller skal de ha 1,82m mellom bak OG sidevegg?

På klipsch sida står det de er 8ohm kompitable

Har en yamaha 663, går på advanced instillinger og setter til 8 ohm der korekkt?

Front blir satt til Large.

Lik avstand sitteposisjon - senter som mellom frontene.

Har XTZ 10" så crossover = 80hz

Noe mer jeg må tenke på?
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avstand mellom front og vegg defineres fra fronten av HT til veggen.

1,82 meter er relativt mye og passer ikke inn i de fleste normale hjem. Jeg har mine RF-63 ca. 1,1 meter fra frontvegg med suksess.

Sett HT til 8 ohm i innstillinger ja.

Normalt så bør man sette HT til small med 80Hz deling, men jeg ser du har en ganske lite kraftig sub, noe som vil resultere at subben vil dette av lasset LENGE før frontene dine blir svette.
    Spiller du ikke så høyt så går det fint.

Du har vell autokorreksjon i reciveren din, så da fikser jo den det meste for deg.

Sitat Opprinnelig postet av MortenTS
    Heisann, da har eg endeligt fått henta Rf 82'ene. SWEET høytalere, ikke så veldig mye større enn mine Dynavoice M-65, men for en kvalitets forskjell og designet er 10 ganger bedre Da blir det innspilling for alle penga.

Ser det anbefales +/- 1,82m (6 feet) mellom Front og vegg.
    Vil dette si bak høytaler mot hjørne ( vinklet mot Sweetspot) eller skal de ha 1,82m mellom bak OG sidevegg?

På klipsch sida står det de er 8ohm kompitable

Har en yamaha 663, går på advanced instillinger og setter til 8 ohm der korekkt?

Front blir satt til Large.

Lik avstand sitteposisjon - senter som mellom frontene.

Har XTZ 10" så crossover = 80hz

Noe mer jeg må tenke på?

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den målemikken ja.
    Nå har jeg satt opp 82'ene slik som gamle oppsett var.
    Har nå 1,1m+-1cm fra Fronten av HT til vegg.
    Da får jeg Ca 2,5m fra front til sweetspot og det samme mellom frontene og fra center til sweetspot.

Tidligere har jeg hatt fronter (M-65) som small og da har ikke Subben skuffet (20kvm rom).
    Hvordan er det anbefalt å ta crossover nå som fronter med emotiva xpa-5 sannsynligvis vil stjele showet.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den målemikken ja.
    Nå har jeg satt opp 82'ene slik som gamle oppsett var.
    Har nå 1,06m+-1cm fra Fronten av HT til vegg.
    Da får jeg Ca 2,5m fra front til sweetspot og det samme mellom frontene og fra center til sweetspot.

Tidligere har jeg hatt fronter (M-65) som small og da har ikke Subben skuffet (20kvm rom).
    Hvordan er det anbefalt å ta crossover nå som fronter med emotiva xpa-5 sannsynligvis vil stjele showet.

Har nå brukt målemikk, fikk 2,5m fra Fronter og center.
    Både Front og Center ble satt til Large av receiver.
    Testa litt musikk og må si meg meget godt fornøyd med alt selv om de har kun spillt en time og to.

Hele frontrekka må være small??? selv med emotiva xpa-5 som kommer innen 1 uke.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa litt musikk og må si meg meget godt fornøyd med alt selv om de har kun spillt en time og to.

Tror den small/large funkjsonen funker som en slags loudness, virket slik hos meg i hvertfall. Bedre å kompensere med andre instillinger.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid greier jeg å glippe gode tilbud. NC2250 som gikk til 3500,- her... arg error!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du kjører SUB så hadde jeg testet å kjørt SMALL på alle høytalerene ja. Hvis du føler at SUB'en ikke klarer helt å henge på når du spiller høyt på musikk hadde jeg nok byttet over til LARGE på frontene. SUB vil da ikke være med på musikk, men den vil fremdeles ta seg av LFE signalet på film.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvis du kjører SUB så hadde jeg testet å kjørt SMALL på alle høytalerene ja. Hvis du føler at SUB'en ikke klarer helt å henge på når du spiller høyt på musikk hadde jeg nok byttet over til LARGE på frontene. SUB vil da ikke være med på musikk, men den vil fremdeles ta seg av LFE signalet på film.
    Har en XTZ W99 10.16 (tror jeg) er jaffal 10".

Har bare testet litt kjapt og må si jeg likte lyden best med large.
    Skal teste litt videre.

Hvilken crossover anbefales om jeg finner ut at Large på Frontene er slikt jeg vil ha det. Eller har ikke crossover noe å si lengre da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    270 pr høytaler/kolli det

Måtte selv ut med 230 pr høytaler fra akustisk beaurau.
    Når jeg tenker på hvor langt fra Oslo jeg egentlig er (over 2000 km) så skal jeg nok ikke klage altfor høyt på fraktutgift på kr270 per kolli. Nå gjenstår det bare å få kranglet momsen tilbake fra Akustisk Bureau, de ble plutselig stille etter at de hadde sendt ht og jeg hadde betalt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch til Hjemme kino

Hva er deres mening eller erfaring med Klipsch THX Ultra2 i et 7.2 Høyttalersystem?

Er det noen som har noen mening om dette oppsette?

Er det eventuelt et anna system dere heller ville ha gått for?

Det kommer 95% av tiden bli brukt til film.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gjør som jeg.

Kjøpte en RC 62 fra AB på salg og monterte den i går. Ble skuffet da det låt innestengt og manglet trykk - What detter er da en Klipsch og burde være bedre en min Revel C12 som jeg har hatt i en årrekke.

Hm, ga meg å går litt skuffet og begynte å tenke salg. Dog i morges tok jeg av fronten for å sjkke om de skulle være noe feil på en eller begge mellomtonene. Og hva finner jeg poå insiden - transport skumplast som blokkerer begge portene.

Det hjalp å få av de 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av verdal
    Hva er deres mening eller erfaring med Klipsch THX Ultra2 i et 7.2 Høyttalersystem?

Er det noen som har noen mening om dette oppsette?

Er det eventuelt et anna system dere heller ville ha gått for?

Det kommer 95% av tiden bli brukt til film.
    Helt rått sett til film

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ikke gjør som jeg.

Kjøpte en RC 62 fra AB på salg og monterte den i går. Ble skuffet da det låt innestengt og manglet trykk - What detter er da en Klipsch og burde være bedre en min Revel C12 som jeg har hatt i en årrekke.

Hm, ga meg å går litt skuffet og begynte å tenke salg. Dog i morges tok jeg av fronten for å sjkke om de skulle være noe feil på en eller begge mellomtonene. Og hva finner jeg poå insiden - transport skumplast som blokkerer begge portene.

Det hjalp å få av de 8)
    Haha, det var spesielt. Den blir også myyye bedre med 100 timer spilling. Klipsch er vel som ei god vin

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har en XTZ W99 10.16 (tror jeg) er jaffal 10".

Har bare testet litt kjapt og må si jeg likte lyden best med large.
    Skal teste litt videre.

Hvilken crossover anbefales om jeg finner ut at Large på Frontene er slikt jeg vil ha det. Eller har ikke crossover noe å si lengre da?
    Bumper denne.

Kan Small og 60hz crossover være en gyllen middelvei?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Haha, det var spesielt. Den blir også myyye bedre med 100 timer spilling. Klipsch er vel som ei god vin
    OK - det høres bra ut da den så langt, uten transport plast, ikke har overbevist meg at den er bedre enn Revel C12. Spesielt når jeg ved å bla tilbake fant ut at jeg ga 3.5' for Revel brukt for 4 år siden - man glemmer fort gitt.

Kjøpte mest for en bedre match med frontene, uten at jeg synes den er så mye bedre. Jeg får gi den en stund før jeg bestemmer meg....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    8)

OK - det høres bra ut da den så langt, uten transport plast, ikke har overbevist meg at den er bedre enn Revel C12. Spesielt når jeg ved å bla tilbake fant ut at jeg ga 3.5' for Revel brukt for 4 år siden - man glemmer fort gitt.

Kjøpte mest for en bedre match med frontene, uten at jeg synes den er så mye bedre. Jeg får gi den en stund før jeg bestemmer meg....
    Det tar ofte en tid før man blir glad i Klipsch, det samme gjaldt med Palladiumene mine. Var nær å returnere de, men etter 100 timer åpnet de seg

Side 968 av 1033 FørsteFørste ... 468 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 964 965 966 967 968 969 970 971 972 978 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •