Klipsch klubben - Side 938

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 938 av 1034 FørsteFørste ... 438 798 808 818 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 934 935 936 937 938 939 940 941 942 948 958 968 978 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 18,741 til 18,760 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen, folkens!

Som eg nevnte tidlegare, tok eine horndrivaren i RB-81II kvelden hos meg. Eg greidde ikkje sjå noko som helst forskjell på den øydelagte og den som fortsatt fungerer. Er det nokon måte å veta sikkert at den er sprengt? At det ikkje kan vera noko anna...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Hei igjen, folkens!

Som eg nevnte tidlegare, tok eine horndrivaren i RB-81II kvelden hos meg. Eg greidde ikkje sjå noko som helst forskjell på den øydelagte og den som fortsatt fungerer. Er det nokon måte å veta sikkert at den er sprengt? At det ikkje kan vera noko anna...
    Du kan skrue ellementet helt fra hverandre om du vil, har bilder av RF-63 hornet i småbiter. Om du sender PM med mail adr så kan jeg sende di til deg. Photobucket virker ikke atm ser jeg, så får ikke lastet opp :S

Da kan du evt se om spolen er brent.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat kommet hjem fra en tur i gøteborg der jeg hentet et par "oppgraderte" Forte ll så skal bli morsomt og teste ut...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hohohooo.

I helga som var ble det fest i kåken, og skal si RF82(mk1) fikk kjørt seg. Må si jeg er utrolig imponert over hva disse kan gi av spl og fortsatt holde en bra SQ. Definitive Technology reference subben fulgte også bra med . Det hele ble styrt av NAD M3, som jeg mener må være noe av det bedre å sette på Klipsch, jeg er iallefall imponert.

Ellers hadde jeg et lite "uhell" på mitt hifi-rom, hvor RF63 står, kjørte en romkorreksjon, hvor jeg måtte stille opp lyden endel, og glemte å stille ned igjen når jeg skrudde på en sang. Tror det gikk bra, men fikk virkelig hjertet litt i halsen da . Men går alltid med tanken, er det slik det skal låte.

Planen fremover blir nok å selge RF82, og flytte RF63 ned til stua. Vurderer nemlig å kjøpe stativhøyttalere å ha på hifirommet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hohohooo.

I helga som var ble det fest i kåken, og skal si RF82(mk1) fikk kjørt seg. Må si jeg er utrolig imponert over hva disse kan gi av spl og fortsatt holde en bra SQ. Definitive Technology reference subben fulgte også bra med . Det hele ble styrt av NAD M3, som jeg mener må være noe av det bedre å sette på Klipsch, jeg er iallefall imponert.

Ellers hadde jeg et lite "uhell" på mitt hifi-rom, hvor RF63 står, kjørte en romkorreksjon, hvor jeg måtte stille opp lyden endel, og glemte å stille ned igjen når jeg skrudde på en sang. Tror det gikk bra, men fikk virkelig hjertet litt i halsen da . Men går alltid med tanken, er det slik det skal låte.

Planen fremover blir nok å selge RF82, og flytte RF63 ned til stua. Vurderer nemlig å kjøpe stativhøyttalere å ha på hifirommet.

Du har ikke en auto funksjon som starter volum på samme nivå hver gang du slår på forsterkeren da ?
    Det har jeg på min eldre yamaha vertfall. Snedig sak altså

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hohohooo.

Herlig kjører selv reference på lascala og de er ikke akkurat sirompa

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du har ikke en auto funksjon som starter volum på samme nivå hver gang du slår på forsterkeren da ?
    Det har jeg på min eldre yamaha vertfall. Snedig sak altså
    Jo da... men jeg hadde nettopp kjørt gjennom Lyngdorf sin roomperfect... og svitsja over til kilden igjen rett etterpå . Men tror det gikk bra. Bra dem tåler en trøkk, samt at A21 har så bra med reserver så den hadde "kontroll".

Supercube reference er nok den beste subben jeg har hatt ja. Syns den nok totalt sett er bedre enn mine 2x SVS PC13Ultra.

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF-82 Mk2

Hei! Trenger litt hjelp med mine RF-82. Når jeg spiller litt høyt kommer det en spiss ekkel lyd i hornet til den ene høyttaleren. Hører det spesielt godt visst det er noen veldig lyse toner i sangen. Er helt fint på den andre høyttaleren. Diskanten som må byttes? Legger ikke så mye merke til det på lave volum, eller på "snille" sanger. På introen til In flames - Sounds of a playground fading hører en det veldig tydlig og høres ikke bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspilling

Ang. innspilling hevder menigheten at diskanten / hornet roer seg.
    Men jeg har også lest andre hevde at null og nada skjer med hornet, og at det hele er egentlig en tilvendingssak. Hva er fakta her ?

Og om hornet virkelig roer seg, er det da ok å koble bort broene bak å f.eks kun spille inn diskanten (av nabohensyn) ?

Går man glipp av noe om man ikke har prøvd rør på Klipsch ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Men jeg har også lest andre hevde at null og nada skjer med hornet, og at det hele er egentlig en tilvendingssak. Hva er fakta her ?

Og om hornet virkelig roer seg, er det da ok å koble bort broene bak å f.eks kun spille inn diskanten (av nabohensyn) ?

Smak og behag, en god klasse a forsterker, eller rør (mc275r) spilte magisk hos meg, utrolig magi sålenge du ikke skal ligge på db-drag!

275r er jo rør, i klasse A konstruksjon som spilte nydelig hos meg!
    Det var når den kom i hus jeg sluttet med sub på musikk også, flott bass i den som er tilstede også på lave volum:-)

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare kople ut broen Og det vanlige trikset... satt tett inntil mot hverandre i ufase med mono signal inn på pre, teppe over.

Kommentar på det siste! Uten rør... da har du etter min mening egentlig ikke prøvd Klipsch.
    Men smaksak dette også, så kommentaren for stå for min regning. Selv har jeg minimum alltid en eller flere rør og en transistorvarianter, som byttes på etter lyttemodus... da jeg nekter å bytte høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal du prøve deg på Klipsch enda en gang? :-D Beholdt du ikke def tech?

Kanskje du får en bedre opplevelse enn du har hatt tidligere hvis du prøver med rør og noe annet enn de billigste rf? Tenker da på rb75, rf63, Paladium, Heresy 8)
    Angående innspilling så må du jo la bassen være med på noe av morroa, her er det til og med enighet om at de trenger innspilling

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Smak og behag, en god klasse a forsterker, eller rør (mc275r) spilte magisk hos meg, utrolig magi sålenge du ikke skal ligge på db-drag!

275r er jo rør, i klasse A konstruksjon som spilte nydelig hos meg!
    Det var når den kom i hus jeg sluttet med sub på musikk også, flott bass i den som er tilstede også på lave volum:-)
    Spørsmål: Hvor har du det fra at Mc275 er klasse A?

Har alltid trodd og ment (etter å ha trodd lenge?) at den er klasse AB2, nesten på kanten av klasse B. Basert på det teoretiske til Phd Pen-Tung Sah, omsatt i praksis.
    Er det kanskje noe spesielt med versjonen r, som jeg ikke har fått med meg?

Ellers helt enig i at Mc275 er bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt, og nesten kjøpt klasse A, veldig pent. Hørt litt rør, føltes kanskje litt tynt, men aldri eiet selv så funderer på dette.

Beste opplevelser er faktisk noe som vistnok skal være klasse D, Primare I22. Sykt laidback diskant og mektig bass på Klipsch.

@ magb
    Klipsch og Def tech i hus her mens jeg snuser på andre ting. Føler litt for å prøve meg på rør som et siste krampetak innenfor Klipsch. Klarer per nå absolutt ikke hornet, blir vanvittig lyttetrett.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener. Velger du å prøve med rør så vær obs på en ting, nemlig det at de medfølgende rørene kan låte alt for lyst og skrikete, på lik linje med mange transistor forsterkere. Fordelen da er at disse lett kan byttes ut i noe som låter roligere/mykere. Jeg fant til og med en rør-kombinasjon som fikk rf52 til å låte for mykt og innelukket.

Vet ikke hvordan hornet i rb81 mk2 (som du har nå?) låter i forhold til rf52 (som du hadde før?), men jeg kan hvertfall meddele at hornet i rb75 låter roligere, åpnere og mindre frempå enn hornet i rf52.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt, og nesten kjøpt klasse A, veldig pent. Hørt litt rør, føltes kanskje litt tynt, men aldri eiet selv så funderer på dette.

Beste opplevelser er faktisk noe som vistnok skal være klasse D, Primare I22. Sykt laidback diskant og mektig bass på Klipsch.

@ magb
    Klipsch og Def tech i hus her mens jeg snuser på andre ting. Føler litt for å prøve meg på rør som et siste krampetak innenfor Klipsch. Klarer per nå absolutt ikke hornet, blir vanvittig lyttetrett.
    Rør kan låte både tynt, bredt, varmt, kaldt... whatever... kommer helt ann på konstruksjonen. Rørforsterkere må også matches mot høyttaler.

Etter å ha lest hva du generelt skriver om Klipsch ellers på forumet, så velger jeg å tro at Primare I22 må være noe shit , sorry... men noe må jeg jo bortforklare det med. Pussig også at en forsterker som jeg synes passer hånd i hanske med System Audio, også skal gjøre seg godt på Klipsch... kun pussig, kan være at jeg tar feil. De forsterkerene jeg normalt kjører på Klipsch låter ihvertfall ikke noe veldig på de System Audio jeg har prøvd.

Prøv feks. klassikere som Mc275 eller Copland 405, som et siste krampetrekk... fungerer ikke noen av dem... så har du uansett et veldig godt utgangspunkt på forsterkersiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel på RF MKII

Nokon som har testa det?

Vil tippa det ganske unisont vert oppfatta som skrekkeleg her inne... Men vart anbefala det på RF-7 MKII av ein kar som hadde testa mykje anna. Synspunkt?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Spørsmål: Hvor har du det fra at Mc275 er klasse A?

Har alltid trodd og ment (etter å ha trodd lenge?) at den er klasse AB2, nesten på kanten av klasse B. Basert på det teoretiske til Phd Pen-Tung Sah, omsatt i praksis.
    Er det kanskje noe spesielt med versjonen r, som jeg ikke har fått med meg?

Ellers helt enig i at Mc275 er bra.
    Mener konkret at dette står hvis du søker litt, husker ikke om det var på spec på Internett, eller i manualen det sto, men mener å huske at det sto 2x 75w i en klasse a konstruksjon push pull.

Har dessverre solgt, så får ikke sjekket - men har aldri opplevd så fyldig bass, og så mektig lydbilde med en ab konstruksjon - føltes ut som det var masse krefter, men ikke utømmelig effekt (watt)
    I tillegg var diskanten så silkemyk at det var skikkelig MUSIKK så kom ut av dem!

Skal før eller seinere ha en 275r i hus igjen!

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Mener konkret at dette står hvis du søker litt, husker ikke om det var på spec på Internett, eller i manualen det sto, men mener å huske at det sto 2x 75w i en klasse a konstruksjon push pull.

Har dessverre solgt, så får ikke sjekket - men har aldri opplevd så fyldig bass, og så mektig lydbilde med en ab konstruksjon - føltes ut som det var masse krefter, men ikke utømmelig effekt (watt)
    I tillegg var diskanten så silkemyk at det var skikkelig MUSIKK så kom ut av dem!

Skal før eller seinere ha en 275r i hus igjen!
    Mener konkret at det ikke står hvis man søker litt Mcintosh har ihvertfall aldri hevdet det, la heller vekten på å kunne klare å drive nærmere klasse B for å få økt effektivitet (masse krefter) uten at lyden ble degradert (utgangstrafoen) + at han korrigerte noe vanvittig med tilbakekopling, både negativ og mer uvanlig positiv. Det er først i de seneste årene at klasse a har blitt en hype... dengang da gjaldt det å få økt effektiviteten. Tror du kan konkludere med at du liker lyden fra en klasse AB forsterker. Ikke noe galt i det, klasse er bare en faktor av flere for å få det til å låte bra.

tlf... ringer

Edit: grove skrivefeil

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Mener konkret at det ikke står hvis man søker litt Mcintosh har ihvertfall aldri hevdet det, la heller vekten på å kunne klare å drive nærmere klasse B for å få økt effektivitet (masse krefter) uten at lyden ble degradert (utgangstrafoen) + at han korrigerte noe vanvittig med tilbakekopling, både negativ og mer uvanlig positiv. Det er først i de seneste årene at klasse a har blitt en hype... dengang da gjaldt det å få økt effektiviteten. Tror du kan konkludere med at du liker lyden fra en klasse AB forsterker. Ikke noe galt i det, klasse er bare en faktor av flere for å få det til å låte bra.

tlf... ringer

Edit: grove skrivefeil
    At jeg liker klasse ab forsterkere har jeg visst lenge, har tross alt hatt flere, og har en nå.
    Men har også hatt feks sugden i hus, som er en klasse a forsterker - og mener at 275 likner mer på denne i lydbildet enn feks en Halo. (men rør låter jo litt annerledes anyways)
    Så kan trygt konkludere at jeg liker både klasse a og ab, rør og transistor :-)

Side 938 av 1034 FørsteFørste ... 438 798 808 818 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 934 935 936 937 938 939 940 941 942 948 958 968 978 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •