Klipsch klubben - Side 917

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 917 av 1034 FørsteFørste ... 417 777 787 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 913 914 915 916 917 918 919 920 921 927 937 947 957 967 977 987 997 1007 1017 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 18,321 til 18,340 av 20677
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Se der ja! En stor detalj! Bare vanskelig å få helt øye på..

Takker så mye for svar på mitt spørsmål.

Så bare for ren nysgjerrighet, både RF-83ene og RF-7ene er signert "Barbara Miller" på etiketten bak, er dette tilfellet på deres også?
    Dtelcorns-small

se siste bildet...

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen her som har erfaring med Klipsch sammen med Electrocompaniet?

Hvordan vil for eks. RF7 mk2 være sammen med forsterkeren min? Hvis jeg skulle legge meg i den prisklassen? Har jo også Palladium P-37F hvis jeg skulle gå opp til det dobbelte i pris da, men.... er det verdt det?

Vil bli brukt til allt, film, spill, tv og musikk.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et oppsett i huset med RF-83, MA 6.1 og Electrocompaniet EC 4.7 Mk2, jeg synes lyden er krem! Svært god match, Midgard Oberon 6.1 skal være ganske transparente og påvirker lyden i svært liten grad.

Om du bør gå for Palladium eller RF-7Mk2 kan jeg ikke svare for.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Noen som har forslag til forsterker på Klipsch rf 82 ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olehenrik95
    Noen som har forslag til forsterker på Klipsch rf 82 ?
    Har en NAD M3 på mine, det spiller vannvittig godt! Men så det var en Krell KAV400ix på bruktmarkedet her også... har minst like stor troa på den .

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye ønsker du å handle forsterker for? Skal du bruke forsterker til noe annet enn RF-82 paret?

Jeg valgte å gå litt opp i pris på forsterker da jeg ønsket noe med skikkelig krutt i og kunne låte bra. Som jeg samtidig kunne "ta under armen" og koble opp til et festanlegg ved noen anledninger etc. Så er det jo gjerne slik at jo heftigere en forsterker blir jo større og tyngre blir den. Valgte derfor å gå for Klasse D, lav vekt og liten størrelse ser jeg ikke på som noen uting!

Jeg valgte å gå for Midgard Oberon 6.1 fra brukten da jeg har gode erfaringer med de fra før.

Så er det mange som er skeptiske til Klasse D amper med ICE moduler(de som er skeptikere får tale for seg selv). det er kraftige saker og man bør kunne begrense volumkontrollen noe da det gjerne tar litt av! Jeg fikk mine gamle RF-82 høytalere til å lukte brent èn gang, lydtrykket var høyt som fy. Ingen tegn til forvrengning her. Puncher også noe vannvittig!

Hadde titta litt rundt etter Oberon 6.1, jeg vet det ligger et par ute til 10kkr, jeg gav ikke i nærheten av det for mine to da jeg kjøpte de for relativt kort tid siden!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Onkyo på Klipsch er litt sånn regummierte dekk på Ferrari. Det holder greit til pen kjøring, men neppe til ekstrem villmannskjøring.
    Så tenker nå jeg at Midgard Oberon på RF-82 blir litt som å putte en V8 diesel i min nye Audi A3 - Litt liten bil til en slik motor.
    Men hva vet vel jeg. Så håper ingen blir fornærmet nå! :-)

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet jo det selv at det kan virke overkill, men det er veldig greit å ha de ekstra kreftene, og monoblokkene ble i hovedsak kjøpt for å kunne drive relativt store høytalere en gang iblant om det skulle bli nødvendig(2xCLSC215 i parallell feks.) At valget falt på Oberon er egentlig beskrevet i mitt forrige innlegg, og alle har vel nå lest mine erfaringer med disse på Klipsch nå. Så for å ikke fylle 3 sider med Klipsch og Oberon så setter jeg strek her.

Nå ble RF-82 raskt byttet ut med RF-7, og det var jo egentlig like greit da de krever sitt

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harju
    Min Onkyo på Klipsch er litt sånn regummierte dekk på Ferrari. Det holder greit til pen kjøring, men neppe til ekstrem villmannskjøring.
    Så tenker nå jeg at Midgard Oberon på RF-82 blir litt som å putte en V8 diesel i min nye Audi A3 - Litt liten bil til en slik motor.
    Men hva vet vel jeg. Så håper ingen blir fornærmet nå! :-)
    Krefter er ingen uting, men tar poenget ditt.

Oberon på klipsch i forhold til klasse a/ ab :
    Du beskriver de som en svær motor, noe som er riktig, men de er omtrent uten noen effektkurve/momentkurve, så de føles relativt tamme og bassfattige kreftene tatt i betraktning. De er nøytrale i spillestilen, og etter min mening mangler de litt av morrofaktoren en klasse a /ab kan gi!

Oberon passer etter min mening betydelig bedre til tunge konstruksjoner ala B&w, enn med Klipsch reference.

-flere jeg kjenner har fått deformert basser, og har personlig vært med på å revnet/bristet opp til flere RF med Oberon, uten at volumet var på bristepunktet av den grunn..
    (rf83,rf63,rf82, RF-7 classic)

Etter mine erfaringer kan det tyde på at cerametallic bassene ikke liker seg veldig godt på Oberon av en eller annen grunn!

(når jeg mener deformert = bassene er ikke rundt lenger, men seg bølgete, og bulkete ut)

Hadde dette kun skjedd ved høyt volum hadde det vært lett å si: hold deg under 120db og alt er greit. Problemet er at jeg har opplevd at slikt ofte skjer på forholdsvis lave volum også:90-100db..
    Jeg turte ikke lenger og solgte mine Oberon..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at jeg tar et steg opp i Klipsch verden. Har nå RF82mk1, og har fått tilslag på et sett RF63 som hentes imorgen (om jeg får låne bil med nok lastevolum ).

Ser utrolig frem til dette, da RF82 har gitt meg så vannvittig mye spilleglede i anlegg nr2 (står i dagligstua). RF63 blir kjøpt som erstatter for Dali Mentor 8, neste år tror jeg muligens det blir Dali Epicon 6, men vil i mellomtiden teste noe helt annet .

Dali Mentor 8 har vært en kjempe i mitt system, og spiller så vannvittig bra, kommer nok til å savne noe, men tror RF63 vil gi meg masse glede (spesielt med tanke på min musikk smak!).

Utstyret RF63 kommer til å stå på er:
    Lyngdorf DPA-1 (roomperfect prosessor/pre-amp)
    Parasound A21 (effektforsterker på 2x250watt)
    Logitech SB med tilgang til FLAC hvelvet mitt.
    Kimber TC8 biwire kabler.
    2x SVS PC13Ultra
    På hjemmekino fronten er det koblet en Pioneer LX73 inn på HT inngangen på preampen.

Om det viser seg at jeg liker RF63 så mye, så kan det være at de havner i daglistua med tiden, og da vil det spille på (erstatte RF82):
    NAD M3
    NAD M51 (DAC, hvor alt av kilder er koblet til)
    Definitive Technology Sub Reference.

Uansett, er utrolig spent på denne skapningen .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da ser det ut til at jeg tar et steg opp i Klipsch verden. Har nå RF82mk1, og har fått tilslag på et sett RF63 som hentes imorgen (om jeg får låne bil med nok lastevolum ).

Ser utrolig frem til dette, da RF82 har gitt meg så vannvittig mye spilleglede i anlegg nr2 (står i dagligstua). RF63 blir kjøpt som erstatter for Dali Mentor 8, neste år tror jeg muligens det blir Dali Epicon 6, men vil i mellomtiden teste noe helt annet .

Dali Mentor 8 har vært en kjempe i mitt system, og spiller så vannvittig bra, kommer nok til å savne noe, men tror RF63 vil gi meg masse glede (spesielt med tanke på min musikk smak!).

Utstyret RF63 kommer til å stå på er:
    Lyngdorf DPA-1 (roomperfect prosessor/pre-amp)
    Parasound A21 (effektforsterker på 2x250watt)
    Kimber TC8 biwire kabler.
    2x SVS PC13Ultra
    På hjemmekino fronten er det koblet en Pioneer LX73 inn på HT inngangen på preampen.

Om det viser seg at jeg liker RF63 så mye, så kan det være at de havner i daglistua med tiden, og da vil det spille på (erstatte RF82):
    NAD M3
    NAD M51 (DAC, hvor alt av kilder er koblet til)
    Definitive Technology Sub Reference.

Uansett, er utrolig spent på denne skapningen .

Utrolig lekre oppsett! Må innrømme jeg synes den NAD`en ser spennende ut på Klipsch!
    kan denne kjøres som effekt?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Utrolig lekre oppsett! Må innrømme jeg synes den NAD`en ser spennende ut på Klipsch!
    kan denne kjøres som effekt?
    NAD M3 kan det ja, men den har også HT inngang på inngang 6 om ønskelig (må da omprogrameres av HIFIklubben, gjort på 5 minutt ).

M3 spiller helt vannvittig på mine RF82 iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD M3 kan det ja, men den har også HT inngang på inngang 6 om ønskelig (må da omprogrameres av HIFIklubben, gjort på 5 minutt ).

M3 spiller helt vannvittig på mine RF82 iallefall.
    Hørtes meget bra ut! HT inngang er undervurdert, men jeg har ikke prøvd det i eget oppsett!

Newcomer Ken Anders sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Fauske
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MKI vs MKII

Vurderer og bytte ut mine Qln 604 til RF-82 ettersom at senter og surround består av Klipsch og lurer på om noen her kunne si noe om den store forskjellen mellom I og II utgaven? Er jo en ganske stor prisforskjell fra Lefdal som skal ha 6 store for MKI mot 10 som MKII koster! Og hvordan vil en Onkyo 808 bi-wiret takle disse? Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken Anders
    Vurderer og bytte ut mine Qln 604 til RF-82 ettersom at senter og surround består av Klipsch og lurer på om noen her kunne si noe om den store forskjellen mellom I og II utgaven? Er jo en ganske stor prisforskjell fra Lefdal som skal ha 6 store for MKI mot 10 som MKII koster! Og hvordan vil en Onkyo 808 bi-wiret takle disse? Takker for svar

Dette er ikke frekt ment, men vær så snill å søk litt rundt på forumet ang mk1 og 2... Det står side opp og side ned med forskjeller vs pris og match og div..8)

ang onkyo skal dette være en ok match etter hva som blir sagt!

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens! Jeg er på jakt etter noe Klipsch Heritage å kaste skattepengene mine etter, men finner ikke noe til salgs. Noen som vet om noe i 4-5 timers omkrets fra Hønefoss/Oslo til salgs?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre ingen aning, men når du finner det, så slenger du vel dit noverande oppsett over til meg då

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Hei folkens! Jeg er på jakt etter noe Klipsch Heritage å kaste skattepengene mine etter, men finner ikke noe til salgs. Noen som vet om noe i 4-5 timers omkrets fra Hønefoss/Oslo til salgs?
    Ålesund er ikke mye lenger bare et par timer ekstra :-)

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    -flere jeg kjenner har fått deformert basser, og har personlig vært med på å revnet/bristet opp til flere RF med Oberon, uten at volumet var på bristepunktet av den grunn..
    (rf83,rf63,rf82, RF-7 classic)

Etter mine erfaringer kan det tyde på at cerametallic bassene ikke liker seg veldig godt på Oberon av en eller annen grunn!
    Hvor lang tid snakker vi i de ulike tilfellene før det deformeres?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Hvor lang tid snakker vi i de ulike tilfellene før det deformeres?
    E paret spilte vi vel rundt 100db i 3-4timer. Dagen derpå så de ikke ut rent kosmetisk.

De andre litt mer varierende, kom helt ut av det blå etter en kveld med Lyd.

2 par ble helt vrengt/revnet et par bassere etter en film, de var strøkne før filmstart. (volum aldri over -16db - anlegg kalibrert til 85db ved MV -20)

I tillegg er lydbildet noe tamt ift klasse a/av konstruksjoner samt lys diskant.

Alt i alt mener jeg lyden uten dette tatt i betraktning er totalt bedre/mer behagelig/ mer futt i bass i en a/ab konstruksjon.

Side 917 av 1034 FørsteFørste ... 417 777 787 797 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 913 914 915 916 917 918 919 920 921 927 937 947 957 967 977 987 997 1007 1017 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •