Klipsch klubben - Side 965

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 965 av 1033 FørsteFørste ... 465 825 835 845 855 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 961 962 963 964 965 966 967 968 969 975 985 995 1005 1015 1025 ... SisteSiste
Viser resultater 19,281 til 19,300 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Etter hva jeg har hørt om 2x 275 så hadde jeg kjørt de i mono - 1 pr høyttaler, og ikke biamp. Dette pga jeg har hørt flere mene at de låter bedre slik!

Det er vitterlig forskjell på bi-AMP og bi-WIRE.

Og ja, det spiller helt sinnsykt. Ganske sikker på at dette er omtrent så bra som det kan bli med RF83. Neste steg må vel være palladium eller lignende.

RF

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Høyttalerens impedans er selvfølgelig lik om man bruker biwire eller ikke. Med hensyn til monoparallell så skal du tenke på 4, 8 og 16 som 2, 4 og 8. dvs. med RF-83 med nominell impedanse 8 ohm, skal de normalt tilkoples 16 ohm. Biwire, eller ikke, endrer ingenting på dette... ikke annet enn at du må fjerne skinnene på Klipschene.

Ja, høyttalerens impedans forblir lik. Men jeg var litt usikker på hvilken utgang jeg skulle bruke på 275.

Har nå fått koblet opp på 16ohm utgangen, og det høres bøst ut.
    Kunne ikke merke noe særlig forskjell fra single wire til bi wire dog, men samvittigheten er bedre, og hvorfor ikke nytte det, når man kan. Høyere tverrsnitt, mindre tap.

Rf

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RFdude
    Det er vitterlig forskjell på bi-AMP og bi-WIRE.

Og ja, det spiller helt sinnsykt. Ganske sikker på at dette er omtrent så bra som det kan bli med RF83. Neste steg må vel være palladium eller lignende.

RF
    At biamp og biwire er forskjellig er ikke vanskelig å skjønne, for meg har biamp en betydning, mens biwire virker hos meg som ikke velanvendte penger på kabler.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, høyttalerens impedans forblir lik. Men jeg var litt usikker på hvilken utgang jeg skulle bruke på 275.

Har nå fått koblet opp på 16ohm utgangen, og det høres bøst ut.
    Kunne ikke merke noe særlig forskjell fra single wire til bi wire dog, men samvittigheten er bedre, og hvorfor ikke nytte det, når man kan. Høyere tverrsnitt, mindre tap.

Rf
    Høyere tverrsnitt, mindre tap? Det morsomme med bi-wire er at det kun er det visuelle tverrsnittet som øker Det "elektriske" kvadratet og kabeltapet, er likt ved single- og bi-wire. Så den gode samvittigheten må nok desverre finne seg noen andre argumenter
    Har bi-wire jeg også, men kjøpte brukt og har aldri prøvd single varianten av disse... men biwire ser sikkert fetere ut8)

Uansett; knallbra combo

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nyskjerrig på hva du mener med dette?

Jeg har kjørt single wire frem til nå selv, men siden jeg uansett har bare 1 m fra forsterker til høyttaler, spiller det ingen rolle prismessig.

Lydforskjell er vel ikke eksisterende, men siden man på 275 må lage lasker imellom, så ser det bedre ut med bi wire, enn single også. Det estetiske teller jo litt

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nyskjerrig på hva du mener med dette?

Jeg har kjørt single wire frem til nå selv, men siden jeg uansett har bare 1 m fra forsterker til høyttaler, spiller det ingen rolle prismessig.

Lydforskjell er vel ikke eksisterende, men siden man på 275 må lage lasker imellom, så ser det bedre ut med bi wire, enn single også. Det estetiske teller jo litt
    Ok:idea: ... en bi-wirekabel erstatter laskene i Mc275, og du beholder laskene på høyttaler... da er jeg med I det tilfellet har du selvfølgelig rett... da øker du tverrsnittet og minsker kabeltapet, og det ser sikkert bedre ut
    Med "biwire", og bakgrunn for tidligere kommentar, gikk jeg i gammel vane ut i fra det "tradisjonelle", som i dette tilfellet ville være sammenkoblet i forsterker med lasker fra -- (com,com) og fra ++ (16,16) og fjernet lasker i høyttalere... seperasjon av lavfrekvent og høyfrekvent.

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan ta seg bryet med å måle vinkelen på disse?
    Ser ut til å være 45 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RB serien

Hei,

Jeg holder på å sette opp et nr 2 anlegg i en stue nr 2. Har en Denon AVR 1604 som skal benyttes. Lurer på om Klipsch sin RB serie kan passe. Det blir ikke spilt høyt og rommet er ca 25m2. Det blir et rent stereo oppsett.

Lurer litt på RB-41. Vil dere anbbefale slike til denne receiveren?

Samtidig ser jeg at de større RB modellene RB-51/61/81 har en god del høyere følsomhet. Vil RB-51/61/81 spille bedre med en slik realtivt sett strøm svak forsterker enn RB-41?

Takker for svar!

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har klipsch rf 82 II og rc 62 II på vei, receiver er yamaha rx 663 som jeg har hatt i 3 år sammen med et 4000 kroners 5.0 anlegg og ønsker litt hjelp til å velge effekt.

Vet at emotiva er god match og det er tilbud priser nå.
    Er det noen annen effekt som er like bra til samme pris elle mindre?. Brukt/Nytt har ingen betydning.

Om jeg skal gå for Emotiva og tenker langsiktig der jeg skal ha Rf 82 Rc 62 og 2 par RS 42 hvordan bør effekt fordelingen være for å få bra utnyttelse av høytallerene uten å betale 2x for å få litt bedre lyd.

Tenker XPA 5 eller XPA 3 (Front + center)
    Men kan være en mulighet å gå for XPA 2 (om frontene fortjener de ekstra 100w) og så ha en XPA 3 evt XPA 5 til resten.
    Lurer også på om det er noe point å ha effekt utenom receiverens kraft til RS 42, kommer nåkk til å oppgradere receiver til noe kraftigere også om dette kan spare meg for å skaffe 2 stk effekt forsterkere.

Takker på forhånd for alle som orker ta seg bryet med å gi noen hint om hva jeg bør gå for .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Har du prata med Akustisk bureau? Eg bestilte nokon element fra dei i går..
    Sendt mail til Akustisk bureau og avtalt henting av diskant idag. da jeg kommer til lageret i oslo (brynsveien 1) så er det stengt og alle telefonnummerne til eieren er avslått.. Meget skuffet og jeg er ikke den første dette skjer med..

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Har prøvd å fått kontakt med dei og i snart 2 veker.. :-(

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenTS
    Heisann, har klipsch rf 82 II og rc 62 II på vei, receiver er yamaha rx 663 som jeg har hatt i 3 år sammen med et 4000 kroners 5.0 anlegg og ønsker litt hjelp til å velge effekt.

Vet at emotiva er god match og det er tilbud priser nå.
    Er det noen annen effekt som er like bra til samme pris elle mindre?. Brukt/Nytt har ingen betydning.

Om jeg skal gå for Emotiva og tenker langsiktig der jeg skal ha Rf 82 Rc 62 og 2 par RS 42 hvordan bør effekt fordelingen være for å få bra utnyttelse av høytallerene uten å betale 2x for å få litt bedre lyd.

Tenker XPA 5 eller XPA 3 (Front + center)
    Men kan være en mulighet å gå for XPA 2 (om frontene fortjener de ekstra 100w) og så ha en XPA 3 evt XPA 5 til resten.
    Lurer også på om det er noe point å ha effekt utenom receiverens kraft til RS 42, kommer nåkk til å oppgradere receiver til noe kraftigere også om dette kan spare meg for å skaffe 2 stk effekt forsterkere.

Takker på forhånd for alle som orker ta seg bryet med å gi noen hint om hva jeg bør gå for .
    Sherbourn er vel nesten identiske med Emotiva og passer perfekt til Klipsch,
    + du får Norsk garanti og service Stereo
    Hjemmekino
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, men har du noen formening om hvor mye effekt som man bør ha til de høytalerene? Sherbourn var litt dyrere også, så da må jeg kikke på brukten.

Holder det med 3x200 til frontrekka?
    RF 82 og RC 62

Og klarer surround seg bra med receiver effekt?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xpa 3 på front, og receivar på surround vil funke fint Morten.. :-)

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Xpa 3 på front, og receivar på surround vil funke fint Morten.. :-)
    Der sendte jeg mail til emotiva, om jeg ikke finner Sherbourn/parasound/emotiva på brukten/finn innen de svarer og penger er overført blir den en ny XPA 3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har drømt om Klipsch og særlig RF7 siden jeg så de for første gang, og vurderer nå å realisere drømmen. Det blir å følge med på bruktmarkedet, nytt er for dyrt. KLF-30, RF-3, RF-5, RF-35, RF-82, RF-83, RF-63 er også interessant. Kjellerstua er 25 kvadratmeter. Bør jeg utelukke noen av høyttalerene pga romstørrelsen? Høyttalerene må stå på langveggen i rommet, så det er 4,2m fra frontvegg til bakvegg (langveggen er 6,2m). Vet at høyttalerene bør stå et stykke ut fra veggen, men det er ikke noe problem. Forsterker blir Emotiva eller Midgaard Oberon 6.1, det er delte meninger om begge deler men tenkte evt. å prøve dette først da det er vesentlig mye billigere enn en del andre alternativer.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Har drømt om Klipsch og særlig RF7 siden jeg så de for første gang, og vurderer nå å realisere drømmen. Det blir å følge med på bruktmarkedet, nytt er for dyrt. KLF-30, RF-3, RF-5, RF-35, RF-82, RF-83, RF-63 er også interessant. Kjellerstua er 25 kvadratmeter. Bør jeg utelukke noen av høyttalerene pga romstørrelsen? Høyttalerene må stå på langveggen i rommet, så det er 4,2m fra frontvegg til bakvegg (langveggen er 6,2m). Vet at høyttalerene bør stå et stykke ut fra veggen, men det er ikke noe problem. Forsterker blir Emotiva eller Midgaard Oberon 6.1, det er delte meninger om begge deler men tenkte evt. å prøve dette først da det er vesentlig mye billigere enn en del andre alternativer.
    Ring akustisk bureau og hør om de har flere RF-82 II til salgspris. De passer nok godt i en stue på 25m^2.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset BjrnrB, skal høre med de! Mener du at RF-7 blir for store?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset BjrnrB, skal høre med de! Mener du at RF-7 blir for store?
    Har selv hatt RF-7 mk1. Synes de var brutale, men med litt enkel demping er de nok passende de også. Men nye RF-82 II til 6000,- er en meget god deal!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både MA oberon 6.1 og Emotiva på Klipsch.
    Tips: Hold deg unna MA Oberon 6.1 til Klipsch!

Du kan fint ha RF-83/Rf-7 på 25m2

Side 965 av 1033 FørsteFørste ... 465 825 835 845 855 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 961 962 963 964 965 966 967 968 969 975 985 995 1005 1015 1025 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •