Klipsch klubben - Side 932

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 932 av 1033 FørsteFørste ... 432 792 802 812 822 832 842 852 862 872 882 892 902 912 922 928 929 930 931 932 933 934 935 936 942 952 962 972 982 992 1002 1012 1022 1032 ... SisteSiste
Viser resultater 18,621 til 18,640 av 20659
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hehe.. Synes da spesielt Sting er en fantastisk artist, Police også!

Hva mener du jeg burde spille?..hehe

Vil og må være veldig forsiktig med å uttale meg iom at jeg fikk den koblet opp i 18 tida igår, og bare har spilte noen få timer totalt.
    Opphenget er veldig stivt så det bør få vandre litt før jeg gir noen dom egentlig.

Meen; som sagt, den virker til å gå mye dypere enn noen annen Klipsch sub jeg har hatt, og det er klart str. på element og kasse å tilskrive..dessuten virker den til å ha et veldig uanstrengt lydbilde, dvs høres ikke ut som om den kommer til å stresse nevneverdig, men ikke prøvd med veldig volum heller da!

Videre
    :shock: :shock: :shock: Verste jeg har hørt..Sting....
    Nei nå må jeg sette på noe svart metal her...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikkje tid til å køyra RK og testa før seinare i kveld, men då skal det snurrast ein film! Det skal ikkje mangla futt bak i alle fall

Eg ønskja i utgangspunktet inwall bak, men sidan det er murvegg på eine sida, vart det desverre umuleg. Det ser jo mykje finare ut, og sparer ein del plass i eit rom som mitt.

Ja, får eg oppgradert frontane, så skal eg faksa deg ei roleg melding

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ja, planen er å testa med ein effektforsterkar no. Det må jo inn etterkvart uansett...

Men i stereo og med frontane delt på 80hz ville eg trudd Onkyoen var stor nok. Leste ein plass at den var målt til 2x185w i 8 ohm, som eg vil tru skal vera greit nok til dei. Utanom at eg har peiling på om det stemmer. Men no som eg skal i gang med 7.1, bør eg vel ha effektforsterkar uansett. Men er usikker på om eg bør gå for 2, 3 eler 5 kanalar. Har kun plass til receiver og 1stk.effekt, og noko begrensa budsjett no.
    Høres nesten ut som du ikke har prøvd noe annet enn denne recieveren på høyttalerne dine ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    :shock: :shock: :shock: Verste jeg har hørt..Sting....
    Nei nå må jeg sette på noe svart metal her...
    For all del, det finnes en god del prog og tung metall her òg! Men for å få spilt inn Sub finnes det bedre alternativer..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Høres nesten ut som du ikke har prøvd noe annet enn denne recieveren på høyttalerne dine ?
    Har prøvd ein eldre Koda forsterkar og, som forsåvidt fungerte greit. Men utover det, så har eg ikkje fått testa noko anna nei... Så tips mottas med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd ein eldre Koda forsterkar og, som forsåvidt fungerte greit. Men utover det, så har eg ikkje fått testa noko anna nei... Så tips mottas med takk!
    Jeg vil råde deg til å prøve annet forsterkeri før du handler nye fronter hvertfall. Klipschene er såpass avslørende på hva du setter på dem at det kan blir som natt og dag. Og ikke bare tenk watt. Den "2x185w" recieveren din er du vel heldig om det renner 40 ekte watt utav på det meste. Pass også på å matche klangen i forsterkeren. En forsterker med litt feit og tung klang kan få høyttlerne dine til å høres mye kraftigere og større ut en de er. En emotiva 5 kanaler dukker vel opp på brukten fra tid til annen. Evt andre passende merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fult klar over matching og dette med "receiverwatt". Det eg har lest meg fram til er at Onkyo og Yamaha er dei receiverane som er best match til Klipsch. Samtidig er Onkyo ein del kraftigare enn Yamaha. Og det eg har lest, seier at den gamle Onkyoen eg har no er ein av dei kraftigaste, kanskje berre slått av 905/906. Så derfor vil eg tru at den skal vera ein rimeleg god match/kompromiss. Men eg trur nok heilt klart ein effektforsterkar kan gjera underverk. Kjøper eg effekt og alt vert så bra at eg ikkje vil oppgradera, er det supert. Skal eg likavel oppgradera, treng eg uansett effekt.

XPA-5 er desverre for tung til å kjøpa på brukten, så det må eveltuelt bli ein ny. Finst det andre gode alternativ eg bør vurdera? Har som sagt kun plass til ein stk. effekt, så eg må nok sikkert ha til 3 eller 5 kanalar (ikkje plass til dedikert til senter feks). Og eg har ganske begrensa budsjett no, så EC blokker til halv årslønn o.l. er utelukka.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fult klar over matching og dette med "receiverwatt". Det eg har lest meg fram til er at Onkyo og Yamaha er dei receiverane som er best match til Klipsch. Samtidig er Onkyo ein del kraftigare enn Yamaha. Og det eg har lest, seier at den gamle Onkyoen eg har no er ein av dei kraftigaste, kanskje berre slått av 905/906. Så derfor vil eg tru at den skal vera ein rimeleg god match/kompromiss. Men eg trur nok heilt klart ein effektforsterkar kan gjera underverk. Kjøper eg effekt og alt vert så bra at eg ikkje vil oppgradera, er det supert. Skal eg likavel oppgradera, treng eg uansett effekt.

XPA-5 er desverre for tung til å kjøpa på brukten, så det må eveltuelt bli ein ny. Finst det andre gode alternativ eg bør vurdera? Har som sagt kun plass til ein stk. effekt, så eg må nok sikkert ha til 3 eller 5 kanalar (ikkje plass til dedikert til senter feks). Og eg har ganske begrensa budsjett no, så EC blokker til halv årslønn o.l. er utelukka.
    Ligger 3 stk upa 1 til salgs atm
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ligger 3 stk upa 1 til salgs atm
    min plan er klipsch rf62, så hadde vært gøy med de til :/

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har snust på dei. Men dei tar for mykje plass. Har akkurat plass til ein effekt i standard (43.5cm?) breidde...

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine RF-7I står 25-30cm fra bakvegg, funker veldig bra her. I dette rommet gjør det vondt verre å plassere de lenger ut. Så endte opp der.

Noen som har lagt merke til portene på disse høytalerene, det er en anelse massivt! Kan putte hele knyttneven inn..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å forstå dere Klipsch folk her inne med fult surround oppsett bestående av gulvmodeller (RF52 - 62 - 82) og et par subber i tillegg.

Holdt på å blåse vinduer, vegger og tak med en Primare I22 for en tid tilbake på et enslig par RF-62 II, sykeste opplevelsen jeg har hatt hjemme hva lydtrykk angår.

Og noen av dere skal fortsatt oppgradere til RF-7,63 eller 83.

Dere er splitter pine gal !! :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, me liker vel litt trykk

Det eg har lyst til er å kvitta meg med 2 subbar, og heller gå over til eit par golvmodellar. Men slit me kva eg skal velja. Eg har basstrykk i bøtter og spann, så det er ikkje noko problem. Men eg har lyst på litt meir i det øvre registeret. Der har eg forstått det sånn at RB-81 og RF-81 er like, så ser ingen hensikt med å byta. Derfor er effektforsterkar neste prosjekt no...

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    RF-7I eller RF-7II?

Jeg betalte litt under halvparten av nypris, mine er 4 år gamle ca. fikk jeg opplyst av forrige eier. Han mente å huske han gav 24k for de.
    Tenker på Mk1 utgaven. Er virkelig disse så dyre? Har hørt disse spiller utrolig rått, men noen som har sammenlignet med RF 82?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holdt på å blåse vinduer, vegger og tak med en Primare I22 for en tid tilbake på et enslig par RF-62 II, sykeste opplevelsen jeg har hatt hjemme hva lydtrykk angår.
    Tror du bør reklamere på snekkeren som har bygd huset, så bra trøkk blir det ikke

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Tror du bør reklamere på snekkeren som har bygd huset, så bra trøkk blir det ikke
    He, he ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har snust på dei. Men dei tar for mykje plass. Har akkurat plass til ein effekt i standard (43.5cm?) breidde...
    Ikke noe å tenke på uans.. Løp å kjøp
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ikke noe å tenke på uans.. Løp å kjøp
    Hehe, får ha dei liggande under sofen og laaaange kablar. Sant nok, så har eg jo plass til to av dei...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, får ha dei liggande under sofen og laaaange kablar. Sant nok, så har eg jo plass til to av dei...

Ett nytt rack er jo ingen problem å mikse til

Benkeplater, gjengestenger, skiver å muttrer

Mvh
    Svein S

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å la Epik kjøre høyere opp ca 120hz? De kan gi deg en massiv opplevelse hva lyd trykk angår..

Side 932 av 1033 FørsteFørste ... 432 792 802 812 822 832 842 852 862 872 882 892 902 912 922 928 929 930 931 932 933 934 935 936 942 952 962 972 982 992 1002 1012 1022 1032 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •