Klipsch klubben - Side 925

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 925 av 1033 FørsteFørste ... 425 785 795 805 815 825 835 845 855 865 875 885 895 905 915 921 922 923 924 925 926 927 928 929 935 945 955 965 975 985 995 1005 1015 1025 ... SisteSiste
Viser resultater 18,481 til 18,500 av 20659
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Handlet meg et sett Klipsch Image One hodetelefoner idag.
    Kan anbefales for de som er ute etter en hodetelefon med typisk Klipsch lyd, morsom sak gitt !
    Har du testa mange hodetelefoner?Isåfall åssen vil du si Klipsch sine klarer seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Har du testa mange hodetelefoner?Isåfall åssen vil du si Klipsch sine klarer seg?
    Har ikke testet så mye som jeg gjerne skulle. Men til prisen leverer de bra, og ikke minst har litt av Klipsch signaturen i lydbildet. For meg spiller de litt klarere og mer morro en mine Beyerdynamic. Også lest kommentarer at de låter bedre enn beats by dre osv som er litt ned den samme gata med litt svulstig bass. Vil si det er et ok/bra kjøp opp mot mye annet i prisklassen. Men alt avhenger jo av personlig smak og musikkbruk.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Klipsch Rf82,Rs52 og rc62 sammen med Vincent effektforsterkere..Er meget fornøyd selv om oppsettet ikke står i et egnet rom enda..Er det noen som har erfaringer med Adcom på Klipch? Kunne tenkt meg en 5 kanalers effektforsterker så jeg slipper så mange komponenter.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Har Klipsch Rf82,Rs52 og rc62 sammen med Vincent effektforsterkere..Er meget fornøyd selv om oppsettet ikke står i et egnet rom enda..Er det noen som har erfaringer med Adcom på Klipch? Kunne tenkt meg en 5 kanalers effektforsterker så jeg slipper så mange komponenter.
    Har ikke erfaring med Adcom Klipsch,men har det med Sherbourn
    Hjemmekino Syns Sherbourn passer bra8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å rigger opp et par RB-81 II. Pokker til beist dette var. Noen av de største stativhøyttalerne jeg har vært borti. Kabinettene virker også litt stivere enn gulvmodellene jeg har hatt før, så dette virker til det bedre. Veldig spent på framovervendt bassport, første gang jeg prøver dette hjemme, håper bassen kommer til å sitte litt bedre nå enn tidligere Klipsch. Får desverre ikke testet noe da forsterker er den siste delen som mangler i det nye oppsettet å blir nok muligens bestilt noe idag.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RC-64 MKII bestilt, fikk en ok pris på den. Men jeg skal ha RF-7 MKII også, men har hørt at prisen varierer mye. Dere som har kjøpt disse å betalt under veil. pris kan vel sende meg en pm om hvor jeg bør bestille. Er jo en del tusenlapper så kan jeg spare litt så hadde det vært fint. Trenger å kjøpe effektforsterker også så penga flyr fort

Hva tror dere om å drive RC-64 og RF-7 med en XPR-5 fra Emotiva, å da bruke 2 kanaler til hver RF-7?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    MKI vs MKII til film?
    Til film 50/50 til musikk 90/10 fordel mkll

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Da er RC-64 MKII bestilt, fikk en ok pris på den. Men jeg skal ha RF-7 MKII også, men har hørt at prisen varierer mye. Dere som har kjøpt disse å betalt under veil. pris kan vel sende meg en pm om hvor jeg bør bestille. Er jo en del tusenlapper så kan jeg spare litt så hadde det vært fint. Trenger å kjøpe effektforsterker også så penga flyr fort

Hva tror dere om å drive RC-64 og RF-7 med en XPR-5 fra Emotiva, å da bruke 2 kanaler til hver RF-7?

Hei!
    Tror ikke det skulle mangle på krefter "overskudd" med XPR-5
    Kjører selv RF-7 med xpa-5 og dette funker bra, så tror du har mer enn nok med XPR-5. Har også hørt RF-7 på XPA-2, tidligere eier og dette tror jeg holder. Mener dette gir mer enn nok og med god nok kontroll. Har selv lurt på om en litt kraftigere forsterker kanskje kan gi enda bedre kontroll, men er ikke så sikker på om dette er nødvendig. Men er selvsagt fint å ha litt "ekstra":-D
    Obs: litt forskjell på gain fra XPA v XPR

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Hei!
    Tror ikke det skulle mangle på krefter "overskudd" med XPR-5
    Kjører selv RF-7 med xpa-5 og dette funker bra, så tror du har mer enn nok med XPR-5. Har også hørt RF-7 på XPA-2, tidligere eier og dette tror jeg holder. Mener dette gir mer enn nok og med god nok kontroll. Har selv lurt på om en litt kraftigere forsterker kanskje kan gi enda bedre kontroll, men er ikke så sikker på om dette er nødvendig. Men er selvsagt fint å ha litt "ekstra":-D
    Obs: litt forskjell på gain fra XPA v XPR

Hei!

Har du splittet signalet så du bruker to kanaler på XPA-5 til hver front?

Sitter også å tenker litt på hva har RC-64 å by på kontra RC-7? Savner min gamle RC-7, er det like morsomt å se film med RC-64 MKII ?

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Sitter også å tenker litt på hva har RC-64 å by på kontra RC-7? Savner min gamle RC-7, er det like morsomt å se film med RC-64 MKII ?

Hei!

Nei, har ikke splittet (bruker alle kanaler)

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er jo samme strømforsyning som levere til alle kanaler, så vil ikke hjelpe å bruke fler kanaler.

Har hørt litt oss Torbis og det virker til at xpa-5 leverer varene så det holder. Skulle jeg vurdert noe annet fra Emotiva til disse måtte det nesten vært xpa-1, men skulle ikke tro du klarte å merke forskjell.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Er jo samme strømforsyning som levere til alle kanaler, så vil ikke hjelpe å bruke fler kanaler.

Har hørt litt oss Torbis og det virker til at xpa-5 leverer varene så det holder. Skulle jeg vurdert noe annet fra Emotiva til disse måtte det nesten vært xpa-1, men skulle ikke tro du klarte å merke forskjell.

Så ikke noe forskjell å gi 800watt kontra 400watt?

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke noe forskjell å gi 800watt kontra 400watt?
    Husk at du splitter kun mellom diskanten og de to basserne (på RF7).. Har minimalt å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Husk at du splitter kun mellom diskanten og de to basserne (på RF7).. Har minimalt å si.
    Jeg kjenner ikke forsterker som det er snakk om. På min Onkyo 807 var forskjellen svært stor etter at jeg splittet bass og diskant/mellomtone på respektive kanaler.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harju
    Jeg kjenner ikke forsterker som det er snakk om. På min Onkyo 807 var forskjellen svært stor etter at jeg splittet bass og diskant/mellomtone på respektive kanaler.
    Hmmm, personlig merket jeg særs lite med min gamle 807 :-p

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hmmm, personlig merket jeg særs lite med min gamle 807 :-p

På RF-7? Det burde du gjort mener jeg. Bassen hos meg ble markant strammere uten andre justeringer gjort samtidig. Har ikke RF-7 men CF-3, ca samme effektbehov .

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal oppgradere kinoen litt å i den anledning skal jeg selge unna noen Klipsch ht.

RF-63
    RS-3
    RC-3 MKII

Alle disse er i sort utførelse å står like utenfor Oslo.

Kontakt meg gjerne med bud.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RF-82II koblet til en Sherbourn PA 2-160,så tenkte jeg og kjøpe en ekstra
    Sherbourn PA 2-160 og bruke en til vær høyttaler(Bi-Ampe)Har det noe for seg:-?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harju
    På RF-7? Det burde du gjort mener jeg. Bassen hos meg ble markant strammere uten andre justeringer gjort samtidig. Har ikke RF-7 men CF-3, ca samme effektbehov .
    Effektbehov?
    Tar jo strøm fra samme strømforsyning og den strømforsyningen blir jo ikke særlig større av å bruke flere kanaler, det vil bare bli flere kanaler som må dele på kreftene.

Nei jeg står på mitt, merket særs lite av biamp, som jeg vanligvis gjør når det er snakk om en rimelig receiver hvor det er kun en strømforsyning å ta strømmen fra.

Onkyo 807 har jeg tidligere brukt i perioder på RF-83 (i mellom effektforsterkere etc) og nå brukes den til å midlertidig spille inn RF-7 II mens resten av anlegget er nedpakket pga flytting - og den har rett og slett litt lite krefter på så store høytalere uansett..

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Effektbehov?
    Tar jo strøm fra samme strømforsyning og den strømforsyningen blir jo ikke særlig større av å bruke flere kanaler, det vil bare bli flere kanaler som må dele på kreftene.

Nei jeg står på mitt, merket særs lite av biamp, som jeg vanligvis gjør når det er snakk om en rimelig receiver hvor det er kun en strømforsyning å ta strømmen fra.

Onkyo 807 har jeg tidligere brukt i perioder på RF-83 (i mellom effektforsterkere etc) og nå brukes den til å midlertidig spille inn RF-7 II mens resten av anlegget er nedpakket pga flytting - og den har rett og slett litt lite krefter på så store høytalere uansett..
    Hvis dette er tilfelle, så vil det da si at du får ut 2x1000watt @ 8ohm hvis du bare bruker to kanaler på XPR5? Er jo ikke logisk i det heletatt! Hver egen krets må jo ha en egen begrensning uavhengige av hverandre?!

Side 925 av 1033 FørsteFørste ... 425 785 795 805 815 825 835 845 855 865 875 885 895 905 915 921 922 923 924 925 926 927 928 929 935 945 955 965 975 985 995 1005 1015 1025 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •