Klipsch klubben - Side 930

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 930 av 1033 FørsteFørste ... 430 790 800 810 820 830 840 850 860 870 880 890 900 910 920 926 927 928 929 930 931 932 933 934 940 950 960 970 980 990 1000 1010 1020 1030 ... SisteSiste
Viser resultater 18,581 til 18,600 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget mulig det kan bli wen sw115 på meg også fremover..! Veldig god pris på denne jmfr ytelsene!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Palladium 17B + SW112?

Hei dere! Eier siden ett par år tillbake ett par Palladium 17B og elsker de! ;p Enda jag savner er auktoritet i de lave frekvensene i visse extreme situasjoner. Av ulike skæl kan jag ikke oppgradere till gulvsående Palladium og er egentlig relativt førnøyd...

Men så fick eg en ide. Lurer på om dere har nåen meninger om att kombinere desse med en SW112, er det dårskap eller kan det ge lyden litt extra pondus i lave registret? Blir kanske også mer krydde ved filmtitting som også sker på anlegget.
    ops:

Spiller de på min andre <3 som er en McIntosh MA2275.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OskarMA
    Hei dere! Eier siden ett par år tillbake ett par Palladium 17B og elsker de! ;p Enda jag savner er auktoritet i de lave frekvensene i visse extreme situasjoner. Av ulike skæl kan jag ikke oppgradere till gulvsående Palladium og er egentlig relativt førnøyd...

Men så fick eg en ide. Lurer på om dere har nåen meninger om att kombinere desse med en SW112, er det dårskap eller kan det ge lyden litt extra pondus i lave registret? Blir kanske også mer krydde ved filmtitting som også sker på anlegget.
    ops:

Spiller de på min andre <3 som er en McIntosh MA2275.
    Ville vel egentlig si det er klasseforskjell på disse to, men det kan fungere om du deler veldig lavt og lar subben ta seg av alt under f. eks 50 hz..

Selv ville jeg lagt litt mere penger i subben, f. eks JL f112 som ligger på torget nå..

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Da har jeg fått oppdatert "Min-hifi" Legg gjerne igjen en kommentar.

Fortiden er jeg ute etter nye forsterkere til mine Klipsch. Sitter med NAD 275 og 165 idag, er ikke akkurat den beste komboen jeg har hørt, derfor vil jeg bytte ut en av delene nå.

Så hvordan er Parasound P3? Er dette en ren forforsterker?

Ser nå at det ligger en Parasound P3 til salgs her på Avtorget. (LINK)

Takker på forhånd.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P3 er en forforsterker.
    den vil nok "rette" mye på lyden din da jeg har forstått det slik at lydsignaturen du får er i større grad preget av preamp-
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei!

Da har jeg fått oppdatert "Min-hifi" Legg gjerne igjen en kommentar.

Fortiden er jeg ute etter nye forsterkere til mine Klipsch. Sitter med NAD 275 og 165 idag, er ikke akkurat den beste komboen jeg har hørt, derfor vil jeg bytte ut en av delene nå.

Så hvordan er Parasound P3? Er dette en ren forforsterker?

Ser nå at det ligger en Parasound P3 til salgs her på Avtorget. (LINK)

Takker på forhånd.
    Har selv P3 og MA Oberon 6.1 på mine RF-7, synes det låter kanonbra, MEN mitt råd er å velge Electrocompaniet EC 4.7 mk2 eller noe i den duren, kanskje litt dyrere, har ikke funnet noe tilsalgs på brukten på en stund av denne typen, men brodern har RF-83 og MA 6.1 med denne preampen og det låter helt krem!

P3 sender ut en del støy på tomgang når alt utstyr står på, dette irriterer meg veldig. EC 4.7 er helt tyst, diskanten er nydelig og man får en god pondus i bassen!

Hadde RF-82 før på P3 og MA 6.1 dette spilte helt vannvittig, men volumkontrollen økte med noen hakk for hver dag som gikk og det lukta litt svidd av de en fredagskveld da jeg spillte øredøvende høyt.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert.

Bør vell egentlig slå til på den som ligger på torget nå? Hvilken forhandlere har parasound? Tenker på garanti osv..

Nå er det slik at jeg har 2 suber også, hvordan er det å koble disse på den? Trenger jeg noe form for Y-Splitt? Eller er det 2 utganger på den?

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer litt av ulempene med denne, den har mulighet for XLR og RCA, men ikke samtidig, så isåfall må det splittes 3 ganger for å få med subene også, om dette er helt optimalt skal jeg ikke uttale meg om. EC 4.7 kan kjøre på XLR og RCA samtidig.

Sitter en bryter bak hvor du velger ubalansert eller balansert utgang

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Her kommer litt av ulempene med denne, den har mulighet for XLR og RCA, men ikke samtidig, så isåfall må det splittes 3 ganger for å få med subene også, om dette er helt optimalt skal jeg ikke uttale meg om. EC 4.7 kan kjøre på XLR og RCA samtidig.

Sitter en bryter bak hvor du velger ubalansert eller balansert utgang

Hmm, Litt kjedelig... Men hvordan er parasound 2100, har den mulighet til 2 suber + Effekt?

Hvordan vil EC 4.7 spille? Er det mulighet for 2 suber der samt effekt? Trenger noen som er VELDIG varm klang i, rommet er ikke det beste akkurat!

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC 4.7 har varm klang som bare det. Denne har preout på XLR + Pre out på RCA. Du kan sikkert splitte signalet på subbene og kjøre forsterkere på XLR.

Har forresten tatt en titt bakpå min P3 Halo og må bare beklage at jeg tok feil, det sitter brytere på inngangen om man vil ha balansert vs. ubalansert, ikke på utgangen

Så har du jo 2100, denne koster 6k ny med ubalanserte utganger til sub(med deling) og forsterkere.

Parasound er jo en god match, det mener jeg og veldig mange andre, men personlig liker jeg lyden i EC bedre enn Parasound.

Det skal sies at jeg kjører på Midgard Oberon forsterkere og har ikke parasound forsterkertrinn, broren min kjører også på MA Oberon på Klipsch(Med EC 4.7).

Komboen med Parasound pre og parasound effekt har jeg ikke hørt, så kan ikke uttale meg så mye her.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    EC 4.7 har varm klang som bare det. Denne har preout på XLR + Pre out på RCA. Du kan sikkert splitte signalet på subbene og kjøre forsterkere på XLR.

Har forresten tatt en titt bakpå min P3 Halo og må bare beklage at jeg tok feil, det sitter brytere på inngangen om man vil ha balansert vs. ubalansert, ikke på utgangen

Så har du jo 2100, denne koster 6k ny med ubalanserte utganger til sub(med deling) og forsterkere.

Parasound er jo en god match, det mener jeg og veldig mange andre, men personlig liker jeg lyden i EC bedre enn Parasound.

Det skal sies at jeg kjører på Midgard Oberon forsterkere og har ikke parasound forsterkertrinn, broren min kjører også på MA Oberon på Klipsch(Med EC 4.7).

Komboen med Parasound pre og parasound effekt har jeg ikke hørt, så kan ikke uttale meg så mye her.
    Hei, blir litt forvirret. Har du og broren din samme profil?
    Du har da sannerlig A23 i signaturen din,,, og jeg er ganske sikker på (?) at du prøvde ut P3 og A23 for en tid tilbake og ga tilbakemeldinger her... ops: Kan være at jeg surrer

Ligger en P3 å¨finn også, til tre lapper var det vel. Grisebillig.
    Test i fidelity så kom P3 bedre ut opp mot Ec 4.7, så det har kanskje litt med match og smak å gjøre også.

Hvis det brukes parasound effekt fra Halo serien så har man 2 parallelle rca innganger på hver kanal, noe som gjør det lettere med tilkopling av 2 subber.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo selvfølgelig det stemmer, denne A23n hadde jeg glemt helt hehe.. Greia med den er at den ble noget slapp å drive RF-7 med, så når jeg testet dette var jeg ikke i noe spesielt ekstase.

Hadde heller satset på A21, skulle nok skrevet det i innlegget mitt.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A21 er seff veldig bra... men med RF-82?? Rimelig lettdreven den...

Hadde selv Parasound Nc2250 på RF-82 og var veldig fornøyd med det.
    Og har A23, men har aldri testet den opp mot NC2250 med 82 og i samme oppsett, men ville egentilig tro at den skulle holde. Litt prisforskjell her...

Ihvertfall var det flere her på forumet som mente at A23 var bedre enn NC2250... selv om det ikke inkluderer meg.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A23 holder sikkert til RF-82, men så tenker jeg som så at når man først kjøper en forsterker så kjøper man en som har anlegg for å røske litt i det meste man kobler opp. Slik at man ikke har så stort behov for å oppgradere på forsterkersiden hver gang man bytter høytalere. Om man så sparer et par måneder ekstra så blir man så mye mer fornøyd. Derfor skriver jeg A21. NC2250 fungerer helt sikkert også ypperlig!

Jeg prøvde aldri A23 på RF-82ene jeg hadde.

A23n min står koblet opp til å forsterke lyd fra TVen gjennom en preamp og ut på B&Wene. Denne blir grisevarm, brenner seg lett på kabinettet etter en god stund, kunne ikke tenkt meg å ha en slik varmovn koblet opp på hovedanlegget. Er glad for at jeg har Oberon sånn sett. Grunnen til at jeg er glad i å kanskje overdimensjonere forsterkere iforhold til høytalere er nok fordi jeg som tidligere CV eier hadde en ganske liten forsterker i flere år og ble raskt lyttetrøtt og stuet det bort. Helt til en dag noe veldig stort ble koblet opp og man hørte forskjellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-61 MK2 til 3 laken på Lefdal no! Men dei står oppført som RF-62 MK2....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har sjølvsagt bestilt! Så no ventar RB-61 MK2 og RS-62 MK2 på meg når eg kjem heim på ferie

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda et kjøp

Da ble det et par RB-61 på meg også. Er veldig spent på hva det egentlig er som dukker opp, for i bestillingsbekreftelsen står det RF-62. Jeg måtte ringe inn, og der ble benevnelsen RF-62 brukt konsekvent, til tross for at jeg flere ganger påpekte at det var RB-61 jeg ville bestille.

Er egentlig ett impulskjøp for meg dette, hadde egentlig kjøpt RB-51 for å bruke som bakhøyttalere, men nå blir det RB-61 istedet. Kanskje jeg flytter RB-51 ned i stuen dersom fruen tillater. De er jo relativt plasseringsvennlige, så en vet aldri.

Nå er det bare å få ferdig, evt begynne på kinoen, så begynner livet å bli bra!

-R

Edit: Leif var her

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpar verkeleg ikkje det er RF-62 som dukkar opp. Sjølv om 3 000 for dei ville vert eit røvarkjøp, så har eg ingen bruk for dei. Har RB-81II i front, så RF-62 vil vera nedtur.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble et par på meg å da. Får teste ut front presens, hvis ikke blir vel gutn glad for egne høytalere.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekka pris nå, og da står det 4495,- - Klipsch RF-62 MK II bokhyllehøyttalere (2 stk/sort) - Lefdal

Side 930 av 1033 FørsteFørste ... 430 790 800 810 820 830 840 850 860 870 880 890 900 910 920 926 927 928 929 930 931 932 933 934 940 950 960 970 980 990 1000 1010 1020 1030 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •