Klipsch klubben - Side 953

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 953 av 1034 FørsteFørste ... 453 813 823 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 949 950 951 952 953 954 955 956 957 963 973 983 993 1003 1013 1023 1033 ... SisteSiste
Viser resultater 19,041 til 19,060 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Jepp Marantzen gjør nok det. Kom bare med vincenten som et forslag. Ikke lett i den prisklassen. Onkyen vil nok drive p17 fult ut men du skal vel ikke selge din
    Ingen planer om det,men er prisen rett så
    De er veldig skjeldene og finne i bra stand!

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Heftig heftig. Marantz liker jeg godt. Rør blir dyrt om jeg skal ha så det holder. Min 2x30w klasse a fikk ikke has på de. Yamaha er veldig kule, liker retrodesignet. Sansui har jeg ikke spesiell erfaring med -.-
    Sansui Alpha serien er grom,AU serien i fra 72-82 er gromme ting,men for spesielt intreserte ( sånne som meg) . Marantz har flere som passer bra.

O

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Sansui Alpha serien er grom,AU serien i fra 72-82 er gromme ting,men for spesielt intreserte ( sånne som meg) . Marantz har flere som passer bra.

O
    Jepp, jeg får lete etter en som klarer 2x200w i 4ohm!
    Blir å supplere med DAC fra mediapc og balansert til forsterker. Abrahamsen A-dac II muligens.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg får lete etter en som klarer 2x200w i 4ohm!
    Blir å supplere med DAC fra mediapc og balansert til forsterker. Abrahamsen A-dac II muligens.
    Sansui AU- Alpha 907 DR som jeg har spiller 2x320 i 4 ohm
    Onkyo AG-10 2 x 260 i 4 ohm. Med innebygd dac,som spiller bra selv i dag
    den er i fra 1989

O

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Sansui AU- Alpha 907 DR som jeg har spiller 2x320 i 4 ohm
    Onkyo AG-10 2 x 260 i 4 ohm. Med innebygd dac,som spiller bra selv i dag
    den er i fra 1989

O
    Satser på noe med nyere dato. Men den Onkyoen må ha et hav av krefter med sine 0,03 tonn ;D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på noe med nyere dato. Men den Onkyoen må ha et hav av krefter med sine 0,03 tonn ;D
    Spiller bra den,og ja krefter skåtter det ikke på

O

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Aha! Takker for tipsa. Eg har kun snakka med Oslo HiFisenter, ogdei sa det berre var god stemning å brukopla den?

Er det nokon andre eg kan vurdera? Sherbournen er ikkje noko problem med brukopling på? Den dukkar desverre ikkje så ofte opp på brukten. Eg er ikkje så sugen på å betala 5 000 for effekt kun til senteren.
    HCA-1000 Fungerer iallfall fint på rc-64 i bro. Spela bra. Ligger på finn til 2000kr. Men kan kanskje prutast ned.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som har hatt kontakt med A-B i det siste?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Nokon som har hatt kontakt med A-B i det siste?
    Snakket med de for 1 minutt siden :P

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Du so gjore at eg ikkje kom igjennom.. ;-)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Vurderer sterkt RF7mk2 og Cornwall III nå. Men hvem av disse spiller best på f.eks rock som fort kan låte litt kvast i mellomtone og diskant?

Først: jeg skriver på iPhone, så bær med meg..
    - så duhadde skrevet i heritage tråden også, svarer en plass jeg!

For det første så vil jeg ikke gi noen uforbeholden anbefaling om hvilken du bør velge, de er like, men også ulike!

- CW er for det første etter egen erfaring en lettere last for forsterker ennhva RF-7 II er, man merker tydelig at forsterker stopper tidligere på RF-7'ene.

- utseende skiller en del, reference er ikke en designbombe, men jegsynes de ser litt "tøff" ut, mkII er bedre ennforrige generasjon her. CW virker mer eksklusiv bare på fronttrekket alene!

-RF-7 er blitt plasseringsvennlig, men også her er CW bedre, eller mer valg om du vil; den kan itilleggtil likeplassering som RF-7II, stå nært vegger/hjørner pga den ikke har bassporter bak.

-etter mine egne erfaringer virker faktisk CW noelysere i diskant, tro det eller ei, MEN den er likevel mer behagelig, og mindre kvass - totalt sett mer behagelig, men kanskje noe mindre oppløst. Diskanten er dog veldig flott iRF-7II

-Mellomtone er etter min bok det svakeste kortet på RF-7II, som det også har vært tidligere på reference, den henger ikke helt med resten av høytalere - den er ikke dårlig, men CW er her betydelig bedre imo.

-bassen er litt verre, den er faltiskveldig bra på begge, beggespiller dypt,begge spiller fast og med mye trykk!
    Cornwall spiller kanskje noe mer uanstrengt, mens RF-7II er noe mer frempå.
    Smak og behag, jeg likte cornwall best på akustisk musikk, mensRF-7II virker bedre på syntetisk (datalaget musikk, imangel påbedre forklaring - håperdu skjønner hva jeg mener) musikk - dog ikke noe fasit svar!

-på film er begge glitrende- RF-7II er et beist på film, men også her, totalt sett menerjeg CW er hakket foran - de spiller med enorm pondus uten subwoofer, og trenger knapt noe power/spl for å være bra i hele registeret.RF-7II er en glimrende hæytaler både på filmog musikk,men CW trorjeg er denbeste klipsch høytaleren jeghar hørt på film.

- bredden på CW KAN være en ulempe- hardusett de på ekte?? Du tror kanskje de er brede,men sannheten er at de er BREDE!

Cornwall og rør på rock er uansett ikke feil, men liker du reference så er Rf-7II et solid valg også,jeg haddeklart å slå meg til ro med begge!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    HCA-1000 Fungerer iallfall fint på rc-64 i bro. Spela bra. Ligger på finn til 2000kr. Men kan kanskje prutast ned.
    Takker for glimrande tips! Ser ut som eg har ein vinnar

Korleis vil det evt vera å brukopla 2 slike til å driva RC-7? Nokon som veit?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for glimrande tips! Ser ut som eg har ein vinnar

Korleis vil det evt vera å brukopla 2 slike til å driva RC-7? Nokon som veit?
    Trenger du så voldsomme ressurser på en center da? Burde da holde med en enkel?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du så voldsomme ressurser på en center da? Burde da holde med en enkel?
    Beklager, skreiv feil. Meinte selvfølgeleg RF-7.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, skreiv feil. Meinte selvfølgeleg RF-7.
    Har en Cayin D-1205.1A du kan få kjøpe evt. Kraftplugg på 28kg som har fungert knallbra på mine RF-7+RC-64.
    Specification
    Power Output: 5×120W(RMS 8Ω).
    Bridge connection: 2×320W(RMS 8Ω).

Har en kjøper, men hører jeg ingenting før søndag kan du få kjøpe.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne i forsterkerjakten. 2x300w klasse a i 4ohm, det må jo være tull?

Dussun V6i Hyper Class A integrated Amplifier | eBay

edit. Kom over en test. Lite utdrag:

Thoughts on the sound

Well one word "POWERFUL". I don't know how Dussun did it but they packed an extreme amount of power into this integrated. It's rated at 150 watts at 8ohms, 300 at 4ohms and 600 at 2ohms. I believe that the amplifier section measurement is extremely conservative. As I haven't turned the volume up past number 4 in fear of blowing my eardrums and speakers out.

"Powerful synthetic movements move the listener". Listening to various experimental and electronic music compact disks and FLAC files I have come to the conclusion that this amplifier sounds like it is from a distant land. Synthetic, detailed, a layer of metallic coating alongside a completely neutral sound. Bass and Upper frequencies shine with this unit, the midrange is full and present as well. It's not bright and it's not colored at all. Due to the absence of coloration I have noticed a lack of fluid and warm feeling. Perhaps this can compare to a Bryson military grade amp. That is indeed what it seems like, but more powerful. The Dussun is a military grade Nuclear generator of some sort that just happens to create sound.

The amplifier is extremely detailed in its presentation. I've heard the full commentary on the first track of "The Orb's - UF Orb". I haven't heard such detail since I have been to the high end shop listening to $100,000 equipment. This amplifier for $1200 seems like it's a great deal for the money. Be forwarned that the amplifier is BIG and HEAVY. It's not a Flying Mole amplifier by any means. This is some serious audio equipment and should be matched with good jumpers and a decent power cord.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne i forsterkerjakten. 2x300w klasse a i 4ohm, det må jo være tull?

Dussun V6i Hyper Class A integrated Amplifier | eBay

edit. Kom over en test. Lite utdrag:

Thoughts on the sound

Well one word "POWERFUL". I don't know how Dussun did it but they packed an extreme amount of power into this integrated. It's rated at 150 watts at 8ohms, 300 at 4ohms and 600 at 2ohms. I believe that the amplifier section measurement is extremely conservative. As I haven't turned the volume up past number 4 in fear of blowing my eardrums and speakers out.

"Powerful synthetic movements move the listener". Listening to various experimental and electronic music compact disks and FLAC files I have come to the conclusion that this amplifier sounds like it is from a distant land. Synthetic, detailed, a layer of metallic coating alongside a completely neutral sound. Bass and Upper frequencies shine with this unit, the midrange is full and present as well. It's not bright and it's not colored at all. Due to the absence of coloration I have noticed a lack of fluid and warm feeling. Perhaps this can compare to a Bryson military grade amp. That is indeed what it seems like, but more powerful. The Dussun is a military grade Nuclear generator of some sort that just happens to create sound.

The amplifier is extremely detailed in its presentation. I've heard the full commentary on the first track of "The Orb's - UF Orb". I haven't heard such detail since I have been to the high end shop listening to $100,000 equipment. This amplifier for $1200 seems like it's a great deal for the money. Be forwarned that the amplifier is BIG and HEAVY. It's not a Flying Mole amplifier by any means. This is some serious audio equipment and should be matched with good jumpers and a decent power cord.
    En kompis hadde denne, direkte søppel, tror det er samme som cav men ikke sikker

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mono blir den nye importøren av Klipsch i norge..

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Takker for tipsa. Eg har kun snakka med Oslo HiFisenter, ogdei sa det berre var god stemning å brukopla den?

Er det nokon andre eg kan vurdera? Sherbournen er ikkje noko problem med brukopling på? Den dukkar desverre ikkje så ofte opp på brukten. Eg er ikkje så sugen på å betala 5 000 for effekt kun til senteren.
    Kan ikke bro-koble på min Sherbourn iallefall,kanskje på andre modeller:-?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    En kompis hadde denne, direkte søppel, tror det er samme som cav men ikke sikker
    Det er visst det samme som Korsun, ikke at jeg vet hva det er heller. Designmessig ser den langt ifra like jalla ut som CAV.

Side 953 av 1034 FørsteFørste ... 453 813 823 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 949 950 951 952 953 954 955 956 957 963 973 983 993 1003 1013 1023 1033 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •