Klipsch klubben - Side 963

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 963 av 1033 FørsteFørste ... 463 823 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 959 960 961 962 963 964 965 966 967 973 983 993 1003 1013 1023 ... SisteSiste
Viser resultater 19,241 til 19,260 av 20659
    Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kullgutten
    Trenger øyeblikkelig hjelp!

Jeg må (kanskje) ta en plutselig avgjøresle på kjøp av surrond høyttalere i dag. Jeg har allerede RF-82 (mk-1), RC 62 (mk-2), SW-310 sub men trenger surroundhøyttalere. RS serien er uakstuell da Audioocompaniet er utsolgt for disse. MEN de har kanskje KS-525-THX Surround Speakers, eller Synergy S-20 Surround Speakers. Det er en forferdelig prisforskjell på disse (har litt betydning for meg akkurat nå). I og med at jeg ikke får kjøpt RS serien nå, så vil jeg nok prøve å oppgradere i fremtiden hvis jeg går for S-20 nå. Eventuelt kan jeg gå for KS-525 og heller oppgradere hele frontrekka en gang i fremtiden

Hvilke av de to ovennevnte valgene spiller best sammen med mitt oppsett? Jeg har en Onkyo 808 til å drive alt nå.
    Om du vet at du skal oppgradere hele frontrekka så hadde jeg kommet til å kjøpt de beste, men om du kommer til å beholde de du har så har jeg kommet til å gått for de billigste.

- Ole

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Om du vet at du skal oppgradere hele frontrekka så hadde jeg kommet til å kjøpt de beste, men om du kommer til å beholde de du har så har jeg kommet til å gått for de billigste.

- Ole
    Ja takk, tenkte det samme selv egentlig. Blir billigløsningen denne gangen, så blir hvertfall fruen i huset relativt fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k.p
    det var mye styr ja. du får skrive inn her så snart det er framgang i saken
    Fikk snakket med Audiocompaniet i dag. De har desverre ikke RS-52 eller andre Klipsch surround høyttalere igjen, men han kunne fortelle at resten av "handlelisten" min var klar. Han skulle selv kontakte Jetpak i morgen (onsdag), som er min transportør, og ta seg av alle papirene vedrørende forsendelsen. Jeg hadde visstnok vært offer for en rekke uheldige tilfeldigheter han ikke kunne rå over. Han ville gjerne fullføre handelen med meg, så nå håper jeg (igjen) at jeg har høyttalere i stua mi til helga.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What to do?

Har lenge hatt lyst til å prøve Vincent SP-331 på mine RF-5 etter all skryten den har fått på Klipsch.
    Nå har jeg endelig fått prøvd dette, men er ikke helt overbevist. Jo visst spiller det fint og oppløst, med god kontroll på bassen. men Primare A30.5 er mye snillere i toppen og har en finere mellomtone, og litt varmere generelt.

Ikke fått prøvd Parasound eller Emotiva ennå, men naboen har en XPA-2, så den skal jeg nok få prøvd. Tenker også å teste en Doxa 70 signature etterhvert, de går jo for slikk og ingenting på brukten.

Noen som har testa flere av disse på Klipsch og kan fortelle noe om forskjellene i lyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et spm.

Jeg har en SW-310 sub i bestilling. Klipsch Resource Center | SW-310

Den skal kobles til Onkyo 808. http://images.productwiki.com/upload...o_tx_nr808.jpg

ser ut som om jeg trenger 2 RCA plugger på suben og 1 på receiveren. Kan noen vennligst bekrefte dette før jeg legger inn bestilling på kabel?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et spm.

Jeg har en SW-310 sub i bestilling. Klipsch Resource Center | SW-310

Den skal kobles til Onkyo 808. http://images.productwiki.com/upload...o_tx_nr808.jpg

ser ut som om jeg trenger 2 RCA plugger på suben og 1 på receiveren. Kan noen vennligst bekrefte dette før jeg legger inn bestilling på kabel?
    Du trenger bare bruke den øverste (LFE)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    What to do?

Har lenge hatt lyst til å prøve Vincent SP-331 på mine RF-5 etter all skryten den har fått på Klipsch.
    Nå har jeg endelig fått prøvd dette, men er ikke helt overbevist. Jo visst spiller det fint og oppløst, med god kontroll på bassen. men Primare A30.5 er mye snillere i toppen og har en finere mellomtone, og litt varmere generelt.

Ikke fått prøvd Parasound eller Emotiva ennå, men naboen har en XPA-2, så den skal jeg nok få prøvd. Tenker også å teste en Doxa 70 signature etterhvert, de går jo for slikk og ingenting på brukten.

Noen som har testa flere av disse på Klipsch og kan fortelle noe om forskjellene i lyden?
    Synes Vincent SP-331 leverer mye for pengene, og enormt for pengene man må gi for en på brukten. Man at det finnes bedre alternativer er jeg ikke i tvil om. Gode erfaringer med Adcom/Emotica/Sherbourne/Parasound på Klipsch, men kan godt være det finnes enda bedre alternativer. Har personlig veldig lyst til å teste en, eventuelt to stk McIntosh MC275 på mine Klipsch, men så var det de pengene da :-)

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa gammel Primare på Klipsch? Beste matchen i mitt rom til nå hvertfall. A30.5 skal visst være et Nelson Pass design i forkledning.

Mulig rommet mitt favoriserer snillere forsterkere. Må nok investere i et teppe og noen akustikkpaneler.

MC275 virker veldig interessant ja, men så var det prisen da. Holder meg som regel i klassen 4-8000 på brukten.
    Har jo prøvd Music Angel på klipschene også, men den ble litt bløt i bassen. Var heller ikke like snill og detaljert som Primare. Ellers veldig fin rørlyd.

EDIT: Er nå på 3 dagen i testinga, hørt på Vincent i hele dag, og testa litt fram og tilbake nå. Vincent er definitivt mere detaljert, og har en veldig fin klang over hele fjøla. Den er mer nøytral, og virka litt kald når jeg kom rett fra Primare. Primaren blir litt rundere, og er litt mer rufsete helt i toppen. Primaren har et mere brutalt trøkk.

Kommer til å beholde Vincenten og antakelig oppgradere til 88 000 uF i hver kanal(står det er 80 000 på hjemmesida til vincent, men det er bare 40 000), og sette inn nye rør. Håper det kan løfte den til enda større høyder!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har desverre Diskanten på den ene RF82 ii`en tatt kvelden.. og det er opp mot 2 mnd leveringstid Noen som har peil på om det er noen raskere måte å skaffe seg delen på? Snakka med Bassbrothers og de så i slutten av desember tidligst.. ble tydligvis litt for mye med den nye Skrillex cd`n på 65(vol)

Klipsch rf82 mk2
    rw 12 d
    parasound a21
    Parasound p3
    Marantz ud 7006

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal en tur for å hente meg en Anthem mrx500 i kveld. Skal bli spennende å se/høre om den er bedre enn Yamaha 3067 på lyd og romkorr.:-D

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fred82
    Da har desverre Diskanten på den ene RF82 ii`en tatt kvelden.. og det er opp mot 2 mnd leveringstid Noen som har peil på om det er noen raskere måte å skaffe seg delen på? Snakka med Bassbrothers og de så i slutten av desember tidligst.. ble tydligvis litt for mye med den nye Skrillex cd`n på 65(vol)

Klipsch rf82 mk2
    rw 12 d
    parasound a21
    Parasound p3
    Marantz ud 7006
    Har du prata med Akustisk bureau? Eg bestilte nokon element fra dei i går..

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fred82

Klipsch rf82 mk2
    rw 12 d
    parasound a21
    Parasound p3
    Marantz ud 7006
    Mulig Parasounden A21 har høyere gain enn det Midgard har, men da jeg spilte skrillex på mine gamle RF-82 spilte jeg på 74(har selv P3), først da lukta det svidd. Rart at en diskant skal gå fyken med den forsterkeren der tydeligvis klipping?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bestilte følgende fra Audiocompaniet den 10 oktober:

KLIPSCH SW-310
    RS-52 II
    RC-62 II
    SYNERGY F-10
    SYNERGY C-10
    SYNERGY S-10
    KLIPSCH SW-350 SUB 230V

Den 12 oktober fikk jeg beskjed om at de var tomme for RS-52.
    Den 14 oktober overførte jeg beløpet til Audiocompaniet for de resterende høyttalerne.
    den 17 oktober fikk jeg beskjed om at varene var klare til henting
    Få dager senere fikk jeg beskjed om at varene ikke var klare til henting likevel. De hadde ikke den minste Sub'en inne. Jeg valgte da en som var litt større.
    I slutten av oktober fikk jeg beskjed om at de hadde den ny-valgte suben på et fjernlager på Gardermoen.
    02. november fikk jeg beskjed om at de skulle ha alle varene klar til henting til 5 november.

Det hører til historien at jeg bor i Longyearbyen og at jeg bruker Jetpak som min transportør. De er også oppgitt over kontrabeskjedene om dato for henting av høyttalerne fra Oslo.
    4 november, 24 dager etter opprinnelg bestilling, venter jeg fortsatt på høyttalerne. Eneste som kan redde denne farsen av en handel, er hvis jeg får beskjed om at han har funnet et par RS-52 og at alle høyttalerne er klare til i morgen tidlig.

Fortsettelse følger...

Ja... nå skriver vi 16 november og jeg har fortsatt ikke fått høyttalerne. MEN nå skal det sies at Austisk Bureau har varene klare for henting i Oslo, men Jetpak som skal hente høyttalerne er vissst ikke så JET likevel.

Fortsettelse følger ogjen ...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Mulig Parasounden A21 har høyere gain enn det Midgard har, men da jeg spilte skrillex på mine gamle RF-82 spilte jeg på 74(har selv P3), først da lukta det svidd. Rart at en diskant skal gå fyken med den forsterkeren der tydeligvis klipping?
    hadde full kontroll på det volumet men 74 er vel litt drøyt.. tror kanskje d er sånt som skjer. sjeldent jeg spiller sykt høyt mere enn 4-5 min av gangen da ørene sier ifra

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Har du prata med Akustisk bureau? Eg bestilte nokon element fra dei i går..
    Pratet akkurat med de og han hadde diskant liggende. har sendt mail nå, og skal være mulig å få den tilsendt allerede til Mandag rått!!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Skal en tur for å hente meg en Anthem mrx500 i kveld. Skal bli spennende å se/høre om den er bedre enn Yamaha 3067 på lyd og romkorr.:-D
    Spennende! er litt spent på anthem selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folkens :wink: Et lite spørsmål her Har et par rf 82II... Kobbla dem opp på onkyon min i dag. En tx nr 809. Har nesten ikke spilt med dem. Men når jeg begynte å dra på litt på volumen så var jeg liksom oppi vol 90 føre dem våkna litt.. Volumen går fra 0-100. Noen her som har litt tips på innstillinger? For mange skryter av at dem spiller så voldsomt høyt. De spiller veldig rent men kan ikke si at dem spilte så høyt :roll:

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av civic667
    Hallo folkens :wink: Et lite spørsmål her Har et par rf 82II... Kobbla dem opp på onkyon min i dag. En tx nr 809. Har nesten ikke spilt med dem. Men når jeg begynte å dra på litt på volumen så var jeg liksom oppi vol 90 føre dem våkna litt.. Volumen går fra 0-100. Noen her som har litt tips på innstillinger? For mange skryter av at dem spiller så voldsomt høyt. De spiller veldig rent men kan ikke si at dem spilte så høyt :roll:

Trenger mer gain, du :wink:

Uansett, så høres det ut som om du må gå inn i menyen og justere litt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe gain ja! Begynte nesten å lure på om detta var alt klipsch hadde å by på Hehe men er sikkert bare noen innstillinger å justeringer som må til for at det skal spille høyere :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k.p
    Ringte nettopp og det var svar og få. Di har inne Rf82-mk2 til 6000 kr paret. Noen som har bestilt derfra før?
    Jeg bestilte akkurat et par med rf82-mk2 derfra, tok ikke lang tid før dem kom, men jeg fikk RF-52 i posten :-? Så ble jo litt fortvila, men de skulle sende returlapper så alt ordner seg nok forhåpenligvis

Side 963 av 1033 FørsteFørste ... 463 823 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 959 960 961 962 963 964 965 966 967 973 983 993 1003 1013 1023 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •