Klipsch klubben - Side 947

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 947 av 1034 FørsteFørste ... 447 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 943 944 945 946 947 948 949 950 951 957 967 977 987 997 1007 1017 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 18,921 til 18,940 av 20677
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket istad med han karen på Akustisk Bureau(eller Audio Companiet om du vil), og de hadde faktisk et par RF-7II igjen men det var en som allerede var interessert i de. Han skulle få avklart det i morgen, han nente også at hadde lånt den ene diskant driveren(!) til noe og jeg vet ikke hva, men er det mulig å spørre om noe redusert pris da disse da faktisk er åpnede høyttalere? Eller er det kanskje litt høl i huet da de allerede er på så bra tilbud..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja når jeg var der å henta klipschene mine på fredag så sa han at han hadde et par med RF-7ll igjen.. Går jo å høre om du kan få dem "litt" billigere :lol: Får håpe at du får dem da.. For RF-7ll er råe høytalere

Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Snakket istad med han karen på Akustisk Bureau(eller Audio Companiet om du vil), og de hadde faktisk et par RF-7II igjen men det var en som allerede var interessert i de. Han skulle få avklart det i morgen, han nente også at hadde lånt den ene diskant driveren(!) til noe og jeg vet ikke hva, men er det mulig å spørre om noe redusert pris da disse da faktisk er åpnede høyttalere? Eller er det kanskje litt høl i huet da de allerede er på så bra tilbud..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags rørforsterker blir annbefalt til Klipsch?
    Har luktet på Mcintosh 275,Music angel og Mingda..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brutalbass
    Hva slags rørforsterker blir annbefalt til Klipsch?
    Har luktet på Mcintosh 275,Music angel og Mingda..
    Mingda el84 låter fantastisk på mine forte ll men skal du kjøre på rf83 så trenger du mininmum mc275 eller lign med kt88 rør. Det jeg synes er litt trist er at kt88 etter min mening ikke har rør magien slik 300b, el34,el84 har men meg om det...kjører på en trimmet nordic mingda på 13watt og det rocker som F hvordan er det mulig!!! Skal handle inn en Dayens menuetto nå så det blir spennende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et litt snodig request. Kan jeg komme på demo hos noen i nærheten (jeg bor i Ringerike, men kan kjøre litt) for demo av Klipsch RF-82 MK II.
    Snodig, fordi jeg eier de selv, problemet er at jeg har ikke peiling på hvor høyt jeg kan spille, har aldri vært flink til å dra på.

Så hvis noen kunne gitt en liten demo på dette, gjerne med tilsvarende kraft fra forsterker, jeg kjører selv bare på en A3010.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på om jeg skal bytte forsterker til min RF-82II.

Jeg har i dag en Sheng-Ya A10CS som jeg er kjempe fornøyd med.
    Eneste minuset er at den ikke har pre-out
    Shengya A10CSII Hybrid vacuum tube Integrated Amplifier New - $744.68*USD : Enjoy music, enjoy hifi audio!, we sell Music Angel,qinpu,yaqin,MeiXing MingDa,Bewitch,Bada Amplifiers, CD player,power amp, preamp

En Vincent SV-233 er på brukten nå og denne skal yte 2*200w mot Sheng-Ya sine 2*150w
    I tillegg har den pre-out.

Vil jeg merke noe til den ekstra effekten eller blir det bare smør på flesk?
    Designmessig så synes jeg Vincent er penere enn Sheng-Ya så teller jo litt. (WAF )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte for snart en måned siden RF62MKI hos Lefdal. Etter at jeg gjorde dette har jeg begynt å interessere meg litt mer for lyd enn tidligere, og finner jo her ut det finnes RF62MKII. Ser nå at jeg kan få kjøpt RF62MKII eller forsåvidt RF82MKII hos Akustisk Bureau. Jeg kan fremdeles levere tilbake MKI til Lefdal og få pengene igjen for dem. Hva ville dere eksperter gjort? Byttet i MKII? RF62 eller 82? Anlegget vil kun bli brukt til musikk. Forsterker som blir brukt er Rotel RA-12 (2x60 Watt).

Håper på snarlig svar, da 30 dagers fristen nærmer seg :???:

Har forsøkt å søke meg frem til dette her på forumet, men ble lettere forvirret av tidligere meninger fra forskjellige. Ber om unnskyldning
    for å ta dette opp igjen, men som sagt... tiden renner ut for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gmjansen
    Jeg kjøpte for snart en måned siden RF62MKI hos Lefdal. Etter at jeg gjorde dette har jeg begynt å interessere meg litt mer for lyd enn tidligere, og finner jo her ut det finnes RF62MKII. Ser nå at jeg kan få kjøpt RF62MKII eller forsåvidt RF82MKII hos Akustisk Bureau. Jeg kan fremdeles levere tilbake MKI til Lefdal og få pengene igjen for dem. Hva ville dere eksperter gjort? Byttet i MKII? RF62 eller 82? Anlegget vil kun bli brukt til musikk. Forsterker som blir brukt er Rotel RA-12 (2x60 Watt).

Håper på snarlig svar, da 30 dagers fristen nærmer seg :???:

Har forsøkt å søke meg frem til dette her på forumet, men ble lettere forvirret av tidligere meninger fra forskjellige. Ber om unnskyldning
    for å ta dette opp igjen, men som sagt... tiden renner ut for meg.

Til musikk vil jeg si et uforbeholdent ja til oppgradering til mk2 serien. Jeg hadde 62mk2 mens vil tro at 82mk2 har enda mere pondus i bassen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Til musikk vil jeg si et uforbeholdent ja til oppgradering til mk2 serien. Jeg hadde 62mk2 mens vil tro at 82mk2 har enda mere pondus i bassen!
    Tenker jo litt det samme angående 62mk2 mot 82mk2, men høyttalerene blir vel
    også fysisk større, og det spørs hva fruen sier til det da :???:

Hva tror du om forsterkeren til 82mk2? Er den kraftig nok?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det vil jeg tro.

Spørs litt hvor høyt du spiller. jeg har drevet bokhyllehøyttalere til klipsch med rack forsterker!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har gjort noen varp på Klipsch hos Akoutic Berau eller?

Har handlet endel selv til kinoen som kommer i garasjen!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror nok RF-62 II er mere WAF-vennlig og at den holder om rommet ikke er større enn 20kvm. Prøvde i går mine PC-høyttalere (RB-51 II) på stueanlegget og jeg ble mektig imponert. Min stue er ca. 30kvm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke så mye på meg, men klarte å røske med meg Klipsch SW 115 og et par med RS 52 ll Hva fikk du med deg til garasjen da Zeke?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble et par Palladium P37:-D

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Palladium P-17B og RB-51 II. Hadde jeg hatt mer å bruke hadde det blitt mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkar

Bur desverre for langt unda til å nytta meg av tilbudet. Har uansett handla for mykje Klipsch i det siste.

Det ser no ut som eg får solgt 2 av mine RW-12d. Det gjer at eg har litt pengar eg kan bruka på effekt. Kan nokon anbefala noko som er brukande saman med Onkyo? Det skal brukast til noverande oppsett, men etterkvart også til RF-7II og RC-64II. Eg må derfor ha 3 eller 5 kanalar. Kan gjerne kjøpa brukt. Har ikkje plass til meir enn ein stk. effektforsterkar i breidda/høgda. Det kan gå med to stk, dersom det ikkje blir noko meir enn 30cm i høgda til saman. Helst noko med 12v trigger. Har ikkje rare budsjettet, så prøver å få dekt alle 3 kanalane for under 10 000.

Har kika ein del på Rotel (ein som faktisk anbefala det på klipsch) på 2x200w + HCA1000 feks. Eller liknande. Halo, McIntosh og slikt vert for dyrt. Emotiva har er resonert meg vekk i frå. Nokon som har forslag til gode 3/5 eller 2 + 1 kanals til RF-7 og RC-64 som går an å få for ein billig penge?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Emotiva har er resonert meg vekk i frå.
    Tør jeg spørre hvorfor?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Bur desverre for langt unda til å nytta meg av tilbudet. Har uansett handla for mykje Klipsch i det siste.

Det ser no ut som eg får solgt 2 av mine RW-12d. Det gjer at eg har litt pengar eg kan bruka på effekt. Kan nokon anbefala noko som er brukande saman med Onkyo? Det skal brukast til noverande oppsett, men etterkvart også til RF-7II og RC-64II. Eg må derfor ha 3 eller 5 kanalar. Kan gjerne kjøpa brukt. Har ikkje plass til meir enn ein stk. effektforsterkar i breidda/høgda. Det kan gå med to stk, dersom det ikkje blir noko meir enn 30cm i høgda til saman. Helst noko med 12v trigger. Har ikkje rare budsjettet, så prøver å få dekt alle 3 kanalane for under 10 000.

Har kika ein del på Rotel (ein som faktisk anbefala det på klipsch) på 2x200w + HCA1000 feks. Eller liknande. Halo, McIntosh og slikt vert for dyrt. Emotiva har er resonert meg vekk i frå. Nokon som har forslag til gode 3/5 eller 2 + 1 kanals til RF-7 og RC-64 som går an å få for ein billig penge?
    Løp & kjøp :

http://avforum.no/avtorget/showprodu...2887&cat=last7

Ellers så anbefaler jeg Arcam på Klipsch, beste komboen jeg har hatt i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vert ikkje 125 watt litt lite på RF-7? Viktig at den fungerer godt på musikk i stereo...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av civic667
    Ble ikke så mye på meg, men klarte å røske med meg Klipsch SW 115 og et par med RS 52 ll Hva fikk du med deg til garasjen da Zeke?
    Blei to sw115, fire rb81mk2, en rc 62 mk2, et par 3650inwall, et par 5800 inwall og et sett image 1 øreplugger!

Blir bra dette

Side 947 av 1034 FørsteFørste ... 447 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 943 944 945 946 947 948 949 950 951 957 967 977 987 997 1007 1017 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •