Klipsch klubben - Side 926

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 926 av 1033 FørsteFørste ... 426 786 796 806 816 826 836 846 856 866 876 886 896 906 916 922 923 924 925 926 927 928 929 930 936 946 956 966 976 986 996 1006 1016 1026 ... SisteSiste
Viser resultater 18,501 til 18,520 av 20659
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Off topic, men har noen kjøpt XPR-5? Lurte på totalpris med frakt+t(u)oll?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har erfaring med R-5650-S II in-wall høyttaler?

Jeg vurderer 4 av disse fremfor 4 RS-52/62, og kunne gjerne tenkt meg noen innspill på hvordan de fungerer.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppdatert minhifi med nye bilder med bygging av Cornscala, for de som skulle være intr. :-)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Hvis dette er tilfelle, så vil det da si at du får ut 2x1000watt @ 8ohm hvis du bare bruker to kanaler på XPR5? Er jo ikke logisk i det heletatt! Hver egen krets må jo ha en egen begrensning uavhengige av hverandre?!
    Og så gikk eksempelet ditt plutselig fra en separert (les: relativ) kostbar effektforsterker, istedenfor en en billig gammel receiver.

Men du får fint mene du hører natt og dag forskjell av biamp på onkyo 807, jeg gjør det ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er tilfelle, så vil det da si at du får ut 2x1000watt @ 8ohm hvis du bare bruker to kanaler på XPR5? Er jo ikke logisk i det heletatt! Hver egen krets må jo ha en egen begrensning uavhengige av hverandre?!
    +1 Thank you! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Og så gikk eksempelet ditt plutselig fra en separert (les: relativ) kostbar effektforsterker, istedenfor en en billig gammel receiver.

Men du får fint mene du hører natt og dag forskjell av biamp på onkyo 807, jeg gjør det ikke..

What ever... :?

Hør nå. Hvis du får kick av å kalle en forsterker til 9000,- for "billig" så vel bekomme. Ikke alle gjør det. Utgått modell, ja, men forskjellen på 807 og 809 er stort sett et ekstra høl til en ledning i front.

Som Cocoz sier, så ville det etter din mening gitt all strøm til to kanaler hvis det hang slik sammen som du beskriver. 807 har en strømforsyning på 900 watt inn. Det hadde vært ganske kult å få dette ut på bare to kanaler, men det gjør du ikke uansett hva du gjør. Alle høyttalerne mine (Klipsch) er noen klasser over 807'en og kunne gjerne vært satt på en større forsterker. Da jeg først koplet opp CF-3 på én kanal så ble jeg litt skuffet. Så fulgte jeg bruksanvisingen (litt feigt, jeg er jo mann!...) og bi-ampet via anviste kanaler, og vips ble lyden en helt annen. Kanalene er separert på 807.
    Men så klart, prøver man det samme på en typisk Elkjøp "5x100 watt" med en strømforsyning på kanskje bare 200 watt, så skjer det fint lite.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyoen din er jo også noe 5x100/200w ræl i mine ører, selles jo på samma elkjøpen som de andre. Forstår ikke hva som skal være så mye bedre med den enn andre i elkjøp sitt sortiment. Jekk en Abrahamsen V2.0 fra hylla så spiller den jo ring rundt det meste der inne, men den har jo baaaare 70w.

Wattnisser....
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk får mene hva de vil om bi-amp.. Men folk som ikke hører forskjell er likevel velkommen hjem til meg for å høre med/ uten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Onkyoen din er jo også noe 5x100/200w ræl i mine ører, selles jo på samma elkjøpen som de andre. Forstår ikke hva som skal være så mye bedre med den enn andre i elkjøp sitt sortiment. Jekk en Abrahamsen V2.0 fra hylla så spiller den jo ring rundt det meste der inne, men den har jo baaaare 70w.

Wattnisser....
    Det er jo rimelig fjollete å lire av seg slikt og bidrar ikke til god stemning akkurat. Jeg har "for bra" høyttalere i forhold til forsterkeren min? Ha ha!

CF-3 trenger litt strøm de, men hadde sikkert spilt vakkert på "din" forsterker. Det er imidlertid ikke hva som ble diskutert, og jeg fraber meg å bli kalt wattnisse selv om jeg har egen strømkurs til anlegget ;-)

Tilbake til topic: 807 gir IKKE samme effekt ut til bare to høyttalere som til fire. Bi-amp med separering av bass og diskant ga markant bedre lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harju
    What ever... :?

Hør nå. Hvis du får kick av å kalle en forsterker til 9000,- for "billig" så vel bekomme.

Tenk deg litt om. Den koster 9000,-. Inni der har du AD/DA konvertere. Dekodere for ulike formater. Videokonvertering. 11-kanals linjetrinn, og 11-kanals effektforsterker.

Selv om vi kun ser på effektforsterkerbiten, så er det ikke mer enn 818,- for hver kanal. Det er grisebillig. Kvaliteten man kan forvente er også deretter. Tar man så hensyn til at normal kalkyle på denne type elektronikk er rundt 6-8, så er produksjonsprisen pr kanal på rundt hundrelappen+. Dette er dersom man ser på det som ett rent 11-kanals effektrinn, og det er det jo ikke.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Tenk deg litt om. Den koster 9000,-. Inni der har du AD/DA konvertere. Dekodere for ulike formater. Videokonvertering. 11-kanals linjetrinn, og 11-kanals effektforsterker.

Selv om vi kun ser på effektforsterkerbiten, så er det ikke mer enn 818,- for hver kanal. Det er grisebillig. Kvaliteten man kan forvente er også deretter. Tar man så hensyn til at normal kalkyle på denne type elektronikk er rundt 6-8, så er produksjonsprisen pr kanal på rundt hundrelappen+. Dette er dersom man ser på det som ett rent 11-kanals effektrinn, og det er det jo ikke.

Gode poeng.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Folk får mene hva de vil om bi-amp.. Men folk som ikke hører forskjell er likevel velkommen hjem til meg for å høre med/ uten!
    Biamp kan ha noe for seg, feks på en bedre effekt/mono blokker. Og gjerne på 3-veis høytalere etc hvor diskant/mellomtone trekker noe mer enn kun et horn.

Men på RF og "kun" en 807 så merker jeg det fint lite.. Og ja, 807 ble solgt på Elkjøp, og er relativt "oppskrytt med tanke på "watt på papiret" målt med 1-2 kanaler i drift og på en sinustone - den har mye mindre krefter i realiteten.
    Kjenn på varmen den utvikler - sannsynligvis forsvinner en merkbar porsjon av Max strømtrekk ut i varmetap også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt for morro skyld.

807 leverer 168W/8ohm (1% THD, resistiv last) med to kanaler i drift, 122W/8ohm (1% THD, resistiv last) med fem kanaler i drift og 33W/8ohm (1% THD resistiv last) med 7 kanaler i drift. Siden en høyttaler er en kompleks last så vil de reelle tallene være litt lavere.

Konklusjonen er: Dersom man kjører stereo, så vil biamping lønne seg. Kjører man 5 kanals, vil det ikke lønne seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biamp kan ha noe for seg, feks på en bedre effekt/mono blokker. Og gjerne på 3-veis høytalere etc hvor diskant/mellomtone trekker noe mer enn kun et horn.

Men på RF og "kun" en 807 så merker jeg det fint lite.. Og ja, 807 ble solgt på Elkjøp, og er relativt "oppskrytt med tanke på "watt på papiret" målt med 1-2 kanaler i drift og på en sinustone - den har mye mindre krefter i realiteten.
    Kjenn på varmen den utvikler - sannsynligvis forsvinner en merkbar porsjon av Max strømtrekk ut i varmetap også.
    Jeg har Ice moduler så merker ikke mer til varmegang

Ang onkyo så er det jo mulig de ikke fungerer optimalt i bi- amp så jeg kan ikke være bombastisk der.. Jeg har dessuten kun prøvd Bi-amp på Pioneer receivere, så jeg kan ikke si stort om andre merker.

en kompis knelte en Denon i bi amp, så tydelig at ikke alle merker liker dette like godt!

Timc: Enig ang surround, det er jo uansett mest merkbart i stereo..

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt spm. Som startet denne diskusjonen var om det lønner seg å bruke 2 av kanalene til hver av RF-7ene. Så vi må da ha svart på feil grunnlag.

Men spørsmålet er: lønner det seg å bruke 2kanaler på en Emotiva XPR-5 til Klipsch RF-7?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt spm. Som startet denne diskusjonen var om det lønner seg å bruke 2 av kanalene til hver av RF-7ene. Så vi må da ha svart på feil grunnlag.

Men spørsmålet er: lønner det seg å bruke 2kanaler på en Emotiva XPR-5 til Klipsch RF-7?
    Om du skal kjøre 5.1 i tilleg til 2.1/2.0 så er det ikke en dom handel igrunn, prisen er dog heller ikke så ille mtk hva som står på papiret når det gjelder krefter

Med mindre forsterkeren tar skade av å kjøres i 2 kanaler over lengere tid, så ser jeg ikke hvorfor det IKKE skulle lønne seg.

Skal du kjøre stereo all the way, så ville iaf jeg vurdert Xpa-1 * 2

Nå har ikke jeg lest det som har blitt skrevet over her, men håper du fikk ett svar nå :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om du skal kjøre 5.1 i tilleg til 2.1/2.0 så er det ikke en dom handel igrunn, prisen er dog heller ikke så ille mtk hva som står på papiret når det gjelder krefter

Med mindre forsterkeren tar skade av å kjøres i 2 kanaler over lengere tid, så ser jeg ikke hvorfor det IKKE skulle lønne seg.

Skal du kjøre stereo all the way, så ville iaf jeg vurdert Xpa-1 * 2

Nå har ikke jeg lest det som har blitt skrevet over her, men håper du fikk ett svar nå :P
    Det var det beste svaret fram til nå hvertfall Med XPR-5 hadde jeg tenkt å gi frontrekken bestående av Klipsch RC-64 og snart RF-7 mer liv, så XPA-1 blir for dyrt da jeg måtte hatt 3stk.

Hadde det dukket opp noen brukte kunne det vært av interesse, men om XPR-5 gjør en duganes jobb så kjøper jeg nok den. Har jo en Pioneer SC LX85 så den bør kunne ta seg av alt annet enn frontrekken.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Har sjekket litt for morro skyld.

807 leverer 168W/8ohm (1% THD, resistiv last) med to kanaler i drift, 122W/8ohm (1% THD, resistiv last) med fem kanaler i drift og 33W/8ohm (1% THD resistiv last) med 7 kanaler i drift. Siden en høyttaler er en kompleks last så vil de reelle tallene være litt lavere.

Konklusjonen er: Dersom man kjører stereo, så vil biamping lønne seg. Kjører man 5 kanals, vil det ikke lønne seg.
    Vet noen hvorfor tallene synker så brått fra 5 til 7, eller eventuelt ikke gjøre det mellom 2 og 5?
    Fra 2 kanaler med 168w, til 5 med 122w og til 7 kanaler til 33W!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Vet noen hvorfor tallene synker så brått fra 5 til 7, eller eventuelt ikke gjøre det mellom 2 og 5?
    Fra 2 kanaler med 168w, til 5 med 122w og til 7 kanaler til 33W!
    Det er fordi når strømforsyningen først går tom, så går det skikkelig galt. Effekten er nok ganske lav allerede ved 5 kanaler, dersom man har litt reaktiv last. Så overgangen er ikke fullt så brå som det kan virke.

En annen mulighet er at forsterkeren har litt overivrige beskyttelseskretser.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det beste svaret fram til nå hvertfall Med XPR-5 hadde jeg tenkt å gi frontrekken bestående av Klipsch RC-64 og snart RF-7 mer liv, så XPA-1 blir for dyrt da jeg måtte hatt 3stk.

Hadde det dukket opp noen brukte kunne det vært av interesse, men om XPR-5 gjør en duganes jobb så kjøper jeg nok den. Har jo en Pioneer SC LX85 så den bør kunne ta seg av alt annet enn frontrekken.
    3,3kw strømforsyning skal nokk klare å blåse godt med liv i hele systemet
    Ser også att den er opgitt i 500w med 2ch stereo i 8ohm, om dette er reelt så er det en helt rå forsterker!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 926 av 1033 FørsteFørste ... 426 786 796 806 816 826 836 846 856 866 876 886 896 906 916 922 923 924 925 926 927 928 929 930 936 946 956 966 976 986 996 1006 1016 1026 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •