Klipsch klubben - Side 914

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 914 av 1033 FørsteFørste ... 414 774 784 794 804 814 824 834 844 854 864 874 884 894 904 910 911 912 913 914 915 916 917 918 924 934 944 954 964 974 984 994 1004 1014 1024 ... SisteSiste
Viser resultater 18,261 til 18,280 av 20659
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Dersom det går an å bytte kurven på det så kan du få ett av meg.
    Var en transportskade på en RF-64 jeg fikk tilsendt fra en forhandler i statene. Kurven er knekt et par steder men jeg tror elementet er uskadet.
    Snakket også med Audiokompaniet, og etter mye om og men så skulle de sende meg et komplett element men dette dukket aldri opp.
    Da er det bare å mase
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Så fort jeg får tid skal jeg sjekke. Har sett serien noen ganger nå og kan ikke si jeg husker det var noe skurring i min center. Men skal sjekke det ut, som sagt.
    Tusen takk! Er det bare serien som kan være mixet litt ullent der så er det greit liksom

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå holder Verdal Kino ( THX Salen ) på med og oppgradere Lydutstyr. (Nord-Trøndelag)

Og på vei inn er det: Klipsch 4-veis system :-D

Bildene er etter det jeg kan se på bilder !!!

3 stykk KPT-745-Q

2 stykk KPT-684. (skulle gjerne sett 4 slike i den salen) :-/

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg dratt på litt, men kan ikke si jeg hørte noe skurring. Centeren får kjørt seg litt i nevnte scene, men jeg hørte ingen ulyder av noe slag.

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Tusen takk! Er det bare serien som kan være mixet litt ullent der så er det greit liksom

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg dratt på litt, men kan ikke si jeg hørte noe skurring. Centeren får kjørt seg litt i nevnte scene, men jeg hørte ingen ulyder av noe slag.
    tusen hjertelig takk for tida di!

Da spørs det om ikke det er noe med centeren min.. horndriver skal være byttet, men jeg er usikker på om det kan være delefilter?

Kan det være bluray spilleren?
    Kjører bitstream, dts hd mstr er det på denne.. MCACC autokalibrasjon er kjørt og aktiv, men det er ingen hårreisende verdier på denne i toppen som skulle tilsi at det skal skurre..

Noen andre som har noen tanker?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,253
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen andre som har noen tanker?
    Sjekk det skruehullet under som ikke er i bruk. Det skal være plugget, så det ikke kommer luft ut.

Jeg mener nemlig å huske at dette hullet går rett inn i kassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Sjekk det skruehullet under som ikke er i bruk. Det skal være plugget, så det ikke kommer luft ut.

Jeg mener nemlig å huske at dette hullet går rett inn i kassen.
    Thanx, skal sjekke dette.

Er det noen som vet om det kan være for høyt signal noen plass i bluray kontra dvd spiller? Hører som sagt ingenting når jeg drar på litt på musikk..
    Det er ikke snakk om noen avsindige volum uansett, tipper 95-100 db..

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF62 vs RF82

Hei folkens,

sitter og jobber med eksamen, og av en eller anen grunn ramlet spørsmålet om det ville vært kult å byttet ut mine RF62mk1 med RF82mk1.

Er sikkert noe ned skrevet om dette tidligere, men tenker at det er kanskje et greit spørsmål å svare på for dem som har hørt begge deler.
    Samt at jeg strengt tatt burde bruke tiden på eksamens oppgaven og ikke HiFi.. :roll:

Oppsettet er pr. idag: Onkyo NR807, RC62, R62mk1, SS-1 og Velodyne CHT12Q.
    Rommet er på ca.20m2.

Det jeg er ute etter er litt mer bass og trøkk i mellom registeret. Vil det være noen hjelp i å bytte til RF82mk1?
    Har RF62 noe som RF82 mangler, f. eks har fått høre at RF62 er kjappere og mer dynamisk en RF82.?.

Alle innspill tas imot med stor takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=harman/kardon]Nå holder Verdal Kino ( THX Salen ) på med og oppgradere Lydutstyr. (Nord-Trøndelag)

Og på vei inn er det: Klipsch 4-veis system :-D

Bildene er etter det jeg kan se på bilder !!!

QUOTE]

Ser tøfft ut! Vært gøy å hørt hvor kapable disse er!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du hatt bry å sjekke neste episode også? " the breaking point", slagscenen der de angriper byen fra skogen.. I skrikene og i dialogen under dette slaget er det endel skurr i centeren min altså

Lånte en rc52 og var ulyder i denne også.. Men spørs om ikke det blir en rc64 mk2 om den er fri for ulyder også i denne scenen...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Hei folkens,

sitter og jobber med eksamen, og av en eller anen grunn ramlet spørsmålet om det ville vært kult å byttet ut mine RF62mk1 med RF82mk1.

Er sikkert noe ned skrevet om dette tidligere, men tenker at det er kanskje et greit spørsmål å svare på for dem som har hørt begge deler.
    Samt at jeg strengt tatt burde bruke tiden på eksamens oppgaven og ikke HiFi.. :roll:

Oppsettet er pr. idag: Onkyo NR807, RC62, R62mk1, SS-1 og Velodyne CHT12Q.
    Rommet er på ca.20m2.

Det jeg er ute etter er litt mer bass og trøkk i mellom registeret. Vil det være noen hjelp i å bytte til RF82mk1?
    Har RF62 noe som RF82 mangler, f. eks har fått høre at RF62 er kjappere og mer dynamisk en RF82.?.

Alle innspill tas imot med stor takk.
    Tror du hadde fått mer igjen for å hive på mer effekt på RF-62 en å bare oppgradere til RF-82.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du hatt bry å sjekke neste episode også? " the breaking point", slagscenen der de angriper byen fra skogen.. I skrikene og i dialogen under dette slaget er det endel skurr i centeren min altså

Lånte en rc52 og var ulyder i denne også.. Men spørs om ikke det blir en rc64 mk2 om den er fri for ulyder også i denne scenen...

Skal sjekke det ut i løpet av dagen 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke det ut i løpet av dagen 8-)
    Takk AAmrAA! Setter stor pris på det!

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk AAmrAA! Setter stor pris på det!

Da har jeg sjekket ut lyden, men heller ikke her merket jeg til noen ulyder eller skurring. Hadde en klar og fin lyd.

Du er sikker på at det er selve centeren hos deg som er problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sjekket ut lyden, men heller ikke her merket jeg til noen ulyder eller skurring. Hadde en klar og fin lyd.

Du er sikker på at det er selve centeren hos deg som er problemet?
    Takk for tida di!

hmm... jeg tror det må være den som er problemet, dvs:
    Når jeg kobler en av frontene som center så er det veldig bra, hører antydning til noe skurr LANGT baki der, men det blir fort veldig tydelig på rc`ene...

Har du noen forslag?

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tida di!

hmm... jeg tror det må være den som er problemet, dvs:
    Når jeg kobler en av frontene som center så er det veldig bra, hører antydning til noe skurr LANGT baki der, men det blir fort veldig tydelig på rc`ene...

Har du noen forslag?
    Er ingen ekspert på dette, men ville prøvd å koble til center i et annet oppsett om du har muligheten? Hos en kamerat eller slikt. Får du samme skurringen da er det jo opplagt noe med centeren. Om noe er byttet ut på center, altså noen elementer, kan det jo være at dette ikke er gjort skikkelig og at noe er løst/ikke nøye nok festet.

Eller rett og slett + og - er byttet om et eller annet sted på center eller på utgang receiver/effektforsterker?

Dette blir helt ville forslag, men man vet jo aldri :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen ekspert på dette, men ville prøvd å koble til center i et annet oppsett om du har muligheten? Hos en kamerat eller slikt. Får du samme skurringen da er det jo opplagt noe med centeren. Om noe er byttet ut på center, altså noen elementer, kan det jo være at dette ikke er gjort skikkelig og at noe er løst/ikke nøye nok festet.

Eller rett og slett + og - er byttet om et eller annet sted på center eller på utgang receiver/effektforsterker?

Dette blir helt ville forslag, men man vet jo aldri :wink:
    Har prøvd scenen i butikken på en Pioneer 2021 og ny bluray spiller med nevnte rc 52 center..

Det var fortsatt tendenser til litt skurr men litt mindre der..

Det jeg lurer på nå er om det kan være min bluraydisc som er dårlig?!

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd scenen i butikken på en Pioneer 2021 og ny bluray spiller med nevnte rc 52 center..

Det var fortsatt tendenser til litt skurr men litt mindre der..

Det jeg lurer på nå er om det kan være min bluraydisc som er dårlig?!
    Hmm, jeg tviler på at det er disc'en din det er noe feil med. I hvertfall så lenge den er original? Men jeg er ingen ekspert, så for alt jeg vet kan det være disc'en som er dårlig.

Og kanskje logisk også, så lenge du får skurring kun på denne disc'en?

Har selv hatt Pioneer LX72 (tror det var modellnummeret) og den var veldig skarp/markant i de øverste tonene(diskant) hos meg. Noe Pioneer er kjent for, vel og merke.

Jeg forstår det slik at du har Yamaha hjemme? Den skal jo være en svært god match til Klipsch.

Nei, ikke lett dette her. Men følg intuisjonen din. Den har som regel rett:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg tviler på at det er disc'en din det er noe feil med. I hvertfall så lenge den er original? Men jeg er ingen ekspert, så for alt jeg vet kan det være disc'en som er dårlig.

Og kanskje logisk også, så lenge du får skurring kun på denne disc'en?

Har selv hatt Pioneer LX72 (tror det var modellnummeret) og den var veldig skarp/markant i de øverste tonene(diskant) hos meg. Noe Pioneer er kjent for, vel og merke.

Jeg forstår det slik at du har Yamaha hjemme? Den skal jo være en svært god match til Klipsch.

Nei, ikke lett dette her. Men følg intuisjonen din. Den har som regel rett:wink:
    Det er en original disc ja, men det har vært tilfeller, da på cd`er at mix`en av og til er dårlig..

Jeg har Pioneer LX71, er meget fornøyd med matchen egentlig spesielt mk2 serien! Som sagt så er det først nå den senere tida spesielt på disse discene at jeg ha lagt litt merke til det..

Fikk tilbud om å låne ny BD spiller , men jeg skal se litt an og se etpar andre filmer før jeg evt gjør noe mer med det.

All kudos og takk til Boomcar i Grimstad for god hjelp så langt!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kampanje Palladium fronter

Hei.

Ser de selger Palladium P-39 til 100k og P-38 til 65k på elutstyr.no nå. Skal det inn en ny serie grunnet kampanjepriser (slik som med RF-serien)?

Side 914 av 1033 FørsteFørste ... 414 774 784 794 804 814 824 834 844 854 864 874 884 894 904 910 911 912 913 914 915 916 917 918 924 934 944 954 964 974 984 994 1004 1014 1024 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •