Klipsch klubben - Side 958

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 958 av 1033 FørsteFørste ... 458 818 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 954 955 956 957 958 959 960 961 962 968 978 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 19,141 til 19,160 av 20659
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var Yamaha pre og primare effekt ute av huset for lengst og erstattet av Marantz AV 7005 og en "cheapo" adcom fem-kanaler! Førstnevnte er jeg meget fornøyd med! Litt mindre inn your face enn Yamaha og mange flere, men føler meg hakket mer hifisentralen-stereotypen nå. Nå kan jeg unne meg noen kabler til noen månedslønner (not going to happen, hehe). Låter i hvert fall meget pent og mykere i diskanten i RF 82'ne nå.

Adcomen er jeg også overasket over, positivt! Spiller mer "high-end" enn Emotiva XPA 5. Mener at denne er en klasse opp, uten tvil. Tror at folk er overbeskyttende for sine sikringsskap til å velge Adcom. Og dermed "vinner" Emotiva som hypet fra før av. Adcomen er riktignok ikke helt på topp med primare sine (til en litt annen pris også da), men spiller både mer oppløst og med mer "ro" i lydbildet enn Emotiva.

Adcom anbefales til Klipsch :wink: Men må teste litt mer før jeg er sikker på noe som helst. Blir fort noe fra Parasound eller Primare når økonomien kommer seg. Mc275 er drømmen, men må la vente på seg litt pga. økonomiske årsaker.

Skrotnisse: Takk for at du tok deg tid til å komme med litt flotte innspill, samt dele erfaringer på pm!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg visste det var dumt gjort å begynne å lese avf igjen; kjenner misunnelsen kommer galopperende oppover røv og rygg
    Skulle ønske salget startet en mnd eller to tidligere, merker det er svææært irriterende å kunne lagt på noen få lapper å fått palladium p37 istedenfor RF-7 II...

Sånn kan det gå..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Skulle ønske salget startet en mnd eller to tidligere, merker det er svææært irriterende å kunne lagt på noen få lapper å fått palladium p37 istedenfor RF-7 II...

Sånn kan det gå..
    Ok men ikke glem kostnadene for brukbar elektronikk til disse

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Har RF-63 selv og tror nok forsterkeren er god nok til å drive ht, men personlig velger jeg da heller et par brukte Abrahamsen V4 og brokobler eller biamper, hvis jeg allikevel skulle gå for klasse AB.
    Abrahamsen vet jeg fungerer knall på Klipsch.
    Har mulighet for å få god rabat på Abrahamsen via jobb, men jeg likte ikke lyden av Abrahamsen i hele tatt. Det låter alt for lyst på RF-63 etter min smak... :-|

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Du klarer vell ikke drive di fult ut, men du klarer å drive di en god del bedre med 2 slike enn yamahaen din
    Akkurat det tviler jeg ikke på! Hahaha

Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Du vil kunne drive dem tilnærmet fullt ut, men kanskje du kan spille 1 db høyere med fks. XPA-1. RF-63 tåler i følge specen 175W så de tåler ikke så mange watt ift. mange andre. Ikke se deg blind på strømforsyningen. Kondensatorbanken er like viktig, og i XPA100 så der den kjempestor. Faktisk større en i XPA-2.
    Ja det var den ekstra store kondensatorbanken, og 30w klasse A (vs XPA-1 med bare 10w klasse A) som frister. Hadde vært gøy (og kanskje litt overkill) med 3 stk XPA-1 men det hadde blitt dyrt! Pluss at XPA-100 er såpass nette i størrelse at jeg får plass til 5 stk i stereobenken 8)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Mcintosh ma6300 på plass
    Falt ikke i smak? :/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jolida Music Envoy

Hei frelste Klipsch fan.
    Jeg lurer på om noen av dere har prøvd Jolida Music Envoy røramp på
    RF 83??
    Dette er to kraftige monoblokker med 2 pcs. 211 power output; 2 pcs. El34 power drivers, 2 pcs. 12AT7 power drivers.
    Dette må vel funke? Det er forholdsvis kinesisk/amrikansk forsterker.
    Legger til link...
    Jolida Music Envoy Monoblocks

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Falt ikke i smak? :/
    Jo spilte vel ok men ikke like bra som musical innovation

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bestilt meg et par Klipsch RB-61 idag til en hyggelig pris fra Akustisk Bureau.
    Skal bruke dem til front wide,har også fra før et par RB-51,som da skal stå som
    front high8) Tenkte og bruke en Parasound HCA750 til og drive RB-61.Tror dere
    at Parasound`en driver de bra nok:-?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Da blei det eit par P38 i natural på meg. :-D
    Gratulerer med flotte høyttalere :-D

Hvis du (eller noen andre) trenger en Palladium sub i Natural finish så har jeg en til overs

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Adcomen er jeg også overasket over, positivt! Spiller mer "high-end" enn Emotiva XPA 5. Mener at denne er en klasse opp, uten tvil. Tror at folk er overbeskyttende for sine sikringsskap til å velge Adcom. Og dermed "vinner" Emotiva som hypet fra før av. Adcomen er riktignok ikke helt på topp med primare sine (til en litt annen pris også da), men spiller både mer oppløst og med mer "ro" i lydbildet enn Emotiva.

Adcom anbefales til Klipsch :wink: Men må teste litt mer før jeg er sikker på noe som helst. Blir fort noe fra Parasound eller Primare når økonomien kommer seg. Mc275 er drømmen, men må la vente på seg litt pga. økonomiske årsaker.

Skrotnisse: Takk for at du tok deg tid til å komme med litt flotte innspill, samt dele erfaringer på pm!
    Solgte akkurat en Adcom GFA-7707 som jeg var veldig godt fornøyd med på Palladium oppsettet mitt. Hadde også en 7705 som jeg aldri fikk brukt pga. et par monoblokker som plutselig dukket opp.

Var med å koblet opp 7705 på et eldre Klipsch oppsett der den ble satt til å bi-ampe et par CF-4 og den siste kanalen til en KV-4. Spilte utrolig bra dette også.

At ingen Klipsch fans sikrer seg 7805 som Lsound nå har satt ned til 10K er en gåte for meg. 5x300W og softstart (ifølge Lsound) skulle være midt i blinken for de fleste8)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Gratulerer med flotte høyttalere :-D

Hvis du (eller noen andre) trenger en Palladium sub i Natural finish så har jeg en til overs
    I know. Har faktisk ein kompis som er int i den. Har han tatt kontakt med deg? P17 da?

Edit: Takk for det. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    I know. Har faktisk ein kompis som er int i den. Har han tatt kontakt med deg? P17 da?

Edit: Takk for det. :-D
    Nei jeg har ikke hørt noe.

P17 vil jeg ha. Har tenkt dem til surround back i et fremtidig oppsett

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    At ingen Klipsch fans sikrer seg 7805 som Lsound nå har satt ned til 10K er en gåte for meg. 5x300W og softstart (ifølge Lsound) skulle være midt i blinken for de fleste8)
    Arg.. ikke siii sånn da! Off!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,251
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Arg.. ikke siii sånn da! Off!
    Du er nok for sein. Den Adcomen har jeg akkurat bestilt:twisted:

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalle tok den! Men enig, er for meg uforståelig at de ikke har blitt kvitt disse før. Er jo skikkelig bang for the bucks. Kjøpte selv lillebror "Great Fucking Amp 7605" (ja, faktisk står GFA for det), og var redd jeg skulle angre, på at jeg ikke tok en av de større. Først og fremst på grunn av at det måtte være en grunn til at lsound har hatt disse til den prisen lenge nå. Men til snaue 5k inkl. frakt måtte jeg ta sjansen, og angrer ikke. Massiv og både føles og ser ut som et kvalitets-produkt. Drar Klipschene langt høyere med basstung musikk enn det jeg orker selv med hørselvern på i ett rom på 40 kvadrat! Spiller også med stil på lavt volum. Morsomt og økonomisk "nedgradering" fra Primare. Med 5x300 kontra mine 5x125watt drar du i hvert fall det aller meste du måtte ønske - og det med stil!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ok men ikke glem kostnadene for brukbar elektronikk til disse
    De spiller bedre enn RF-7II på "rimelig" elektronikk også synes jeg, og har i tillegg mye større potensiale.. Men tilbudet kom litt seint. Men irriterende å blåse nesten 30k for så å kunne kjøpt palladium p37 for en liten ekstra sum :-/

Palladium er rett og slett i en annen klasse ift RF-7II

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Da er det enda et medlem i Klipsch-klubben Jeg har alltid vært nysgjerrig på dette merket, men aldri eid et par selv. Men nå "slo jeg til" og kjøpte et par RF82 MK2
    Kult oppsett!
    Du hadde/ Har Vienna fra før? Har også vært innom disse merkene, men hos meg vant faktisk mk2 serien til Klipsch!
    Vil tro den DD15+ trøkker hinsides sammen med rf 82!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg lurte på den Adcomen lenge, men fekk fortalt at det ikkje var soft start på den... Aaaaaahh!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    De spiller bedre enn RF-7II pmer hifiå "rimelig" elektronikk også synes jeg, og har i tillegg mye større potensiale.. Men tilbudet kom litt seint. Men irriterende å blåse nesten 30k for så å kunne kjøpt palladium p37 for en liten ekstra sum :-/

Palladium er rett og slett i en annen klasse ift RF-7II
    mer hifi aktige men ikke hvert prisen i forhold til rf7mkll spør du meg men som sagt det er meg. Kjører nå forte ll på 13 kina watt og savner ikke akkurat p17

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet mcintosh ma6300 mot musical innovation mi12/mosfet på la scala g da går mcintosh tapende ut av den duellen. Neste test blir mi settet mot audiovalve assistent 50 rør forsterker

Side 958 av 1033 FørsteFørste ... 458 818 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 954 955 956 957 958 959 960 961 962 968 978 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •