Klipsch klubben - Side 921

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 921 av 1033 FørsteFørste ... 421 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 911 917 918 919 920 921 922 923 924 925 931 941 951 961 971 981 991 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste
Viser resultater 18,401 til 18,420 av 20659
    Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er impedanskurven på RF-7II kontra RF-7? Hørt at RF-7 skal være relativt krevende hvor de dipper ned på 2ohm(eller noe deromkring) i noen tilfeller.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert svart på før, men det var det å lese gjennom hele tråden da.. :-?

Det jeg lurer på er om noen kan anbefalle noe effekt til min RC 64?? Jeg har idag den og RF 82 i front, og bruker en Onkyo 807 og Parasound NC 2250 koblet opp mot frontene. Men jeg vil gjerne ha mer effekt til senteren også.
    Fordel å ha Parasound? Eller går det bra lydmessig med andre merker??

Kom gjerne med tips

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Hvordan er impedanskurven på RF-7II kontra RF-7? Hørt at RF-7 skal være relativt krevende hvor de dipper ned på 2ohm(eller noe deromkring) i noen tilfeller.
    Den gamle RF7 gikk ned til 2,7 Ohm i hvert fall. Er ikke sikker på hvordan toern måler i så måte, men det varierer sikkert med frekvens. Ser at noen sier to dipper på 3.8 Ohm ved henholdsvis 107hz og 10Khz, men er ikke sikker på om dette stemmer.

Uansett minner disse meg til en viss grad om mine gamle Quad ESL63 elektrostater (uten sammenligning for øvrg - lydmessig er elektrostater en helt annen verden enn horn), som også oppførte seg relativt uforutsigbart med ulike forsterkere.

RF7ii spiller med en Tivoli-radio, og spiller skikkelig høyt med en 50-watter (de gir jo 102db ved 1 watt og 1 meters avstand!). Men skal de spille bra må du investere i skikkelige saker. Det er tydeligvis to skoler her: Høykvalitets laveffektsforsterkere (rør, klasse A med Cary, Sugden o.l.) og "jo flere watt (og høyere pris) jo bedre" (McIntosh transistor, Bryston, Mark Levinson, Krell og til og med Crown).

I "råskinn-gruppa" ser det ut som mange foretrekker varm lyd type McIntosh, framfor stålkontroll (Krell, Mark Levinson, Bryston). Dette på grunn av at horn i seg selv jo har en noe skarp og for mange lite ørevennlig karakteristikk (selv om RF7ii er langt mykere og snillere i lyden enn mange av sine forgjengere i RF-serien).

En ting er sikkert: Du får gevinst av å prøve deg fram!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1

Det jeg lurer på er om noen kan anbefalle noe effekt til min RC 64?? Jeg har idag den og RF 82 i front, og bruker en Onkyo 807 og Parasound NC 2250 koblet opp mot frontene. Men jeg vil gjerne ha mer effekt til senteren også.

Kom gjerne med tips
    Hva med en Parasound nc 2125 Burde sparke godt med liv i 64 når den blir kjør som small..

Jeg ville definitivt gått for samme merke til frontrekka, bør være symmetri i signaturen der!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på NC 2125, men lite å finne av den på brukten, og jeg har sett har vært noe dyre..
    Men kvalitet er vell noe dyrere 8)

Noen andre forslag da?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle dere som er her, så er det ikke noen som selger et par fonthøyttalere eller en senterhøyttaler?
    Send meg pm!

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toneset
    I "råskinn-gruppa" ser det ut som mange foretrekker varm lyd type McIntosh, framfor stålkontroll (Krell, Mark Levinson, Bryston). Dette på grunn av at horn i seg selv jo har en noe skarp og for mange lite ørevennlig karakteristikk (selv om RF7ii er langt mykere og snillere i lyden enn mange av sine forgjengere i RF-serien).

En ting er sikkert: Du får gevinst av å prøve deg fram!
    Jeg er litt i tenkeboksen om dagen angående mitt oppsett, jeg er enda ikke helt fornøyd med diskanten på RF-7ene, kunne tenkt å prøve en EC 4.7 Mk2 på de som pre og hørt forskjellen iforhold til Parasound Halo P3.

Har bestilt demo på NADs nye M51 DAC, blir spennende å få den prøvd! Jeg har også fått bestilt DIN-RCA overgang slik at jeg kan dra fram LP spillern igjen uten å bruke en gammel Tandberg Reciver som RIAA, dette har P3 innebygget! Jeg sitter i dag med Macbook Air uten ekstern DAC og jeg vil prøve noe skikkelig før jeg drar en konklusjon om at jeg trenger noe som er enda varmere.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt i tenkeboksen om dagen angående mitt oppsett, jeg er enda ikke helt fornøyd med diskanten på RF-7ene, kunne tenkt å prøve en EC 4.7 Mk2 på de som pre og hørt forskjellen iforhold til Parasound Halo P3.

Har bestilt demo på NADs nye M51 DAC, blir spennende å få den prøvd! Jeg har også fått bestilt DIN-RCA overgang slik at jeg kan dra fram LP spillern igjen uten å bruke en gammel Tandberg Reciver som RIAA, dette har P3 innebygget! Jeg sitter i dag med Macbook Air uten ekstern DAC og jeg vil prøve noe skikkelig før jeg drar en konklusjon om at jeg trenger noe som er enda varmere.
    Diskant er jo noe flere rapporterer som problemet med oberon på reference, det og litt slank bass..

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Av alle dere som er her, så er det ikke noen som selger et par fonthøyttalere eller en senterhøyttaler?
    Masse på brukten. Du burde kanskje spesifisere MYE mer hva du er ute etter. Palladium er fint til hjemmekino f.eks., men hvis du er ute etter Synergy så har du kastet bort tiden til en person.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1

Kom gjerne med tips
    Vincent eller Sherbourn.Har selv denne Sherbourn PA 2-160 som jeg kjører Bi.Amp på Klipsch RC-64II,masse krefter og passer
    perfekt til Klipsch8)Har også Vincent SP331 som effekt til fronthøyttalerene,
    går fint og kombinere de to til frontrekka
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny effekt er best å bytte der. MA fungerer best på "engelske" høyttalere som er litt "pudding" i lyden.

Ville sett på EC eller parasound elektronikk på klipsch (EC AW250 og PArasound A21 er knallbra på disse høyttalerene! Parasound P3 er en genial preamp ).

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ny effekt er best å bytte der. MA fungerer best på "engelske" høyttalere som er litt "pudding" i lyden.

Ville sett på EC eller parasound elektronikk på klipsch (EC AW250 og PArasound A21 er knallbra på disse høyttalerene! Parasound P3 er en genial preamp ).
    Brodern har EC 4.7 mk2, Oberon 6.1 og Klipsch RF-83, jeg synes dette låter akkurat slik det skal(vi bor under samme tak hehe) forskjellen her er preampen også kjører han med Hegel CDP4A CD-spiller.

Skal få prøvd EC 4.7 på RF-7.

Kan ikke si Oberon 6.1 er bassfattig, bass hopetall her hvertfall :P Når har jeg prøvd lite annet dog.

Oberon 6.1 blir beholdt inntil videre da jeg går straks inn i studenttilværelsen. Parasound A21 er den ampen jeg kunne tenkt meg ja!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brodern har EC 4.7 mk2, Oberon 6.1 og Klipsch RF-83, jeg synes dette låter akkurat slik det skal(vi bor under samme tak hehe) forskjellen her er preampen også kjører han med Hegel CDP4A CD-spiller.

Skal få prøvd EC 4.7 på RF-7.

Kan ikke si Oberon 6.1 er bassfattig, bass hopetall her hvertfall :P Når har jeg prøvd lite annet dog.

Oberon 6.1 blir beholdt inntil videre da jeg går straks inn i studenttilværelsen. Parasound A21 er den ampen jeg kunne tenkt meg ja!
    Kan du ikke bare prøve hans PRE/kilde(r) da ? Da får du jo sett med en gang om det er der problemet faktisk er? =)

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Kan du ikke bare prøve hans PRE/kilde(r) da ? Da får du jo sett med en gang om det er der problemet faktisk er? =)
    Ehh... nå tror jeg kanskje du overforenkler hele problemet litt... er sikkert ikke bare å få lånt den uten videre

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Ehh... nå tror jeg kanskje du overforenkler hele problemet litt... er sikkert ikke bare å få lånt den uten videre
    Hvorfor ikke? Dem bor jo under samme tak, er da ikke så veldig vanskelig å koble fra noen kabler og bære litt elektronikk. Folk flytter jo hundresvis av kilo med høyttalere fra fylke til fylke for å teste ting =)
    Men nå når jeg faktisk leser så skriver han jo at han skal låne preampen til broren sin =) Jeg visste ikke at det 4.7'n til EC var nettopp PRE.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke? Dem bor jo under samme tak, er da ikke så veldig vanskelig å koble fra noen kabler og bære litt elektronikk. Folk flytter jo hundresvis av kilo med høyttalere fra fylke til fylke for å teste ting =)
    Men nå når jeg faktisk leser så skriver han jo at han skal låne preampen til broren sin =) Jeg visste ikke at det 4.7'n til EC var nettopp PRE.
    BARE kople fra en kabel og BARE bære et komponent... Neida, innlegget var (som dette) selvfølgelig ironisk. Sorry hvis det kom litt dårlig frem

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    BARE kople fra en kabel og BARE bære et komponent... Neida, innlegget var (som dette) selvfølgelig ironisk. Sorry hvis det kom litt dårlig frem
    Jeg skylder på...uhm...et eller anna

Men sånn uansett, i dag går turen til Ålesund (fra Hønefoss) for å hente meg et par Cornwall III, gleder meg! =)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell på Parasound Nc 2250 og A23??
    NC 2250 har jo på papiret mye mer krefter enn A23, men ikke bestandig wattene på papiret sier alt.. Skal drive ett par RF82...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skylder på...uhm...et eller anna

Men sånn uansett, i dag går turen til Ålesund (fra Hønefoss) for å hente meg et par Cornwall III, gleder meg! =)
    Håper du blir fornøyd, og at du tar vare på de! Og gir meg gjenkjøpsrett!
    (kjenner jeg vil savne de, og hadde store planer for å ta de med i grava, men det blir for lenge til jeg har anledning til å bruke de dessverre)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tidligere RF83 drevet av en Parasound A21 og Yamaha DSP Z7, og synes det låt fint.
    Så nå når eg oppgraderte ble det selvfølgelig komplett Klipsch og Parasound.

Klipsch:
    RF 7 II
    RC 64 II
    RS 62 II

Parasound:
    JC1 blokker
    A31

Dette blir denne gang styrt av en Lexicon MC12 HD, pga av balanserte utgangene som Z7`n ikkje har.

Side 921 av 1033 FørsteFørste ... 421 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 911 917 918 919 920 921 922 923 924 925 931 941 951 961 971 981 991 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •