Klipsch klubben - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 94 av 1034 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 594 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Takk for det!! Har bare hørt litt musikk på lavt volum etter kalibrering, men det høres VELDIG lovende ut
    Gratulerer med ny sub. hvordan er førsteinntrykket i forhold til dine
    RW12D suber?

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jeg går for sc-lx71 eller tx-sr876 til mine klipsch rf82?

Og er rx-v3800 lik rx-v3900?
    ser ingen forskjeller!

????

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Gratulerer med ny sub. hvordan er førsteinntrykket i forhold til dine
    RW12D suber?
    Hallo!

Har drevet ,masse kalibrering idag, hørt endel musikk og sett kung fu panda

Med litt tips så fikk jeg en veldig bra kurve og kjørte så romkorreksjonen som gav en veldig flat og nøytral bass!

Noen inngående test vil jeg ikke komme med etter en dag men kan si litt:

Rw 12 ene har nok mere "slam" i bunnen. RT 10 en går dypere, men spiller mer kultivert enn rw `ene.. når det er sagt så sitter bassen i rt som et helv..e når det først kommer, som for eksempel når " Tai Lung" rømmer fra fengselet.

I musikk har ikke rw ene mye å stille opp med. De spiller veldig bra til prisen og spiller ekstremt høyt , men er som sagt ikke like kultiverte som rt en.

Jeg merker at jeg setter mer og mer pris på tørr stram og definert dyp bass, rt leverer så det holder... meeeeen, må nok ha en til med tid å stunder

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Med litt tips så fikk jeg en veldig bra kurve og kjørte så romkorreksjonen som gav en veldig flat og nøytral bass!

Rw 12 ene har nok mere "slam" i bunnen. RT 10 en går dypere, men spiller mer kultivert enn rw `ene.. når det er sagt så sitter bassen i rt som et helv..e når det først kommer, som for eksempel når " Tai Lung" rømmer fra fengselet.

I musikk har ikke rw ene mye å stille opp med. De spiller veldig bra til prisen og spiller ekstremt høyt , men er som sagt ikke like kultiverte som rt en.

Jeg merker at jeg setter mer og mer pris på tørr stram og definert dyp bass, rt leverer så det holder... meeeeen, må nok ha en til med tid å stunder
    Noen som har erfaring med den Klipsch Sub-10?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt storebror sub 12 og forgjengeren til sub 20, ksw 10.

Sub 12 spiller veldig høyt og med et sykt slam. bra til rock techno og sånn musikk, og selvfølgelig film.
    Ksw 10 er en eldre sub og bærer nok preg av å være litt lite power i, men til prisen så er den helt ok, også veldig god om man bare skal fylle ut for bokhyllehøyttalere, slik jeg brukte den til.!

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per dags dato ville jeg aldri satsa på di subene sgarvik , det er så utoligt mange nye spennende merker om dagen som spiller langt bedre .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Burde jeg går for sc-lx71 eller tx-sr876 til mine klipsch rf82?

Og er rx-v3800 lik rx-v3900?
    ser ingen forskjeller!

????

Elkjøp - Yamaha RX-V1900 sort

Hva med og titte litt på denne ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg nettopp en rx-v3900 for 14300kr inkl frakt ifra X3MPC og er meget fornøyd , men klart 8000kr for en 1900 er røverkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Per dags dato ville jeg aldri satsa på di subene sgarvik , det er så utoligt mange nye spennende merker om dagen som spiller langt bedre .
    Takker for den..Nei for og si det som det er så vurderte jeg de for det var en selger i nærområdet. Hører til stadighet at 10" til SVS er suveren, også at XTZ 10.16 får gode tester. Har et par veteraner av typen KG 5.5 (100w, 2x10") som lydmessig holder i massevis til meg. Har rett og slett ikkepeil på hvordan de er i forhold til dagens "norm" men tipper de er som jeg sa "veteraner". Ikke sagt at det er galt :-D

Er litt aktiv inne på her nå om dagen for jeg trenger rett og slett veiledning og høre på dere som er erfarne på Klipsch om hva som kan spille best mulig sammen med det jeg har, og har tenkt å kjøpe. Har en HK AVR 3550 pdd som skal byttes ut med en Onkyo 805, om der ikke er alternativer til og oppgradere HK'en på noe vis. (men har lyst på HD hjemmekino) Lurer på en eller annen 5.25" (eller 6.5") senter, ikke nødvendig vis nytt men av merket Klipsch ivertfall og først en, så to subber av ett eller annent merke. Tror nok at jeg hadde satset på SVS om det skulle vere en, men om/når jeg skal ha to føler jeg at det blir litt overkill i forhold til det jeg har og da er jeg redd for at jeg får lyst på nye fronter, men kan ikke budskjettere med det da jeg har kone og to barn. Noe lunde budksjett-hjemmekino (++) er vel den røde tråden. Bakhøytalerene har jeg for så vidt men er av merket Proson, og skeptisk av den grunn rett og slett. Ser at audiocompaniet anbefaler RC-3 og RS-3 til senter og bak for så vidt. Så hva skal jeg gjøre for og holde husfreden i tillegg til og få et anlegg så tilfredstiller...???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Bra å høre at det fungerer. Skal få tatt noen målinger i kveld for å se på status på min egen rt10, du sa du hadde fått noen tips på veien, er det noe du har oppdaget som jeg bør tenke på for å få en best mulig kurve.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgarvik
    Takker for den..Nei for og si det som det er så vurderte jeg de for det var en selger i nærområdet. Hører til stadighet at 10" til SVS er suveren, også at XTZ 10.16 får gode tester. Har et par veteraner av typen KG 5.5 (100w, 2x10") som lydmessig holder i massevis til meg. Har rett og slett ikkepeil på hvordan de er i forhold til dagens "norm" men tipper de er som jeg sa "veteraner". Ikke sagt at det er galt :-D

Er litt aktiv inne på her nå om dagen for jeg trenger rett og slett veiledning og høre på dere som er erfarne på Klipsch om hva som kan spille best mulig sammen med det jeg har, og har tenkt å kjøpe. Har en HK AVR 3550 pdd som skal byttes ut med en Onkyo 805, om der ikke er alternativer til og oppgradere HK'en på noe vis. (men har lyst på HD hjemmekino) Lurer på en eller annen 5.25" (eller 6.5") senter, ikke nødvendig vis nytt men av merket Klipsch ivertfall og først en, så to subber av ett eller annent merke. Tror nok at jeg hadde satset på SVS om det skulle vere en, men om/når jeg skal ha to føler jeg at det blir litt overkill i forhold til det jeg har og da er jeg redd for at jeg får lyst på nye fronter, men kan ikke budskjettere med det da jeg har kone og to barn. Noe lunde budksjett-hjemmekino (++) er vel den røde tråden. Bakhøytalerene har jeg for så vidt men er av merket Proson, og skeptisk av den grunn rett og slett. Ser at audiocompaniet anbefaler RC-3 og RS-3 til senter og bak for så vidt. Så hva skal jeg gjøre for og holde husfreden i tillegg til og få et anlegg så tilfredstiller...???

Så lenge du er fornøyd med dine nåværende suber , er det ingen grunn til og bytte . Selv om jeg skal tøre og påstå at den suben din muligens ligger litt etter dagens suber.(svs,xtz,velodyne,klipsch) etc.....
    Som center vill jeg presantere eit nytt merke for deg , Tannoy Revolution Signature DC6 LCR denne finner du hos Resonans i Stavanger . Den har nok ikke de samme trøkke som RC64 , men har sine fordeler som ikke rc64 bestitter der igjen .

Du kan jo starte med 1sub og ta det derfra . Er på ingen måte eit "must " med 2 suber . Til bakhøyttalere ville jeg ikke sett på noe annet enn RS serien , om du skal holde deg til Klipsch ivertfall .

Ellers så ser jeg sitvasjonen din , så ta deg tid og bruk bruktmarkedet godt .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Bra å høre at det fungerer. Skal få tatt noen målinger i kveld for å se på status på min egen rt10, du sa du hadde fått noen tips på veien, er det noe du har oppdaget som jeg bør tenke på for å få en best mulig kurve.

Først fant jeg fasen sammen med frontene. den ble 0 siden den står på linje med dem.

Så kalibrerte jeg meg frem til 90 db v/ 40 hz( fordi jeg har en kjempedip på 50 hz..) på MV - 20.
    Grunnen til at jeg ikke bruker 87/ 85 db som mange bruker er fordi frontene gir 91db ved MV- 20 så jeg justerer de ned til 90 db.

Subben ble da stående på - 14 db på subforsterker og - 0,5 db i receiver.

Så kjørte jeg RT`ens romkorreksjon som smoother ut dipper og senker topper.

Jeg var fornøyd med volumet til musikk, men økte subben til + 1.5( i receiver) til filmbruk.

SÅ kjørte jeg full romkorreksjon i reciver, og etterpå sjekket jeg frekvensene fra 20 --> 90 hz med forskjellige avstander til sweetspot. For en gangs skyld var reciverens " gjetning" korrekt og fikk den desidert beste kurven med denne aktivert!

Ble langt dette, og er ikke best til å forklare, men spør hvis det er noe du lurer på!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til alle klipsch venner

Jeg er så fornøyd med min rt 10 at jeg ønsker å supplere med enda en8)
    Hvis noen her vet om en til salgs eller har en de ønsker å selge ( lite trolig...:-D ) Så kjøper jeg den!

Beste hilsen Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du er fornøyd med dine nåværende suber , er det ingen grunn til og bytte . Selv om jeg skal tøre og påstå at den suben din muligens ligger litt etter dagens suber.(svs,xtz,velodyne,klipsch) etc.....
    Som center vill jeg presantere eit nytt merke for deg , Tannoy Revolution Signature DC6 LCR denne finner du hos Resonans i Stavanger . Den har nok ikke de samme trøkke som RC64 , men har sine fordeler som ikke rc64 bestitter der igjen .

Du kan jo starte med 1sub og ta det derfra . Er på ingen måte eit "must " med 2 suber . Til bakhøyttalere ville jeg ikke sett på noe annet enn RS serien , om du skal holde deg til Klipsch ivertfall .

Ellers så ser jeg sitvasjonen din , så ta deg tid og bruk bruktmarkedet godt .
    Har du noen erfaringer med RPW-10?

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - Yamaha RX-V1900 sort

Hva med og titte litt på denne ?
    Jo,den kunne vært ett alternativ!
    Men burde jo hatt ett effekttrinn på frontene da?

eller...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sgarvik
    Har du noen erfaringer med RPW-10?

Har ikke noe erfaring med den desverre .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Jo,den kunne vært ett alternativ!
    Men burde jo hatt ett effekttrinn på frontene da?

eller...

Jeg vill anbefale alle å bruke separat effektrinn til Klipsch , uansett hvilken surr.reciver de blir brukt .

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først fant jeg fasen sammen med frontene. den ble 0 siden den står på linje med dem.

Så kalibrerte jeg meg frem til 90 db v/ 40 hz( fordi jeg har en kjempedip på 50 hz..) på MV - 20.
    Grunnen til at jeg ikke bruker 87/ 85 db som mange bruker er fordi frontene gir 91db ved MV- 20 så jeg justerer de ned til 90 db.

Jeg var fornøyd med volumet til musikk, men økte subben til + 1.5( i receiver) til filmbruk.

SÅ kjørte jeg full romkorreksjon i reciver, og etterpå sjekket jeg frekvensene fra 20 --> 90 hz med forskjellige avstander til sweetspot. For en gangs skyld var reciverens " gjetning" korrekt og fikk den desidert beste kurven med denne aktivert!

Ble langt dette, og er ikke best til å forklare, men spør hvis det er noe du lurer på!
    Har du noen grafer som du kan poste?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig bra forklart, jeg har stilt inn min på samme måte men på 50Hz. Får se hvordan det ser ut i Excel arket senere i kveld. regner med at du skrudde av lowpass og slope i sub, og lar reseiver fikse dette, samt at sub er satt til neutral.
    Jeg bør vel også kjøre en test på kun fronter for å ungå å kalibrere på nivåer der jeg har markerte dipper eller topper.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vill anbefale alle å bruke separat effektrinn til Klipsch , uansett hvilken surr.reciver de blir brukt .
    Ja,det er jeg enig i!
    Hadde en Parasound hca2200mkll

Men solgte den,da kjerringa ikke likte den noe særlig!

Hennes ord "Gud,den var fin"....
    hehe:P

Side 94 av 1034 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 594 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •