Klipsch klubben - Side 919

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 919 av 1033 FørsteFørste ... 419 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 915 916 917 918 919 920 921 922 923 929 939 949 959 969 979 989 999 1009 1019 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 18,361 til 18,380 av 20659
    Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Smaken er som baken, delt. Min minst råeste opplevelse med Klipsch var med 48 rørwatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kven er fanskaren og kven er Ny Klipschara? Kva er ein erfaren Klipschar?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Smaken er som baken, delt. Min minst råeste opplevelse med Klipsch var med 48 rørwatt.
    Music angel er jo ikke representativ for å si det slik. Prøv med en god klasse a konstruksjon først :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt Music Angel....

Men du nevner klasse a så er det transistor du mener?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt Music Angel....

Men du nevner klasse a så er det transistor du mener?
    Hvilken rør forsterker testet du på hvilke klipsch ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ny klipschene også spiller magi med rør og klasse a, det er absolutt ikke behov for 600w klasse d for å si det slik.
    Nye RF-7 har så høy følsomhet at sålenge du ikke skal spille 120db så kommer du langt med en kvalitet røramp eller klasse a konstruksjon!
    Nye RF7 er faktisk meget lettdrevne

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eide en Audio Space Reference 3.1 som burde være en hakket bedre forsterker en Music Angel med tanke på pris, uten at jeg skal si dette sikkerhet.

Hadde den i et drøyt år og fikk testet all type musikk. Rør låter pent men har lite og gå på når det gjelder rå kraft, derav meget redusert underholdningsfaktor i mine ører. Men som jeg sa tidligere så er vi alle forskjellige på hva man liker, jeg måtte bare ytre min mening

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nye RF7 er faktisk meget lettdrevne
    Lett og lett.. Nok hakket lettere enn de gamle og rf83, men er fremdeles en voksen høytaler det er snakk om. Men de trenger langtfra 600w for å spille bra! 75w klasse a spilte hos meg med enorm pondus i bassen så ingen ab har klart å matche enda..

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker man jo aldri de 600wattene noen gang, gjør man det ja da spiller man høyt og kan se høytalerne som kaputt før man nærmer seg det.

Hva slags Klasse A forsterker anbefaler du? Da jeg bygde og lærte om Klasse A på skolen var det forsterkere med god lyd, men virkningsgraden er så som så(greit nok det igrunn) og det førte til masse masse varme, det er ikke noe jeg ønsker der min stereo står for øyeblikket. Min Parasound A23 er jo delvis en Klasse A konstruksjon første 20? wattene, den blir noe voldsomt varm og trafodur når den er kald er det jo tegn på et forholdsvis stort strømtrekk selv på tomgang.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Klipsch RF63 hentet og en kjapp test med Lyngdorfen måtte settes til bypass (ikke roomperfekt, settes opp imorgen). Lyden, vannvittig kult, dog litt pågående i toppen, men dette bruker RP å rette opp veldig godt. Skal også få det til å samspille med mine 2x SVS PC13 . Lovende

Men om dette hadde vært den værende lyden, så hadde jeg faktisk mer foretrukket RF82mk1 på NAD M3, siden det spiller langt mykere enn hva elektronikke nsom RF63 ble satt på spilte. Gleder meg til imorgen for å få satt opp RoomPerfect, og integrert subbene .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da er Klipsch RF63 hentet og en kjapp test med Lyngdorfen måtte settes til bypass (ikke roomperfekt, settes opp imorgen). Lyden, vannvittig kult, dog litt pågående i toppen, men dette bruker RP å rette opp veldig godt. Skal også få det til å samspille med mine 2x SVS PC13 . Lovende

Men om dette hadde vært den værende lyden, så hadde jeg faktisk mer foretrukket RF82mk1 på NAD M3, siden det spiller langt mykere enn hva elektronikke nsom RF63 ble satt på spilte. Gleder meg til imorgen for å få satt opp RoomPerfect, og integrert subbene .
    Kult! Hva med å prøve m3 `en på rf63 ene?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Kult! Hva med å prøve m3 `en på rf63 ene?
    Blir nok gjøren det . Se om jeg får gjort det på fredag. Lest om mange i USA som bruker M3 på RF83 med stort hell! Men lyden jeg fikk med Lyngdorf uten RP aktivert kom ikke som noe bombe .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Nå bruker man jo aldri de 600wattene noen gang, gjør man det ja da spiller man høyt og kan se høytalerne som kaputt før man nærmer seg det.

Hva slags Klasse A forsterker anbefaler du? Da jeg bygde og lærte om Klasse A på skolen var det forsterkere med god lyd, men virkningsgraden er så som så(greit nok det igrunn) og det førte til masse masse varme, det er ikke noe jeg ønsker der min stereo står for øyeblikket. Min Parasound A23 er jo delvis en Klasse A konstruksjon første 20? wattene, den blir noe voldsomt varm og trafodur når den er kald er det jo tegn på et forholdsvis stort strømtrekk selv på tomgang.
    En A23 (somjeg har hattselvforøvrig) er ikke sammenlignbart med en ren kl a!
    Men ja, de er ikke effektive, trekker mye strøm, og blir fælt varme - men lyder kraftfull allerede fra lave volum

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eide en Audio Space Reference 3.1 som burde være en hakket bedre forsterker en Music Angel med tanke på pris, uten at jeg skal si dette sikkerhet.

Hadde den i et drøyt år og fikk testet all type musikk. Rør låter pent men har lite og gå på når det gjelder rå kraft, derav meget redusert underholdningsfaktor i mine ører. Men som jeg sa tidligere så er vi alle forskjellige på hva man liker, jeg måtte bare ytre min mening
    på hvilke klipsch?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på hvilke klipsch?
    RF-82 og RF-63

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme jeg er spent på hvordan M3 spiller rf63 og kunne tenkt meg å teste dette selv
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Roomperfect kjørt og SVS'ene så si stilt inn (litt rask kalibrering på den).

Lyden ble veldig bra, jeg liker virkelig det jeg hører, men også at Mentor 8 klart hadde sine overlegene egenskaper. Men til mitt bruk og smak tror jeg faktisk RF63 gjør en minst like god jobb (om ikke bedre?!). Uansett, dette er etter planen en midlertidig løsning, før jeg går på en langt dyrere høyttaler. Vurderer sterkt Dali Epicon 6 som har fått strålende mottagelse. Men det skjer ikke før om et år, så da er det greit å utvide horisonten litt med klipsch .

Spent på hva min eminente HIFI-vennegjeng i nærområdet mener om dette "byttet" . Tipper det blir delte meninger gitt. Men: MITT ANLEGG!!! MITT!! :P.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da var Roomperfect kjørt og SVS'ene så si stilt inn (litt rask kalibrering på den).

Lyden ble veldig bra, jeg liker virkelig det jeg hører, men også at Mentor 8 klart hadde sine overlegene egenskaper. Men til mitt bruk og smak tror jeg faktisk RF63 gjør en minst like god jobb (om ikke bedre?!). Uansett, dette er etter planen en midlertidig løsning, før jeg går på en langt dyrere høyttaler. Vurderer sterkt Dali Epicon 6 som har fått strålende mottagelse. Men det skjer ikke før om et år, så da er det greit å utvide horisonten litt med klipsch .

Spent på hva min eminente HIFI-vennegjeng i nærområdet mener om dette "byttet" . Tipper det blir delte meninger gitt. Men: MITT ANLEGG!!! MITT!! :P.
    Hei har en kompis med mentor 8 og har selv hatt rf63! hva mener du er overlegne egenskaper på mentor ? selv så synes jeg rf63 er bedre på de fleste områder bortsett fra litt mer detaljer i toppen på mentor!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 og RF-63
    Ja da er jeg enig! den rørforsterkeren kan nok bli litt tamm på disse, spesielt RF63 som krever en god del strøm...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har en kompis med mentor 8 og har selv hatt rf63! hva mener du er overlegne egenskaper på mentor ? selv så synes jeg rf63 er bedre på de fleste områder bortsett fra litt mer detaljer i toppen på mentor!
    Er nok noe med smaken detta .

Side 919 av 1033 FørsteFørste ... 419 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 915 916 917 918 919 920 921 922 923 929 939 949 959 969 979 989 999 1009 1019 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •