Klipsch klubben - Side 967

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 967 av 1034 FørsteFørste ... 467 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 963 964 965 966 967 968 969 970 971 977 987 997 1007 1017 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 19,321 til 19,340 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Meinte 1020..

Jo, men 1020 og 2020 er vell ganske like..? Litt meir eff i 2020. Om du skal ha effekt trinn, så sparer du litt ved å kjøpe 1020 kontra 2020.
    okey , på 1020 ambefala du effekt forsterker, 2020 så går det bra?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke natt og dag i forskjell på de receiverene. Ville nok anbefalt effekt uansett.

Det er dog mer forskjell enn kun effekt på de, selv om det ikke er store forskjeller ute og går..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er ikke natt og dag i forskjell på de receiverene. Ville nok anbefalt effekt uansett.

Det er dog mer forskjell enn kun effekt på de, selv om det ikke er store forskjeller ute og går..
    Så yamaha 1020 + effektforsterker? hvor stor effektforsterker treng eg?

Er det stor forsjell fra onkyo 609 å yamaha 1020??
    Takker får hjelp =)

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, da er en Emotiva XPA-5 på vei til meg fra U S and A.
    Rf 82 og Rc 62 blir sendt ila fredan håper jeg.
    Har i tillegg noen billige dynavoice surround høytalere og en XTZ 10" som skal brukes.

Da jeg er fortsatt ganske uerfaren med anlegg, selv etter 4 år med mitt første "skikkelige" 5.1 oppsett så hiver jeg inn noen spørsmål her før jeg får oppgraderingene i posten, og begynner å mase som en med ADHD om jeg ikke får svar på alle spørsmål innen 5 min :P.

tenker da mest på instillinger på yamaha RXV 663 for å få mest ut av anlegg og sub til film og musikk.

Skal hele 5.0 oppsettet være satt til small til alle anledninger (film og musikk)?
    LFE bass blir satt til Sub
    Deles ved 80hz? (musikk og film)
    Modus (lyd kommer fra HDMI Radeon 6870):
    2CH stereo for musikk
    Sur decode (PCM) for film?
    Noen andre instillinger jeg bør tenke på?

Noen instillinger som må gjøres på emotivaen?

Setter veldig pris på hint og tips, gjerne tips om andre ting jeg bør tenke på ang klipsch,emotiva xpa-5 og yamaha rxv 663.

Mvh MTS

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenTS
    Heisann, da er en Emotiva XPA-5 på vei til meg fra U S and A.
    Rf 82 og Rc 62 blir sendt ila fredan håper jeg.
    Har i tillegg noen billige dynavoice surround høytalere og en XTZ 10" som skal brukes.

Da jeg er fortsatt ganske uerfaren med anlegg, selv etter 4 år med mitt første "skikkelige" 5.1 oppsett så hiver jeg inn noen spørsmål her før jeg får oppgraderingene i posten, og begynner å mase som en med ADHD om jeg ikke får svar på alle spørsmål innen 5 min :P.

tenker da mest på instillinger på yamaha RXV 663 for å få mest ut av anlegg og sub til film og musikk.

Skal hele 5.0 oppsettet være satt til small til alle anledninger (film og musikk)?
    LFE bass blir satt til Sub
    Deles ved 80hz? (musikk og film)
    Modus (lyd kommer fra HDMI Radeon 6870):
    2CH stereo for musikk
    Sur decode (PCM) for film?
    Noen andre instillinger jeg bør tenke på?

Noen instillinger som må gjøres på emotivaen?

Setter veldig pris på hint og tips, gjerne tips om andre ting jeg bør tenke på ang klipsch,emotiva xpa-5 og yamaha rxv 663.

Mvh MTS
    Ser greit ut det som et utgangspunkt.

Men en ting du bør tenke på er plasering av ht, og vinkling av ht.

Selve rommet er jo også det som har mest å si for lyden. Et par akustikkplater er aldrig feil.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Ser greit ut det som et utgangspunkt.

Men en ting du bør tenke på er plasering av ht, og vinkling av ht.

Selve rommet er jo også det som har mest å si for lyden. Et par akustikkplater er aldrig feil.
    Rommet er ca 4,3x4,3, den ene sida har en 2-2,5kvm stor åpning inn til et like stort rom. Så vet at det ikke er helt optimalt.
    Subb står plasert i hjørnet ved siden av front høytaler (motsatt side av denne åpningen) og føler egentlig at dypbassen er der den skal/bør være.
    Tepper,bilder osv er det i rommet så vil tro det er ok demping i første omgang.

Blir vel å prøve å posisjonere høytallerene best mulig og hadde satt veldig pris på om noen har noen tommelfing regler jeg kan bruke i et kvadratisk rom.
    Avstand fra bak-side vegg til Frontene tenkte jeg skulle være rundt 0.5m uten at jeg har forsket mer på dette, og prøve å få samme avstand mellom frontene som det er fra sweetspot til frontene.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ca 4,3x4,3, den ene sida har en 2-2,5kvm stor åpning inn til et like stort rom. Så vet at det ikke er helt optimalt.
    Subb står plasert i hjørnet ved siden av front høytaler (motsatt side av denne åpningen) og føler egentlig at dypbassen er der den skal/bør være.
    Tepper,bilder osv er det i rommet så vil tro det er ok demping i første omgang.

Blir vel å prøve å posisjonere høytallerene best mulig og hadde satt veldig pris på om noen har noen tommelfing regler jeg kan bruke i et kvadratisk rom.
    Avstand fra bak-side vegg til Frontene tenkte jeg skulle være rundt 0.5m uten at jeg har forsket mer på dette, og prøve å få samme avstand mellom frontene som det er fra sweetspot til frontene.
    Så lenge det høres bra ut, så er alt såre vel. Mitt forige rom var ganske kvadratisk, og der hadde jeg store utfasinger i bassen.

Men prøv gjerne litt forskjellig vinkling, da dette kan ha en del å si.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, om det er utfasninger eller ikke skal jeg ikke våge meg inn på. Har kun plassert sub, korrigert med yamahaen og så konkludert med at det er god bass, ikke for høy og ikke for lav i film scener jeg føler det skal være bass i .
    Er 110% grønn når det gjelder å kalibrere anlegg. Var innpå den dolby 5.1 placement guiden, og ser det ikke er helt bra satt opp.
    Men får bare bruke tida til pakkene kommer, håper jeg klarer å lese meg frem til litt, og tips fra dere på forumet settes det stor pris på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hviliken bør eg velge, 2020 eller 3020, kjører 7,2 nå med klipsch rf-82 framme og rf-62 bak..dali senter og front høy, aktiv sub er kef og dali..
    Noe forslag?

Takker får hjelp

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skar3
    Hei er ny på forumet, eg ha klipsch rf-62 bak og rf 82 framme, på en onkyo tx-nr609 bør eg ha effekt forsterker? kjører 7,2 oppset.
    Viss du skal ha en billig og grei effektforsterker til RF-82 så kan du jo se litt
    på denne Sherbourn PA 2-160 Har den selv på RF-82II og er kjempe fornøyd:-D Men da trenger en receiver med pre-out.Se etter Yamaha eller Onkyo med pre-out,
    de er som regel et sikkert valg til Klipsch:smile:Viss du vil være sikker på at du har nok krefter til RF-82`ene og har penger,så kan du jo gå for denne
    Sherbourn PA 2-250
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Viss du skal ha en billig og grei effektforsterker til RF-82 så kan du jo se litt
    på denne Sherbourn PA 2-160 Har den selv på RF-82II og er kjempe fornøyd:-D Men da trenger en receiver med pre-out.Se etter Yamaha eller Onkyo med pre-out,
    de er som regel et sikkert valg til Klipsch:smile:Viss du vil være sikker på at du har nok krefter til RF-82`ene og har penger,så kan du jo gå for denne
    Sherbourn PA 2-250
    Hei, har idag bestillt eg yamaha rx-a2020.. valgte 2020 siden eg fann ingen forsjell på den og 3020 men må væl ha effekt forsterker uanset

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skar3
    Hei, har idag bestillt eg yamaha rx-a2020.. valgte 2020 siden eg fann ingen forsjell på den og 3020 men må væl ha effekt forsterker uanset
    Gratulerer,Yamaha er et sikkert valg det8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Gratulerer,Yamaha er et sikkert valg det8)
    Takker siden han eg handler med ikke fann forsjell på 2020 og 3020 so blei det 2020... hvilken effekt forsterker treng eg då? helst ikke noe dyrt :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av Klipsch RS-52 II surround høyttalere? Please help :)

Hei til en eller annen der ute som har litt peiling...

Hvor langt bak "sittegruppa" kan/ bør man plassere surround høyttalerne? Og hvor høyt på veggen bør de sitte? Til opplysning så har jeg følgende høyttalere:

Klipsch RC-62 II
    Klipsch RF-82 II
    Klipsch SW-115

Ellers så har jeg en Onkyo TX-NR1010 hjemmekinoreciever.
    Til å begynne med blir det et 5.1 oppsett, men om jeg blir bitt av "basillen", så kjøper jeg et par høyt. til..

Rommer er 3,5m bredt og ca. 9m langt og det er 2,2m takhøyde, men selve kinodelen/stolene blir ca. 4m fra lerretet. Har ikke montert opp noe ennå, så er litt usikker på plassering av sorroundhøytalerne..

Håper det er noen som har noen tips?

Mvh Roger. (Skikkelig nybegynner..)

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30-60cm over høre høyde har jeg funnet ut når jeg har søkt rundt ropeders. Og gjerne 0.5-1m bak

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30-60cm over høre høyde har jeg funnet ut når jeg har søkt rundt ropeders. Og gjerne 0.5-1m bak
    Tusen takk for svar Da monterer jeg dem 1m bak sittegruppa.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kullgutten
    Ja... nå skriver vi 16 november og jeg har fortsatt ikke fått høyttalerne. MEN nå skal det sies at Austisk Bureau har varene klare for henting i Oslo, men Jetpak som skal hente høyttalerne er vissst ikke så JET likevel.

Fortsettelse følger ogjen ...
    Da er ENDELIG høyttalerne i hus. Har fått koblet opp min sw-310 og RC-62. Synd at jeg ikke har surround høyttalere enda, men det komer nok. Nå først må jeg ha nytt og større tv. Håper på et skikkelig salg i februar.

Takk til Akustisk Bureau som fikk i orden en handelsavtale med Svalbard

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrande at det ordna seg. No veit eg ikkje korleis det er med frakt til Svalbard, men diverse RS dukkar opp på brukten med jamne mellomrom.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kullgutten
    Da er ENDELIG høyttalerne i hus. Har fått koblet opp min sw-310 og RC-62. Synd at jeg ikke har surround høyttalere enda, men det komer nok. Nå først må jeg ha nytt og større tv. Håper på et skikkelig salg i februar.

Takk til Akustisk Bureau som fikk i orden en handelsavtale med Svalbard
    Leste denne kommentaren og begynnte å fundere om rf 82 ikke kom før jul allikavel :P.

Betalte på torsdag, ble sendt på fredag og klar til henting før i dag, har desverre ikke bil til å hente pallen før på fredan. Men den som venter på noe godt klarer ikke gjøre noe aent fornuftig før han har fått det :P.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Glimrande at det ordna seg. No veit eg ikkje korleis det er med frakt til Svalbard, men diverse RS dukkar opp på brukten med jamne mellomrom.
    Frakt til Svalbard er relativt dyrt, fikk en regning på 2.200,- for frakt av totalt 8 høyttalere fra Oslo til Longyearbyen. Nå er det sånn at jeg som bor på Svalbard handler alt momsfritt, så for meg så er ikke bruktmarkedet så intressant, i og med at jeg får 25% "avslag" på alle nye varer.

Side 967 av 1034 FørsteFørste ... 467 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 963 964 965 966 967 968 969 970 971 977 987 997 1007 1017 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •