Klipsch klubben - Side 939

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 939 av 1033 FørsteFørste ... 439 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 935 936 937 938 939 940 941 942 943 949 959 969 979 989 999 1009 1019 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 18,761 til 18,780 av 20659
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så dette tøffe bildet så må vise dere det.

RF-7 og RF-83.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lytta litt mer på mine RF63, og tror det kanskje har gått noe galt læl. Låter ikke helt som det skal. HVa som er svidd vet jeg ikke helt, men kan være alt ifra delefilter og diskant. . Litt surt. Spent på hva nye element o.l. koster. Jaja, har jo bare meg selv å skylde .

Er det slik med Klipsch hornet, som med mange diskanter, er den sprengt, så er den død og gir null lyd, eller kan den være sprengt og skurre bare?

Om kostnaden blir for høy, skroter jeg nok RF63, og kjøper noen brukte RF82mk2, eventuelt 62mk2 .

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan fint ha et element som er sprengt mens det likevel kommer lyd ut. Av og til kan det faktisk være slik at skurringen bare trigges ved visse frekvenser. Da kan det til tider være frustrerende å finne ut hva som er årsaken, spesielt om man ikke er klar over dette fra før.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Man kan fint ha et element som er sprengt mens det likevel kommer lyd ut. Av og til kan det faktisk være slik at skurringen bare trigges ved visse frekvenser. Da kan det til tider være frustrerende å finne ut hva som er årsaken, spesielt om man ikke er klar over dette fra før.
    Skal love deg at det er vanskelig å peke ut hvor feilen ligger iallefall :P. Men tror jeg har kommet frem til at det kun er en høyttaler som har tatt skade. Er som du sier, på noen frekvenser kommer det (tror jeg da, blir jo hypokonder av detta). Vet bare at diskanter ofte dør, men så har jo Klipsch litt uvanlig diskant til hjemmebruk (jada, er jo seff flere med horn). Har sendt mail til audiocompaniet, blir nok kanskje til at jeg bytter alle elementa(siden klipsch har så vannvittig lang innspillingstid), så får jeg eller ta det på inneboforsikringa.

Jævli dritt, da mine RF82 har idiotforsikring :P.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten i min RB-81 gav ikkje frå sek nokon som helst lyd...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skal love deg at det er vanskelig å peke ut hvor feilen ligger iallefall :P. Men tror jeg har kommet frem til at det kun er en høyttaler som har tatt skade. Er som du sier, på noen frekvenser kommer det (tror jeg da, blir jo hypokonder av detta). Vet bare at diskanter ofte dør, men så har jo Klipsch litt uvanlig diskant til hjemmebruk (jada, er jo seff flere med horn). Har sendt mail til audiocompaniet, blir nok kanskje til at jeg bytter alle elementa(siden klipsch har så vannvittig lang innspillingstid), så får jeg eller ta det på inneboforsikringa.

Jævli dritt, da mine RF82 har idiotforsikring :P.
    Høres det kanskje ut som om att det ene hornet spiller høyere eller manglet noe i forhold til det andre? Trekker lydbildet ene veien?

Du vil ikke høre store forskjeller lenge om du skulle velge å bytte bare diskanten. Tror diskanten koster mellom 1500-2000kr
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Diskanten i min RB-81 gav ikkje frå sek nokon som helst lyd...
    Hva sa di på audiocompaniet?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle elementene mine spiller, men jeg er relativt sikker på at det er diskanten i ene som er gefucked... koster 1400kr for ny, så da bestiller jeg meg en slik rakker .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har

sikkert ett tidligere innlegg her men kommer igjen! litt oppgraderinger den siste tiden. RC-64 og RSW-12 i hus. Og ikke minst Midgard Oberon 2.1 (til RC-64) Kanon fornøyd klipsch eier!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexkar90
    sikkert ett tidligere innlegg her men kommer igjen! litt oppgraderinger den siste tiden. RC-64 og RSW-12 i hus. Og ikke minst Midgard Oberon 2.1 (til RC-64) Kanon fornøyd klipsch eier!
    Congratz

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Hei! Trenger litt hjelp med mine RF-82. Når jeg spiller litt høyt kommer det en spiss ekkel lyd i hornet til den ene høyttaleren. Hører det spesielt godt visst det er noen veldig lyse toner i sangen. Er helt fint på den andre høyttaleren. Diskanten som må byttes? Legger ikke så mye merke til det på lave volum, eller på "snille" sanger. På introen til In flames - Sounds of a playground fading hører en det veldig tydlig og høres ikke bra ut.
    Er jo kanskje normalt at dette skjer på horndiskanter som har tatt skade?
    Ser at du og skorob har noke til felles der da han og har skadet en diskant på sine rf-63. Det er vel kanskje sånn en halvsprengt horndiskant lyder? Kanskje hornet generelt er dårligere, men at det peker seg veldig ut på visse frekvenser? Er vel uansett berre å bytte trur eg:/

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg anar ikkje kva som er normalt, men på min RB-81 fann eg ut ein dag at det overhodet ikkje var lyd i høgre diskant. Ingen ulyd av noko slag, berre ikkje lyd i det heile. Testa med den andre horndrivaren på same ht, det gav normal lyd. Det vil sei delefilter kan utelukkast, og horndrivaren er problemet. Testa å måla med eit gamalt voltmeter og fekk ikkje kontakt mellom + og -. Når eg tok diskantelementet uv magneten for å studera det, ser det ut som det kan vera svidd ein del av spolen. Dette er eg ikkje 100% sikker på pga dårleg syn.

Er det vanleg at spolen på ein av høgtalarane plutseleg tar kvelden? Er det noko eg har gjort feil? Eg har ikkje spelt diskotekhøgt over lenger tid, eg har heller ikkje høyrt forvrenging frå høgtalarane...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde av mine "oppgraderte" Forte ll, låter meget bra

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Et bilde av mine "oppgraderte" Forte ll, låter meget bra
    En "svenske-sokkel" det der eller?Blei savnet etter Forte for stort å bære?:twisted:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    En "svenske-sokkel" det der eller?Blei savnet etter Forte for stort å bære?:twisted:
    hehe ja savnet ble for stort. Jepp en sandfylt sokkel på ca 20 kg. Litt mer ørevennlig høyde og det låter svært så bra

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe ja savnet ble for stort. Jepp en sandfylt sokkel på ca 20 kg. Litt mer ørevennlig høyde og det låter svært så bra
    Jøss,Carl Gustav han har stappa opp i sokkelene da eller..Åssen låter de iforhold til de forrige?De var vel orginale?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Jøss,Carl Gustav han har stappa opp i sokkelene da eller..Åssen låter de iforhold til de forrige?De var vel orginale?
    Disse har titanium driverne fra crites samt delefilter. kassene er også avstivet noe. Diskanten er litt " roligere" og bassen er "fastere" og holder seg mer i kassa enn vegger og gulv. Hadde jo litt problemer på de andre fortene samt cornwall da jeg bl.annet måtte fjerne et par bilder på veggen nå er også mellomtone hornet også noe dempet. Ikke så glad i og kødde for mye med høytalerne men dette er oppgraderinger gjort etter bob crites...spiller forrykende på MI settet mitt her som er klasse ab.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til noen (budsjett, nye eller gamle) bokhyllehøyttalere fra Klipsch som min lille Music Angel KT88 rørforsterker vil klare å drive?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Tips til noen (budsjett, nye eller gamle) bokhyllehøyttalere fra Klipsch som min lille Music Angel KT88 rørforsterker vil klare å drive?
    Hva er så budsjett da?

Skulle til å anbefale Heresy om du kommer over brukt, eller ny (avhengig av budsjettet ditt) kule / artige små tasser som ikke må ha mye effekt for å låte gøy!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker dere om å kjøre en QSC USA1300 PA-effektforsterker på Klipsch? Har en slik stående, disse er kanskje 90 og 00-tallets mest brukte forsterkere på kino over hele verden har jeg blitt fortalt. Lydkvaliteten kan vel ikke være helt elendig da, selv om det er PA? En annen ting er jo om den matcher Klipsch... Har en Yamaha RX-A810 Reciever.

Side 939 av 1033 FørsteFørste ... 439 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 935 936 937 938 939 940 941 942 943 949 959 969 979 989 999 1009 1019 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •