Klipsch klubben - Side 941

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 941 av 1034 FørsteFørste ... 441 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 931 937 938 939 940 941 942 943 944 945 951 961 971 981 991 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste
Viser resultater 18,801 til 18,820 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har høyrt sprengte diskantar før. Trudde det var ein gradvis prosess. Kan ikkje skjøna korleis eg har greidd å svi den av utan å merka det. Men det er utruleg kva ein lærer av å gjera tabbar

Men eg treng ganske så god effekt trur eg... Har nemlig investert i RF-7II og RC-64II:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har høyrt sprengte diskantar før. Trudde det var ein gradvis prosess. Kan ikkje skjøna korleis eg har greidd å svi den av utan å merka det. Men det er utruleg kva ein lærer av å gjera tabbar

Men eg treng ganske så god effekt trur eg... Har nemlig investert i RF-7II og RC-64II:-D
    Sykt kult!

Gratulerer så masse!!
    Hvor kjøpte du?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! Kjøpte dei saman med RS-62II av ein meget triveleg kar her på forumet. Det vart litt spontant og gjekk litt fort i svingane. Så stod det plutseleg masse gromme høgtalarar på gutterommet mitt heima. Einaste problemet er at det er ca. 2 500 km herifrå, så eg får nok ikkje lytta til dei på ei stund...

Så eg må nok kosa meg med noverande oppsett ei stund til. Og finna meg effektforsterkar i mellomtida. Med RF-7, RC-64 og to sett RS-62, tenker eg derfor at eg bør min. ha 3kanals effekt, kanskje helst 5 kanalar. Problemet er at eg har lite plass på grunn av alle desse jæ... høgtalarane, så eg har berre plass til 1stk. effektforsterkar.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! Kjøpte dei saman med RS-62II av ein meget triveleg kar her på forumet. Det vart litt spontant og gjekk litt fort i svingane. Så stod det plutseleg masse gromme høgtalarar på gutterommet mitt heima. Einaste problemet er at det er ca. 2 500 km herifrå, så eg får nok ikkje lytta til dei på ei stund...

Så eg må nok kosa meg med noverande oppsett ei stund til. Og finna meg effektforsterkar i mellomtida. Med RF-7, RC-64 og to sett RS-62, tenker eg derfor at eg bør min. ha 3kanals effekt, kanskje helst 5 kanalar. Problemet er at eg har lite plass på grunn av alle desse jæ... høgtalarane, så eg har berre plass til 1stk. effektforsterkar.
    Nice og gratulerer! Er veldig fornøyd med mitt opsett foreløbig, uans om jeg skulle hatt mere futt i centern.

Har du mulighet for Adcom Gfa-7705, du trenger 16a treg sikring. Så er det bare å løpe å kjøpe

Om ikke, så ville jeg vurdert en Xpa-5 til å begynne med. Skulle du vurdere å selge den senere til fordel for noe større, så er det ikke vanskelig å selge.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meeeeeget spent på desse høgtalarane! Har vert ein draum lenge. Dersom eg er litt heldig, kan eg kanskje få frakta dei oppover ei gong i løpet av året. Det er nok voldsomt overkill til rommet mitt, men det får berre vera. Kanskje eg får større rom ein anna dag

Har 16A C sikring. Problemet er at eg har, og må ha resten av utstyret (inkl. subbar) på same sikring. Har kikka litt på GFA 7805, men har høyrt at den tar stort sett alt av sikringar...

Så kanskje ein XPA-5 er tingen i første omgang. Den vil nok gjera susen på mitt noverande oppsett, og duger nok seinare og. Så får eg evt. oppgradera den seinare. Har sikla litt på XPR-5, som ser ut til å ha krefter i bøtter og spann, men den er jo doble prisenog vel så det...

Nc-2250 har frista litt og, men eg må helst ha 3 eller 5 kanalar. Og Nc-5250, er langt over budsjettet mitt. Rotel har eg og vurdert, men det er vel ikkje heilt kosher? Vart anbefalt av han som hadde høgtalarane før...

Det har vel lite for seg å biampa desse høgtalarane?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meeeeeget spent på desse høgtalarane! Har vert ein draum lenge. Dersom eg er litt heldig, kan eg kanskje få frakta dei oppover ei gong i løpet av året. Det er nok voldsomt overkill til rommet mitt, men det får berre vera. Kanskje eg får større rom ein anna dag

Har 16A C sikring. Problemet er at eg har, og må ha resten av utstyret (inkl. subbar) på same sikring. Har kikka litt på GFA 7805, men har høyrt at den tar stort sett alt av sikringar...

Så kanskje ein XPA-5 er tingen i første omgang. Den vil nok gjera susen på mitt noverande oppsett, og duger nok seinare og. Så får eg evt. oppgradera den seinare. Har sikla litt på XPR-5, som ser ut til å ha krefter i bøtter og spann, men den er jo doble prisenog vel så det...

Nc-2250 har frista litt og, men eg må helst ha 3 eller 5 kanalar. Og Nc-5250, er langt over budsjettet mitt. Rotel har eg og vurdert, men det er vel ikkje heilt kosher? Vart anbefalt av han som hadde høgtalarane før...

Det har vel lite for seg å biampa desse høgtalarane?
    Gratulerer så mye8) Må si jeg ble litt misunnelig
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Må vel inrømma at det var eit lite gjennomtenkt kjøp mtp. at dei berre står og støvar ned på gutterommet foreløpig. I tillegg har eg kun ca. 40cm på kvar side av lerretet. Så det vert rolig overkill til rommet mitt... Men herre min hatt kor eg gleder meg til å testa dei

No må eg berre få solgt 2 stk. RW-12d, ein bluray spelar, RC-62 og RB-61 for å ha håp om å få plass til dette...

Hadde i utgangspunktet tenkt å ha RB-61 som surroun back høgtalarar klint oppi og inni kvart hjørne bak (har ca. 2.5 - 3m frå sweetspot til bakvegg, og 3.5m breidde). Men syns dei vart for store og dominerande til å hengja på veggen der.

Kva trur folk er best å bruka som surround back, RS eller RB? Dei må hengja oppunder taket (ca. 205cm takhøgd)... Er det slik at eg bør prøva å få dei litt inn mot senter av bakveggen? Heng dei i hjørnet er kcar høgtalar ca. 30grader på sweetspot...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forte ll på hifisentralen til 6 lapper. Du får ikke mer lyd for pengene enn dette! De eneste i RF serien som trykk messig kan holde noelunde følge med disse er RF7 hehe og de er mye råere utseende messig enn bilder kan vise...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Forte ll på hifisentralen til 6 lapper. Du får ikke mer lyd for pengene enn dette! De eneste i RF serien som trykk messig kan holde noelunde følge med disse er RF7 hehe og de er mye råere utseende messig enn bilder kan vise...
    Hehe, var mer trykk i RF-83 jeg hadde enn RF-7 jeg har nå. Men sånn var det..Frister uansett :-)

Edit:
    Dumt de var så langt unna, så grei ut og prisen var ikke ille! Hadde glidd godt i kjellerstua disse, så kunne heresy tatt soverommet!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail på de, men frakt ble et problem til Kristiansund -.-

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hehe, var mer trykk i RF-83 jeg hadde enn RF-7 jeg har nå. Men sånn var det..Frister uansett :-)

Edit:
    Dumt de var så langt unna, så grei ut og prisen var ikke ille! Hadde glidd godt i kjellerstua disse, så kunne heresy tatt soverommet!
    hehe var ikke sånn ment alle er bra høytalere men det jeg liker med forte ll er lyd pr kr samt det at de er lettdrevne selv om de som alt annet liker litt effekt

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Må vel inrømma at det var eit lite gjennomtenkt kjøp mtp. at dei berre står og støvar ned på gutterommet foreløpig. I tillegg har eg kun ca. 40cm på kvar side av lerretet. Så det vert rolig overkill til rommet mitt... Men herre min hatt kor eg gleder meg til å testa dei

No må eg berre få solgt 2 stk. RW-12d, ein bluray spelar, RC-62 og RB-61 for å ha håp om å få plass til dette...

Hadde i utgangspunktet tenkt å ha RB-61 som surroun back høgtalarar klint oppi og inni kvart hjørne bak (har ca. 2.5 - 3m frå sweetspot til bakvegg, og 3.5m breidde). Men syns dei vart for store og dominerande til å hengja på veggen der.

Kva trur folk er best å bruka som surround back, RS eller RB? Dei må hengja oppunder taket (ca. 205cm takhøgd)... Er det slik at eg bør prøva å få dei litt inn mot senter av bakveggen? Heng dei i hjørnet er kcar høgtalar ca. 30grader på sweetspot...
    Du må jo ikke selge subbene? :O Har man så har man
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe var ikke sånn ment alle er bra høytalere men det jeg liker med forte ll er lyd pr kr samt det at de er lettdrevne selv om de som alt annet liker litt effekt
    Dessverre for langt å kjøre nå som ferien min er ferdig i morgen! De hadde glidd godt inn i hjemmet!

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i det siste sett tenkt på å nedgradere fra RF-62 mk1 til RF-42 MK2, da jeg tror jeg har for lite rom for 62. Rommet er 10 kvm, det er vel for lite? Tror dere jeg får byttet 62 mot 42? Takk for svar!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Har i det siste sett tenkt på å nedgradere fra RF-62 mk1 til RF-42 MK2, da jeg tror jeg har for lite rom for 62. Rommet er 10 kvm, det er vel for lite? Tror dere jeg får byttet 62 mot 42? Takk for svar!
    Vet ikke om du får byttet, meeen. Jeg har hørt RF-42 II i et rom på ca. 10-12kvm sammen med en tokanals stereo reciever fra Onkyo. Aldri har jeg blitt så imponert over en høyttaler. Voldsom fin klang og fin god bass med punch i. Det eneste jeg savnet var veldig dyp bass, men det kan jo kompenseres med en sub ved behov.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Vet ikke om du får byttet, meeen. Jeg har hørt RF-42 II i et rom på ca. 10-12kvm sammen med en tokanals stereo reciever fra Onkyo. Aldri har jeg blitt så imponert over en høyttaler. Voldsom fin klang og fin god bass med punch i. Det eneste jeg savnet var veldig dyp bass, men det kan jo kompenseres med en sub ved behov.
    Har sub (XTZ 10.16)og Abrahamsen V2.0 så tror jeg hadde blitt fornøyd! Hva måtte jeg eventuelt ha gitt i mellomllegg?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sub (XTZ 10.16)og Abrahamsen V2.0 så tror jeg hadde blitt fornøyd! Hva måtte jeg eventuelt ha gitt i mellomllegg?
    Legg ut en bytteannonse/salgsannonse. Det er ikke så mange som har RF-42, men du kan være heldig å treffe noen som vil bytte pga. at de har for stort rom f.eks. Et rent bytte er jo en god handel for begge parter i et slikt tilfelle. Evt. bare selg de og kjøp nytt. Det er nok mulig å få godpris på det settet, siden det ikke er særlig populært.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du høyttalerne er "for store" for igrunnen ?

Det første jeg tenker på når noen sier slikt er somregel bassen, den er vanskelig å få til i et lite rom med for store høyttalere.

Mitt tips blir å gå over til stativmodellene RB 61 eller 81 med bassport framover, etter egen erfaring blir bassen mye mer tight og riktig. Tror det å gå ned i gulvmodell men med fortsatt bassport bak ikke vil løse spesielt mye.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hva mener du høyttalerne er "for store" for igrunnen ?

Det første jeg tenker på når noen sier slikt er somregel bassen, den er vanskelig å få til i et lite rom med for store høyttalere.

Mitt tips blir å gå over til stativmodellene RB 61 eller 81 med bassport framover, etter egen erfaring blir bassen mye mer tight og riktig. Tror det å gå ned i gulvmodell men med fortsatt bassport bak ikke vil løse spesielt mye.
    Vi sammenlignet RB-61/RB-51/RF-52/RF-62 II med RF-42 II i samme rom (et dårlig dempet demorom på tilsvarende størrelse). RF-42 II var klart bedre på alle måter, i hvertfall i det rommet og det med kun 20cm bak til vegg. Det kommer vel an på mye forskjellig.

Abrahamsen elektronikk vi testet på før han handlet.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer MK2 Klipsch på elkjøp? må da skart være tomt for MK1 i norge og verden?

Side 941 av 1034 FørsteFørste ... 441 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 931 937 938 939 940 941 942 943 944 945 951 961 971 981 991 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •